12 Φεβ 2011

Κυριακὴ Τελώνου καὶ Φαρισαίου (Ἀρχὴ Τριωδίου)

πρτος, Φαρισαος, «σταθες πρς αυτν» ρχισε ν «προσεύχεται». λλ φαίνεται πς τύπος ατς εχε παρεξηγήσει τν ννοια κα τν σκοπ τς προσευχς κα νόμιζε τι προσευχ εναι ν παριθμε κανες τ δθεν κατορθώματά του μπροστ στ Θε κα μπροστ στος νθρώπους, καμουφλάροντας τν γωισμό του μ να παράδεκτο «εχαριστ». Κα ν’ τν μόνο ατό; πνευματική του διαστροφ εχε φθάσει σ τέτοιο κατάντημα, στε μέτρο συγκρίσεως εχε τν ταλαίπωρο Τελώνη.
Θ πρέπει ν τονιστε τι Φαρισαος, παριθμώντας τς «ρετές του», δν λεγε ψέματα. Πράγματι τ σα λεγε ταν ληθινά. Τί ν τ κάνει μως; νθρωπαρέσκεια πο τρεφε μέσα στν ψυχή του κα κυρίως περηφάνεια πο το καταρράκωνε τν παρξη, τν καναν ντιπαθητικ κα στος νθρώπους, λλ παράδεκτο κα στν διο τν Θεό. Τελικς κατορθώνει ν διαμορφώσει ντ τς γιότητας πο θ θελε, τν καταδικαστέο Φαρισαϊσμό. ντως Κύριος βλέπουμε ν δικαιώνει χι τν Φαρισαο λλ τν ταπεινὸ....
Τελώνη.
Τελώνης τώρα «μακρόθεν στς» δν τολμοσε οτε ματι ν ρίξει στν ορανό. Τόσο συναισθανόταν νθρωπος τν μαρτωλότητά του κα τν θλίψη πο προξένησε μ τν διαγωγή του στν γάπη το Θεο, στε «τιπτεν ες τ στθος ατο λέγων, Θες λάσθητι μο τ μαρτωλ».
Σίγουρα σοι νθρωποι κρίνουν κατ’ ψιν κα δν διαθέτουν τν καθαρ φθαλμ το πνεύματος, δικαιώνουν τν πρτο, τν Φαρισαο. Ο τόσο καλές του πράξεις, καλ κοινωνική του θέση, καθωσπρεπισμός του, λα ατ τν νεβάζουν νώπιον τν νθρώπων. Ν μως πο κρίση το Θεο εναι ντελς διαφορετική. Κα τοτο διότι Θες δν στέκει στ ξωτερικά, λλ βλέπει τν διάθεση το νθρώπου. Κα ατ κατ’ρχς διάθεση, ποία εναι ποτέλεσμα τς προσωπικς μας λευθερίας, μετρ νώπιόν του Κυρίου μας.
ν δομε τ πράγματα βαθύτερα, θ διαπιστώσουμε τι Φαρισαος τν πρτο λόγο τν δινε στ τί θ πον ο νθρωποι γι’ ατόν, κα χι τί ζητ κα τί θ πε Θεός. Κα π τν ποψη ατή, θ πρέπει ν παραδεχθομε τι, κάθε ποχ χει τος δικούς της Φαρισαίους πο «παροργίζουν» τν νοχ το Θεο. πλς τότε κοινωνία θεωροσε καλος σους δειχναν τι θρησκεύουν, ν τώρα πο τ πράγματα το κόσμου φαίνονται διαφορετικά, ο σύγχρονοι Φαρισαοι μέσα στν περηφάνειά τους, κοιτάζουν ν προσαρμόσουν τν τρόπο ζως τους, σ ,τι πιτάσσει μακράν του Θεο κόσμος. Κα στ μία περίπτωση κα στν λλη, τ μόνο βέβαιον εναι πόρριψίς του κ μέρους το Θεο.
δελφοί μου. Τ Εαγγελικ μήνυμα εναι τόσο ξεκάθαρο.
Μακρι «ς π προσώπου πυρς» π τν καταραμένη περηφάνεια κα τν γλοιώδη νθρωπαρέσκεια.
Μακρι π’ τι μς κάνει ν χάνουμε τν παφ μ τν γάπη το Θεο κα τν δελφν μας.
ς διδαχθομε π τν πονεμένη κα ελικριν στάση το Τελώνου, κα ς παραδεχθομε ταπειν νώπιόν του Θεο τν δυναμία μας κα τν θλιότητά μας.
λόγος το Κυρίου ησο «κατέβη οτος δεδικαιωμένος ες τν οκον ατο   κενος», ς μς νοίξει τος φθαλμος τς καρδις στε ν δομε ξεκάθαρα τι «πς ψν αυτν ταπεινωθήσεται, δ ταπεινν αυτν ψωθήσεται».
Τοτο εναι κα τ μεγάλο μήνυμα πο εναι νάγκη ν βιώσουμε.
Ν δώσει γιος Θεός.
μήν.
        

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.