Στὴν Ἱερὰ Μονὴ Μολυβδοσκεπάστου, ὅπως κάθε χρόνο, πλῆθος κόσμου ἔτρεξε νὰ προσκυνήσει τὴν θαυματουργὴ εἰκόνα τῆς Παναγίας μας καὶ ν' ἀγρυπνήσει μαζί της, ἔξω, στὸ προαύλιο τοῦ Μοναστηριοῦ, ποῦ διήρκησε ἡ Ἀγρυπνία ἀπὸ τὶς 9 τὸ βράδυ τῆς παραμονῆς ἕως τὶς 5.30 τὸ πρωὶ τῆς 15ης Αὐγούστου.
Ὁ Μητροπολίτης Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανὴς καὶ Κονίτσης κ. ΑΝΔΡΕΑΣ κατὰ τὸν Ἑσπερινὸ ἐκφώνησε λόγο δυνατὸ καὶ συγκροτημένο, στέλνοντας πρὸς κάθε κατεύθυνση μηνύματα ἀγῶνος ἀλλὰ καὶ ἐλπίδος ποῦ ἀφοροῦν τόσο τὸ ἐθνικὸ μέλλον τῆς Πατρίδος μᾶς ὅσο καὶ τὴν ψυχικὴ ἐνδυνάμωση τοῦ καθενός μας.
Ξεκίνησε, μετὰ ἀπὸ μία σύντομη εἰσαγωγὴ στὸ ....
πρόσωπο τῆς Θεοτόκου, μὲ τὴν εἴδηση - θαῦμα ποῦ γιὰ πρώτη φορὰ φέτος, δόθηκε ἡ ἄδεια ἀπὸ τὶς τουρκικὲς ἀρχὲς νὰ λειτουργήσει, μετὰ ἀπὸ 87 χρόνια, τὸ γνωστὸ Μοναστήρι τῆς Παναγίας Σουμελᾶ τοῦ Πόντου, προεξάρχοντος τοῦ Παναγιωτάτου Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου κ. Βαρθολομαίου. Αὐτοὶ ποῦ εἶπαν ὅτι οἱ τάφοι ἔχουν μεγάλη ἕλξη, εἶπαν μία ἀλήθεια, διαπίστωσε. Στὴν συνέχεια ἔκανε μιὰ σύντομη ἱστορικὴ ἀναφορὰ τῆς παρουσίας τῆς Θεοτόκου ὡς Ὑπερμάχου Στρατηγοῦ τοῦ Ἔθνους μας κατὰ τὸ 1940, παιρνόντας στὴ συνέχεια καὶ στὴν ἐθνικῆς σημασίας μορφὴ τοῦ Σεβαστιανοῦ, ποῦ βρίσκεται θαμμένος στὸ ἱστορικὸ μοναστήρι τῆς Παναγίας τῆς Μολυβδοσκέπαστης, ὁ ὁποῖος, ὅπως λέει ὁ ποιητής, "δὲν πέθανε καὶ οὔτε κοιμᾶται, οὔτε ὑπάρχουν πλέον σύνορα γι' αὐτόν. Μά, κάθε βράδυ τώρα, περπατεῖ στὴ γῆ τῆς Βορείου Ἠπείρου, τὴν γῆ τῶν τόσων στεναγμῶν, καὶ σπίτι - σπίτι, καὶ χωριὸ - χωριὸ κι' ὡς πέρα, περνάει τὴ νύκτα καὶ εὐλογάει. Ἀκόμα, καὶ στὰ ὀνείρατα ἀκόμα, τῶν παιδιῶν καὶ τῶν μανάδων φυσάει τὴν φλόγα δυνατά. Τὴ φλόγα ποῦ λέει : Κουράγιο ἀδέλφια Βορειοηπειρῶτες οἱ καμπάνες χτυποῦν ΑΝΑΣΤΑΣΗ.
πρόσωπο τῆς Θεοτόκου, μὲ τὴν εἴδηση - θαῦμα ποῦ γιὰ πρώτη φορὰ φέτος, δόθηκε ἡ ἄδεια ἀπὸ τὶς τουρκικὲς ἀρχὲς νὰ λειτουργήσει, μετὰ ἀπὸ 87 χρόνια, τὸ γνωστὸ Μοναστήρι τῆς Παναγίας Σουμελᾶ τοῦ Πόντου, προεξάρχοντος τοῦ Παναγιωτάτου Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου κ. Βαρθολομαίου. Αὐτοὶ ποῦ εἶπαν ὅτι οἱ τάφοι ἔχουν μεγάλη ἕλξη, εἶπαν μία ἀλήθεια, διαπίστωσε. Στὴν συνέχεια ἔκανε μιὰ σύντομη ἱστορικὴ ἀναφορὰ τῆς παρουσίας τῆς Θεοτόκου ὡς Ὑπερμάχου Στρατηγοῦ τοῦ Ἔθνους μας κατὰ τὸ 1940, παιρνόντας στὴ συνέχεια καὶ στὴν ἐθνικῆς σημασίας μορφὴ τοῦ Σεβαστιανοῦ, ποῦ βρίσκεται θαμμένος στὸ ἱστορικὸ μοναστήρι τῆς Παναγίας τῆς Μολυβδοσκέπαστης, ὁ ὁποῖος, ὅπως λέει ὁ ποιητής, "δὲν πέθανε καὶ οὔτε κοιμᾶται, οὔτε ὑπάρχουν πλέον σύνορα γι' αὐτόν. Μά, κάθε βράδυ τώρα, περπατεῖ στὴ γῆ τῆς Βορείου Ἠπείρου, τὴν γῆ τῶν τόσων στεναγμῶν, καὶ σπίτι - σπίτι, καὶ χωριὸ - χωριὸ κι' ὡς πέρα, περνάει τὴ νύκτα καὶ εὐλογάει. Ἀκόμα, καὶ στὰ ὀνείρατα ἀκόμα, τῶν παιδιῶν καὶ τῶν μανάδων φυσάει τὴν φλόγα δυνατά. Τὴ φλόγα ποῦ λέει : Κουράγιο ἀδέλφια Βορειοηπειρῶτες οἱ καμπάνες χτυποῦν ΑΝΑΣΤΑΣΗ.
Κατόπιν συνέχισε μιὰ σύντομη μέν, ἀλλὰ περιεκτικὴ πληροφόρηση γύρω ἀπὸ τὰ φλέγοντα ἐθνικά μας θέματα, ὅπως τὸ εἶχε καθιερώσει, χρόνια τώρα, ὁ μακαριστὸς Σεβαστιανός. Καὶ δὲν εἶναι λίγα τὰ θέματα αὐτά, καὶ ὁμολογουμένως ἔχουν δεινῶς περιπλακεῖ, παρὰ τὶς προσπάθειες ποῦ φαίνονται νὰ καταβάλλουν οἱ κατὰ καιροὺς καὶ καθ' ὕλην ἁρμόδιοί της Πατρίδος μας.
Ἄρχησε μὲ τὸ ΒΟΡΕΙΟΗΠΕΙΡΩΤΙΚΟ, καὶ ἐπισήμανε τὰ ἑξῆς τρία θέματα τὰ ὁποῖα δὲν προοιωνίζονται καλὲς ἐξελίξεις γιὰ τὸ ἐθνικό μας θέμα. Πρῶτα - πρῶτα οἱ περιβόητοι "Τσάμηδες", οἱ ὁποῖοι στὶς 27 Ἰουνίου, ἐφέτος, ἡμερομηνία ποῦ ἐδῶ καὶ λίγα χρόνια τὴν ἔχουν καθιερώσει ὡς ἡμέρα τῆς δῆθεν "γενοκτονίας τους" ἀπὸ τοὺς Ἕλληνες, τὴν 27η Ἰουνίου δηλαδή, ὀργάνωσαν πολιτιστικὲς ἐκδηλώσεις στοὺς Ἁγίους Σαράντα καὶ πραγματοποίησαν πορεία πρὸς τὰ Ἑλληνοαλβανικὰ σύνορα στὴν περιοχὴ τῆς Σαγιάδας. Φέτος ὅμως, ὁ ἑορτασμὸς τοὺς εἶχε καὶ μιὰ προκλητικὴ ἰδιαιτερότητα : Οἱ ἐκδηλώσεις καὶ ἡ πορεία στηρίχθηκαν ἀπὸ τὸν Δήμαρχο τῶν Ἁγίων Σαράντα Ἔντμουτ Γκιόκα, ὁ ὁποῖος εἶχε ἐκλεγεῖ καὶ μὲ τὶς ψήφους τῶν Ἑλλήνων κατοίκων τῆς πόλεως, ἀφοῦ τὸν εἶχε προτείνει γιὰ τὸ Δημαρχιακὸ ἀξίωμα, δυστυχῶς, ἡ "ΟΜΟΝΟΙΑ". Στὴν πορεία τοὺς οἱ "Τσάμηδες" φώναζαν συνθήματα γιὰ τὴν "Μεγάλη Ἀλβανία" καὶ ἐναντίον τῆς Ἑλλάδος, ἀλλὰ καὶ γιὰ τὴν ἐδῶ ἐπιστροφή τους. Ὑποστηρίζεται ἐντόνως ὅτι εἶναι ἀνεκτοὶ ἀπὸ τὴν Κυβέρνηση τοῦ Σαλὶ Μπερίσα, ἐνῶ εἶναι γνωστὸ πῶς συνδέονται καὶ ἐπικοινωνοῦν μὲ τοὺς Ἀλβανοὺς ἐθνικιστὲς τοῦ Κοσσόβου καὶ τῶν Σκοπίων. Πρόσφατα μάλιστα ὁ Πρόεδρος τοῦ Τσάμικου κόμματος τῆς Ἀλβανίας κὸς Ἰντρίζι ἐπισκέφθηκε τὸ Κόσσοβο, ὅπου ἔγινε δεκτὸς μὲ ἰδιαίτερες τιμές. Τὸ ὅτι δὲ τὸ "Τσάμικο" τὸ ὑποκινεῖ ἡ Ἀλβανία φάνηκε, ἐκτὸς τῶν ἄλλων, καὶ ἀπὸ τὸ ὅτι τὸ Ἀλβανικὸ Κοινοβούλιο μὲ πρόταση τοῦ κ. Ἰντρίζι τήρησε ἑνὸς λεπτοῦ σιγὴ γιὰ τὰ δῆθεν θύματα τῆς δῆθεν γενοκτονίας τῶν "Τσάμηδων" . Νὰ τὰ σημειώνετε αὐτά, τόνισε ,ἔντονα, ὁ Μητροπολίτης. Καὶ ἐδῶ ἔκρινε καλὸ νὰ ἀναφερθεῖ στὴν ἀνακοίνωση τοῦ αὐτοαποκαλούμενου "Ἀλβανικοῦ Ἐθνικοῦ Στρατοῦ" στὸ διαδύκτιο καὶ στὰ ΜΜΕ τῆς Ἀλβανίας, τοῦ Κοσσόβου, τῶν Σκοπίων καὶ τοῦ Μαυροβουνίου. Σύμφωνα μὲ αὐτήν, τὴν ἀνακοίνωση δηλαδή, ὁ Ἀλβανικὸς Ἐθνικὸς Στρατὸς ξεκίνησε τὶς προετοιμασίες γιὰ στρατιωτικὲς ἐπιχειρήσεις μὲ στόχο τὴν ἵδρυση τῆς Μεγάλης Ἀλβανίας, παρακαλῶ. Τονίζει δὲ μεταξὺ ἄλλων ὅτι, " ἦλθε ὁ καιρὸς γιὰ ἀπαλλαγῆ τῶν Ἀλβανῶν ἀπὸ τοὺς Σέρβους, τοὺς ΣλαβοΜακεδόνες καὶ τοὺς Ἕλληνες κατακτητές, οἱ ὁποῖοι δὲν σταμάτησαν οὔτε στιγμὴ νὰ σκοτώνουν ἀθῶο Ἀλβανικὸ πληθυσμό, ποῦ ζεῖ στὰ πατροπαράδοτα ἐδάφη του, γι' αὐτὸ καὶ ὁ πόλεμος εἶναι ἀναπόφευκτος, μᾶς ἀπειλεῖ ὁ Ἀλβανικός, ὁ νεότευκτος αὐτός, Ἀλβανικὸς Στρατός.
Θὰ σᾶς ὑπενθυμίσω, μιλώντας ἐκτὸς διφθέρας ὁ Σεβασμιώτατος, γιατί ὑποθέτω πρέπει νὰ τὸ ἀκούσατε χθὲς καὶ σήμερα ἀπὸ τὰ Μέσα Ἐνημερώσεως τὴν δολοφονία ποῦ ἔγινε χθὲς στὴν Χειμάρρα ἑνὸς 37χρονου νεαροῦ Χειμαρριώτη. Ξέρετε γιὰ ποιὸ λόγο ; Διότι ἐπέμαινε νὰ μιλάει ἑλληνικὰ στὸ μαγαζί του. Καὶ πῆγαν δυό, τρεῖς, πέντε ἀλβανοὶ ἐθνικιστὲς φανατικοί, οἱ ὁποῖοι ἀφοῦ τὸν ἐχτύπησαν, τὸν ἔριξαν κάτω μ' ἕνα αὐτοκίνητο, τὸ ὁποῖο πέρασε ἀπὸ πάνω του τὸ αὐτοκίνητο, καὶ μετά μου λένε γιὰ φιλίες καὶ γιὰ καλὲς σχέσεις. "Παραμύθια τῆς Καλημᾶς" δηλαδή.
Τὸ 2ο ποῦ ἀφορᾶ τὸ Βορειοηπειρωτικό, καὶ ποῦ εἶναι ἰδιαίτερα ἀνησυχητικὸ εἶναι τὸ γεγονὸς ὅτι ναυτικὴ Τουρκικὴ δύναμη ποῦ ἀνέρχεται σὲ 1125 πεζοναῦτες, ἑδρεύει ἤδη στὸ λιμάνι τῶν Ἁγίων Σαράντα, ὕστερα ἀπὸ σχετικὴ ἄδεια παραμονῆς ποῦ ἐξασφάλισε ἀπὸ τὴν Ἀλβανικὴ Βουλή. Αὐτὸ τὸ γεγονός, ἀλλὰ καὶ ἡ γενικότερη στενότατη προσέγγιση καὶ συνεργασία Τουρκίας καὶ Ἀλβανίας, φαίνεται πῶς ἐπεξηγεῖ τώρα πλήρως γιατί ἀπορρίφθηκε ἀπὸ τὸ Ἀλβανικὸ Συνταγματικὸ Δικαστήριο ἡ ἐπικύρωση τῆς Ἑλληνο- Ἀλβανικῆς συμφωνίας γιὰ τὸν καθορισμὸ τῆς ὑφαλοκρηπίδος μεταξὺ Ἑλλάδος καὶ Ἀλβανίας.
Τὸ 3ο εἶναι ἡ ἁρπαγὴ τῶν περιουσιῶν τῶν Βορειοηπειρωτῶν, βάσει Σουλτανικῶν Φιρμανίων, καθὼς καὶ ἡ εἰσρροὴ στὴν Ἑλλάδα τεραστίων ποσοτήτων ναρκωτικῶν, ὅπως τελευταία περιέγραψε τὴν κατάσταση μὲ μελανὰ χρώματα ὁ Πρόεδρος τῶν Ἀστυνομικῶν Ἰωαννίνων. Δυστυχῶς, ὁ Ἕλληνας Ὑπουργὸς Προστασίας τοῦ Πολίτη κ. Χρυσοχοΐδης, ποῦ ἐπισκέφθηκε τὴν Ἀλβανία τὸν περασμένο Μάρτιο, δὲν ἔκανε λόγο γιὰ τὸ ὀργανωμένο ἔγκλημα καὶ τὴν φύλαξη τῶν Συνόρων, γιὰ τὰ ὁποία ἡ Ἀλβανία δείχνει μιὰ ἀχαρακτήριστη ὀλιγωρία, ἀλλὰ ἀρκέστηκε νὰ πλαίξει τὸ ἐγκώμιο τοῦ ὁμολόγου του Ὑπουργοῦ καὶ τῆς Ἀλβανικῆς Ἀστυνομίας. " Νὰ μὲ λὲς κὺρ-Γιάννη, νὰ σὲ λέω κὺρ-Γιώργη, νὰ πᾶνε καλὰ οἱ δουλειές μας". Θυμᾶμαι ποῦ τὸ ἔλεγε συχνὰ ὁ προκάτοχός μου αὐτό, σχολίασε μὲ μία αἴσθηση χιοῦμορ ὁ Σεβασμιώτατος.
Στὴν συνέχεια ἀναφέρθηκε στὶς ἐξελίξεις στὰ τρία μεγάλα ἐθνικά μας θέματα : στὸ ΚΥΠΡΙΑΚΟ, στὸ ΑΙΓΑΙΟ καὶ στὸ λεγόμενο "ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ" ποῦ, δυστυχῶς, ἔχουν περιπλεχθεῖ λίαν ἀρνητικῶς. Ὁ δῆθεν Πρόεδρος τοῦ Τοῦρκο-Κυπριακοῦ ψευδοκράτους Ἔρογλου, ἀπέρριψε πρόσφατα τὶς προτάσεις τοῦ Προέδρου τῆς Κυπριακῆς Δημοκρατίας γιὰ βιώσιμη λύση τοῦ Κυπριακοῦ ἐπιβεβαιώνοντας τὴν ἄποψη ὅτι ἡ Τουρκία πατρονάρει τοὺς Τουρκοκυπρίους, ὅποτε λύση δὲν πρέπει νὰ ἀναμένεται. Ἐν τῷ μεταξὺ τὸ πλοῖο "Πιρὶ Ρέϊς" ἁλωνίζει τὰ θαλάσσια νερὰ τοῦ Καστελορίζου, ἤδη δὲ καὶ δεύτερο τουρκικὸ πλοῖο , τὸ "Τσεσμὲ" κάνει προκλητικὰ τὸν περίπατό του καὶ αὐτὸ στὸ Αἰγαῖο, ἐνῶ ἡ Ἑλληνικὴ Κυβέρνηση ἀρκεῖται νὰ λέει ὅτι : "Παρακολουθεῖ τὴν ὑπόθεση".
Τώρα ὡς πρὸς τὸ λεγόμενο "Μακεδονικὸ" οἱ Σκοπιανοὶ συνεχίζουν ἀπτόητοι τὶς προκλήσεις καὶ τὴν προπαγάνδα τους. Μάλιστα τὰ Σκόπια προχώρησαν στὴν χρήση τοῦ ὄρου, προσέξτε τὸ αὐτό, ἐπισήμανε ὁ Μητροπολίτης, "Μακεδονικὴ Προεδρεῖα" ἐπειδὴ δὲν θὰ μποροῦσαν νὰ χρησιμοποιήσουν εὐθέως τὴν ὀνομασία "Δημοκρατία τῆς Μακεδονίας" σ' ἕνα Διεθνῆ Ὀργανισμό. Αὐτὸ ἔγινε στὸ Συμβούλιο τῆς Εὐρώπης, ὅπου καὶ ἀνέλαβαν τὴν Προεδρεῖα. Ἔτσι παρέκαμψαν τὸν ὄρο τῆς ἐνδιάμεσης συμφωνίας, ποῦ ἔλεγε πῶς μποροῦν οἱ Σκοπιανοὶ νὰ συμμετέχουν σὲ Διεθνεῖς Ὀργανισμοὺς μόνον σὰν "FYROM" καὶ ὄχι σὰν "Δημοκρατία τῆς Μακεδονίας" ἐξακοντίζοντας τὴν διεθνῆ προπαγάνδα τους καὶ ἐκμεταλλευόμενοι καὶ τὸ τελευταῖο χιλιοστό του χωροχρόνου, μὴν ἀφήνοντας καμμιὰ εὐκαιρία χαμένη. Ἐξοργιστικὴ ἐπίσης εἶναι ἡ διαπίστωση, πῶς μέσα ἀπὸ τὶς ἐπίσημες ἰστοσελίδες τοῦ Συμβουλίου τῆς Εὐρώπης ἀναφέρεται ἡ γλώσσα τῶν Σκοπίων σὰν "Μακεδονική", χωρίς, δυστυχῶς, τὴν παραμικρὴ ἀντίδραση τῆς Ἑλλάδος ποῦ ἔχει παραγκωνισθεῖ καὶ παραμερισθεῖ σὲ πρωτόγνωρο βαθμὸ ἀπὸ τὶς τραγικὲς καὶ δυσμενέστατες ἐξελίξεις. Τέλος, ἡ πολιτικὴ τῆς σύνθετης ὀνομασίας, ὅπως θρυλεῖται, εἶναι καταστροφικὴ καὶ παγιώνει τὸ ὄνομα Μακεδονία καὶ τὰ παράγωγά του ὡς διεθνὲς ἀναγνωριστικὸ καὶ προσδιοριστικὸ τῶν Σκοπίων. Κάτι δηλαδή, ποῦ ἰσοδυναμεῖ μὲ ἐθνικὴ αὐτοκτονία καὶ νέα ἐθνικὴ καταστροφὴ στὸ ἄμεσο μέλλον.
Τέλος, ἀγαπητοὶ ἀδελφοί, συνέχισε ὁ Μητροπολίτης Ἀνδρέας, ὑπάρχει καὶ τὸ ζήτημα τῆς ΘΡΑΚΗΣ. Ὅπως κατήγγειλε ἡ συμπατριώτισσά μας, ἠρωϊκὴ δασκάλα Χαρὰ Νικοπούλου, τὸ Τουρκικὸ Προξενεῖο τῆς Κομοτηνῆς συντελεῖ στὴν πολιτιστικὴ γενοκτονία τῶν Πομάκων καὶ τῶν Ρωμὰ τῆς Θράκης. Οἱ Ρωμὰ εἶναι οἱ Τσιγγάνοι. Στὴν Θεσσαλονίκη, ὅπου βραβεύτηκε ἀπὸ τὴν Νομαρχία Θεσσαλονίκης ἡ Χαρὰ Νικοπούλου, μπροστὰ σὲ ἑκατοντάδες κατοίκους τῆς συμπρωτεύουσας, ποῦ τὴν ἐπευφημοῦσαν καὶ τὴν καταχειροκροτοῦσαν, τόνισε ὅτι : Ἡ Μειονότητα στὴ Θράκη εἶναι Μουσουλμανική, δὲν εἶναι Τουρκική. Ὑπογράμμισε δέ, ὅτι "πολλὲς φορὲς βρέθηκα ἀντιμέτωπη μὲ τοὺς ἐγκάθετούς του Τουρκικοῦ Προξενείου Κομμοτηνῆς, ποῦ μὲ κάθε τρόπο ἀντιδροῦσαν στὴν παρουσία μου στὸ Δέρειο , μιὰ καὶ προκλητικὰ κάνουν τὰ πάντα γιὰ νὰ ἐκτουρκίσουν τοὺς Πομάκους καὶ τοὺς Ρωμά, καὶ εὐτυχῶς , ἀποτέλεσα, ἐν μέρει, τροχοπέδη στὰ σχέδιά τους. Ἀξίζει νὰ σημειώσουμε, ἀγαπητοί, ὅτι τὰ μέλη τοῦ Πομακικοῦ Πολιτιστικοῦ Συλλόγου Νομοῦ Ξάνθης ἀπέστειλαν ἐπιστολὴ διαμαρτυρίας πρὸς τὸν Πρωθυπουργὸ κ. Γεώργιο Παπανδρέου καὶ τὴν Ὑπουργὸ Παιδείας κᾶ Ἄννα Διαμαντοπούλου, τονίζοντας πῶς "τὸ ἐπίσημο Ἑλληνικὸ Κράτος τοὺς ὑποχρεώνει νὰ μάθουν Τουρκικά, μιὰ γλώσσα, ποῦ ὅπως τονίζουν, δὲν θὰ χρησιμοποιήσουμε ποτέ". Καὶ διερωτᾶται κάνεις : Μήπως τὸ Ἑλληνικὸ Κράτος παρεφρόνησε ;
Δὲν παρέληψε νὰ ἀναφερθεῖ ὁ Σεβασμιώτατος , ἐπὶ τροχάδην, σὲ ὁρισμένα θέματα ποῦ σημάδευσαν τὴν πορεία τοῦ Γένους τῶν Ἑλλήνων καὶ ποῦ ἔκρινε ὁ ἴδιος ἀπαραίτητα νὰ ἐπισημανθοῦν :
1) Ἡ Ἀνωτάτη Συνομοσπονδία Πολυτέκνων Ἑλλάδος (ΑΣΠΕ) σὲ ἀνακοίνωσή της καταγγέλλει μεταξὺ τῶν ἄλλων καὶ αὐτά : " Ἡ Πολιτεία, ὄχι μόνο δὲν λαμβάνει καμμιὰ μέριμνα γιὰ τοὺς Πολυτέκνους, οἱ ὁποῖοι περισσότερο ἀπὸ κάθε ἄλλον συνεισφέρουν στὸ ἀσφαλιστικὸ σύστημα μὲ τὰ πολλὰ παιδιά τους, ἀλλὰ καὶ ὅποιες διατάξεις ὑπάρχουν τὶς καταργεῖ καὶ ἐξομοιώνει στὰ ὅρια τῆς ἡλικίας γιὰ τὴν συνταξιοδότηση τοὺς Πολυτέκνους μὲ τοὺς ἀγάμους. Τὶς πολύτεκνες μητέρες μὲ τὶς ἄγαμες μητέρες. Προφανῶς θέλγεται ἡ Πολιτεία μὲ τὸ νὰ μεταβάλλει τὴν Χώρα σ' ἕνα ἀπέραντο Γηροκομεῖο καὶ στὴ συνέχεια σὲ Νεκροταφεῖο. Καμμία "τρόϊκα" δὲν ἐζήτησε τὴν ἐξομοίωση τῶν ἀγάμων μὲ τοὺς Πολυτέκνους καὶ τὴν κατάλυση κάθε μέτρου κοινωνικῆς μέριμνας. Οἱ Πολύτεκνοι ζητοῦν ὅραμα καὶ ἐλπίδα καὶ ὄχι μέτρα καταστροφῆς καὶ αὐτοκτονίας. Ὁ δὲ Σύλλογος Πολυτέκνων του Νομοῦ Ἰωαννίνων σὲ σχετικὸ ἔγγραφό του πρὸς τὸν Ἕλληνα Πρωθυπουργὸ καταλήγει : ἃ) Ἂν μιὰ Χώρα δὲν ἔχει παιδιά, οὔτε οἰκονομία θὰ ἔχει, οὔτε στρατὸ θὰ ἔχει, οὔτε ἐκπαίδευση θὰ ἔχει, οὔτε ἀνάπτυξη θὰ ἔχει, οὔτε ζωὴ καὶ ὕπαρξη. β) Τὰ προβλήματα τοῦ πληθησμοῦ εἶναι τόσο θεμελιώδη ποῦ ἐκδικοῦνται τρομερὰ ἐκείνους ποῦ τὰ ἀγνοοῦν. Βρισκόμαστε στὸ παρὰ πέντε. Ἡ ἐκδίκηση ἔρχεται.
2) Περνᾶμε τώρα στὸ θέμα τῶν λαθρομεταναστῶν, τὸ ὁποῖο ἡ Πολιτεία ἀντιμετωπίζει μὲ ἐρασιτεχνισμὸ καὶ μὲ προφανεῖς κομματικὲς σκοπιμότητες. Ἔχουμε τὴν ἀγωνία μιᾶς ἑλληνίδας Καθηγήτριας, ἡ ὁποία διδάσκει σὲ ΕΠΑ.Λ. (Ἐπαγγελματικὸ Λύκειο) τοῦ Πειραιῶς, ὅπου, ὅπως γράφει, " φοιτοῦν πολλὰ Πακιστανάκια καὶ Ἀλβανάκια καὶ ἀπὸ λοιπὲς χῶρες. Κατὰ καιρούς, λέει ἡ ἐν λόγω καθηγήτρια, ρωτάω τοὺς μαθητές μου, τί θὰ κάνουν σὲ περίπτωση πολέμου μὲ τὴν Τουρκία; Ἡ ἀπάντηση ποῦ παίρνω ἀπὸ τοὺς Ἀλβανούς, Πακιστανοὺς καὶ λοιποὺς ξένους μαθητὲς εἶναι ἴδια γιὰ ὅλους : - " Ἐγώ, κυρία, εἶμαι μουσουλμάνος, καὶ ἡ θρησκεία μου μὲ ὑποχρεώνει νὰ πολεμήσω στὸ πλευρὸ τῆς Τουρκίας. Ἰσχύει καὶ γιὰ κάποια ἀλβανάκια, ποῦ εἶναι βαπτισμένοι χριστιανοί, καὶ αὐτοὶ τὸ ἴδιο λένε. -" Εἶμαι μουσουλμάνος καὶ πρέπει νὰ πολεμήσω στὸ πλευρὸ τῶν Μουσουλμάνων" . Ἀκόμη, οἱ ἀλβανοὶ μαθητὲς τσακώνονται μὲ βορειοηπειρῶτες μαθητές, τοὺς ὁποίους κάνουν φραστικὲς ἐπιθέσεις μὲ τὰ λόγια : - "Ποιὸ πολὺ μετράει ὁ δικός μου λόγος ποῦ εἶμαι ξένος, ἀπὸ τὸν δικό σου ποῦ εἶσαι Ἕλληνας" . Μὲ τ' αὐτιά μου τὸ ἄκουσα, συνεχίζει ἡ Καθηγήτρια καὶ καταλήγει : "Τὸ λειτούργημα ποῦ ἐξασκῶ μὲ ὑποχρεώνει ν' ἀντιμετωπίζω τὰ παιδιὰ ὅλα μὲ τὸν ἴδιο τρόπο. Ἀλλὰ σκέπτομαι, ἂν οἱ Ἀλβανοὶ μᾶς κοροϊδεύουν μέσα στὰ μάτια μας, τότε αὐτὰ τὰ παιδιὰ ποῦ δὲν αἰσθάνονται Ἕλληνες, μεθαύριο, ἂν μπεῖ ἡ Χώρα μας σὲ κίνδυνο, τί θὰ γίνει ; Γι' αὐτὸ εἶχε πολὺ δίκαιο κάποιος, ποῦ σημείωσε τοῦτα τὰ λόγια : " Ἐὰν περάσεις τὰ ἑλληνικὰ σύνορα παράνομα, ἐξασφαλίζεις : ἐργασία, ἄδεια ὁδήγησης, κάρτα κοινωνικῆς ἀσφάλισης, εὐημερία, κουπόνια φαγητοῦ, πιστωτικὴ κάρτα, ἐπιδοτούμενο μίσθωμα ἢ δάνειο γιὰ ν' ἀγοράσεις σπίτι, δωρεὰν ἐκπαίδευση, δωρεὰν ὑγειονομικὴ περίθαλψη, τὴν κάλυψη ἑλληνικῶν κομμάτων γιὰ νὰ βρίζεις τὴν Ἑλλάδα, ἐνῶ τώρα, σὲ λίγο, θὰ μπορεῖς νὰ φτιάξεις καὶ δική σου πολιτικὴ παράταξη".
Ἕνα τρίτο ζήτημα, ποῦ προκαλεῖ ἐντροπὴ καὶ θλίψη, εἶναι ἡ προσπάθεια κάποιων κύκλων νὰ φύγουν ἀπὸ τὰ σχολεῖα σταυροὶ καὶ εἰκόνες, γιατί λένε, διαχωρίζουν τοὺς μαθητές. Ἀλλὰ ἂν δὲν ὑπῆρχαν ὁ Σταυρὸς καὶ οἱ Ἅγιες Εἰκόνες, κι ὅ,τι ἄλλο ἐκφράζει ἢ συμβολίζει τὴν πίστη στὸν ἀληθινὸ Θεὸ τῆς ἀγάπης, τῆς ἐλευθερίας, τοῦ σεβασμοῦ τῆς ἀνθρώπινης προσωπικότητας, τότε δὲν θὰ ὑπῆρχε ἡ κοινωνία ἀνθρώπων ἀλλὰ ζούγκλα. Αὐτὸ ποῦ δυστυχῶς θέλουν νὰ φέρουν οἱ δῆθεν προοδευτικοὶ στὴν πατρίδα μας. Εὐτυχῶς, τὸ εἶδα τελευταία νὰ δημοσιεύεται, συνέχισε ὁ Σεβασμιώτατος, ἡ Ἑλληνικὴ Κυβέρνηση συντάχθηκε στὸ πλευρὸ τῆς Ἰταλικῆς Κυβερνήσεως, ἡ ὁποία ἀντιτίθεται στὴν ἀφαίρεση τῶν θρησκευτικῶν συμβόλων ἀπὸ τὶς τάξεις τῶν σχολείων. Μακάρι νὰ δώσει ὁ Θεός, νὰ εὐωδοθεῖ ἡ καλὴ προσπάθεια τῆς ἰταλικῆς κυβερνήσεως, μὲ τὴν ὁποία, ὅπως εἴπαμε, συμπράττει καὶ ἡ δική μας κυβέρνηση.
Γι' αὐτό, ὅσο καὶ ἂν σᾶς φανεῖ παράξενο αὐτὸ ποῦ θ' ἀκούσετε τώρα, σᾶς λέω, τονίζοντας τὰ λόγια του ὁ Σεβασμιώτατος, ὅτι συνυπογράφω αὐτὸ ποῦ διεκήρυξε ὁ γνωστὸς Μουσικοσυνθέτης Μίκης Θεοδωράκης (σᾶς φαίνεται περίεργο, καθόλου νὰ μὴν σᾶς φαίνεται περίεργο, γιατί νὰ σᾶς φαίνεται περίεργο;) στὴν ἐπιστολὴ - σκληρὴ καταγγελία ποῦ ἔστειλε στὴν ἀνεκδιήγητη Εἰδικὴ Γραμματέα τοῦ Ὑπουργείου Παιδείας Θάλεια Δραγώνα : - " Ξυπνεῖστε, Ἕλληνες ! Τεμαχίζουν τὴν Πατρίδα μᾶς ! Ἀρκετὰ κοιμηθήκαμε ἕως τώρα. Καιρὸς νὰ ξυπνήσουμε, τονίζει ὁ κ. Θεοδωράκης, νὰ ἐγερθοῦμε, νὰ ἐξεγερθοῦμε, καὶ ἑνωμένοι ν' ἀντιμετωπίζουμε, ὅπως ἁρμόζει, τοὺς μεγάλους κινδύνους ποῦ ἀπειλοῦν τὴν ἱστορία, τὸν πολιτισμό, τὸ ἦθος, τὶς παραδόσεις καὶ τελικὰ τὴν ἀκεραιότητά μας".
Ὅμως, ἀδελφοί μου, ἀπευθυνόμενος στὸ πιστὸ λαὸ τοῦ Θεοῦ ὁ Σεβασμιώτατος, μποροῦμε νὰ ἐλπίζουμε, δόξα τῷ Θεῶ, ὅτι δὲν χάθηκε ἡ λεβεντιὰ ἀπὸ τὴν Ἑλλάδα. Μέσα στὸ βαρὺ κλίμα τῆς ἀναρχίας, τοῦ ἐγκλήματος καὶ τῆς "ἁρπαχτῆς" , ποῦ προσπαθοῦν νὰ δημιουργήσουν γνωστοὶ - ἄγνωστοι, κι ὅσοι ψαρεύουν σὲ "θολὰ νερά", τρεῖς λεβέντες στρατιῶτες τῆς Προεδρικῆς Φρουρᾶς, ἔστειλαν μήνυμα αἰσιοδοξίας, ἐλπίδας καὶ ἑλληνικῆς λεβεντιᾶς. Ἀντιγράφω ἀπὸ τὸ τεῦχος τοῦ Μαρτίου τοῦ Περιοδικοῦ " Ἡ Δράσις μας", ποῦ ἐκδίδει ἡ Χριστιανικὴ Φοιτητικὴ Δράση. Καὶ πρέπει νὰ σᾶς πῶ, ὅτι τὸ γεγονὸς ἀνέγραψε καὶ ὁλόκληρος ὁ Τύπος τῶν Ἀθηνῶν. " Βλαστοὶ τῆς ἑλληνικῆς ἐπαρχίας καὶ οἱ τρεῖς. Οἱ δυὸ σκοποὶ στὸ μνημεῖο τοῦ Ἀγνώστου Στρατιώτου τὸ βράδυ τῆς 9ης Ἰανουαρίου ἐφέτος. Ὁ Βασίλειος Βερνίκος ἀπὸ τὴν Νάξο, καὶ ὁ Ἰωάννης Ἀνδρεάκος ἀπὸ τὴν Ἐλιὰ τῆς Μάνης. Ὁ τρίτος, ὁ Μάριος Θεοδώρου, παρατηρητὴς εὔζωνας ἀπὸ τὴν Λιβαδειά. Εἰδοποιημένος ἐπειγόντως ὁ τελευταῖος, ὁ Θεοδώρου, ἀπὸ τὴν Προεδρικὴ Φρουρὰ , ὅτι δίπλα ἀπὸ τὴν Φρουρὰ ἔχει τοποθετηθεῖ βόμβα, ἕτοιμη νὰ ἐκκραγεῖ, εἶπε στοὺς δύο σκοπούς, ὅτι μποροῦν ν' ἀφήσουν τὴν σκοπιὰ καὶ νὰ φύγουν, διότι ἡ περιοχὴ ἔχει ἐκκενωθεῖ. Ἐκεῖνοι, ὅμως, δὲν τοῦ ἀπήντησαν, διότι ὁ εὔζωνας φρουρὸς δὲν ὁμιλεῖ. Τοῦ ἔγνεψαν "ΟΧΙ". Ἔμειναν στὴν θέση τοὺς ἀκίνητοι, ὁλόρθοι, ἀτρόμητοι, μὲ τὸ ἀετήσιο βλέμμα τους. Τὴν ἴδια στάση τήρησε, ἀφοῦ στάθηκε στὸ μέσο τους καὶ ὁ παρατηρητής. Ἡ βόμβα τῶν θρασύδειλων ἄγνωστων ἐξερράγη, θραύσματα ἔφτασαν λίγα βήματα ἀπὸ τὴν σκοπιά τους. Ὡστόσο, ἡ ἀτρόμητη στάση καὶ τῶν τριῶν, ἐξουδετέρωσε τὸν ἐντυπωσιασμὸ ποῦ στόχευαν οἱ αὐτουργοὶ κακοθελητές. Τὶς ἐντυπώσεις κέρδισαν οἱ τρεῖς, ἕως τότε ἄγνωστοι εὔζωνες, κάνοντας τοὺς Ἕλληνες νὰ ἀναπνεύσουν, νὰ ἀναθαρρύσουν, νὰ ἐλπίσουν, νὰ αἰσθανθοῦν περήφανοι γιὰ τὰ παιδιά τους, γιὰ τοὺς ἐκφραστὲς καὶ τοὺς φρουροὺς τῶν ἰδανικῶν μας. Δίκαια ὁ Πρόεδρος τῆς Δημοκρατίας κ. Κάρολος Παπούλιας τοὺς δεξιώθηκε, τοὺς τίμησε, φωτογραφήθηκε μαζί τους καὶ ἔτσι τοὺς ἔκανε γνωστοὺς σὲ ὅλη τὴν Ἑλλάδα. Καὶ προσφωνώντας τοὺς τοὺς εἶπε μὲ ὕφος δωρικό, λόγο λακωνικὸ καὶ πέρα ὡς πέρα ἀληθινό : " Στὰ δύσκολα φαίνεται ἡ ψυχὴ τοῦ Ἕλληνα. Θερμὰ συγχαρητήρια γιὰ τὴν ἀφοσίωση στὸ καθῆκον. Μπράβο σᾶς ! Δώσατε ἕνα μήνυμα, ποῦ ἐπαναλαμβάνω, ὅτι στὰ δύσκολα φαίνεται ἡ ψυχὴ τοῦ Ἕλληνα. Εἶστε λεβέντες. Καλοὶ πολίτες. Γιατί εἶμαι βέβαιος ὅτι θὰ εἶστε καὶ καλοὶ πολίτες. Θὰ φωτογραφηθῶ μαζί σας, κι ἂς εἶστε πανύψηλοι". Καὶ φωτογραφήθηκε. Μαζί τους καὶ ὁ ὑποδιοικητὴς τῆς Προεδρικῆς Φρουρᾶς Ταγματάρχης Νικόλαος Θάνος. Λεβέντες εὔζωνοι. Παιδιὰ γνήσια της Ἑλλάδος. Σᾶς εὐχαριστοῦμε γιὰ τὸ νέο "ΟΧΙ". Τὸ μήνυμά σας ἔφτασε σὲ ὅλη τὴν Ἑλλάδα. Καὶ σὲ ὅλο τὸν κόσμο. Ὅσοι αἰσθάνονται Ἕλληνες τὸ πήρανε καὶ ἀναθαρρήσανε.
Νά, ὅμως, ἀνέφερε ὁ Σεβασμιώτατος, καὶ μιὰ ἄλλη ἐξίσου ἐνθαρρυντικὴ εἴδηση. Τὴν διαβάσαμε στὸ χρονογράφημα τῆς Ἀλεξάνδρας Στεφανοπούλου, στὸ φύλλο τῆς 24ης τοῦ περασμένου Ἰουλίου, στὴν Ἐφημερίδα "ΕΣΤΙΑ" μὲ τίτλο : "Τὸ παιδὶ ἀπὸ τὸ Περιστέρι". Στὴν ἀρχὴ τοῦ χρονογραφήματος ἡ Στεφανοπούλου κάνει λόγο γιὰ τὶς κακὲς εἰδήσεις, ποῦ σὲ κάθε δελτίο τοὺς παρουσιάζουν τὰ μέσα μαζικῆς ἐπικοινωνίας. Θεομηνίες, καταστροφές, πολέμους, σεισμούς, καταποντισμούς, ἐγκλήματα, ληστεῖες κ.ο.κ. Ἐν τούτοις ὑπάρχουν καὶ οἱ καλὲς εἰδήσεις. Καὶ λέει, λοιπόν, ἡ χρονογράφος, ὅτι μιὰ τέτοια καλὴ εἴδηση συνέβη τελευταία στὸ Περιστέρι. Μιὰ ἡλικιωμένη κυρία εἶχε μεταβεῖ σ' αὐτὴν τὴν περιοχὴ γιὰ νὰ διεκπεραιώσει κάποια ἐργασία της. Ἄνοιξε τὴν τσάντα της γιὰ νὰ πληρώσει σὲ κάποιο ταμεῖο καὶ δὲν τὴν ἔκλεισε καλά. Τὸ ἀποτέλεσμα τῆς ἀφηρημάδας τῆς ἦταν ὅτι ἔπεσε κάπου στὸ δρόμο τὸ πορτοφόλι της, μέσα στὸ ὁποῖο ἐκτὸς ἀπὸ τὰ χρήματα εἶχε καὶ τὴν ταυτότητά της, τὶς πιστωτικές της κάρτες καὶ διάφορα ἄλλα προσωπικὰ ἔγγραφα. Ὅταν ἡ ἡλικιωμένη κυρία ἀνακάλυψε τί τῆς εἶχε συμβεῖ, δὲν στενοχωρήθηκε τόσο γιὰ τὰ χρήματα, ὅσο γιὰ τὴν ταλαιπωρία ποῦ θὰ ὑφίστατο γιὰ νὰ ἀντικαταστήσει τὴν χαμένη τῆς ταυτότητα καὶ τὰ ὑπόλοιπα σχετικά. Ἐνῶ, ὅμως, βρισκόταν σὲ ἀπελπησία, χτύπησε τὸ τηλέφωνο καὶ κάποιος τῆς ἀνήγγειλε, ὅτι βρῆκε τὸ πορτοφόλι της καὶ ὅτι θὰ πήγαινε νὰ τῆς τὸ δώσει. Ἐμφανίστηκε, λοιπόν, μπροστά της ἕνας ἔφηβος 17 ἐτῶν, σημειῶστε τό, 17 ἐτῶν, μαθητὴς Λυκείου, κάτοικος Περιστερίου, ὀρφανὸς ἀπὸ πατέρα, καὶ τῆς εἶπε ὅτι βρῆκε τὸ πορτοφόλι της, τὸ ἄνοιξε, εἶδε ὅτι ὑπῆρχε ταυτότητα, καὶ ἀφοῦ ἔμαθε τὸ ὄνομά της καὶ τὴν διεύθυνσή της, τὴν ἀναζήτησε ἀπὸ τὰ τηλεφωνικὰ κέντρα, ποῦ ἔδωσαν τὸν ἀριθμὸ τοῦ τηλεφώνου της καὶ τελικά της ἔφερε τὸ πορτοφόλι. Ἐνθουσιασμένη ἡ κυρία εἶπε στὸ νεαρὸ νὰ κρατήσει τὰ χρήματα. - "Εὐχαριστῶ. Ἀλλὰ δὲν μπορῶ νὰ τὰ κρατήσω. Δὲν εἶναι δικά μου, ἀφοῦ δὲν δούλεψα γιὰ νὰ τὰ ἀποκτήσω", τῆς ἀπάντησε τὸ παιδὶ ἀπὸ τὸ Περιστέρι. Μόλις διάβασα τὴν εἴδηση αὐτή, εἶπε ὁ Σεβασμιώτατος, ἀναφώνησα : Δόξα τῷ Θεῶ, μὲ τέτοια παιδιὰ ἡ Ἑλλάδα μας δὲν θὰ χαθεῖ.
Κλείνοντας τὴν ὁμιλία τοῦ ὁ Σεβασμιώτατος αἰσθάνθηκε τὴν ἀνάγκη νὰ κάνει μιὰ δέηση, μιὰ προσευχή. Νὰ πῶς τελείωσε :
Ἀδελφοί μου, ἂς προσευχηθοῦμε ἀπόψε καὶ ἂς παρακαλέσουμε τὴν Ὑπεραγία Θεοτόκο νὰ σκέπει τὸ Γένος τῶν Ἑλλήνων, τὴν οἰκογένεια, τὰ στρατευμένα, τὰ ἐργαζόμενα, τὰ φοιτητικὰ καὶ τὰ μαθητικὰ νειάτα. Τὴν Βόρειο Ἤπειρο, τὴν Κύπρο, τὴν Θράκη, τὸ Αἰγαῖο, τὸν ἁπανταχοῦ της γὴς Ἑλληνισμὸ καὶ ὁλόκληρο τὸν κόσμο. Ψηλὰ οἱ καρδιές. Ὁ Χριστὸς θὰ νικήσει. Ἡ Ἑλλάδα θὰ νικήσει. Καὶ ἡ Παναγία μας θὰ παραμένει πάντοτε ἡ Ὑπέρμαχος τοῦ Ἔθνους μᾶς Στρατηγός. ΑΜΗΝ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου