2 Απρ 2011

Δ΄ Κυριακὴ Νηστειῶν (Ἰωάννου τῆς Κλίμακος)

Γράφει  ὁ Ἀρχ. Ἰωήλ Κωνστάνταρος Ἱεροκήρυκας - Γενικός Ἀρχιερατικός Ἐπίτροπος Ἱερᾶς Μητροπόλεως Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανῆς καί Κονίτσης
Μάρκου Θ΄ 17-31
 Μόνο σες ταλαίπωρες ψυχς χουν βρεθε συνειδητ στ στρατόπεδο τς ρνήσεως κα τς θεΐας(;), πιέζουν τν αυτόν τους γι ν δείξουν τι πορρίπτουν τν πίστη στν Θεό. λοι μ λοι ο φυσιολογικο νθρωποι, ασθάνονται κα βιώνουν μέσα στν παρξή τους   τν πραγματικότητα τς πίστεως, γ ατ κα ναλόγως τν κάθε περίπτωση, κάθε παρξη ζε τν πίστη, ως του ρθει κάποια στιγμ στν ζω που ξεκαθαρίζει τί κριβς πιστεύει κα πόσο πιστεύει.
Μία τέτοια τραγικ περίπτωση βλέπουμε κα στν Εαγγελικ περικοπ τς Δ’ Κυριακς τν Νηστειν πο θ κούσουμε στος ερούς μας Ναούς, στ λιμάνια ατ τς χάριτος πο τοποθέτησε γάπη το Θεο μέσα στν Κοινωνία τν νθρώπων.

ταν κούει κανες τν πατέρα το σεληνιαζομένου νέου, μέσα στν νέκφραστη πίκρα του, ν παρακαλε τν ησο γι τν θεραπεία το παιδιο του, σο ψύχραιμος κα ν εναι, συγκλονίζεται συθέμελα κα συμπάσχει μαζί του.
Τ παλληκάρι ατ χασε τν λευθερία κα τν κυριαρχία τς προσωπικότητάς του μέσα στ σπονδο μίσος το διαβόλου. Γ ατ κα πως ξηγοσε πατέρας το «που ν ατν καταλάβη, ρήσσει ατν κα φρίζει κα τρίζει τος δόντας ατο κα ξηραίνεται...». Δηλαδή:  Σ ποιο μέρος τν πιάσει, τν ρίχνει κάτω κα φρίζει κα τρίζει τ δόντια του κα γίνεται ξηρς κα ναίσθητος.
ντως τραγικ θέαμα, πο μόνο σοι χουν δίαν ντιληψην τέτοιων δαιμονικν καταστάσεων, μπορον ν ννοήσουν τί σημαίνει ν κυριεύεται παρξις πὸ...
κάθαρτα πνεύματα!
λήθεια, πο εναι ατο ο «σοφο» πο ρνονται τν παρξη το διαβόλου; Κα τί χουν ν παντήσουν μπροστ σ’ ατς τς τραγικς περιπτώσεις πο σ κάθε ποχή, δυστυχς, φίστανται; λλοίμονο, τ μόνο πο κατορθώνουν ο πλεγματικο ατο νθρωποι εναι ν καταντον (σως συνείδητα) συνήγοροι το διαβόλου...
λλ ς φήσουμε τς φοβερς ατς καταστάσεις τς πνευματικς διαστροφς κα ς περάσουμε ν δομε μ ποι τρόπο, διος Κύριος τν πάντων, προσδιορίζει τν βάση πάνω στν ποία θ πρέπει ν σταθε νθρωπος γι ν οκοδομήσει τν λη προσωπικότητά του κα τν γώνα του.
Εναι πολ χαρακτηριστικ τι ησος πρν λευθερώσει τν σκλαβωμένο, π τ κάθαρτα πνεύματα νέο, πρν προβε στ θαμα, κούγοντας τν παράκληση το πατέρα, το τονίζει μία συγκλονιστικ φράση πο κρύβει λο τ μεγαλεο λλ κα τν δύναμη τς πίστεως. «Ε δύνασαι πιστεσαι, πάντα δυνατ τ πιστεύοντι», δήλ. ἐὰν μπορες σ ν πιστεύσεις, λα εναι δυνατ σ’ κενον πο πιστεύει.

δελφοί μου. ταν μελετ κανες μ συχία κα σ βάθος τν ζωνταν λόγο το Θεο, κα ταν παρακολουθε τν ρθ ρμηνεία τς κκλησίας μας, ασθάνεται τι φράση ατ πευθύνεται στν διο προσωπικά. Ναί. Εναι βέβαιο πώς, ν δη δν χουν ρθει, θ ρθουν τέτοιες στιγμές, τόσο στν προσωπική, σο κα στν οκογενειακή μας ζωή, πο θ νοιώσουμε τ δαφος ν χάνεται κάτω π τ πόδια μας...
Ατς εναι ο στιγμς το πειρασμο, πο διάβολος, χοντας λάβει τν δεια π τν Θεό, ρχεται ν μς «σινιάσει ς τν σίτον», ν μς κοσκινίσει δηλαδ πως κοσκινίζεται τ σιτάρι μέσα στ κόσκινο. λλ σ’ ατς τς πραγματικ δύσκολες στιγμές, τ μόνο πο θ πρέπει ν μ πάρχει εναι  πανικς κα σύγχυσις. διος ησος χει δεηθε γι μς «να μ κλίπη πίστις μας».
Δν μς φήνει σταυρωμένη γάπη ν πειραστομε περισσότερο π’ σο ντέχουμε. δοκιμασία δν περβαίνει τς δυνάμεις μας, πλν μως θ πρέπει τώρα π δικς μας πλευρς ν διαθέτουμε στν καρδιά μας τν νάλογη πίστη, στε ν ξέλθουμε νικητές.
Κα δ κριβς τοποθετεται τ πίμαχο σημεο πο καθορίζει τν λη κβαση το γώνα. φίσταται μέσα στς καρδιές μας γνήσια πίστις στ Θεανδρικ πρόσωπο το Κυρίου ησο Χριστο;
σπόρος τς πίστεως χει αξηθε «ες δένδρον εσκιόφυλλον» που τ «πετειν το ορανο κατασκηνώνουν»; Δήλ. βιώνουμε τ χαρίσματα το γίου Πνεύματος στε πίστις μας ν «μετακινε τ ρη» τν δυσκολιν κα ν συντρίβει «π τος πόδας μν πάντα χθρν κα πολέμιον, πειρασμν κα διάβολον»;
ν ναί, τότε, πρτος Ψαλμς το προφητάνακτος Δαβδ πο μακαρίζει τν νθρωπο το Θεο, πενδύει κα δοξάζει τν γωνιζόμενο Χριστιαν πο ς «ξύλον παρ τς διεξόδους τν δάτων» δέχεται τς δωρες το Θεο.
ν μως δν ασθανθήκαμε κόμα τν ζωνταν πίστη ν κοχλάζει μέσα στν καρδιά. ν κόμα τ φόβητρα το κόσμου κα ο ερωνίες τν νθρώπων ταράζουν τν συνείδησή μας κα ναστατώνουν τ βάθη τς ψυχς μας, τότε, κυρίως τότε, ς προσπαθομε ν παραμένουμε ψύχραιμοι κα ταυτοχρόνως, πως πατέρας τς παραβολς, ς στρέφουμε τ βλέμμα στν καρδιογνώστη ησο.
ς μολογήσουμε ν ταπεινώσει νώπιόν του «πρωτόθρονου δελφο» του Κυρίου μς ησο Χριστο τν δυναμία μας : «πιστεύω Κύριε, βοήθει μου τ πιστία», πιστεύω, Κύριε, τι χεις τν δύναμη ν μ βοηθήσεις. Βοήθησε μ ν παλλαγ π τν λιγοπιστία μου κα ναπλήρωσε σ τν λλειψη τς πίστεώς μου.
Τότε ς εμαστε βέβαιοι τι φο «οκ δυνατήσει παρ τ Θε πν ρμα», γάπη το ησο θ δώσει τν κβαση τς νίκης πρς δόξαν Θεο, πρς σωτηρία τν τέκνων του κα πρς καταισχύνη τν ζοφερν δαιμόνων.
Εθε ν ασθανθομε, ν ζήσουμε κα ν βιώνουμε λοένα κα περισσότερο τ θεον δρον τς γίας ρθοδόξου Χριστιανικς πίστεώς μας, πως τ ζησαν κα μς τ παρέδωσαν λα τ γνήσια τέκνα το Θεο.
μήν. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.