13 Μαρ 2011

Ἃ’ Κυριακὴ τῶν Νηστειῶν - Ὁ θρίαμβος τῆς Ἐκκλησίας

                                                                            Πρώτ. Γεώργιος Δ. Μεταλληνὸς
Η ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ, ΜΑΡΤΥΡΙΑ ΚΑΙ ΘΥΣΙΑ
Τν ’ Κυριακ τν Νηστειν κκλησία μς πανηγυρίζει τν θρίαμβό της. ρθοδοξία γιορτάζει τ Νίκη της. Ζντες κα Τεθνετες, θριαμβεύουσα κα Στρατευομένη κκλησία, λο τ Σμα το Χριστο, πνευματικ ορτάζει. Νίκη ατ περιγράφεται στ «Συνοδικό της ρθοδοξίας», πο διαβάζεται κατ τν Λιτανεία τν γίων Εκόνων. κε φαίνεται, ποι εναι ρθοδοξία. Δν πρόκειται γι μία δεολογία, γι κάποιο «Κοινωνικ Σύστημα» Φιλοσοφία, γι κάποια γκόσμια Πολιτική, πο πεκράτησε κα θριαμβολογε γι τ συντριβ τν ντιπάλων της. Όχι! ρθοδοξία εναι νέος τρόπος ζως κα πάρξεως, ΧΡΙΣΤΟΖΩΗ, πο εσήχθη στν στορία μ τ Σάρκωση το Αώνιου Λόγου το Θεο.
ν λοιπν μακαρίζονται σήμερα ο γιοι κα Πιστο λων τν αώνων, εναι γιατί μς διέσωσαν τν ν Χριστ παρκτικ λήθεια. τον τρόπο ζως, δηλαδή, πο μόνος δηγε στ θέωση, στ σωτηρία. Κα ν ναθεματίζονται σήμερα λοι ο αρετικο κα νοθευτς τς θείας ποκαλύψεως, δν εναι τοτο κδήλωση μισαλλοδοξίας, λλ προστασία τς νθρωπότητας π κάθε τί, πο λλοιώνει τν γνησιότητα τς χριστιανικς πάρξεως κα μποδίζει τ θέωση, τ σωτηρία.
Ο γιοί της Π. Διαθήκης μειναν πιστο στν λήθεια, πο τος πεκάλυψε Θες μ τν φανέρωσή του σ’ ατούς. γετικ μορφ στ θυσία γι τν λήθεια πρξε Μωυσς. Μ κέντρο τν νσαρκο Θεο Λόγο, τν ησο Χριστό, συναντνται στν δια μαρτυρικ πορεία μ τος γίους της Π. Διαθήκης κα ο γιοί της Καινς Διαθήκης. Μάρτυρες, νδρες καὶ...
γυνακες, σιοι κα σιες, Πατέρες κα Μητέρες ν Χριστ, σκητς κα σκήτριες, δωσαν κα δίνουν κατάπαυστα, τν καλ μαρτυρία τς Πίστεως, γι ν σωθε λήθεια στν κόσμο. Γι ν πάρχει πάντα μόνη σωστικ κοινωνία στν κόσμο, ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ, τ Σμα το Χριστο.
Κατ τν π. Παλο στν ρθοδοξία δν μπορε ν σχύσει περίπτωση το νθρώπου πο γωνίζεται ν σώσει μόνο τν «ψυχούλα» του, διαφορώντας γι τος γύρω του, διότι δν σώζεται κανες μόνος του, λλ μέσα στ Σμα το Χριστο, στν κοινωνία τν δελφν του.
Τ ποδεικνύει ατομαρτυρία το π. Παύλου: «Ηχόμην γρ νάθεμα εναι ατς γ π το Χριστο πρ τν δελφν μου...» (Ρώμ. θ’ 3). Ή: «Τος πάσι γέγονα τ πάντα, να πάντως τινς σώσω» (’ Κόρ. θ’ 22). Τ δια θ διακηρύξει κα Νέος Παλος τς Ρωμηοσύνης, γιος Κοσμς Ατωλός: «Σιμ ες τ λλα ηρηκα κα τοτον τν λόγον, πού λέγει Χριστός μας, πς δν πρέπει κανένας Χριστιανός, νδρας γυναίκα, ν φροντίζη δι το λόγου το μόνον, πς ν σωθ, λλ ν φροντίζη κα δι τος δελφούς του (πρβλ. ’ Κόρ. ’ 24). Κα ποιος φροντίζει μόνον δι το λόγου του κα δν φροντίζει κα δι τος δελφούς του, κενος θ κολασθ. κούοντας κα γώ, δελφοί μου, τοτον τν γλυκύτατον λόγον, που λέγει Χριστός μας, ν φροντίζωμεν κα δι τος δελφούς μας, μ τρωγεν κενος λόγος μέσα ες τν καρδίαν μου, σν τ σκουλήκι, που τρώγει τ ξύλον...».

Η Ιεραποστολή τς κκλησίας
εναι καρπς ατο του πνεύματος τς θυσίας γι τν λήθεια κα γι τος δελφούς. Τ ποδεικνύει περίτρανα τ ργο το Παύλου κα λων τν ποστόλων, λλ κα τ ργο το Νεοαποστόλου μς Πατροκοσμ. Γι’ ατ βρίσκεται εραποστολ στ κέντρο τς ρθοδοξίας, κα εναι πεμπτουσία τς μαρτυρίας της. ργο τς ρθοδοξίας σ κάθε ποχ εναι ν κρατήσει νόθευτη κα ναλλοίωτη τν «Ζω το Χριστο» (τν τρόπο πάρξεως, πο φερε Χριστς στν κόσμο) κα ν τν μεταδώσει σ κάθε σημεο τς γής. Γι ν σωθε κόσμος! Κυριακ ρθοδοξίας εναι γι’ ατό, χι πλς νας πανηγυρισμός, λλ μία πόμνηση σ κάθε ρθόδοξο, σ λους μας, τι κόσμος μας, κοινωνία μας, περιμένουν κόμη τν Χριστό. γιατί δν Τν γνώρισαν κόμη, γιατί Τν γνώρισαν μέν, λλ πως Τν παραμόρφωσε κα λλοίωσε αρεση κα κάθε λογς πλάνη.

“ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΑ ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΑ ΜΗΝΥΜΑΤΑ”
(πάνθισμα κηρυγμάτων π τν
«ΦΩΝΗ ΚΥΡΙΟΥ» τν τν 1980 κα 1983)
ΠΡΩΤΟΠΡ. ΓΕΩΡΓΙΟΥ Μ. ΜΕΤΑΛΛΗΝΟΥ
ΕΚΔΟΣΕΙΣ «ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΚΥΨΕΛΗ»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.