7 Μαΐ 2011

ΚΥΡΙΑΚΗ Γ΄ ΑΠΟ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ ΤΩΝ ΜΥΡΟΦΟΡΩΝ

(Μάρκ. ΙΕ΄ 43-ΙΣΤ΄ 8)
πάρχουν ψυχές, ο ποες ν ντιθέσει πρς τ πνεμα το κόσμου κα τν χλιαρν Χριστιανν, χουν καλλιεργήσει τς δωρες το Θεο κα μέσα στν καρδι τος συνυπάρχουν θερμ γάπη το ησο λλ κα τ θάρρος τς μολογίας.
Ατς κριβς τς ντως θαυμαστς προσωπικότητες ορτάζει γία μας κκλησία τν Κυριακ τν Μυροφόρων κατ τν ποία, πως χαρακτηριστικ καταγράφεται στ ορτολόγιο:  «Κυριακ Γ΄ π το Πάσχα ν τν γίων γυναικν Μυροφόρων ορτ ορτάζομεν, τι δ μνείαν ποιούμεθα ωσφ το ξ’ ριμαθαίας, ς ν μαθητς κεκρυμμένος, κα το νυκτερινο μαθητ Νικοδήμου». λλ τί ταν ο Μυροφόρες; Κα γιατί νομάστηκαν τσι; ταν εσεβες πάρξεις, ο ποες κολουθοσαν κα διακονοσαν τν Κύριό μας ησον Χριστόν, στν τριετ περίοδο τς δημοσίας δράσεώς Του. ταν γυνακες πο εχε βοηθήσει Κύριος ησος, λλ κα γνωστές της Παναχράντου Μητρός Του, κα ο ποες προσέφεραν πολύτιμες πηρεσίες, κυρίως ταν....


  ησος ταν ντελς πορροφημένος π τ ργο το Θείου κηρύγματός Του κα τν θαυμάτων Του.
Ο ερο Εαγγελιστς κάνουν συχν λόγο γι’ ατές, στ κεφάλαια τοῦ θείου πάθους μ κυρίως στ μοναδικ γεγονς τς νδόξου ναστάσεως.
Πόσα, πράγματι, διδάγματα μς πογραμμίζει γία βιωτή τους, λλ κα ατ συγκλονιστικ στάση τους, κατ τν μέρα τς Κυριακς «της μις τν Σαββάτων», πο τοιμάστηκαν ν πνε τ μύρα (ξ’ο κα Μυροφόρες κλήθησαν) στν «λβιον τάφον» Το ναστάντος!
Θ πρέπει ν μελετήσει κανες τ σα γράφουν ο ερο Εαγγελιστές, γι ν μείνει κστατικς μπροστ στ φίλτρο τς Θεϊκς γάπης πο φλόγιζε τν καρδιά τους...Μόνο μέσα π ατ τ παναγν ασθημα τς θερμς γάπης πρς τν ησο μπορε ν κατανοηθε τ τόλμημά τους, ν πλησιάσουν δήλ. τν φρουρούμενο π τν στρατιωτν τάφο. Μόνο ταν καρδι ξεχειλίσει π τν γάπη το Χριστο, ψυχρ λογικ προσφέρει τν πρτο λόγο στν πράξη πο μπορε ν δηγήσει κόμα κα στν θυσία!
Κα ν ο μαθητς εναι κλειδαμπαρωμένοι χοντας χάσει τ θάρρος τους, ο πλς ατς γυνακες, πως κα ωσφ π ριμαθαίας, ποδεικνύουν τι γάπη «ξω βάλει τν φόβον».
ωσήφ, πως γράφει χαρακτηριστικ ερς Εαγγελιστς Μάρκος: «τολμήσας, εσλθε πρς Πιλάτον κα τήσατο τ σμα το ησο» (Μάρκ. ΙΕ΄ 43). Δήλ. ωσφ λαβε τν τόλμη κα παρουσιάστηκε στν Πιλάτο κα ζήτησε τ σμα το ησο.
Ατ λέξη «τολμήσας», στράφτει ς στραπ μέσα στ πυκν σκοτάδι τν φοβερν γεγονότων, φωτίζει τς ψυχς κα συνάμα χαρίζει τ θάρρος τς μολογίας τ ποο ξαφανίζει τ δαιμόνιό της δειλίας.
Πόσο λυρικ μνογράφος τς Μεγάλης βδομάδος ποδίδει ατ τν λήθεια: «Πέπαυται τόλμα μαθητν, ριμαθαίας δ ριστεύει ωσήφ...»
Κα ν ωσφ ζητ π τν Πιλάτο τ νεκρ σμα το ησο, πο δν παυσε ποτ ν εναι νωμένο μ τν Θεότητα, γι ν τ τοποθετήσει στ «μνημεο ν λελατομημένον κ πέτρας», Μαρία Μαγδαλην κα Μαρία το ωσ «θεώρουν πο τίθεται».
χει λεχθε κα εναι φυσικ λήθεια τι γυναίκα μπορε ν πιφέρει μεγάλο κακό, λλ ταυτοχρόνως ν προσφέρει κα μεγάλο καλό. Ν δωρίσει μεγάλο καλ στν οκογένεια κα γενικς στν κοινωνία λλ κα στν κκλησία. Εναι δύναμις δυναμία...
Πόσο χουν ν φεληθον ο νέες κυρίως γυνακες, π τ δυναμικ παράδειγμα τν γίων Μυροφόρων; ξιώνονται ν δον χι μόνο τν φωτειν γγελο «π τν λίθον το μνήματος», μεταδίδοντάς τους τ χαροποι μήνυμα τς ναστάσεως, λλ κα Ατν τν ναστάντα ησον. τσι ο γυνακες, πο δν θ τος δινε σως κανες καμμία σημασία, ελογονται κα χρηματίζουν Εαγγελίστριες κα ατν τν διων ποστόλων κα Εαγγελιστν!
 λλ κα πόσο χουν ν διδαχθον π τν θαρραλέα συμπεριφορ το ωσήφ, το «εσχήμονος βουλευτο» σοι σχολονται μ τ κοινά, κα ρκετς φορς ν γνωρίζουν τ πανάγιο κα σωστικ θέλημα το Θεο, δειλιάζουν κα δν τολμον ν ποστηρίξουν τν λήθεια κα τ ρθό, μ ποτέλεσμα τελικς ν ψηφίζονται ντιχριστιανικο νόμοι, κριβς διότι πουσιάζει π τν καρδι τ θάρρος τς Χριστιανικς μολογίας.
Μ κα πόσο, τέλος, εναι νάγκη τ πρόσωπα πο ποτελον τν διοίκηση τς κκλησίας μας ν παραδειγματιστον, χι π τ δειλία τν μαθητν στν προκειμένη περίπτωση, λλ π τν τόλμη κα τ θάρρος το ωσήφ. Ν «τολμον». ς παύσει πιτέλους ν καλύπτεται μ να διάτρητο μανδύα «συνέσεως» δειλία τς λιγοπιστίας. ς ξεριζωθε π τς κλονισμένες συνειδήσεις τ κακς νοούμενον «φιλάδελφον», πο κάνει τελικς τν Καίσαρα ν ποδίδει δικαιοσύνη...Τ πεύθυνα πρόσωπα ς ρθοτομον τν λόγον τς ληθείας γι τν ποον χουν ταχθε, κα πιτέλους χουν λόγο πάρξεως, στε τ καύχημα ν μ περιορίζεται μόνο στ «θρόνον διάδοχοι», λλ ταυτοχρόνως ν πογραμμίζεται τ «τρόπων μέτοχοι»...
Εθε ν κατανοήσουμε λοι μας, κτς τν λλων, τι αθεντικότητα δν εναι πλς να «Βυζαντιν τυπικό», οτε πάλι μία φολκλορικ φιέστα πο ρκετς φορές, πρέπει ν μολογήσουμε, κνευρίζει «τος νον χουσι» κα σκανδαλίζει τ πλ ποίμνιο, λλ μία δυναμική, μέσα στν λήθεια, στάση ζως πο δηγε ν χρειαστε κα σ ατ τ θυσία. «Κραται ς θάνατος γάπη» (σμα σμάτων ΄ 6).  Προϋποτίθεται φυσικ λων ατν, τ ξεχείλισμα τς καρδις μας, π τ μύρο τς γάπης το Λατρευτο μας Κυρίου ησο Χριστο.
ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ!-ΑΛΗΘΩΣ ΑΝΕΣΤΗ!
μήν.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.