
Πραγματοποιήθηκε σήμερα Πέμπτη 4 Νοεμβρίου 2010, στὸν Ἱερὸ Ναὸ Ἁγίου Νεκταρίου Κάτω Κηφισιᾶς, τὸ πρῶτο Ἱερατικὸ Συνέδριο τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Κηφισίας, Ἁμαρουσίου & Ὠρωποῦ. Τὸ πρωὶ ἐτελέσθη Ὄρθρος καὶ Θεία Λετουργία ἱερουργοῦντος τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου κ. Κυρίλλου. Μετὰ τὸ πρωινὸ κέρασμα τὸ ὁποῖο προσεφέρθη στὸ Πνευματικὸ Κέντρο τοῦ Ναοῦ, τοὺς συνέδρους καλωσόρισε ὁ Πὰν/τὸς Ἀρχιμ. π. Ἰωάννης Κοκάκης, ἐφημέριος του Ναοῦ. Ἐν συνέχεια τὸ λόγο ἔλαβε ὁ Γενικὸς Ἀρχιερατικὸς ἐπίτροπος Πρὼτ/ρὸς π. Χρίστος Κυριακόπουλος, ὁ ὁποῖος μεταξὺ τῶν ἄλλων ζήτησε τὶς Ἀρχιερατικὲς εὐχὲς τοῦ Σεβασμιωτάτου, ὥστε νὰ ἀξιώνει ὁ Θεὸς νὰ δίδουμε πάντοτε τὴν καλὴ μαρτυρία καὶ νὰ μεταλαμπαδεύουμε συνεχῶς Λόγον Θεοῦ, τὸν Λόγον τῆς Ἀληθείας πρὸς ἁγιασμὸν καὶ σωτηρία τῶν ψυχῶν ποὺ μᾶς ἐμπιστεύθηκε ἡ Ἐκκλησία μας μὲ τὸ Μυστήριο τῆς ἱερωσύνης κατὰ τὴν χειροτονία μας.
Κεντρικὸς εἰσηγητὴς τοῦ Συνεδρίου ἦταν ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας ὁ ὁποῖος ἀνέπτυξε τὸ θέμα:
Ἡ ἀποστολὴ τοῦ ἱερέως στὸ σύγχρονο κόσμο
Μεταξὺ ἄλλων ἐπεσήμανε ὅτι "Ὁ διάλογος τῆς Ἐκκλησίας μὲ τὴν ἐποχή της δὲν εἶναι κάτι ἄγνωστο στὴν ἱστορικὴ πορεία τῆς Ὀρθοδοξίας, ἀντιθέτως μάλιστα ἀποτελεῖ συστατικὸ στοιχεῖο τῆς πατερικῆς παραδόσεώς της, καθότιοι πατέρες τῆς Ἐκκλησίας βρίσκονταν πάντα σὲ...
διαρκῆ διάλογο μὲ τὴν ἐποχή τους. Γνώριζαν πολὺ καλὰ τὰ φιλοσοφικὰ ρεύματα τῆς ἐποχῆς τους καὶ κατόρθωναν μὲ μία θαυμαστὴ δημιουργικότητα νὰ μεταμορφώσουν ὁλόκληρο τὸν πολιτισμὸ τῆς ἀρχαιότητος. Ὅπως ἀκριβῶς τὴν ἐποχὴ ἐκείνη οἱ πατέρες τῆς Ἐκκλησίας ἔπρεπε νὰ διαλεχθοῦν καὶ νὰ μεταμορφώσουν τὸν κόσμο τῆς ὕστερης ἑλληνικῆς φιλοσοφίας, ἔστι ἀντίστοιχα καλούμαστε καὶ ἐμεῖς σήμερα νὰ ἐγκύψουμε μὲ τόλμη καὶ εὐαισθησία στὰ προβλήματα τοῦ σύγχρονου κόσμου καὶ νὰ βοηθήσουμε τοὺς ἀνθρώπους νὰ ἀπεγκλωβισθοῦν ἀπὸ τὶς σύγχρονες ὑλιστικὲς ἰδεολογίες καὶ τὸν εὐδαιμονισμό. Ἡ Ἐκκλησία μᾶς γνωρίζει πολὺ καλὰ ὅτι αὐτὸ εἶναι ἕνα δύσκολο ἐγχείρημα ποὺ ἀπαιτεῖ τὴν γνώση καὶ τὴν ἐμπειρία τῆς θεολογίας τῶν πατέρων. Γὶ αὐτὸ ἐνίοτε διστάζει νὰ ἀποτολμήσει, φοβούμενη πώς, χωρὶς θεολογία, οἱ ποιμένες ἀντὶ νὰ ἀσκήσουν ἐποικοδομιτικὴ καὶ δημιουργικὴ κριτικὴ ἔναντί του σύγχρονου πολιτισμοῦ, θὰ καταφύγουν μᾶλλον στὴ μέθοδο τῆς πολεμικῆς καὶ ἐχθρικῆς στάσης. Ὁ δισταγμὸς ὅμως εἶναι σημεῖο σοφίας καὶ δὲν σχετίζεται μὲ τὴν ἔνοχη σιωπή.....
Ἡ Ἐκκλησία μᾶς πορεύεται μέσα στὸν κόσμο μὲ συστολὴ καὶ σύνεση, διότι γνωρίζει πὼς στὴ σχέση της μὲ τὸν κόσμο ὑπάρχει πάντα τὸ ἐπικίνδυνο ἐνδεχόμενο νὰ αὐτοακυρωθεῖ ἐκκοσμικευόμενη καί, ἀντὶ νὰ μεταμορφώσει τὸν κόσμο, νὰ γίνει ἡ ἴδια κόσμος. Εἶναι ἀλήθεια ὅτι πολὺ συχνὰ ξεχνοῦμε τὸν ἐσχατολογικὸ χαρακτήρα, τὴν ἐσχατολογικὴ διάσταση τῆς πίστεώς μας καὶ ἐγκλωβιζόμαστε σὲ ἕνα ἐγκοσμιοκρατικὸ πνεῦμα.
Ἡ Ἐκκλησία μας ὅμως ζεῖ καὶ κινεῖται <<ἐν τῷ κόσμω, ἀλλ’ οὐκ ἐκ τοῦ κόσμου>>. Τὴν ἀληθινή της ὑπόσταση τὴν ἀντλεῖ ὄχι ἀπὸ παρελθὸν τῆς ἱστορίας της, οὔτε ἀπὸ τὸ παρὸν τῆς δράσεώς της καὶ τοῦ λόγου της, ἀλλὰ ἀπὸ τὸ μέλλον, ἀπὸ τὸ ὅραμα ἑνὸς κόσμου, ὄχι ὅπως ἦταν ἡ ὅπως εἶναι ἀλλάοπως θὰ εἶναι τὸ τέλος τῆς Ἱστορίας. Τὸ οὐσιαστικὸ ἔργο τῆς Ἐκκλησίας μαςεῖναι νὰ δημιουργεῖ ἦθος καὶ εἶδος ἀνθρώπων ποὺ δὲν ἀναπαύονται μέσα στὸν κόσμο αὐτό, ἀλλὰ ἐπιδιώκουν τὴν ὑπέρβασή του.
Σήμερα ἡ μεγάλη πρόκληση πρὸς τὴν Ἐκκλησία μᾶς εἶναι τὸ πὼς θὰ ἀπαντήσει στὴν κρίση τῶν ἀξιῶν. Οἱ περισσότεροι ἀναμένουν πὼς θὰ στρέψουμε τὸ βλέμμα στὸ παρελθὸν καὶ θὰ ἀναζητήσουμε τὴν ἀσφάλεια στὴν παράδοση.Ἴσως αὐτὸ καὶ νὰ τοὺς βολεύει, καθότι προτιμοῦν τὴν ἀπομόνωση καὶ τὴν περιθωριοποίηση τῆς Ἐκκλησίας.
Ἡ ἀποστολὴ τῆς Ἐκκλησίας μας ὅμως ἀπὸ τὴν φύση τῆς εἶναι νὰ ἐπικοινωνεῖ καὶ νὰ συνδιαλέγεται. Ἐπιδιώκει τὴν συνάντησή της ἀκόμη καὶ μὲ ἐκεῖνες τὶς κοινωνικὲς ὅμαδες ποὺ τὴν ἔχουναπορριψει ἐπειδὴ δὲν τὴν γνωρίζουν. Δὲν φοβούμαστε τὶς κοινωνικὲς ἀλλαγές, διότι ἀντιλαμβανόμαστε πὼς αὐτὲς δὲν εἶναι πάντοτε ἀρνητικές, ἀλλὰ ἐμπεριέχουννεες εὐκαιρίες ἐμπειρίας καὶ ἔκφρασηςετου Εὐαγγελίου. Δὲν εἶναι τυχαῖο ὅτι οἱ κληρικοὶ στάθηκαν καὶ στέκονται πάντοτε κοντὰ στὸ λαό, ἄκουσαν καὶ ἀκοῦνε τὸν πόνο καὶ τὴν ἀγωνία του. Γι’αὐτὸ καὶ ὁ λαὸς τοὺς τιμᾶ, ἔστω καὶ ἂν ὑπάρχει, συχνὰ ἄδικη, πολεμικὴ ἐναντίον τους.>>
Ἀκολούθησε μικρὸ διάλειμμα καὶ ἐν συνέχεια δόθηκε ἡ εὐκαιρία στοὺς πατέρες νὰ συζητήσουν καὶ νὰ συμπνευματιστοῦν μὲ τὸν Σεβασμιώτατο ἐπὶ τῆς εἰσηγήσεως καὶ ὄχι μόνο. Ἀναφέρθηκε ὅπως ἦταν ἀναμενόμενο καὶ τὸ θέμα τῆς κάρτας τοῦ πολίτη, τὸ ὁποῖο ἀνησυχεῖ καὶ προβληματίζει τοὺς πιστοὺς ἀλλὰ καὶ τοὺς ὑπευθύνους ποιμένες, μία καὶ εἶναι βέβαιο ὅτι καταργεῖ τὴν ἐλευθερία τοῦ προσώπου καὶ προσβάλλει βάναυσα τὴ θρησκευτικὴ συνείδηση τῶν πιστῶν.
Ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κηφισίας, Ἁμαρουσίου & Ὠρωποὺ κ.Κύριλλος καὶ ἅπαντες οἱ κληρικοὶ ἐξέφρασαν τὴν πλήρη ἀντίθεσή τους ὡς πρὸς τὴν παραλαβὴ τῆς κάρτας τοῦ πολίτη καὶ ἐδήλωσαν ὅτι δὲν θὰ τὴν παραλάβουν.
Πηγη: romfea.gr
Πηγη: romfea.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου