4 Δεκ 2010

ΚΥΡΙΑΚΗ Ι΄ ΛΟΥΚΑ

(Κατ Λουκ γ΄ 10-17)

Σ κάθε τόπο κα σ κάθε ποχή, πάρχουν σθένειες κα σθενες.
ποτέλεσμα τς παρακμς, φθορά, κάνει τν κάθε νθρωπο, ργ γρήγορα ν ασθάνεται μέσα το τς δυνάμεις ν τν γκαταλείπουν κα ν κυριαρχε σθένεια κα τελικ θάνατος.
Βέβαια κτς π τς καθαρς σωματικς σθένειες, πάρχουν κα ο καθαυτ πνευματικς πο ταλαιπωρον ρισμένους νθρώπους.

κριβς σ’ ατ τν περίπτωση βρίσκεται κα συγκύπτουσα γυναίκα πο ησος θεραπεύει, πως θ δομε στν Εαγγελικ περικοπή.
νθρωποκτόνος διάβολος, π δέκα κα κτ λόκληρα τη, κυριαρχοσε στν ταλαίπωρη ατ παρξη, μ ποτέλεσμα ν μν μπορε ν σταθε τ κορμ ρθιο οτε γι μία στιγμή. «Κα ν συγκύπτουσα κα μ δυναμένη νακύψαι ες τ παντελές». Βέβαια τέτοιου εδους σθένειες, δν θεραπεύονται π κανέναν ατρόν. λλ πάρχει ... λύσις. Γ ατ κα ησος πευθύνθηκε σ΄ ατ κα τς επε: «Γυναίκα χεις λευθερωθε π τν σθένειά σου», «κα πέθηκεν ατ τς χείρας κα παραχρμα νορθώθη κα δόξαζε τν Θεόν». Κα φυσικά, μαζ μ τν θεραπευμένη θ δόξαζαν τν Θεν κα σοι παραβρίσκονταν μέσα στν συναγωγ τ Σάββατο κενο.
Ν μως πο βρέθηκε κάποιος ποος μ τν συμπεριφορ το θέλησε ν σκιάσει τν μορφη δοξολογικ τμόσφαιρα πο δημιούργησε γάπη το ησο. Κα ατς ταν ρχισυνάγωγος, ποος «γανακτν τι τ Σαββάτω θεράπευσε ησος» ρχισε ν λέγχει τν Κύριο τι δθεν κατέλυσε τν ργία το Σαββάτου.

Καλν θ εναι ν σταθομε γι λίγο στ σημεο ατ «γανακτν τι τ Σαββάτω θεράπευσεν ησος…».
Δν χρειάζεται ν διαθέτει κανες διαίτερες κανότητες γι ν ννοήσει τι ο κομπλεξικο κα κακορίζικοι νθρωποι, που κι ν βρίσκονται, κόμα κα στς πλέον ψηλς θέσεις, δν δυσκολεύονται καθόλου ν χρησιμοποιήσουν κόμα κα τ ερότερα τν κειμένων, γι ν κτυπήσουν ατ τ πρόσωπα τν ποίων λόγος κα τ ργο, φελον τν κοινωνία.
Φθονερο κα μικρόψυχοι ο διοι, δν κατορθώνουν ν νεχθε καρδι τος τ γεγονς τι κάποιοι λλοι ργάζονται μ κάθε νεση, ατ πο θ πρεπε ο διοι λόγω θέσεως ν ργάζονται, λλ τ παραμελον.
Ο διάτρητοι μανδύες, π τ ξύ της «πικρς χολς» πο συσωρεύεται «ντς τν καρδιν», δν κατορθώνουν ν καλύψουν τν μεγάλη σθένεια τς ζήλειας, γ ατ κα συμβαίνει ,τι βλέπουμε στν παραβολή.
Δν εναι τυχαο τι ερς Χρυσόστομος, ναφέρει πς τ δαιμόνιο πο φυγε π τν συγκύπτουσα, μ τ παντοκρατορικ πρόσταγμα το ησο, βρκε φωλιά, κα κατασκήνωσε μέσα στν καρδι το ρχισυναγώγου…
Πόσο λήθεια φοβερ κα τρομερ τ πάθος ατό! Κα πόσο βασανίζει κα δαιμονίζει ποιον τ «κατέχει»!
Δν κατατρώει σκουρι τ σίδερο τόσο, σο ζήλια κα φθόνος, ατν πο τν χει. Κα δν εναι τόσο ηδιαστικς κάνθαρος, πάνω στν σβόλο τς κοπρις, σο φθονερς μ τν καθαρσία ατ πο διάβολος το φύτεψε στν ψυχή.
Κα γίνονται τόσο ξιοθρήνητοι ο ταλαίπωροι ατο σο κα ξοργιστικοταν μάλιστα κατέχουν κα θέσεις- ταν προσπαθον μ συρραφ χωρίων (κανόνων κα διατάξεων), ν παρουσιάσουν τ «δίκιο τους» στν «συναγωγή»…
ντως, τ πάθος ατ τυφλώνει τόσο πολ τν συνείδηση το νθρώπου, πο τν κάνει ν χάνει στω κα τ τελευταία χνη ξιοπρέπειας κα σεβασμο πο θ μποροσαν ν πάρχουν.

συνέχεια το ερο κειμένου εναι τόσο ποκαλυπτική! Κύριος τν ξεσκεπάζει μ τν χειρότερη λέξη: «ποκριτά!». ποκρισία τν χει καταντήσει δικηγόρο το διαβόλου.
λήθεια, σ τί μεγαλύτερο βάραθρο θ μποροσε ν πέσει νθρωπος; Ν βλασφημε τν Θε γι τ θαύματά του. Ν μποδίζει τος νθρώπους ν ναπτύξουν τ χαρίσματά τους, προβάλλοντας λόγους πο οσιαστικ βλασφημον τ Πνεμα τ γιο, τ ποο κα διαμοιράζει τ χαρίσματα. Γ ατ κριβς κα ταν Κύριος τν ξεγυμνώνει μ τ δια το τ πιχειρήματα πο προσπαθε νοήτως ν παραθέσει, λοι ο μοϊδεάτες το ρχισυνάγωγου μαζ μ τν διο καταισχύνονταν, ν λας χαιρε γι λα τ θαυμαστ ργα πο νεργοσε ησος.
δελφοί μου, δν ποκλείεται κάποτε, κα μες ν ντιμετωπίσουμε τν μεγάλο ατ πειρασμό. Κάποιοι πο θ περιμέναμε ν χαρον μ τν προκοπή μας, δυστυχς, ν μ μπορον ν συγκρατήσουν τ φαρμακερ φίδι μέσα στν καρδιά τους, μ ποτέλεσμα, σ δεδομένη στιγμή, ν κτοξεύσουν  τ θανατηφόρο καρδιακό τους δηλητήριο. Κα τότε; Ώ, τότε… πομονή, πομονή, πομονή… «Κα οδε Κύριος τν κάκωσιν το λαο ατο»!
Κα π’ τν λλη ν παρακαλομε ν μς σκεπάζει Κύριος ησος μ τν Χάρη Του, στε ν μ βρε ποτ φοβερ ατ σθένεια, ξασθενημένο τν πνευματικό μας ργανισμ κα προσβληθομε π τν ωση το ρχισυναγώγου. μήν.
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.