23 Δεκ 2010

Μοναχισμός, ἡ αὐθεντικὴ βίωση τοῦ Εὐαγγελίου

Παλος ωάννου (Μητροπολίτης Σισανίου κα Σιατίστης)

 Τ Εαγγέλιον εναι Κύριος μν ησος Χριστός. Τ Εαγγέλιον εναι τ Μέγα τς εσεβείας Μυστήριον• τι Θες φανερώθη ν σαρκί.

Ε
ς ατ τ Εαγγέλιον, ες τ γεγονς τς Θείας νανθρωπήσεως θεμελιοται κκλησία. Ατ εναι τ περιεχόμενόν Της, Ατ εναι ζωή Της, Ατ εναι κκλησία. Ες τν κκλησίαν βιώνομε τ γεγονς τς Θείας νανθρωπήσεως, ς προϋπόθεσιν τς δικς μας θεώσεως. πειδ Θες νηνθρώπησε δύναται ν θεωθ νθρωπος. Κα ατν τν θέωσιν, ατν τ μοναδικν δυνατότητα περβάσεως το θανάτου, ναζητομεν ες τν κκλησίαν, δι’ ατ πάρχει κκλησία, ατ προσφέρει κκλησία.

Μοναχισμός, ς γρηγοροσα συνείδησις τς κκλησίας πενθυμίζει διαρκς ατν τν λήθειαν. Καλε λον τ πλήρωμα τς κκλησίας ν μν λησμονήση ατν τν στόχον, ν μν παγιδευθ ες τ σχμα το κόσμου τούτου τ ποον παράγεται. Μοναχισμς εναι μία διαρκς μαρτυρία το νοήματος τς ζως το νθρώπου, μαρτυρία κα το στόχου, λλ κα το τρόπου τς ζως. Μοναχισμς πτερούμενος π το Θείου ρωτος εναι μία διαρκς μαρτυρία, λλ κα διαμαρτυρία, δι τν κίνδυνον σχέσις το νθρώπου μετ το Θεο ν γίνη μία συμβατικ σχέσις.

Μοναχς ξέρχεται το κόσμου δι ν ζήση τν παρουσίαν το Θεο, ατ τ ποον ποτελε τν σκοπ τς κκλησίας το Χριστο. ξοδος ατ δν σημαίνει ρνησιν τς...

κοινωνίας τς κοινωνικς ζως λλ νταξιν ατν ες τν κοινωνίαν το Θεο.

ξοδος πραγματοποιεται ς πορεία πρς τν λευθερίαν το Θεο κα μετοχ ες ατν κα συντελεται μ τν τήρησιν τν ντολν. ρθόδοξος Μοναχισμς εναι συχαστικός. νοερ συχία το ρθοδόξου Μοναχο γεννται π τν μετάνοιαν κα τν κζήτησιν τς φυλάξεως τν ντολν το Θεο. Μοναχς εναι τύπος το ληθινο Χριστιανο, μία νήφουσα κα συνεχς σκουμένη παρξις, σκουμένη ες τ ν παρνηθ κάθε τι πο δν εναι Θες τ θέλημα το Θεο κα ν πιτύχη τν λοκληρωτικν ναφορν κα φιέρωσιν ες τν Κύριον.

Α
Μοναχικα ποσχέσεις α ποαι σκελετώνουν τν αθεντικν ζων τν Μοναχν ερίσκονται ες τν Καινν Διαθήκην κα πηχον τς παντήσεις το Κυρίου ες τος πειρασμος τς ρήμου. Μ τς ποσχέσεις ατς μοναχικ σκησις διατηρε τν εαγγελικ ατς χαρακτήρα κα νικ τος δαιμονικος πειρασμος μ τος ποίους πιχειρεται διαφθορ τς νθρωπίνης φύσεως κα αχμαλωσία ες τν «ζωώδη ετυχισμόν».

Μοναχισμς βιοται ς μυστήριον μετανοίας λλ κα ς μυστήριον γάπης. Μοναχισμς εναι φιλάνθρωπος κα μετρ τ πάντα μ τ μέτρον τς γάπης, τς καθολικς σωτηρίας τν πάντων.

φείλομεν ν διαφυλάξωμεν τν Μοναχισμν π τν κίνδυνον παραχαράξεώς του κα κδυτικισμο του. Βασικ μέριμνα το ληθινο Μοναχο δν εναι ν κάνει κάτι, λλ ν εναι κάτι. ργον το Μοναχο εναι φανέρωσις τς ζως το Χριστο ν τ θνητ σαρκ ατο.


ποστολ το Μοναχισμο δν εναι ποκατάστασις το νοριακο ργου κα τς νοριακς ποιμαντικς δραστηριότητος. Ο νθρωποι κα δ ο νέοι δν περιμένουν π τος Μοναχος ατ τ ποα τος προσφέρει κόσμος λλ ατ τ ποον ληθς ναζητον, γιότητα, λήθειαν κα γάπην, δηλαδ τν οσίαν τς Μοναχικς Πολιτείας.

Ε
ς τ κατώφλιον τς νέας χιλιετίας πατερικς λόγος ς κατάθεσις ληθείας λλ κα ς στόχος ζως «Φς μοναχος γγελοι, φς δ νθρώποις Μοναχικ πολιτεία» εναι πρ ποτ λλοτε σήμερον πίκαιρος
».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.