6 Μαΐ 2011

Προφητεῖαι περὶ τῶν παθῶν καὶ τῆς Ἀναστάσεως (τοῦ Ἅγιου Νεκταρίου Πενταπόλεως τοῦ ἐν Αιγίνη)

 
ς διέγραψαν τς το Μεσαίου ρετας α προφητεαι, οτω κα τ πάθη κα τν θάνατον ατο· μελλεν να αξηση ς τρυφερν βαλαστάριον ν γ νύδρω, ΐσελαση ες ερουσαλμ ν μετριόφρονι θριάμβω χουμενος π πώλου νου, προδοθ κα πραθη π τριάκοντα ργυριοις· ν μαστιγωθ, κολαφισθη,
μπτυσθη κα χλευασθη-τρηθ τς χείρας κα τος πόδας, λλ μ κατεαγη τ στ· λογχευθ τν πλευράν, ποτισθ ξος μετ χολς· μελλον ν διανεμηθσι τ μάτια ατοϋ κα κληρώσωνται τν περιβολν ατοϋ· μελλε ν ποθάνη κα ταφ, λλ μ γκαταλειφθ ψυχ ατοϋ ν διαφθορά. Τατα πάντα προελέχθησαν κα πήντησαν πληρωθέντα π λέξεως, καθ’ προφητεύθη.
«Κύριε, τς πίστευσε τ κο μν; κα βραχίων Κυρίου π τίνι πεκαλύφθη; νηγγείλαμεν ναντίον ατοϋ ς παιδίον, ς ρίζα ν γ διψώση, οκ στν ατφ εδος, οδ δόξα· κα ΐδομεν ατν κα οκ εχεν εδος, οδ κάλλος, λλ τ εδος ατο τιμον παρ πάντας νθρώπους». (σ. νγ’. 1,2,3). «Χαρε σφόδρα, θύγατερ Σιν, κήρυσσε, θύγατερ ερουσαλήμ. δο βασιλεύς σου ρχεταί σου δίκαιος, κα σώζων ατς πραΰς κα πιβεβηκς πὶ....

ποζύγιον κα πλον νέον». (Ζαχαρ. θ’. 9).
«Κα στησαν τν μισθόν μου τριάκοντα ργυρος… Κα λαβον τος τριάκοντα ργύρους κα νεβαλον ατος ες οκον Κυρίου ες τ χωνευτήριον». (Ζαχαρ. α’. 12,13).
«γ δ εμ σκώληξ κα οκ νθρωπος,νειδος νθρώπων κα ξουθενημα λαο.Πάντες ο θεωροντες μ ξεμυκτηρισαν μέ, λαλησαν ν χείλεσιν, κίνησαν κεφαλν λπισεν πὶ Κύριον, ρυσάσθω ατόν, δτ θέλει ατόν».
«γενηθη καρδία μου σε κηρς τηκόμενος ν μέσω τς κοιλίας.ξηρανθη ς στρακον σχύς μου, κα γλωσσά μου κεκόλληται τ λαρύγγι μου κα ες χον θανάτου κατήγαγες μέ… ρυξαν χείρας μου κα πόδας μου, ξηριθμησαν πάντα τ στ μου- ατο δ κατενόησαν κα πεδον μέ». (Ψάλμ. κά’. 16).
«Διεμερίσαντο τ μάτιά μου αυτοις κα π τν ματισμόν μου βαλον κλρον». (Ψάλμ. κά’. 18).
«”Ενεκα σο πήνεγκα νειδισμόν, καλυψεν ντροπη τ πρόσωπόν μου· πηλλοτριωμένος γενηθην τος δελφοίς μου κα ξένος τος υοίς της μητρός μου.τι ζλος το οκου σου κατέφαγε μ κα ο νειδισμο τν νειδιζόντων σ πέπεσον π’ με. Κα συνεκάλυψα ν νηστεία τν ψυχήν μου, κα γενηθη ες νειδισμος μοι· κα θεμην τ νδυμά μου σάκκον, κα γενόμην ατοις ες παραβολήν. Κατ’ μου δολεσχουν ο καθήμενοι ν πύλη κα ες με ψαλλον ο πίνοντες ονον… Σ γινώσκεις τν νειδισμόν μου κα τν ασχύνην μου κα τν ντροπήν μου- ναντίον σου πάντες ο θλίβοντες μέ… Κα δωκαν ες τ βρωμά μου χολήν, κα ες τν δίψαν μου πότισαν μ ξος… Πτωχς κα λγν εμ γώ». (Ψάλμ. ξή’. 8-13,20-22, 30).
«Πο σου θάνατε τ κέντρον, πο σν “δη τ νΐκος;» (Κορινθ. Α’. έ. 55. αηέ. γ’. 14).
«δο συνήσει πας μου κα ψωθησεται κα δοξασθήσεται κα μετεωρισθήσεται σφόδρα. ν τρόπον κστησονται π σ πολλοί, οτως δοξησει π τν νθρώπων τ εδος σου κα δόξα σου π υἱῶν νθρώπων (σ. νβ’. 13,14)».
«”Ανθρωπος ν πληγ ν κα εδς φέρειν μαλακίαν,τι πέστραπται τ πρόσωπον ατο, τιμασθη κα οκ λογισθη. Οτος τς μαρτίας μν φέρει κα περ μν δυναται, κα μες λογισαμεθα ατν εναι ν πόνω κα ν πληγ π Θεο κα ν κακώσει. Ατς δ τραυματισθη δι τς μαρτίας μν κα μαλακισθη δι τς νομίας μν, παιδεία ερήνης μν π’ ατόν, τ μώλωτι ατο μες αθημεν. Πάντες ς πρόβατα πλανήθημεν νθρωπος τ δω ϋτο πλανήθη, κα Κύριος παρέδωκεν ατν τας μαρτιαις μν. Κα ατς δι τ κεκακσθαι οκ νοίγει τ στόμα ατοϋ· ς πρόβατον π σφαγν χθη, κα ς μνς ναντίον το κείραντος ατν φωνος, οτως οκ νοίγει τ στόμα ατο. ν τ ταπεινώσει ατο κρίσις ατο ρθη· τν δ γενεν ατο τς διηγήσεται; τι αρεται π τς γς ζω ατο, π τν νομιν το λάου μου χθη ες θάνατον… τι νομίαν οκ ποίησεν, οδ ερέθη δόλος ν τ στόματι ατο… Δία τοτο ατς κληρονομήσει πολλος κα μετ τν σχυρν μεριε σκύλα· νθ’ν παρεδόθη ες θάνατον ψυχ ατο, κα ν τος νόμοις λογισθη κα ατς μαρτίας πολλν νήνεγκε, κα δι τς νομίας ατν παρεδόθη». (σ. νγ’. 3-9, 12).
«Δία τοΰτο ηφρανθη καρδία μου κα γαλλιασατο γλωσσά μου- τι δ κα σάρξ μου κατασκηνώσει π’ λπιδι· τι οκ γκαταλείψεις τν ψυχήν μου ες δου, οδ δώσεις τν σιόν σου δεν διαφθοράν». (Ψάλμ. ἰὲ . 6,10).
Τατα τ μν πρ τ χίλια, τ δ πρ τ πτακόσια τη πρ τς χριστιανικς ποχς γεγραμμένα, κτοτε μέχρι δερο τς ουδαϊκς κα Χριστιανικς ερς Γραφς παρτίζοντα, εσ προφητεαι διαγράφουσαι, σε σαν ατόχρημα στορία τν γεγονότων πρ ποδν το Σταυρο γραφεσαι, τ πάθη κα τν θάνατον το Χριστο, τ ταπεινόφρον, τ πράον. τν θλΐψιν κα γωνιν Ατο· τι πεδοκιμάσθη κα περρίφθη π τν ουδαίων τι οδενα πειθε λέγων τι καταπέπτωκεν π λγεινς λύπης· τι το τιμον κα δοξον τ πρόσωπον Ατο παρ πάντας τος υος τν νθρώπων, κα τι τατα πάντα πέστη σιγν, κα μόνον πρ τν παρανόμων ρς φωνήν, «πάτερ, φες ατοϊς· ο γρ οδασι τί ποιοϋσι». (Λούκ. κγ’ 34)· ϊσν π λέξεως προλεχθέντα, λλ’ πίσης κα γεγονότα. Κα μόνη δ τν ν τας ουδαϊκαις Γραφας προφητειν τούτων περ τς ταπεινότητας τν παθν κα τς κκοπης κβασις δείκνυσιν, τι οτος ν προσδοκώμενος Μεσσίας- ατ δ τ το Σταυρο σκάνδαλον πανδήμως μαρτυρε περ το ησου· «τι οτω γέγραπται κα οτως δει παθεν τν Χριστόν», στις τν πρ μν πληρώσας οκονομίαν, ργω ξεπληρωσεν, σα πάλαι Θες δι τν προφητν προανήγγειλε τος νθρώποις.
Ο ουδαοι, ο γρυπνοι φύλακες τν Γραφν, σονται ο αώνιοι μάρτυρες τς ποκαλύψεως το Θεο κα τς ληθείας τν περ Μεσσίου προφητειν, καίτοι κιστα πιστο κα χθρο σπονδοί του Μεσσίου.
το γιου Νεκταρίου Πενταπόλεως το ν Αγίνη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.