12 Απρ 2014

Τί σημαίνει σήμερα νά εἶσαι Ἕλληνας;



Καλεσμένη στήν ἐκπομπή "ΡΩΜΑΙΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ" ἡ Μαρία Μαντουβάλου, Ἀναπ. Καθηγήτρια Φιλοσοφικῆς Σχολῆς Ἀθηνῶν.

3 σχόλια:

  1. Εξαιρετική η ομιλία της κας Μαντουβάλου.
    Λείπουν καθηγητές σαν και αυτή από την Παιδεία μας στα Πανεπιστήμια , που δυστυχώς κυριαρχεί η μαρξιστική αριστερά....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αν θέλουμε να διαφωτίσουμε, να λέμε τα πράγματα όπως έχουν, χωρίς σάλτσες και διαστρεβλώσεις. Από πού και ως που, οι έμποροι μισούν τον ελληνισμό; Διότι οι Έλληνες όπως ισχυρίζεται είναι τολμηροί, έξυπνοι και θα τους φάνε τα πρωτεία στο εμπόριο! Όχι μόνο δεν συμβαίνει αυτό, αλλά το αντίθετο, δηλαδή φτάνουν στα όρια της αρχαιολατρίας. Η αλήθεια είναι ότι μισούν την ορθοδοξία πρώτιστα και τον ελληνισμό που συνδέθηκε μαζί της, δηλαδή την εκχριστιανισμένη ρωμαϊκή, ή ρωμαίικη αυτοκρατορία, αυτό δηλαδή που σήμερα αποκαλούμε Βυζάντιο. Κανένα πρόβλημα δεν έχουν με τον ελληνισμό και αν αυτός αποκοπεί από την ορθοδοξία, θα τον έχουν πρώτη μούρη. Το άλλο πάλι; Οι Ευρωπαίοι έχουν πατέρα των Αινεία, κατάγονται από τους Τρώες και μας μισούν λόγω του δούρειου ίππου! Όση σχέση έχουν οι Τούρκοι με τους Ίωνες, άλλο τόσο και οι Φράγκοι, Λογγοβάρδοι, Νορμανδοί, με τους Τρώες. Περισσότερες ενδείξεις υπάρχουν (συντριπτική πλειοψηφία), ότι οι Τρώες ήταν και αυτοί Έλληνες, παρά για οτιδήποτε άλλο.
    Έτσι π.χ. σε ομηρική έρευνα διαβάζουμε:<< Ο Όμηρος μιλάει για τον βασιλιά τους, τον Πρίαμο, την οικογένειά του(ονόματα), το γενεαλογικό δένδρο αυτής της δυναστείας που βασιλεύει την εποχή του τρωικού πολέμου, τα ανάκτορά του, την πόλη του, τα τείχη της, τους ναούς, τη λατρεία, τα έθιμα …
    Οι ομηρικές περιγραφές αντιμετωπίστηκαν από τους ιστορικούς με μεγάλη δυσπιστία διότι σε πολλά ζητήματα εισηγούνται μια εντυπωσιακή ομοιότητα ανάμεσα στους Τρώες και τους Έλληνες .
    Οι Τρώες έχουν ονόματα ελληνικά : Έκτωρ, Πολίτης, Αλέξανδρος, Πολυξένη, Αντήνωρ, Ανδρομάχη, Δηίφοβος, Αστυάνακτας, Ακάμας, Πολύδωρος….ενώ εξαιρετική εντύπωση προκαλούν κάποιες διπλές ονομασίες που μνημονεύει ο Όμηρος, αφού ο γιος του Έκτορα ονομάζεται Αστυάνακτας και Σκαμάνδριος, η Τροία ονομάζεται Ίλιον και Τροία, ο Πάρης λεγόταν και Αλέξανδρος, η Μύρινα λέγεται και Βατεία ο ποταμός Ξάνθος λέγεται και Σκάμανδρος ώστε να δίνεται η εντύπωση πως το ένα όνομα μεταφράζει το άλλο.
    Βέβαια ο ποιητής σ’ όλο το έπος δηλώνει πως οι αρχηγοί επικοινωνούν ευθέως χωρίς διερμηνείς, π.χ. ο Έκτορας με τον Αίαντα, τον Πάτροκλο ή τον Αχιλλέα, ο Πρίαμος επισκέπτεται στην σκηνή του τον Αχιλλέα και κουβεντιάζουν μόνοι τους για την απόδοση του νεκρού, ο Οδυσσέας και ο Μενέλαος κατά την άφιξη των Αχαιών μίλησαν στην συνέλευση της Τροίας ….
    Ο Όμηρος, συνειδητά ή μη, προσεγγίζει γλωσσικά τους δύο αντιπάλους (Έλληνες και Τρώες), ενώ διαχωρίζει(γλωσσικά) τους Τρώες από τους υπολοίπους συμμάχους τους .
    Είναι γεγονός ότι η ομοιότητα των δύο αντιπάλων είναι ανησυχητική αφού εκτείνεται από το «πολιτικό σύστημα», την κληρονομική μοναρχία, το συμβούλιο γερόντων ( γερουσία), την πολεμική τακτική μέχρι τα περισσότερα στοιχεία του κοινωνικού βίου . Έτσι στην λατρεία, οι ελληνικές θεότητες τιμώνται στα ιερά της Τροίας, (η Αθηνά και ο Φοίβος που έχουν ναούς), στα ταφικά έθιμα, αναφέρονται πανομοιότυπες πρακτικές για τα υψηλά πρόσωπα, αφού ο Έκτορας θα καεί στην πυρά, όπως ο Πάτροκλος και θα τιμηθεί με τύμβο, οι απλοί νεκροί των δύο αντιπάλων καίγονται, ενώ και στους δύο υπάρχουν οιωνοσκόποι, μάντεις ….
    Η φυλετική καταγωγή των Τρώων.
    Όσον αφορά την καταγωγή των Τρώων πρώτος ο Όμηρος καταθέτει την μαρτυρία του, υιοθετώντας την θεωρία του ομώνυμου γενάρχη, ο οποίος μεταφέρει συνήθως στο λαό το όνομά του π.χ. Δαναός – Δαναοί, Αχαιός – Αχαιοί, Ίων – Ίωνες, έτσι οι Τρώες πήραν το όνομά τους από τον βασιλιά – γενάρχη: τον Τρώα .
    Το γενεαλογικό δένδρο του Τρώα, όπως άλλωστε και των ελληνικών βασιλικών οίκων, έχει τη ρίζα του στον Δία («Διογένητοι βασιλείς»).
    Τις σχετικές πληροφορίες αναφέρει ο ποιητής στην Υ ραψωδία όταν σε 25στίχους (215-140), μας παραθέτει τη γενεαλογία του Αινεία και ταυτόχρονα εκθέτει το γενεαλογικό δένδρο των βασιλέων της Τροίας…>>
    Ας μην πιάσω και το θέμα της Ρώμης και πάρει πολύ η ανάλυση

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. H Μαντούβαλου κάπου μαζι με τους πολλους λογοτέχνες ανέφερε και τον Καζαντζάκη τον μεγάλο βλάσφημο, ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΠΕΙ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΒΛΑΣΦΗΜΟΣ. ΔΕΝ αναφέρουμε βλάσφημους χωρίς να το επισημαίνουμε. Δεν τους αναφέρουμε σαν να κάτι το ουδέτερο και αδιάφορο.

    Περικλής

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.