7 Νοε 2010

Ἀντιαιρετικοὶ περίπατοι







ΑΝΤΙΑΙΡΕΤΙΚΟΙ ΠΕΡΙΠΑΤΟΙ
ΣΤΗΝ ΠΡΟΣ ΦΙΛΙΠΠΗΣΙΟΥΣ ΕΠΙΣΤΟΛΗ
+ ρχιμ. Δανιλ Γούβαλη
πομαγνητοφωνημένη μιλία το μακαριστο γέροντα
Ξεφυλλίζοντας τν πιστολ το πόστολου Παύλου, τν πρς Φιλιππησίους, τν πιστολ τς χαρς πως νομάστηκε π τς συνεχες προτροπές  πρς τος χριστιανος τν Φιλίππων ν χαίρουν, παρατηρομε τι κάποια  σημεα τς προσφέρουν βοήθεια στν ντιαιρετικ γώνα.  Φίλλ. ’1 δη πρτος στίχος το πρώτου κεφαλαίου μς εναι χρήσιμος στν καταπολέμηση λων κείνων τν αρετικν, πο πορρίπτουν τν διάκριση κληρικν κα λαϊκν μέσα στν χριστιανικ κκλησία.

Παλος κα Τιμόθεος, δολοι ησο Χριστο, πάσι τος γίοις ν Χριστ ησο τος οσιν ν Φιλίπποις σν πισκόποις κα διακόνοις.   
δ βλέπουμε τι στος Φιλίππους πάρχουν ο γιοι ν Χριστ δηλαδ ο Χριστιανοί, κα πάρχουν κα ο πικεφαλς τν Χριστιανν, πίσκοποι κα διάκονοι.  Ο πρτοι εναι λαϊκοί, ο δεύτεροι κληρικοί.
δ μ τν λέξη πίσκοποι δηλώνονται ο πρεσβύτεροι πως μόφωνα ρμηνεύεται π τος Πατέρας τς κκλησίας. Στν πρωτοχριστιανικ κκλησία χουμε περιπτώσεις πο μ τν ρο πίσκοπος δηλωνόταν χι τρίτος βαθμς τν εροσύνης λλ δεύτερος, ατ τ βλέπουμε κα στν πρς Τίτον πιστολ στ πρτο κεφάλαιο που στ ' 5 μιλε γι πρεσβύτερους κα στ ' 6 νομάζει τος πρεσβύτερους, πισκόπους.
Θ ναφέρουμε να παράδειγμα γι ν κατανοηθον καλύτερα τ προηγούμενα. ποθέτουμε τι χουμε ναν ργανισμ πο διοικοντες ατν χουν τρες βαθμούς, σοι... νήκουν στν δεύτερο βαθμό, νομάζονται διευθυντές, κα σοι στν τρίτο, προϊστάμενοι.  Γι κάποια μως χρονικ περίοδο συνέβη στε ο το β' βαθμο ν ποκαλονται κα διευθυντς κα προϊστάμενοι.
ργότερα μως καταστάλαξε στε  μ τν λέξη προϊστάμενοι ν χαρακτηρίζονται ατο πο νήκουν στν τρίτο κα νώτερο βαθμό. τσι κριβς, στ ξεκίνημα τς Χριστιανικς κκλησίας, μ τν ρο πίσκοπος, προσδιοριζόταν κα πρεσβύτερος, ργότερα μως μονιμοποιήθηκε ρος γι τν δήλωση το γ' βαθμο.
Ατ φαίνεται λοκάθαρα σ κείμενα τν ρχν το 2 μ.Χ αἰῶνος, πως στς πιστολς το γίου γνατίου πισκοπο ντιόχειας.

Λοιπόν, στν κκλησία τν Φιλίππων, πάρχουν ο λαϊκο πο χαρακτηρίζονται μ τς λέξεις πάντες ο γιοι, λλ κα ο κληρικοί, πο δηλώνονται μ τς λέξεις πίσκοποι κα διάκονοι Φλλ β’22 σύμφωνα μ ατ τ χωρίο Παλος χαρακτηρίζεται πατέρας, κα Τιμόθεος υός,  ς πατρ τέκνον, Τιμόθεος, σν μο δούλευσεν ες τ εαγγέλιον, γι μς το ρθοδόξους, μέσα στν κκλησία πάρχουν ο κληρικοί, πο εναι κα Πατέρες τς κκλησίας, κα ο λαϊκο πο λογίζονται ς πνευματικ τέκνα.  Σ πολλς αρετικς μάδες πορρίπτεται ατ θέσις.
Κάποτε συζητοσα μ ναν Εαγγελικό, ατς στν ρχ ταν ρθόδοξος, κατόπιν γινε Εαγγελικός, κα τώρα νήκει στος Πεντηκοστιανούς. ποστήριζε τι μέσα στν κκλησία δν πάρχει διάκρισις κληρικν κα λαϊκν κα τι λοι εμαστε δελφο παρέπεμπε κα σ σχετικ χωρία π τς πιστολς το π. Παύλου γ το λεγα σωστ εναι τ τι λοι εμαστε δελφο ατ μως δν ποκλείει τι μερικο π τος δελφος χουν κα κάποιο διαίτερο ξίωμα μέσα στν κκλησία.
Στ δάφιο Πράξεις δ' 23 διαβάζουμε, χειροτονήσαντες δ ατος πρεσβυτέρους κτ  κκλησίαν, ν λοι ο Χριστιανο τς Λυκαονίας κα τς Πισιδίας ταν δελφοί, δελφο ν Χριστ, στόσο πρχαν νάμεσά τους κάποιοι λίγοι πο χειροτονήθηκαν π τν Παλο κα τν Βαρνάβα πρεσβύτεροι τ να δν ναιρε τ λλο κα π. Παλος λεγε στος Χριστιανος τς Κορίνθου, τι, λοι κα ατς κα κενοι, εναι μεταξύ τους δελφοί.
Παράλληλα μως τος λεγε τι ατς ταν πνευματικς πατέρας κα ατο πνευματικ τέκνα. Β' Κοριν δ’14 δν τ γράφω ατ γι ν σς ντροπιάσω λλ σν τέκνα μου γαπητά, τέκνα μου γαπητά, σς νουθετ κα στν πόμενο στίχο, κα ἐὰν κόμη χετε μυριάδες δασκάλους στν χριστιανική σας ζω χετε μόνο να πατέρα κα χι πολλούς, διότι γ σς γέννησα στν ν Χριστ ζω δι το Εαγγελίου.  Ατ περικοπ Β' Κορινθ δ'14-15, εναι πολ ντιπαθητικ στος αρετικούς.

Φίλλ. β' 22 πνευματικς πατέρας Παλος, πνευματικ τέκνο Τιμόθεος, παράβαλε κα ' Πετρ. '13 κε παρουσιάζεται ς πατέρας π. Πέτρος κα ς τέκνο Εαγγελιστς Μάρκος, σς στέλνει χαιρετίσματα Μάρκος υός μου.
λλ κα λας τς Παλαις Διαθήκης, τος προφτες το εχε σν πατέρες.  Δν λεγε δελφ λία δελφ λισσαε, λλ πατέρα μου.
Στ βιβλίο Β' Βασιλέων κατ τος βδομήκοντα, Δ' Βασιλειν, βλέπουμε ν ποκαλονται ο 2 ατο προφτες μ τς λέξεις, πάτερ, πάτερ. β' 12, γ' 14.
κόμη κα βασιλες το σραήλ, ωας, πευθυνόμενος πρς τν λισσαο λέει: πάτερ, πάτερ, ρμα το σραλ κα ππες ατο.
H λήθεια εναι τι Θες χει τν πατρότητα σ πόλυτο βαθμό, κα π' ατν τν ννοια, δν λογίζεται κανένας λλο πατέρας, λλ ο πνευματικο ρχηγο το λαο το Θεο, ετε στν Παλαι Διαθήκη, ετε στν Καιν Διαθήκη, εναι πατέρες μ τν σχετικ ννοια τς πατρότητος. Ο πατέρες μ τν σχετικ ννοια εναι ντιπρόσωποι κα ργανα το Πατρς μ τν πόλυτη ννοια.
ς μν εναι χοντροκομμένο τ μυαλό μας, ς μπορε ν διακρίνει νάμεσα σ ατν πο χει κάποια διότητα σ περιόριστο βαθμό, κα σ ατν πο τν χει σ περιορισμένο βαθμό.  ν ατ δν μπορε ν γίνει κατανοητ πς θ προχωρήσουμε στ βαθύτερα της  γίας Γραφς;  

Φίλλ. β' 6-11: ς ν μορφ Θεο πάρχων οχ ρπαγμν γήσατο τ εναι σα Θελλ' αυτν κένωσε μορφν δούλου λαβν, ν μοιώματι νθρώπων γενόμενος,  κα σχήματι ερεθες ς νθρωπος ταπείνωσεν αυτν γενόμενος πήκοος μέχρι θανάτου, θανάτου δ σταυρο δι κα Θες ατν περύψωσε κα χαρίσατο ατ νομα τ πρ πν νομα,  να ν τ νόματι  ησο πν γόνυ κάμψη πουρανίων κα πιγείων κα καταχθονίων,  κα πάσα γλώσσα ξομολογήσηται τι Κύριος  ησος Χριστς ες δόξαν Θεο πατρός.  
Ατς εναι περίφημος Χριστολογικος μνος της πρς Φιλιπισίους πιστολς, ποος μάλιστα εναι γραμμένος σ ποιητικ στύλ.
Τν γραψε πόστολος ερισκόμενος σ διαίτερη πνευματικ ξαρση. δ καταρχν γίνεται λόγος γι τν προΰπαρξη το Χριστο, στν φράση ν μορφ Θεο πάρχων, δηλώνεται Θεϊκ φύσις το προϋπάρξαντος Χριστο.
δ ο λέξις μορφή, σημαίνει τρόπο πάρξεως, πάρχουσα κατάστασις, μορφ Θεο σον οσία Θεο, Θεός.
πως κριβς ποι κάτω μορφ δούλου σημαίνει οσία δούλου, δηλαδ οσία νθρώπου, νθρωπος, μορφ Θεο σον πραγματικς Θεός, μορφ δούλου σον πραγματικς νθρωπος.

φράσις ν μορφ Θεο, κα εναι σα Θε, φορον τν Θεϊκ φύση το Χριστο, ν τ μορφ δούλου, κα τ ν μοιώματι νθρώπων, κα τ σχήματι ερεθες ς νθρωπος, φορον τν νθρώπινη φύση το Χριστο.
φράσις οχ ρπαγμν γήσατο τ εναι σα Θε στ χωρίο β'6, εναι καταπέλτης κατ τν αρετικν πο ρνονται τν θεότητα το ησο Χριστο.
Χριστς δν θεώρησε τι τν σοθεΐα τν εχε ρπάξει, τι ταν ποτέλεσμα ρπαγς, σοθεΐα ταν κάτι τ φυσικ στν Χριστό.
ν ταν κάτι πο τ εχε ρπάξει, τότε θ φοβόταν μ τ χάσει, κα δν θ ποτολμοσε ν νσαρκωθε κα ν ταπεινωθε σο κανες λλος.  Οχ ρπαγμν γησατο τ εναι σα Θεω δν θεώρησε ποτέλεσμα ρπαγς τν σότητά του μ τν Θεό. Δν θεώρησε τν σοθεΐα σν κάτι πο τ ρπαξε, ο εχωβίτες θ θελαν ν διατυπωνόταν λλις φράσις: οχ ρπαγμν γήσατο τ εναι σα ρχαγγέλοις.  Ατο χουν τν βλάσφημη ποψη, τι Χριστός, ταν στν προΰπαρξη το ρχάγγελος Μιχαήλ.
Μ τ ν γίνει νθρωπος Χριστός, δν χασε ατ πο εχε, φο θεϊκ φύσις δν φίσταται φθορ λλοίωση, λλ προσέθεσε στν θεϊκή του φύση τν νθρώπινη.
Ατ δηλώνεται μ τν φράση, αυτν κκένωσεν μορφν δούλου λαβν, κκένωσε αυτόν, δείασε τν αυτό του, δ τ δείασε, τ κκένωσε, θέλει ν δείξει τν νσάρκωση κα τν ταπείνωση το Χριστο.
ξωτερικ Χριστς φαινόταν σν νας σημος κι ταπεινς νθρωπος, παρατηρε πιγραμματικ ερς Χρυσόστομος, μένων ν λαβε οκ ν, μένοντας τι ταν, πρε κα τι δν ταν, μένοντας δηλαδ Θεός, πρε κα τν νθρώπινη φύση.
τσι Θες γίνεται θεάνθρωπος.
Μετ τν κένωση κολουθε νδοξη ψωσις κολουθε περύψωσις το ναστημένου Χριστο. Ατ φορ τν νθρώπινη φύση το ησο Χριστο ποία μετ τν νάσταση κα τν νάληψη θεώθηκε κα ς τεθεωμένη κάθισε στ δεξι το Πατρός, τσι ησος γίνεται Κύριος μ τν θεϊκ ννοια τς λέξεως.

ς γνωστν ο συγγραφες τς Καινς Διαθήκης σ παραθέματα π τν Παλαι Διαθήκη ποδίδουν τν λέξης Γιαχβ μ τν λέξη Κύριος, παράβαλε Πράξεις β' 21-22, τσι ησος γίνεται Κύριος μ τν πόλυτη ννοια τς κυριότητος, προηγουμένως ταν Κύριος μ ατ τν ννοια ς πρς τν θεϊκή του φύση, τώρα μως, γίνεται ς πρς τν νθρώπινη φύση του. Γι’ ατ Χριστς τν ρα πο πρόκειτο ν ναληφθε κφράστηκε μ τ λόγια δόθη μο πάσα ξουσία ν οραν κα π γς Μάτθ. κ'18.
Τν μέρα τς Πεντηκοστς, φο δη Χριστς νλθε στ πουράνια Πέτρος λέει πρς τος ουδαίους: σφαλς ον γινωσκέτω πς οκος σραλ τι κα Κύριον κα Χριστν ατν Θες ποίησε, τοτον τν ησον ν μες σταυρώσατε  Πράξ. β' 36.
Κύριον ποίησε πς; Κατ τν νθρώπινη φύση του. Χριστν ποίησεν πς; Κατ τν νθρώπινη φύση του, δηλαδ λοκληρώθηκε θέωσις τς νθρώπινης φύσεως.  
χρσις τς νθρώπινης φύσεως πο ρχισε π τν στιγμ τς συλλήψεως στην  κοιλία τς Παρθένου Μαρίας φτασε τώρα στ ψιστο σημεο πο μποροσε ν φτάσει.  νθρώπινη φύσις χρίεται π τν θεϊκ φύση νθρώπινη φύση θεώνεται π τν θεϊκ φύση.  Ο αρετικο μάρτυρες το εχωβ θ θελαν ντ γι τν φράση "Κύριον ποίησε" ν εχε τν διατύπωση "ρχάγγελον ποίησε" ν συνέβαινε κάτι τέτοιο χαρά τους θ ταν προσμέτρητη λλ Γραφ δν πάει μ τ νερά τους..
ς γνωστν ατο ο αρετικο διδάσκουν τι Χριστς μετ τν νάσταση το μετετράπη σ  πνευματικ πλάσμα κα συγκεκριμένα στν ρχάγγελο Μιχαήλ. Στ δάφιο Ρμ ΄12 διαβάζουμε γρ ατς δηλαδ ησος Χριστός, Κύριος πάντων, πλουτν ες πάντας τος πικαλουμένους ατόν? διατύπωσις Κύριος πάντων, παρουσιάζει ραία κα πιγραμματικ τν περύψωση το Χριστο.

Γι τος μάρτυρες το εχωβ βεβαίως σχύει τι, ρχάγγελος Μιχαλ γινε Κύριος πάντων !!!  Πλήρης διαστρέβλωσις τν ληθειν τς πίστεως !
 
Σύμφωνα μ τ 45 κέφ. σαΐου λοι θ γονατίσουν κα θ προσκυνήσουν τν Γιαχβ δηλαδ τν ληθιν Θε το σραήλ, σύμφωνα μως μ τν προκειμένη περικοπ της πρς Φιλιππησίους πιστολς, λοι θ γονατίσουν κα θ προσκυνήσουν τν ησο Χριστό.
Στ νομα το ησο θ γονατίσουν πουράνια πίγεια κα καταχθόνια, πν γόνυ κάμψει πουράνιων κα πιγείων κα καταχθονίων λα τ λογικ πλάσματα νθρωποι, γγελοι, δίκαιοι, μαρτωλο ετε π ελάβεια κα λατρευτικ γάπη ετε π φόβο κα τρόμο θ προσκυνήσουν τν Κύριο ησο Χριστό.
τσι δεσποτεία το Χριστο προσλαμβάνει παγκόσμιες διαστάσεις κα κτς π τν λατρευτικ προσκύνηση, χουμε κα τν μολογία τι παγκόσμιος κριτς δν εναι πλς ησος Χριστός, λλ Κύριος ησος Χριστς κα λα ατ συντελον στν δόξα το Θεο Πατρός.
πως κατάπτωσις το υο τιμάζει τν πάτερα, τσι κα νύψωσις το υο δοξάζει τν πάτερα, ρς πανταχο παρατηρε ερς Χρυσόστομος, ταν Υἱὸς δοξάζηται τν Πατέρα δοξαζόμενον.
Θες Πατρ εναι ατιος τς γεννήσεως το Θεο Υο, τσι κατ τν νθρώπινη φύσις νύψωσις το Χριστο ποβαίνει δόξα το Θεο Πατρός, κα μολογία Κύριος ησος Χριστς συντελε στν δόξα το Θεο Πατρός.
ς συνεχίσουμε τώρα στ Φίλλ. γ' 18-20, σς τ επα πολλς φορς κα τώρα τ παναλαμβάνω κλαίγοντας, τι πολλο ζον κα συμπεριφέρονται σν χθροί του Σταυρο το Χριστο, τ τέλος ατν εναι πώλεια, Θες τος εναι κοιλία τους κα καύχησις τος εναι ατ πο καταισχύνει, ο σκέψεις τος εναι προσκολλημένοι στ πίγεια μες μως χουμε τ πολίτευμά μας στν ορανό, π που περιμένουμε ν ρθει Σωτήρας μας Κύριος ησος Χριστός.
Στν κκλησία τν Φιλίππων εχε εσορμήσει μία μάδα αρετικν, ο ουδαΐζοντες Χριστιανοί, ο ποοι δίδασκαν ντίθετα π σα π. Παλος.  Ατο ο αρετικο εχαν λόφρονες δοξασίες κα δν γαποσαν τν Σταυρ κα τ πνεμα το Σταυρο, πάνω π τν Σταυρ το Χριστο τοποθετοσαν κάποιες διατάξεις το μωσαϊκο νόμου, χθροί του Σταυρο, τ πίγεια φρονώντας, πομακρυσμένοι π τν πίστη κα λπίδα το ορανο.
Ατο δν εχαν κατανοήσει τι Χριστς μ τν θυσία το πάνω στν Σταυρό, νοιξε τν οραν κα μς προορίζει γι οράνιο παράδεισο, τι Σταυρς εναι παραδείσου θυρν νοικτήριον, γι' ατος παράδεισος ταν λικός, καλ φαγητ γι ν εφραίνεται κοιλι κα διάφορες σαρκικς πολαύσεις. χθροί του Σταυρο το Χριστο ν Θες κοιλία κα δόξα ν τν ασχύνη ατν, ο τ πίγεια φρονοντες.
λα ατ στηλιτεύουν κα το σημερινος αρετικος μάρτυρες το εχωβά, ο ποοι εναι χθροί του Σταυρο, τν πολεμον μ μανία, ο ποοι νειρεύονται πίγειο παράδεισο μ τ ποι κλεκτ φαγητά, ο ποοι λένε τι σ ατν τν παράδεισο ο σαρκικς σχέσεις θ προσφέρουν μεγαλύτερη δον π τι τώρα !!
ποιος ξεφυλλίσει βιβλία τν μαρτύρων το εχωβά, συχν θ δε ραες πολύχρωμες εκόνες μ πέροχες κουζίνες, κλεκτ φροτα, πανθοσες σάρκες....ο τ πίγεια φρονοντες! Φίλ. γ'19.
πόστολος κλαίει γι τ κατάντημα τν νθρώπων ατν, κλαίω γι τος χθρούς του Σταυρο το Χριστο, κλαίω γι' ατος πο ξέχασαν τ οράνια γαθ κα θεοποίησαν τς λικς πολαύσεις, κλαίω ατος πο καναν Θε τν κοιλιά τους.
ς τ κούσουν ατ σοι π τος μάρτυρες το εχωβ εναι καλοπροαίρετοι, Γραφ καλε λους σ οράνιο Παράδεισο, λοι λπίζουμε οράνιο Παράδεισο, χι λλοι οράνιο, κα λλοι πίγειο.
Μία εναι λπίδα τς κλήσεώς σας, κλήθητε ν μι λπίδι τς κλήσεως μν φεσ. δ'4 μν γρ τ πολίτευμα ν ορανος πάρχει Φίλ. γ'20? σοι λένε μν τ πολίτευμα π Γς πάρχει, διαστρεβλώνουν τς γιες Γραφς κα εναι ποδοκιμασμένοι π τν Θεό.
Μακρι π τος διαστρευλωτς !

Φίλλ. γ' 21, ποος Χριστός, θ μεταμορφώσει τ ταπεινό μας σμα, κα θ τ κάνει μοιο μ τ δικό του νδοξο σμα, μετασχηματίσει τ σμα τς ταπεινώσεως μν ες τ γενέσθαι ατ συμμορφον τ σώματι τς δόξης ατο δ δηλώνεται τι εσοδος στ μέλλοντα αώνα σχετίζεται μ μετασχηματισμόν, τ σμα πο χει τν διότητα τς φθαρτότητος θ λλάξει κα θ πάρει τν διότητα τς φθαρσίας, θ γίνει μοιο μ τ νδοξο σμα το ναστάντος Χριστο.
Ατ τ χωρίο πλήττει τος μάρτυρες το εχωβ ο ποοι πιστεύουν τι θ διατηρήσουν τ λικ σώματα γι ν πολαμβάνουν μ ατ να λικ Παράδεισο μ νόστιμα φαγητά.  Παλος λέει τι μς ναμένει οράνιος παραδεισος  μ οράνια γαθ κα γι ν μπομε σ ατν χρειάζεται νδοξο σμα σν το ναστάντος Χριστο.
δ ο μάρτυρες το εχωβ πλήττονται κα π λλη πλευρά, διότι πορρίπτουν τι ναστς Χριστς εχε σμα, γι' ατος ναστς Χριστς εναι πνεμα, πνευματικ πλάσμα, ρχάγγελος, δ μως γίνεται λόγος γι σμα, γι σμα δόξης, φράσις ν γίνει τ δικό μας σμα μοιο μ τ νδοξο σμα το Χριστο δν πρεπε ν πάρχει στν γία Γραφ ν ο δοξασίες τν εχωβιτν ταν σωστές.
Στ συνέχεια ναφέρεται τι κενος πο θ πιτελέσει ατ τ μεγάλο ργο δηλαδ λα τ φθαρτ νθρώπινα σώματα κατ τν μέρα τς κοινς ναστάσεως θ τ μεταμορφώσει σ φθαρτα ατς θ εναι Κύριος ησος Χριστς κατ τν νέργειαν το δύνασθαι ατν κα ποτάξαι ατ τ πάντα δ δηλώνεται ξεκάθαρα τι Χριστς εναι παντοδύναμος.
Ατ διάφοροι αρετικο πως ο μ. το εχωβ δν τ παραδέχονται, λλ δ Παλος γράφει τι Χριστς διαθέτει νέργεια ποία μπορε ν ποτάξει σ ατν τ πάντα,  κατ τν νέργειαν το δύνασθαι ατν κα ποτάξαι ατ τ πάντα Φλλ γ' 21
Χριστς λα μπορε ν τ κάνει, λα τ ποτάσσει στ θέλημά του, κα τσι διαθέτοντας ατ τν δύναμη μπορε τ δισεκατομμύρια σώματα τν ζώντων νθρώπων κατ τν πιφαν μέρα τς παρουσίας Του ν τ μεταμορφώσει π φθαρτ σ φθαρτα, βέβαια κα τος νεκρος πο θ ναστήσει ατν τν μέρα θ τος δώσει φθαρτοποιημενα σώματα.
Χριστς νέστησε τν αυτ το βλέπε ωάν. β' 19 λύσατε τν ναν τοτον, κα ν τρισν μέραις γερ ατν κα δωσε στ σμα το φθαρσία κα δόξα.
διος Χριστς σν παντοδύναμος Θεός, θ χαρίσει σ λα τ σώματα τς ναστάσεως λων τν νθρώπων, τν δόξα τς φθαρσίας κα τς θανασίας, τι κριβς χάρισε κα στ δικό του σώμα  μετασχηματίσει τ σμα τς ταπεινώσεως μν... συμμορφον τ σώματι τς δόξης ατο ατ λήθεια τονίζεται κα στν πρώτη πρς Κορίνθιους πιστολ στ 15ο κεφάλαιο καθς φορέσαμεν τν εκόνα το χοϊκο, φορέσομεν κα τν εκόνα το πουρανίου καθς μετασχηματίσει τ σμα λοι μας φορέσαμε τ φθαρτ σμα πο κληρονομήσαμε π τν χοϊκόν, χοϊκς ννοετε δάμ, φο λέξις δμ στν λληνικ ξηγετε χοϊκός, χωματένιος.

τσι λοι μας θ φορέσουμε φθαρτο σμα, μοιο μ ατ πο φόρεσε πουράνιος. πουράνιος εναι χι πρτος δμ λλ σχατος δμ Χριστός.
Ποι πάνω στος στίχους 42 κα 43 διαβάζουμε, τ διο συμβαίνει κα μ τν νάσταση τν νεκρν, ταν τ σμα μπαίνει στν Γ σν ν σπείρεται εναι φθαρτό, θ ναστηθε φθαρτο, θάβεται τιμο δοξο, θ ναστηθε νδοξο, θάβεται νίσχυρο, θ ναστηθε σχυρό, στ κείμενο λόγος εναι ποι ραος :οτω κα νάστασις τν νεκρν σπείρεται ν φθορά, γείρεται ν φθαρσία· σπείρεται ν τιμία, γείρεται ν δόξη· σπείρεται ν σθενεία, γείρεται ν δυνάμει·
Θαυμάσιες θ εναι ο διότητες το σώματος τς ναστάσεως, μ τέτοια σώματα θ ταιριάζει γγελοπρεπς κα γγελοειδς ζω Μάτθ. κβ'30.  ταν θ ναστηθον ο νεκρο οτε παντρεύονται οτε παντρεύουν, λλ ζον πως ο γγελοι στν ορανό.
Ατ λα τ πορρίπτουν ο μ. το εχωβ κα μιλον γι νθρώπους πο χι μόνο θ τρνε κα θ πίνουν λλ κα θ παντρεύονται κα θ ποκτον σωρεία πόγονων.  Κάποιος μάρτυς το εχωβ σχυρίζονταν τι θ ποκτήσει στν μελλοντικ πίγειο παράδεισο χι δισέγγονα κα τρισέγγονα λλ δεκαπεντακισέγγονα !!  ν μάλιστα τυχε ν ποκτήσει παιδ σ ατν τν ζωή, τότε θ ποκτοσε στν μέλλουσα ζω δεκαεξακισέγγονα....

Δν ξέρω ἐὰν λα ατ εναι γι γέλια γι κλάματα, πάντως να ξέρω, τι εναι ντελς σχετα μ τ λόγο το Θεο.
 
Ἐὰν ο μάρτυρες το εχωβ μ κάποιες ταχυδακτυλουργίες στ δάφια τν Γραφς κα μ κάποιες ρμηνευτικς λχημεες μπορον κα πείθουν παδούς τους τι ατ ποστηρίζονται π τν Γραφή, ατ δν μς ντυπωσιάζει, λοι ο αρετικοί, λων τν αώνων, σ λες τους τς κακοδοξίες, βρισκαν στηρίγματα στν γία Γραφή....

ναδημοσίευση π http://panoszero.blogspot.com/ που μπορετε ν κούσετε κα τν μιλία το μακαριστο γέροντος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.