3 Μαρ 2011

Οἱ Ἅγιοι καὶ τὰ ἄγρια ζωα

 
Πολυάριθμες εναι ο περιπτώσεις τν ζώων, εδικά του λιονταριο, πο γίνονται φίλοι κα συμβοηθο τν γίων στν ρημο.
« γιος Μακάριος Αγύπτιος χαρίζει σύνεση στν αινα, τς δείχνει τ σωστ κα ρθ δρόμο κα κείνη τν ποδέχεται. ‘‘Συνθηκολογεί’’ μ τν γιο ν’ κολουθήσει σα κενος τς προτρέπει…
»Παρόμοια περίπτωση πίσης χουμε κα μ να βουβάλι, τ ποο κολουθε τν γιο πακούοντας στ κέλευσμά του…
»Χαρακτηριστικς εναι στ βίο το γίου Θεοδώρου το Συκεώτου, που γιος συχν μερεύει τ ζα κα συνεργάζεται μ’ ατ στν πίτευξη κάποιου ργου…
σιος Κόπριος μερεύει δι τς προσευχς μία γρια ρκούδα κα ργότερα τ χρησιμοποιε στ διακονία του κα συνεργάζεται μαζί της.
»Τ λιοντάρια συμβιώνουν στν ρημο, στ ρη, στς σπηλις μ τος γίους σκητές. Τ λιοντάρι βγαίνοντας π τν ρημο γίνεται συμβοηθός, στν συγκεκριμένη περίπτωση, το σίου Ζωσιμ στν ταφ τς σίας Μαρίας τς Αγυπτίας.Ο γιοι, πολλς φορές, χι μόνο συμφιλιώνονται κα συνεργάζονται μ τ ζα ο διοι, λλ κα τς μεταξ τν ζώων διαμάχες συμφιλιώνουν κα ερηνεύουν διώχνοντας κάθε πονηρ πνεμα κα πάθος. κόμα κα μ τν πίκληση κα μόνο το νόματος το γίου π κάποιον πιστ Χριστιαν πετυχαίνεται τ διο. Χαρακτηριστικ εναι τ παράδειγμα το λιονταριο μ κάποιο γαϊδούρι στ βίο το γίου Θεοδοσίου το Κοινοβιάρχου.
Πολλ πίσης ζα συμπροσεύχονται μ τν γιο, πως τ ποίμνιο το γίου ωάννη το Κουκουζέλη, τ ποο σταματ ν βόσκει συνεπαρμένο π τ Θεία Χάρη τν στιγμ πο γιος μνε κα δοξολογε τ Δημιουργ Θεό. λλα πάλι ζα ρχονται ν’ νακουφίσουν κα ν παρηγορήσουν τν γιο π τν σκηση κα τς θλίψεις του. Τ πουλ διώχνει μ τ κελάηδημά του τ θλίψη κα τν πόνο το σίου κακίου το Καυσοκαλυβίτου. Μερικ π’ ατ φέρνουν τροφ στν ρημο, πως κόρακας γι βδομήντα χρόνια φερνε κάθε μέρα ψωμ στν σιο Παλο τ Θηβαο, ν προσέφερε διπλ μερίδιο ταν πισκέφθηκε τν σιο γιος ντώνιος.
Παρόμοιο περιστατικ μ τ προαναφερόμενα χουμε καὶ...
στ βίο το γίου ερωνύμου, πο νηστεύει, χωρς ν φάει τίποτα, λόκληρες βδομάδες, προσπαθώντας ν δαμάσει τσι τν παναστατημένη σάρκα του κα ν ρθει ερήνη στν ψυχή του. Καθημερινς κλαίει, προσεύχεται στν Κύριο κα πολεμάει ναντίον τν παθν γι ν γλιτώσει, πως λέει διος, π τ πρ τς κολάσεως. λλ δν εναι μόνος του στν ρημο, περιστοιχίζεται π γρια θηρία κα φρικαλέα ρπετά, πο συμπάσχουν στ λύπη του κα στ καθημερινό του μαρτύριο…
»κτς π’ ατά, σπουδαες περιπτώσεις ζώων, εδικά του λιονταριο, πως προείπαμε, εναι τ ζο ν μετέχει στ μαρτύριο το γίου. ν πιέζεται τ λιοντάρι ν κατασπαράξει τν γιο, βλέποντας μως τ φυσικ πρόσωπο το γίου ν κτινοβολε τ Θεία Χάρη γίνεται μερότερο το προβάτου. ντυπωσιακ περίπτωση το γίου νίκητου…
»Συχν γιος μ τν σκησή του, μ τν προσευχ κα τν νηστεία το δαμάζει τν γριότητα τν ζώων, τ διδάσκει κα τ παιδαγωγε. Δανιλ φράζει τ στόματα τν λεόντων μ τν γκράτεια, τν προσευχ κα τ νηστεία του.
»Μ τ Θεία Χάρη κα τ Θεία χαρίσματα σκητς γιος, πειδ μέσα το κατοικε κα ναπαύεται Θεός, χι μόνο τ ασθητά, λλ κα τ νοητ θηρία ποτάσσει. Στ Βίο το γίου Λαζάρου το Γαλησιώτου, χουμε παρόμοιο περιστατικ μ να ζευγάρι ρκοδες, ο ποες ν ρχονται ν κατασπαράξουν τν γιο, προσευχόμενος πρς τν Θε γι ν σωθε τς μερεύει!
οκειότητα τν γίων μ τ ζα εναι τόσο συνηθισμένο φαινόμενο στν καθημερινή τους ζω πο τίποτα δν φοβονται, χρησιμοποιον ατ χωρς νδοιασμος σ κάθε τος νάγκη. γιος Παχώμιος χρησιμοποιε τος κροκοδείλους ς μέσο μεταφορικ γι ν τν μεταφέρουν στν πέναντι χθη…
» διάβολος πολλς φορς χρησιμοποιε τ μορφ ζώων, γι ν δηγήσει σ πλάνη τν γιο κα ν τν περιπαίξει, γιατί μετ τν πτώση διασπάστηκε ρμονία ζώου κα νθρώπου, φύσεως γενικότερα κα νθρώπου, τσι τ ζα, φύση, ντιδρον στς θελήσεις κα στς πιθυμίες το νθρώπου. Μετασχηματιζόμενοι ο δαίμονες σ θηρία κα ρπετά, λιοντάρια, ρκοδες, λεοπαρδάλεις, φίδια, σκορπιος κα λύκους προσπαθον ν παρασύρουν τν νθρωπο κε πο θέλουν ατοί… νδεικτικ στ βίο το γίου Κωνσταντίνου το ξ ουδαίων, ( διάβολος) παίρνει τ μορφ το λύκου πο φέρει τ πάθος το θυμο κα τς γριότητας, γι ν μπορε τσι ν κφοβίσει τν γιο κα ν τν κατασπαράξει. λλ ο γιοι μ τν προσευχ κα τν σκηση, κα μ τν Χάρη το γίου Πνεύματος λαμβάνουν τ χάρισμα τς διακρίσεως κα τσι χουν τ δυνατότητα ν ξεχωρίζουν τ μηχανεύματα κα τ σκοπ το καθενός. γιος ντώνιος πάντα μ ψυχικ γρήγορση ντιμετώπιζε ατούς… δν φοβόταν τίποτα κα οτε δειλίαζε, λλ ντιθέτως τος δαίμονες δίωχνε κα τ γρια θηρία μέρευε κα ερήνευε».
«Βλέπουμε πς τ γιο Πνεμα χαριτώνει τος γίους μ τ Θεία χάρη, στε ο γιοι ν οκειοποιονται τ φύση. Τος διδάσκει τν γάπη γι κάθε κτίσμα κα ψυχ συμπάσχει γι κάθε παρξη, γαπ κα συμπονε κόμα κα τος χθρος κα τ δαιμόνια, γιατί ξέπεσαν π τ γαθ κα τν ρετή. ν διάβολος προσπαθε ν βρε τεχνάσματα ν ξεγελάσει τν νθρωπο, τν σκητή, γιος ντείνει πνευματικ τς προσπάθειές του κα διαρκς γρηγορε».
Πηγή: «Ο γιοι κα τ φυσικ περιβάλλον» το Σωτηρίου Ι. Μπαλατσούκα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.