12 Ιαν 2011

Ὁ Τίμιος Πρόδρομος, ὁ πρῶτος μοναχὸς



κκλησία μς τιμ τ σύναξη το Τιμίου Προδρόμου κα Βαπτιστο ωάννου. Τίμιος Πρόδρομος εναι τ πρόσωπο κενο, τ ποο γκωμίασε Χριστς περισσότερο π κάθε λλο νθρωπο. “Μείζων ν γεννητος γυναικν προφήτης ωάννου το Βαπτιστο οδες στ” (Λούκ. ζ’ 28). Εναι μεγαλύτερος τν Προφητν, χι ς πρς τν λικία, φο ζησε μόνο τριάντα χρόνια, λλ ς πρς τ χάρη κα τ δόξα, γιατί ξιώθηκε χι μόνο ν δε, λλ κα ν βαπτίσει “τον κηρυττόμενον” Μεσσία. Στ συνέχεια μως Χριστς τόνισε τι μικρότερος στ Βασιλεία τν Ορανν εναι μεγαλύτερος π τν γιο ωάννη τν Πρόδρομο. Κα τ επε ατό, σύμφωνα μ τν ρμηνεία το ερο Χρυσοστόμου, γι ν μ παρασυρθον ο χλοι π τν περβολ τν παίνων κα θεωρήσουν τν ωάννη νώτερο π τν Θεάνθρωπο Χριστό. λλ κα σύμφωνα μ μία λλη ρμηνεία, το κκλησιαστικο Συγγραφέα το 4ου μ.Χ. αώνα, Διδύμου του Τυφλο, μικρότερος π τος γίους ποστόλους, γιος ωάννης Θεολόγος, εναι μεγαλύτερός του Προδρόμου, φο ο πόστολοι εναι νώτεροι π τος Προφτες.
Εναι γέννημα στείρας γυναίκας κα καρπς προσευχς. π μβρυο ξι μηνν στν μήτρα τς λισάβετ λαβε τ χάρη το γίου Πνεύματος κα σκίρτησε ταν Παναγία συνάντησε τ μητέρα του κα μ τ στόμα τς προφήτευσε κα νόμασε τ Μαρία Μητέρα...
το Θεο. Τ νομα ωάννης, πο λαβε, ταν κα ατ δρο το Θεο, πως κα διος.
σκητική του ζω σκανδάλισε πολλος π τος συγχρόνους του, πο δν μποροσαν ν ντιληφθον τν γγελικ τρόπο τς ζως του, κα τν κατηγοροσαν τι εναι δαιμονισμένος. Βέβαια, τ γεγονς ατό, δηλαδ τ ν κατηγορον ο νθρωποι κάποιο συνάνθρωπό τους, πειδ θέλει ν ζήσει χι πως κενοι, λλ μ διαφορετικ τρόπο, συνέβαινε κα σ λλες ποχές, πως συμβαίνει κα στς μέρες μας, φο κα σήμερα πάρχουν πολλο πο κατηγορον ατ πο δν μπορον ν καταλάβουν μ τ δική τους λογική. κτς μως π τ καταλαβαίνω πάρχει κα τ ασθάνομαι. Δηλαδή, πέρα π τ λογικ πάρχει κα καρδιά, πο ταν μεθ π τ δυνατ κρασ τς κτιστης χάρης το γίου Πνεύματος, παρνεται λες τς ψευτοχαρς τς φήμερης ατς ζως. Ατ τ μέθη ο γιοι Πατέρες τν νομάζουν νηφάλια. ταν κάποιος γευτε τν γάπη το Θεο, τότε περιφρονε λες τς λλες γάπες, πρς τ λικ πράγματα ννοεται, γιατί τς βρίσκει ψεύτικες.
Τίμιος Πρόδρομος προετοίμασε τος νθρώπους ν δεχθον τ Χριστό. Τ κήρυγμά του ταν κήρυγμα μετανοίας. λόγος το ταν γεμάτος νδρεία κα δύναμη. Δν δειλίασε κα δν δίστασε ν τ βάλει μ τ κατεστημένο τς ποχς του. λεγξε τν παρανομία το βασιλι ρώδη. λλ κα τος Φαρισαίους, πο καταδυνάστευαν τν λα φορτώνοντας τν φορτία βαρι κα δυσβάστακτα, τος ποκάλεσε φίδια κα γεννήματα χιδνν.
Προπορεύθηκε το Χριστο κα στν δη κα μάλιστα μ χαρά, πως ψάλλουμε στ πολυτίκιό του, γι ν κηρύξει στος π’ αἰῶνος θανόντας “Θεον φανερωθέντα ν σαρκί”.
Στ συνέχεια, θ τονίσουμε τρία σημεα, λαμβάνοντας φορμ π τ γεγονότα τς ζως του, λλ κα π τ βίο κα τν πολιτεία του.
Πρτον, τι κατηγορήθηκε ς δαιμονισμένος γιατί ζωή του, πο τν εχε φιερώσει στ Θεό, ταν διαφορετικ π κείνη τν πολλν. Δν μενε στν πόλη, λλ φυγε στν ρημο, που ζοσε σκητικά. Δν τρωγε φαγητό, λλ τρεφόταν μ κρίδες, δηλαδ μ τς τρυφερς κρες τν φυτν, κα μ μέλι γριο. Κα σήμερα, δυστυχς, πάρχει π πολλος δια ντιμετώπιση, ταν ποφασίσει κάποιος, κα δίως νέος κα μορφωμένος, ν φιερωθε στ Χριστ κα στν κκλησία Του ς ερέας ς Μοναχός. Κα ν δν τν ποκαλον δαιμονισμένο, σίγουρα λένε τι κάτι παθε στ μυαλό. Στς περισσότερες περιπτώσεις ο νθρωποι πο ντιτίθενται κα προκαλον πολλ μπόδια κα δυσκολίες, δν εναι θεοι σχετοι μ τν κκλησία, λλ ντίθετα κκλησιάζονται κα μάλιστα τιμον τος γίους, πο κολούθησαν τν διο δρόμο. Ατ ν δν εναι παραλογισμς τότε τί εναι;
Δεύτερον. ν λεγξε τν παρανομία το ρώδη κα τν ποκρισία τν Φαρισαίων, τ κανε π γάπη κα χι π μπάθεια, φο ταν παθς και “πλήρης Πνεύματος γίου”. Σκοπός του δν ταν διαπόμπευσή τους, λλ διόρθωση κα θεραπεία τους.
Σήμερα πάρχει νοοτροπία ν δικαιολογομε τ λάθη μας κα τ πάθη μς στηρίζοντας τ γιογραφικ κα γιολογικά, δηλαδ φέροντας παραδείγματα π τν γία Γραφ κα π τν ζω τν γίων. τσι, πολλο βρίζουν, συκοφαντον κα σπιλώνουν πολήψεις τάχα γι τ δόξα το Θεο. Ο γιοι, ταν ναγκάζονταν ν λέγξουν, τ καναν μ πόνο, γάπη κα πολλ προσευχ γι τ συγκεκριμένα πρόσωπα κα φο εχαν ξαντλήσει κάθε λλο μέσο.
Τρίτον. Τ γεγονότα τς ζως του, Τίμιος Πρόδρομος, εχάριστα κα δυνηρά, τ θεωροσε τι προέρχονται κατ’ εθείαν π τ Θεό, φο χωρς τ θέλησή Του τίποτα δν μπορε ν συμβε. Κα πράγματι, χι μόνον γέννηση κα τ λλα περιστατικ τς ζως το γιναν πειδ τ θέλησε Θεός, λλ κα ατς θάνατός του γινε θεϊκ Οκονομία, γι ν κηρύξει και “τοις ν δη”.
Τ διο συμβαίνει κα μ κάθε ναν π μς. Θες μς γνωρίζει πρν κόμα γεννηθομε, φο ατς εναι ατία τς δημιουργίας μας. Μς γαπ περισσότερο π ,τι νομίζουμε κα φροντίζει γι τν καθένα μς ξεχωριστά. Τίποτε π σα συμβαίνουν στν ζωή μας δν εναι τυχαο. Τς ποτυχίες, τς ναποδις κα τς πι δυνηρς κόμη σθένειες τς πιτρέπει Θες π γάπη, γιατί ταν ντιμετωπισθον σωστ μπορον ν ποδειχθον ς ο μεγαλύτερες ελογίες. Πόσοι δν μετανόησαν κα γιναν πραγματικο νθρωποι μετ π μία δύσκολη περιπέτεια μία βαρι ρρώστια;
μπιστοσύνη στν γάπη κα τν πρόνοια το Θεο ποτελε τ πι σταθερ στήριγμα κα στς μεγαλύτερες ναποδιές. Διώχνει τς νασφάλειες κα τ γχος κα μς θέτει στν σωστ προοπτικ γι τν ψύχραιμη κα σωστ ντιμετώπιση κα τν πι δύσκολων προβλημάτων.
(Πηγή: Ι.Μον γ.Διονυσίου, Στροφάδων)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.