Menu

31 Μαΐ 2021

Ἅπλωσε, δάσκαλε, «τὴν τῆς ἀγάπης σαγήνην»

Γράφει ὁ Δημήτρης Νατσιός

«Ἐσὺ ποὺ πῆρες τὴν ἀπόφαση νὰ γίνεις δάσκαλος, ἔτσι κι ἔτσι ἔχεις δώσει, ὡς τώρα, πολλὲς ἐξετάσεις. Θυμήσου, προτοῦ ν’ ἀρχίσεις τὴν δουλειά σου, νὰ κάμεις καὶ μία τελευταία ἐξέταση, ὄχι μπροστὰ σὲ ἐπιτροπὲς καὶ καθηγητές, παρὰ μονάχος, ὁλομόναχος μὲ τὸν ἑαυτό σου. Ρίξε μία ματιὰ στὴν ψυχή σου καὶ κοίταξε: Καίει ἐκεῖ μέσα ἄσβηστη κι ἀσάλευτη ἡ λαχτάρα γιὰ τὸν ἄνθρωπο; Τότε πάει καλὰ κι εὐλογημένη ἡ ἀπόφασή σου. Ἂν ὅμως βρεῖς πὼς ὅλος ὁ πόθος σου εἶναι πότε νὰ ἐλευθερωθεῖς ἀπ’ αὐτὸν καὶ συλλογίζεσαι μόνον πῶς καὶ πότε θὰ πλουτίσεις, τότε ἄλλαξε τὸ ταχύτερο ἀπόφαση, ὅσο εἶσαι ἀκόμη νέος, γιατί βρίσκεσαι σὲ στραβὸ δρόμο. Ὅ,τι ἐλπίζεις, δὲν θὰ σοῦ τὸ φέρει τὸ ἐπάγγελμά σου. Κι ὁ ἴδιος τὸ...

Τουρκικὲς αὐθαιρεσίες - Ἡ κυβέρνηση Μητσοτάκη ἀπεδείχθη ἀνίκανη νὰ διαφυλάξει τὰ ἐθνικὰ συμφέροντα ἀλλὰ καὶ τὸ γόητρο τοῦ ἑλληνικοῦ κράτους

Ἡ επίσκεψη τοῦ Μεβλούτ Τσαβούσογλου στήν Θράκη ἐξελίχθηκε ὅπως ἀνέμεναν ὅλοι ὅσοι γνωρίζουν τά… χούγια, τὶς ἐπιδιώξεις καὶ τὶς πρακτικὲς τῶν Τούρκων. Ὁ ὑπουργὸς Ἐξωτερικῶν τῆς γείτονος ἔκανε ὅλα ὅσα προβλέπει τὸ σχέδιο τουρκοποίησης τῆς Θράκης καὶ οἱ ἑλληνικὲς Ἀρχὲς τὸν ἄφησαν ἀνενόχλητο νὰ ἀσχημονήσει σὲ βάρος τῆς Ἑλλάδος.

Μία ἀπὸ τὶς ἐξοργιστικότερες παραμέτρους ὅσων ἔλαβαν χώρα στὴν ἐπίσκεψη Τσαβούσογλου στὴν Θράκη ἀφορᾶ τὸ πέρασμά του ἀπὸ τὸ Μειονοτικὸ Γυμνάσιο - Λύκειο Κομοτηνῆς Τζελὰλ Μπαγιάρ. Ἐκεῖ συνέβη τὸ ἑξῆς ἀδιανόητο: Στοὺς Τούρκους δημοσιογράφους ποὺ συνόδευαν τὸν Τσαβούσογλου στὴν δῆθεν ἰδιωτικὴ ἐπίσκεψή του ἐπιτράπηκε ἡ εἴσοδος στὸ Μειονοτικὸ Σχολεῖο ἀλλὰ...

π. Ἀρσένιος Βλιαγκόφτης - «Εὐρήκαμεν τὸν Μεσσίαν»!

Ἐκπομπὴ μὲ τὸν π. Ἀρσένιο Βλιαγκόφτη ποὺ μεταδίδεται ἀπὸ τὰ κανάλια Altas TV καὶ Ἀχελῶος TV (Κυριακὴ 30 Μαΐου 2021)

Ἀπόσταγμα πατερικῆς σοφίας...

Μὴν ἀγωνιᾶς γιὰ τὸ μέλλον. Ὁ Κύριος μεριμνᾶ! Προσπάθησε μόνο νὰ ἐφαρμόζεις μὲ ἀκρίβεια τὶς Ἐντολές Του στὸ παρόν. Καὶ μὴν τρέφεις τὴν παραμικρὴ ἐχθρότητα γιὰ ὁποιονδήποτε. Νὰ ζεῖς εἰρηνικὰ μὲ ὅλους τούς ἀνθρώπους.
Ὅσιος Μακάριος τῆς Ὄπτινα

30 Μαΐ 2021

Μοναχὸς Ἀρσένιος: «Εἰλικρινὰ λυπούμαστε πολὺ γι’ αὐτὸ τὸ ὀλίσθημα τοῦ π. Χριστοδούλου Ἀγγελόγλου»!

Γράφει ὁ Ἁγιορείτης Μοναχὸς Ἀρσένιος, 
ἐκ τῆς Κουτλουμουσιανῆς Σκήτης τοῦ Ἁγίου Παντελεήμονος
«Καὶ ἡ Ἀλήθεια ἐλευθερώσει ἠμᾶς»
Μὲ πληροφόρησαν μερικοὶ ἐν Χριστῷ φίλοι μου, ποὺ ζοῦν ἔξω στὸν κόσμο, πὼς ἔχει κυκλοφορήσει στὸ διαδίκτυο μία ὁμιλία ἑνὸς ἱερομονάχου, τοῦ π. Χριστοδούλου Ἀγγελόγλου, ὁ ὁποῖος εἶναι γέροντας πνευματικὸς σὲ γυναικεία Ἱερὰ Μόνη στὴν Χαλκιδική.
Αὐτὸς λοιπόν, ὁ ἐν λόγῳ πατὴρ Χριστόδουλος, εἶναι σφόδρα ὑπὲρ τοῦ σημερινοῦ ἐμβολίου COVID-19. Καὶ δὲν εἶναι μόνον ὑπὲρ τοῦ ἐμβολίου, ἀλλὰ εἶναι καὶ πικρὸς ἐπικριτὴς ὅλων ἠμῶν ποὺ ἐπιλέξαμε νὰ μὴν ἐμβολιαστοῦμε. Ἄλλωστε ὁ κώδικας ἐμβολιασμοῦ μᾶς λέει πὼς εἶναι προαιρετικὸ γιὰ τὸν κάθε πολίτη τῆς χώρας ἂν θὰ κάνει τὸ ἐμβόλιο ἢ ὄχι. Αὐτὸ ἄραγε τὸ ἔχει λάβει ὑπόψιν του ὁ πατὴρ...

Ἀνθρώπινα κατασκευάσματα κορονοϊὸς καὶ ἐμβόλια

Ἀπὸ τὸ ἔγκριτο ἰστολόγιο «Θρησκευτικὰ»
Γιά «τεχνητὸ ἰὸ» ἔκανε λόγο σὲ κείμενό του ὁ Μητροπολίτης Ναΐρομπης κ. Μακάριος, κείμενο πού πρωτοδημοσιεύτηκε στὰ τέλη Ἀπριλίου τοῦ 2021.
Ἐπειδὴ στὸ ἴδιο κείμενο μετέφερε τὴν ἄποψη ὄτι «Ἀργὰ ἢ γρήγορα αὐτοὶ ποὺ ἐμβολιάσθηκαν ἔχουν μεγάλη πιθανότητα νὰ παρουσιάσουν σοβαρὲς παρενέργειες ἢ ἀκόμα καὶ τὸν θάνατο» θεμελιώνοντάς την πάνω σὲ ἤδη ὑπάρχουσα ἀρθρογραφία, κάποιοι ἀντιμετώπισαν ὁλόκληρο τὸ κείμενο μὲ θυμηδία, ἄλλοι τὸ ἀπέρριψαν ὁλοσχερῶς καὶ κάποιοι περίμεναν νὰ δοῦνε ἂν ἔχει δίκιο ὁ Δεσπότης τῆς Ἀφρικῆς ἢ οἱ «μεγάλοι» ἐπιστήμονες ποὺ κατακλύζουν τὰ ἑλληνικὰ ΜΜΕ.

Οἱ ἐξελίξεις τῶν τελευταίων ἡμερῶν εἶναι ὅμως καταιγιστικές. Μέχρι καὶ...

Ὁ διάδοχος τοῦ Ἁγίου Φιλουμένου π. Ἰουστίνος μιλᾶ ἀπὸ τὸ Φρέαρ τοῦ Ἰακὼβ γιὰ τὴν συνάντηση τοῦ Χριστοῦ μὲ τὴν Σαμαρείτιδα

Ἐκτὸς ἀπὸ τὸ παραπάνω ἀποκλειστικὸ βίντεο τοῦ «Ῥωμαίικου Ὁδοιπορικοῦ» ὅπου  διάδοχος τοῦ Ἁγίου Φιλουμένου π. Ἰουστίνος, μιλᾶ γιὰ τὴν συνάντηση τοῦ Χριστοῦ μὲ τὴ Σαμαρείτιδα, δεῖτε στὶς παρακάτω φωτογραφίες τὸν Ἱερὸ Ναὸ πού ἀποπεράτωσε ὁ π. Ἰουστίνος, τὸ Ἱερὸ Λείψανο τοῦ Ἱερομάρτυρα Ἁγίου Φιλουμένου ὁ ὁποῖος ἑορτάζει σήμερα, τὸν  π. Ἰουστίνο ποὺ βρίκεται μετὰ τὸν Ἅγιο Φιλούμενο στὴ θέση του, τὸ Φρέαρ τοῦ Ἰακὼβ καὶ τὴν στάμνα...

Ἡ κοίμηση τοῦ Παλαιῶν Πατρῶν Γερμανοῦ (30/5/1826 †)

Σὰν σήμερα πρὶν 194 χρόνια (30/5/1826) ἐκοιμήθη ὁ Μεγάλος Παλαιῶν Πατρῶν Γερμανὸς πού ἔδωσε τὰ πάντα γιὰ τὴν Πίστη καὶ τὸ Γένος. Ἄφοβος, ἀντρειωμένος! Τα λείψανὰ του ἀναπαύονται στὴν ἰδιαίτερὴ του πατρίδα τὴ Δημητσάνα στὴν ὁποία καὶ γεννήθηκε στὶς 25/3/1771 ἡμέρα Μεγάλη Παρασκευή. Ἦταν παιδὶ χαριτωμένο, νέος ἔξυπνος, σοφός, συνετός, μεγαλοπρεπής, μεγαλόψυχος, συγχωρητικὸς καὶ προπαντὸς ἄνθρωπος θυσίας, ἀγάπης καὶ προσφορᾶς. Πῆγε στὴν Κωνσταντινούπολη καὶ ἔμεινε κοντὰ στὸν Πατριάρχη Γρηγόριο τὸν Ε΄. Σε ἐκείνον ἔγινε διάκονος καὶ κληρικός. Ἦταν τὸ δεξὶ του χέρι, ἡ ἀνάσα του καὶ ἡ ἀναπνοὴ του σὲ ὅλα τὰ δεινὰ πού πέρασε ὁ Γρηγόριος Ε΄. Το 1806 ἐξελέγη καὶ...

Ἀπόσταγμα πατερικῆς σοφίας...

Νὰ τρέχουμε νὰ προσκαταφεύγουμε στὸν Χριστό μας ἀπὸ θεῖο ἔρωτα καὶ ἀγάπη. Ὄχι ἀπὸ φόβο γιὰ τὸν θάνατο ἢ τὶς τιμωρίες. Δὲν ὑπάρχει θάνατος. Μὴ φοβᾶσαι τὸν θάνατο, ὅποιος πέθανε γιὰ τὸν Χριστό, δὲν ὑπάρχει γι' αὐτὸν θάνατος. Κι ἂν δὲν πέθανες, νὰ πεθάνεις.
Ἅγιος Πορφύριος Καυσοκαλυβίτης

29 Μαΐ 2021

Κατατέθηκε ἡ τροπολογία γιὰ τὸ πιστοποιητικὸ covid 19...

Ἐρωτήματα - Ἀπορίες ΙD-on't:
Δὲν προβλέπει τὰ self test. Γράφει γιὰ rapid ἢ PCR καὶ προβλέπει "δομὴ διενέργειας διαδικασίας". Ἀπὸ αὐτὸ καὶ μόνο φαίνεται ὅτι ἑξαιρεῖ τὰ self test.
Εἶχαν πεῖ ἀρχικὰ ὅτι τὸ Πιστοποιητικὸ θὰ ἰσχύει γιὰ τὰ ταξίδια ἀπὸ καὶ πρὸς τὸ ἐξωτερικό. Ὅμως στὴν ἀρχὴ τοῦ Ἑλληνικοῦ κειμένου τῆς τροπολογίας γράφει ὅτι ἐκδίδεται γιὰ τὴν "διευκόλυνση ἄσκησης τοῦ δικαιώματος ἐλεύθερης μετακίνησης τῶν φυσικῶν προσώπων-κατόχων τους κατὰ τὴν διάρκεια τῆς πανδημίας COVID-19". Ἡ διατύπωση αὐτὴ δίνει τὸ περιθώριο νὰ ἀφορᾶ καὶ τὶς μετακινήσεις στὸ ἐσωτερικό.
Γιὰ νὰ μὴν καταστεῖ οἰκονομικὰ ἀδύνατον νὰ ὑποβάλλεται κάποιος σὲ covid test καὶ ἔτσι νὰ ὑποστεῖ διακρίσεις ὡς ἀποτέλεσμα τῆς μὴ κατοχῆς αὐτοῦ τοῦ...

Ἀποφράς ἡ μέρα τῆς Ἁλώσεως;

Γράφει ὁ Γεώργιος Ἔξαρχος, Φιλόλογος, 
Ὑποψήφιος Διδάκτωρ Ἱστορίας στὸ Πὰν/μιο Ἰωαννίνων
«Καί ἦταν καιροί πού ἡ Πόλη πόρνη
σέ μετάνοιες ξενυχτοῦσε,
καί τά χέρια της δεμένα τά κρατοῦσε,
καί καρτέραγ’ ἕνα μακελάρη….
….Καί καρτέραγε τόν Τοῦρκο νά τήν πάρει…».
Οἱ στίχοι εἶναι τοῦ Κωστῆ Παλαμᾶ, ἀπό τόν «Δωδεκάλογο τοῦ Γύφτου».
Αἰῶνες πρίν τήν ἡμέρα τῆς Ἁλώσεως προϋπῆρχαν τάσεις πού αὐτές ἔγιναν ἱκανές γιά νά φθάσουμε μέ μαθηματική ἀκρίβεια σέ αὐτήν τήν ἴδια τήν Ἅλωση. Ἄλλωστε ἡ Ἅλωση ἄργησε γιά λίγες δεκαετίες, λόγω τοῦ ὅτι ὁ Βαγιαζήτ, ὁ προπάππους τοῦ Πορθητῆ ἐνῶ ἦταν ἕτοιμος νά καταλάβει τήν Πόλη, εἰσέβαλαν οἱ Μογγόλοι μέ τόν Ταμερλάνο στήν Μ. Ἀσία καί ἔτσι ἀναγκάστηκε νά λύσει τήν πολιορκία..

Κωνσταντινούπολη: Ἡ ἀρχοντικὴ καὶ βασιλικὴ πολιτεία

τοῦ Φώτη Κόντογλου
Τί ἤτανε, ἀληθινά, ἐκεῖνο τὸ Βυζάντιο, ἐκείνη ἡ Κωνσταντινούπολη; Παραμυθένιος κόσμος! Ὄχι μοναχὰ ἡ ἀρχαία πολιτεία, μὰ κι ἡ καινούρια, ὣς τοῦ σουλτάν-Χαμὶτ τὰ χρόνια.
Εἶχα γνωρίσει ἕναν χριστιανὸ Ἀνατολίτη κοσμογυρισμένον, ποὺ ἔζησε πολλὰ χρόνια στὴν Εὐρώπη καὶ στὴν Ἀμερική, στὴ Λόντρα, στὸ Παρίσι, στὴ Ρώμη, στὴ Νέα Ὑόρκη.
«Ὅλες αὐτὲς οἱ μεγάλες πολιτεῖες, μοῦ ἔλεγε, εἶναι σπουδαῖες, μὰ σὰν τὴν Κωνσταντινόπολη δὲν ὑπάρχει ἄλλη στὴν οἰκουμένη, κι οὔτε βρίσκεται στὸν ντουνιὰ τέτοια ἐπίσημη ἀρχοντικιὰ καὶ βασιλικὴ πολιτεία».
Στὰ χρόνια τῶν Βυζαντινῶν «ἡ βασιλεύουσα Πόλις» θὰ εἶχε μιὰ...

29-05-1453 Ἡ Ἅλωση τῆς Πόλης - Ἡ Πτώση τῆς χιλιόχρονης ἑλληνορωμαϊκῆς Αὐτοκρατορίας

Γράφει ὁ Κωνσταντῖνος Χασόγιας, πτυχιοῦχος Θεολογικῆς Σχολῆς τοῦ Ε.Κ.Π.Α.
Τὸ ἔτος 2021 οἱ Ἕλληνες τῆς Οἰκουμένης τιμοῦμε τὰ 200 ἔτη ἀπὸ τὴ νικηφόρα Ἐθνεγερσία τῆς 25ης Μαρτίου τοῦ 1821, ἡ ὁποία ἔδωσε τὴν ἐλευθερία μας. Πρόκειται γιὰ ἕνα συγκλονιστικὸ γεγονὸς ἀφοῦ, ἡ νικηφόρα ἔκβασή του, μᾶς λύτρωσε ἀπὸ τὴν πιὸ βάρβαρη καὶ σκοτεινὴ δουλεία παγκοσμίως, ἡ ὁποία ταλάνισε τὸ Γένος τῶν Ρωμαίων γιὰ περισσότερους ἀπὸ τέσσερις αἰῶνες.
Ὅμως στὴν μακραίωνη Ἱστορία τοῦ ἔθνους μας ὑπάρχουν ἡμερομηνίες καὶ ἐπέτειοι ποὺ σηματοδοτοῦν καὶ ἄλλα μοναδικὰ γεγονότα, ἄλλα εὐτυχῆ καὶ ἀλλὰ πικρά. Ἕνα ἀπὸ αὐτὰ εἶναι ἡ Ἅλωση τῆς Κωνσταντινούπολης, τῆς Ἑπτάλοφης, τῆς Βασιλίδος τῶν Πόλεων, ἡ ὁποία παραμένει ἔκτοτε ὡς χαίνουσα πληγῆ στὸ κορμὶ τοῦ...

Ἡ ἅλωση τῆς Πόλης κατὰ τὸν Γεννάδιο Σχολάριο

Γράφει ὁ Πρωτοπρεσβύτερος Θεόδωρος Ζήσης
1. Ὁ διπλὸς κίνδυνος· Τοῦρκοι καὶ Φράγκοι
Ἡ παρουσίαση τῶν θέσεων τοῦ πατριάρχου Γενναδίου Σχολαρίου γιὰ τὴν ἅλωση τῆς Πόλης ἀπὸ τοὺς Τούρκους τὸ 1453 ἔχει μέγιστο ἱστορικό, ἐθνικὸ καὶ πνευματικὸ ἐνδιαφέρον, γιὰ πολλοὺς καὶ σημαντικοὺς λόγους. Ἐν πρώτοις διότι ἡ ζωὴ του συνεκτυλίσσεται μαζὶ μὲ τὶς τελευταῖες δραματικὲς δεκαετίες τῆς βασιλεύουσας καὶ τὶς πρῶτες τῆς ἄδοξης δουλείας καὶ ὑποταγῆς της στὸν βάρβαρο καὶ ἀλλόθρησκο κατακτητή. Καὶ τὸ σημαντικότερο, διότι δὲν εἶναι ἁπλὸς θεατὴς τῶν δρωμένων, ἕνας ἀπὸ τοὺς πολλοὺς ποὺ ἁπλῶς ὑφίστανται παθητικὰ τὶς τροπὲς τῶν καιρῶν καὶ τῶν χρόνων, ἀλλὰ ἕνας ἀπὸ τοὺς ὀλίγους ποὺ ἐνεργητικὰ ἔλαβαν μέρος καὶ συνδιαμόρφωσαν τὶς ἱστορικὲς συνθῆκες, κάτω ἀπὸ τὶς ὁποῖες πορεύθηκε ἡ Ρωμιοσύνη κατὰ τὰ κρίσιμα ἔτη πρὶν ἀπὸ τὴν ἅλωση καὶ μετὰ ἀπὸ αὐτήν. Κατηύθυνε ὁ ἴδιος καὶ προσδιόρισε σὲ μεγάλο βαθμὸ τὶς τύχες τοῦ Ἑλληνισμοῦ καὶ τῆς Ὀρθοδοξίας.
Διαβάστε τὴν συνέχεια…

Ἡ Κωνσταντινούπολη διαχρονικὰ καὶ ἡ ἅλωσή της τὸ 1453

Τοῦ Στεφάνου Καρανίκα, καθηγητοῦ Θεολόγου
Ἡ ἅλωση τῆς Κωνσταντινουπόλεως ἀπό τούς Ὀθωμανούς Τούρκους στίς 29 Μαΐου τοῦ 1453 ἀποτελεῖ γιά ἐμᾶς τούς Νεοέλληνες καί Ρωμηούς φυσικά, ἡμέρα θρήνου καί μνήμης. Ἡμέρα θρήνου, διότι ἡ Βασιλίδα τῶν πόλεων, ἡ Θεοφύλακτος πόλη, ἡ Κωνσταντινούπολη, κατελήφθη (ἤ ἁλώθηκε) ἀπό χέρια ἐχθρικά γιά δεύτερη φορά. Εἶναι ὅμως καί ἡμέρα μνήμης, διότι μᾶς ὑπενθυμίζει τήν εἴσοδο τοῦ Γένους μας σέ μία ἀπό τίς μελανότερες σελίδες τῆς μυριόχρονης ἱστορίας μας: τήν Τουρκοκρατία.
Γιά πάνω ἀπό χίλια χρόνια, ἡ Κωνσταντινούπολη ἀποτέλεσε...

Ἡ Ἅλωση τῆς Πόλης – «Σημαίνει ὁ Θός, σημαίνει ἡ γής»

Ἡ Ἅλωση τῆς Πόλης – «Σημαίνει ὁ Θός, σημαίνει ἡ γῆς». Χορωδία «Ἅγιος Νέστωρ» Ἱεροῦ Ναοῦ Ἁγίου Δημητρίου Κιλκὶς.

Ἡ Ἁγία Ὑπομονὴ (29 Μαΐου), μητέρα τοῦ Κωνσταντίνου Παλαιολόγου καὶ τὸ θαῦμα κοντὰ στὸ Λουτράκι!

Ἡ ἁγία Ὑπομονὴ ἐμφανίσθηκε ὡς μοναχὴ σὲ κάτοικο τῶν Ἀθηνῶν ποὺ ἐργαζόταν σὲ ταξί. Τὸ σταμάτησε καὶ ζήτησε νὰ κατευθυνθεῖ πρὸς τὸ Λουτράκι. Ὁ ταξιτζὴς εἶχε καρκίνο τοῦ δέρματος στὰ χέρια του καὶ βρισκόταν σὲ μεγάλη ἀπελπισία. Καθ’ ὁδὸν ἡ μοναχὴ ποὺ φοροῦσε ἕνα κουκούλι μὲ κόκκινο σταυρὸ τὸν ρώτησε... 
"Γιατί εἶσαι μελαγχολικός"; Καὶ ἐκεῖνος δὲν δίστασε νὰ ὁμολογήσει ὅλη τὴν ἀλήθεια. Μετὰ τὸν ρώτησε ἂν θέλει νὰ τὸν σταυρώσει γιὰ νὰ γίνει καλὰ καὶ ἐκεῖνος δέχθηκε. Σὲ λίγο ὅμως τὸν ἐπίασε ὑπνηλία καὶ παρακάλεσε τὴν μοναχὴ νὰ σταθοῦν λίγο γιὰ νὰ μὴν σκοτωθοῦν. Εἶχαν φθάσει κοντὰ στὰ διόδια καὶ εὔκολα θὰ ἔβρισκαν ἄλλο ταξὶ ἂν ἐκείνη βιαζόταν.
Κάθισε στὴν ἄκρη τοῦ δρόμου καὶ τὸν πῆρε ὁ ὕπνος. Ὅταν ξύπνησε διαπίστωσε ὅτι...

«Τῆς ἁλώσεως προηγεῖται ἡ ἀποστασία καὶ τῆς ἀποστασίας ἕπεται ἡ ἅλωσις»

Ὁμιλία ποὺ ἐκφώνησε ὁ δάσκαλος κ. Σάββας Ἠλιάδης στὸ ἀρχονταρίκι τοῦ Ἱεροῦ Κοινοβίου Ὁσίου Νικοδήμου στὸ Κιλκὶς τὴν Δευτέρα 29 Μαΐου 2017
Ὁ ἅγιος Νικόδημος ὁ Ἁγιορείτης ἑρμηνεύοντας τὸν πρῶτο στίχο ἀπὸ τὸ 4ο κεφάλαιο, τῆς Ἃ΄ πρὸς Τιμόθεον ἐπιστολῆς: «Τὸ δὲ Πνεῦμα ρητῶς λέγει ὅτι ἐν ὑστέροις καιροῖς ἀποστήσονται τινὲς τῆς πίστεως, προσέχοντες πνεύμασι πλάνοις καὶ διδασκαλίαις δαιμονίων, ἐν ὑποκρίσει ψευδολόγων…», γράφει: «Ὁ ἀπόστολος Παῦλος τὰ λέγει διὰ τοὺς ὕστερον γενομένους αἱρετικούς, (…) καὶ διὰ ὅλους τούς ἄλλους, τὸς καταγομένους ἀπὸ τὴν πονηρᾶν φατρίαν τῶν αἱρετικῶν τούτων. Βλέπε δὲ ἀγαπητέ, ὅτι ὁ Παῦλος εἶπε, πὼς οἱ αἱρετικοὶ πρῶτον ἔχουν νὰ ἀποστατήσουν ἀπὸ τὴ πίστιν καὶ τότε νὰ ξεράσουν τὰς κακοδοξίας αὐτῶν, διὰ νὰ δείξει πὼς ἡ πίστις εἶναι ὡσὰν ἄγκυρα καὶ ὅταν τινὰς ξεπέσει ἀπὸ τὴν ἄγκυραν, ναυαγεῖ καὶ καταποντίζεται εἰς τὴν ἀπώλειαν, κατὰ τὸν θεῖον Χρυσόστομον».
Καὶ συνεχίζει παρακάτω: «Ἐκεῖνα ὁπού οἱ αἱρετικοὶ οὗτοι ψεύδονται, δὲν τὰ ψεύδονται κατὰ ἄγνοιαν, ἀλλὰ γνωρίζοντες ὅτι εἶναι ψευδῆ, ὑποκρίνονται πὼς διδάσκουσι ταῦτα ὡς ἀληθινὰ καὶ βέβαια». Κρατῆστε καλὰ αὐτὴν τὴν...

Πατήρ Γεώργιος Μεταλληνός: Ἡ πτώση τῆς Ῥωμανίας

Τὰ αἴτια τῆς πτώσης
Ἀπὸ τὰ παραπάνω γίνεται φανερό, ὅτι ἡ πτώση τῆς Πόλης τὸ 1453 δὲν ἔγινε ἀπροσδόκητα, οὔτε μὲ αὐτὴν ἄρχισε ἡ τουρκοκρατία. Στὶς 29 Μαΐου 1453, ὅπως εἴδαμε, ἕνα μεγάλο μέρος τῆς Ρωμανίας ἦταν ἤδη κάτω ἀπὸ τοὺς Ὀθωμανούς, τοὺς Ἄραβες καὶ τοὺς Βενετούς. Ἀπὸ τὸ 1204 ἡ Πόλη δὲν μπόρεσε νὰ ἀναλάβει τὴν πρώτη της δύναμη καὶ ὅλα ἔδειχναν πὼς βαδίζει στὴν τελικὴ πτώση. Τὸ φραγκικὸ πλῆγμα ἐναντίον της ἦταν τόσο δυνατό, ποὺ ἀπὸ τὸ 13ο αἰ. ἡ Κωνσταντινούπολη ἦταν «μιὰ πόλη καταδικασμένη νὰ χαθεῖ».11 Ἡ ἅλωση ἦταν ἐξάλλου ἡ κατάληξη μιᾶς μακροχρόνιας ἀποσύνθεσης τῆς πολιτικῆς καὶ οἰκονομικῆς ὑπόστασης τοῦ Γένους. Ἀπὸ τὸ 13ο αἰ. ὁ Ἑλληνισμὸς εἶχε διασπαστεῖ καὶ διαμοιραστεῖ, στὸ μεγαλύτερο μέρος του, σὲ ξένους δυνάστες. Οἱ διεισδύσεις, ἔπειτα, μισθοφόρων στὸ στρατὸ καὶ ἀλλοφύλων στὸ διοικητικὸ μηχανισμό του εἶχαν προκαλέσει τὴν ἐθνολογική του ἀλλοίωση. Οἱ ἐμφύλιοι πόλεμοι...

Ἀπόσταγμα πατερικῆς σοφίας...

Σᾶς παρακαλῶ, ὅποιος κάνει ὑπομονὴ, χαρὰ σ' αὐτόν. Ὅποιος κάνει ὑπομονή, σὰν τὸν ἥλιο θὰ λάμψει. Πολλὴ ὑπομονὴ νὰ κάνετε.
Ἁγία Σοφία τῆς Κλεισούρας

Ὁ τολμηρός Κρητικός Παπάς πού λειτούργησε στήν Ἁγιά Σοφιά τό 1919!

Ἡ τελευταία λειτουργία στήν Ἁγιά Σοφιά ἔγινε τήν Τρίτη 29 Μαΐου 1453, ὕστερα ἡ Πόλη ἀλώθηκε. Κι ὅμως, ἕνα τολμηρός κρητικός παπάς, τό 1919, κατάφερε νά κάνει τό ὄνειρό του πραγματικότητα καί νά λειτουργήσει στήν Ἁγία Σοφιά.
Πρωταγωνιστῆς αὐτοῦ τοῦ συγκλονιστικοῦ γεγονότος τῆς ἐθνικῆς μας ζωῆς, τῆς λειτουργίας στήν Ἁγιά Σοφιά, ἦταν ἕνα ἀληθινό παλικάρι, ἕνα βλαστάρι τῆς λεβεντογέννας Κρήτης, ὁ παπά – Λευτέρης Νουφράκης ἀπό τίς Ἅλωνες Ρεθύμνου.
Ὁ πάπα-Λευτέρης Νουφράκης ὑπηρετοῦσε ὡς στρατιωτικός ἱερέας στή Β’ Ἑλληνική Μεραρχία, μία ἀπό τίς δύο Μεραρχίες πού συμμετεῖχαν στίς ἀρχές τοῦ 1919 στό «συμμαχικό» ἐκστρατευτικό σῶμα στήν Οὐκρανία. Η Μεραρχία αὔτη στό δρόμο πρός τήν Οὐκρανία στάθμευσε γιά λίγο στήν…

28 Μαΐ 2021

Τσὶπ ποὺ εἰσάγεται στὸ σῶμα μέσω ἔνεσης

Ἐρευνητὲς στό Columbia Engineering ἀναφέρουν πὼς δημιούργησαν αὐτὸ πού, ὅπως λένε, εἶναι τὸ μικρότερο σύστημα μεμονωμένου τσὶπ (single-chip system), ὄγκου κάτω τοῦ 0,1 κυβικοῦ χιλιοστοῦ - μικρὸ σὰν κόκκο σκόνης καὶ ὁρατὸ μόνο μὲ μικροσκόπιο.
Ἡ ἐπικοινωνία μὲ αὐτό, καθὼς καὶ ἡ τροφοδοσία του μὲ ἐνέργεια, γίνεται μέσω μικροκυμάτων. Ἡ σχετικὴ ἔρευνα δημοσιεύτηκε στό Science Advances.
«Θέλαμε νὰ δοῦμε πόσο μακριὰ μπορούσαμε νὰ πᾶμε τὰ ὅρια ὡς πρὸς τὸ πόσο μικρὸ θὰ μπορούσαμε νὰ κάνουμε ἕνα λειτουργικὸ τσὶπ» εἶπε ὁ ἐπικεφαλῆς τῆς ἔρευνας, Κὲν Σέπαρντ. «Εἶναι μία νέα ἰδέα “τσὶπ ὡς σύστημα”- ἕνα τσὶπ πού, μόνο του, χωρὶς τίποτα ἄλλο, ἀποτελεῖ ἕνα πλήρως λειτουργικὸ ἠλεκτρονικὸ...

Περὶ συνέπειας

Τὴν 27η Μαΐου 2021 τὸ Κ.Κ.Ε., πραγματοποίησε μία δυναμικὴ συγκέντρωση στὴν πλατεία Συντάγματος στὴν ὁποία μίλησε ὁ Γ.Γ. τοῦ κ. Δ. Κουτσούμπας, μὲ κύριο σύνθημα: «Ἀρνούμαστε νὰ εἴμαστε σύγχρονοι σκλάβοι στὸν 21ο αἰώνα! Νὰ μὴν κατατεθεῖ τὸ ἀντεργατικὸ ἔκτρωμα!»[1]. Στὴν ἐκδήλωση παρευρέθηκαν ἑκατοντάδες μέλη τοῦ κόμματος ποὺ φώναξαν τὰ συνθήματά τους καὶ διακοίνωσαν ὅτι θὰ συνεχίσουν δυναμικά τούς ἀγῶνες τους γιὰ τὰ ἐπίκαιρα ἐργασιακὰ θέματα ποὺ ἔχουν προκύψει.

Θὰ ἀναρωτηθεῖ κάποιος καλοπροαίρετος Ὀρθόδοξος Χριστιανὸς, γιατί γίνεται αὐτὴ ἡ ἀναφορὰ στὸ ἀνωτέρω φύσῃ καὶ θέσῃ ἄθεο κόμμα. Ἡ ἀπάντηση εἶναι στὸ ὅτι τὸ ΚΚΕ καὶ γενικότερα ἡ ἀριστερὰ παρὰ τὰ δύο ἔτη ποὺ ἡ χώρα ἀντιμετωπίζει...

Ἐκδήλωση γιὰ τὴν ἐπέτειο τῆς Ἅλωσης τῆς Πόλης: «Τὸ Βυζάντιο μετὰ τὸ Βυζάντιο»

Ἡ Ἱερὰ Μητρόπολη Πέτρας καὶ Χερρονήσου σὲ συνεργασία μὲ τὸν Παγκρήτιο Σύνδεσμο Θεολόγων, γιὰ τὴν ἐπέτειο τῆς Ἅλωσης τῆς Πόλης, διοργανώνει Διαδικτυακή Ἑσπερίδα τὴν Παρασκευὴ 28 Μαΐου 2021 καὶ ὥρα 6 μ.μ. Θὰ μιλήσουν:

Ἐμβόλι-μες σκέψεις

Γράφει ὁ Ἀναστάσιος Ομ. Πολυχρονιάδης
Καὶ ὅποιος σκέπτεται ἀποκαλεῖται πλέον «ψεκασμένος»...
Εἰδικὰ δὲ γιὰ τὸ ἐμβόλιο τοῦ κορωναϊοῦ «ἀρνητής»...
Ὅπως συμβαίνει στὶς ΗΠΑ, ποὺ τὸ «σύστημα» ὅποιον ὀργίζεται θέλει νὰ τὸν ἀποκαλεῖ τρελό...
Καὶ δὲν ἐννοῦμε τὴν ὀργὴ τῆς βίας...
Ἀλλὰ τὴν ἱερή...
Ἐκείνη ποὺ δὲν χτυπᾶ τὸν ἄλλον, ἀλλὰ ὀργίζεται ἐνάντια στὸ κακό...
Τὸ «σύστημα» ὅμως δὲν ἀνέχεται ἀντιστάσεις...
Προχωρᾶ σὰν ὁδοστρωτήρας...
Γι’ αὐτὸ χρησιμοποιεῖ τὴν προπαγάνδα...

Ὁ Ἅγιος Ἀνδρέας ὁ διὰ Χριστὸν σαλὸς - 28 Μαΐου †

Ὁ βίος τοῦ Ὁσίου Ἀνδρέου συντάχθηκε ἀπὸ τὸν πρεσβύτερο Νικηφόρο τς Ἁγίας Σοφίας Κωνσταντινουπόλεως, περὶ τὰ μέσα τοῦ 10ου αἰῶνος μ.Χ. (956 – 959 μ.Χ.), ἐπὶ βασιλείας τοῦ Κωνσταντίνου Ζ’ Πορφυρογέννητου.
Ὁ Ὅσιος Ἀνδρέας, ὁ διὰ Χριστὸν σαλός, καταγόταν ἀπὸ τὴν Σκυθία καὶ ἔζησε κατὰ τοὺς χρόνους τοῦ αὐτοκράτορα Λέοντος ΣΤ΄ τοῦ Σοφοῦ (886 – 912 μ.Χ.). Ἀπὸ παιδικὴ ἡλικία εἶχε πουληθεῖ ὡς δοῦλος σὲ κάποιον πρωτοσπαθάριο καὶ στρατηλάτη τῆς Ἀνατολῆς, ὀνομαζόμενο Θεογνωστό, ἄνδρα ἐνάρετο καὶ εὐσεβῆ, ὁ ὁποῖος τόσο ἀγάπησε τὸν μικρὸ Ἀνδρέα, ὥστε τὸν μεταχειρίστηκε ὡς υἱό του, φροντίζοντας γιὰ τὴν ἐπιμελῆ καὶ θεοσεβῆ μόρφωση αὐτοῦ.
Τὸν Ἀνδρέα εἵλκυαν περισσότερο ἀπὸ κάθε ἄλλο τὰ…

Ἀπόσταγμα πατερικῆς σοφίας...

Ὅταν ὁ ἄνθρωπος προσπαθεῖ νὰ ἔχει καρδιὰ ταπεινὴ καὶ λογισμὸ εἰρηνικό, τότε ὅλες οἱ σκευωρίες τοῦ ἔχθροῦ μένουν ἀνενέργητες. Γιατί ὅπου ὑπάρχει ἡ εἰρήνη τῶν λογισμῶν, ἐκεῖ ἀναπαύεται ὁ ἴδιος ὁ Θεός.
Ὅσιος Σεραφεὶμ τοῦ Σάρωφ

27 Μαΐ 2021

Ὁ βίος τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Ρώσου γιὰ παιδιὰ

Παρακολουθῆστε τὸν βίο τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Ρώσου σὲ βίντεο γιὰ παιδιά. 
Ἡ πηγὴ τοῦ βίντεο εἶναι τὸ κανάλι στὸ YouTube «Οἱ Ἅγιοι γίνονται παιδιὰ» ὅπου μπορεῖτε νὰ κάνετε ἐγγραφὴ καὶ νὰ  παρακολουθεῖτε βίντεο μὲ βίους Ἁγίων γιὰ παιδιά.

27 Μαΐου 1821 – Ἡ πυρπόληση τοῦ τουρκικοῦ δικρότου

Ἡ πυρπόληση ἀπό τόν Παπανικολή στόν κόλπο τῆς Ἐρεσοῦ
Ἡ ναυμαχία τῆς Ἐρεσοῦ θεωρεῖται ἡ πρώτη κατά μέτωπο ναυμαχία πού ἔδωσαν οἱ Ἕλληνες ναυμάχοι στήν ἑλληνική ἐπανάσταση τοῦ 1821 μέ πλοῖο γραμμῆς, δίκροτο, τοῦ τότε αὐτοκρατορικοῦ ὀθωμανικοῦ στόλου, ἡ ὁποία καί διεξήχθη στίς 27 Μαΐου 1821 στόν ὅρμο Ἐρεσού τῆς Λέσβου. Πρωταγωνιστῆς τῆς ναυμαχίας αὐτῆς ἦταν ὁ Δημήτριος Παπανικολής ὁ ὁποῖος καί ἐπιχείρησε γιά πρώτη φορά μέ ἀπόλυτη ἐπιτυχία “πυρπόληση” μέ χρήση “καυστικοῦ” ὅπως λεγόταν ἀρχικά το πυρπολικό μέ ἀποτέλεσμα τήν ἀνατίναξη τοῦ ἐχθρικοῦ πλοίου.
Ἡ ἐπιτυχία αὐτή ὑπῆρξε ἰδιαίτερα σημαντική τόσο στό ἠθικό τῶν Ἑλλήνων ναυμάχων, γιά τήν μελλοντική ἐξέλιξη στόν κατά θάλασσα ἀγώνα ὅσο καί ἀντίστροφα στό ἠθικό τῶν Τούρκων πρό τοῦ καινοφανοῦς αὐτοῦ τύπου καταδρομῆς καί δολιοφθορᾶς. Παράλληλα ὅμως τραγική συνέπεια αὐτῆς ἦταν ἡ...

Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Ρῶσσος: Ὁ θαυματουργὸς πολύπαθος ἄνθρωπος τοῦ Θεοῦ

Το Λάμπρου Κ. Σκόντζου, 
Θεολόγου - Καθηγητοῦ
Ἡ ἐμφάνιση ἁγίων στὴν Ἐκκλησία μας σὲ κάθε ἐποχὴ εἶναι τὸ μόνιμο θαῦμα. Οὐδέποτε ὑπῆρξε ἐποχὴ στὴ δισχιλιόχρονη πορεία τῆς Ἐκκλησίας μας ποὺ νὰ μὴν ἔχει ἐμφανιστεῖ ἅγιος. Ὅπως σὲ κάθε ἐποχή, ἔτσι καὶ στοὺς νεώτερους καὶ σύγχρονους καιροὺς ἀναδεικνύει ὁ Θεὸς ἁγίους γιὰ τὴ δόξα τὴ δική Του καὶ τὸν ἁγιασμὸ καὶ τὴν ἀρωγὴ τῶν πιστῶν. Ἕνας ἀπὸ τοὺς νέους λαοφιλεῖς ἁγίους τῆς Ἐκκλησίας μας εἶναι καὶ ὁ ἅγιος Ἰωάννης ὁ Ρῶσσος.
Ἦταν Ρῶσσος στὴν καταγωγὴ καὶ εἶχε γεννηθεῖ στὴ Ν. Ρωσία, τὴ σημερινὴ Οὐκρανία, στὰ 1690 ἀπὸ εὐσεβῆ οἰκογένεια. Κατατάχτηκε στὸν ρωσικὸ στρατὸ νὰ ὑπηρετήσει τὴ στρατιωτική του θητεία, ὅταν ἡ πατρίδα του βρισκόταν σὲ πόλεμο μὲ τὴν Τουρκία (1711-1718). Ὁ νεαρὸς Ἰωάννης πολεμοῦσε μὲ ἡρωισμὸ στὸν αὐτοκρατορικὸ στρατό, ὁ ὁποῖος εἶχε ὑποστεῖ ταπεινωτικὲς ἧττες ἀπὸ τὰ ἀκατάβλητα τουρκικὰ στρατεύματα. Στὴ μάχη ἀνακατάληψης τοῦ Ἀζὼφ πιάστηκε αἰχμάλωτος, μαζὶ μὲ χιλιάδες ἄλλους συμμαχητές του καὶ ὁδηγήθηκε στὴν Κωνσταντινούπολη, ἐν μέσω ἐξευτελισμῶν. Ἀπὸ ἐκεῖ προωθήθηκε στὴν Καισάρεια τῆς Καππαδοκίας, στὸ χωριὸ Προκόπιο, ὅπου δόθηκε στὴν κατοχὴ ἐνός  Ἀγά, ὁ ὁποῖος ἠγεῖτο στρατοπέδου Γενιτσάρων. Ἐν μέσω πρωτοφανῶν ἐξευτελισμῶν καὶ σκληρῶν βασανιστηρίων τοῦ ἀνατέθηκε νὰ...

Ἀπόσταγμα πατερικῆς σοφίας...

Ὅπως δὲν εἶναι δυνατὸν νὰ βόσκουν μαζὶ πρόβατα καὶ λύκοι, ἔτσι εἶναι ἀδύνατον νὰ βρεῖ ἔλεος ἐκεῖνος πού α­ντιμετωπίζει μὲ δόλο τὸν πλησίον του.
Ἅγιος Ἀντώνιος

26 Μαΐ 2021

Γέρων Παρθένιος Ἁγιοπαυλίτης - Ζῆλος ἐμεταφέρθηκε

Γέρων Παρθένιος Ἁγιοπαυλίτης Ἡγούμενος τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Ἁγίου Παύλου Ἁγίου Ὅρους - Ζῆλος ἐμεταφέρθηκε.

Χωρὶς τὸν Σταυρὸ στὴν Ἑλληνικὴ σημαία ἡ ἀφίσα τοῦ Βυζαντινοῦ Μουσείου Ἀθηνῶν γιὰ τὴν Ἐθνική μας παλιγγενεσία!

Ἀναγνώστης μᾶς ἔστειλε φωτογραφία μὲ τήν ντροπιαστικὴ ἀφίσα τοῦ Βυζαντινοῦ Μουσείου Ἀθηνῶν.
Φέρει πάνω της καὶ τὴν ὑπογραφὴ τοῦ Ὑπουργείου Πολιτισμοῦ καὶ Ἀθλητισμοῦ. Τὸ Βυζαντινὸ Μουσεῖο Ἀθηνῶν πραγματοποιεῖ ἀναφορὰ ἐθνικῆς μνήμης στὰ 200 χρόνια ἀπὸ τὴν ἔναρξη τῆς παλιγγενεσίας. Δυστυχῶς συνοδεύεται ἀπὸ τὴν Ἑλληνικὴ σημαία, ἡ ὁποία ὅμως δὲν ἔχει πάνω της τὸν Τίμιο Σταυρό!
Οἱ ἥρωες τοῦ 1821 πολέμησαν «γιὰ τοῦ Χριστοῦ τὴν Πίστη τὴν ἁγία καὶ τῆς Πατρίδος τῆς Ἐλευθερία», ὅσο κι ἂν ἡ χριστιανοκάπηλος Κυβέρνηση τῆς ΝΔ, δὲν θέλει νὰ τὸ χωνέψει…

Ἅγιος Νεομάρτυς Ἀλέξανδρος ὁ Δερβίσης (26 Μαΐου †)

ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ,
Θεολόγου - Καθηγητο 
Μία κατηγορία ἐνδόξων Νεομαρτύρων στὰ τετρακόσια μαῦρα χρόνια της τουρκικῆς σκλαβιᾶς ἦταν καὶ αὐτοὶ ποὺ εἶχαν ἀλλαξοπιστήσει καὶ ἐπανῆρθαν στὴν Ὀρθοδοξία μας, ἐπισφραγίζοντας μὲ τὸ μαρτύριό τους τὴν ἐπάνοδό τους στὴν ἀληθινὴ καὶ σώζουσα πίστη τῆς Ἐκκλησίας μας. Ἕνας ἀπὸ αὐτοὺς ἦταν και ο ἅγιος Νεομαρτυς Αλεξανδρος ὁ Δερβίσης, ὁ ὁποῖος ὄχι ἁπλὰ ἐξισλαμίστηκε, ἀλλὰ καὶ ἀναδείχτηκε ὑψηλὸς ἀξιωματοῦχος τῆς ἰσλαμικῆς θρησκείας. 
Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη στα μισὰ του 18ουαιώνα απο Χριστιανοὺς γονεῖς. Διακρίνονταν ἀπὸ τὰ ἄλλα παιδιὰ τῆς συνοικίας του γιὰ τὴν ξεχωριστὴ ὀμορφιά του. Αλλά ἡ ὀμορφιὰ τῶν παιδιῶν δὲν ἦταν προσὸν γιὰ τὰ χρόνια ἐκεῖνα. Οἱ βάρβαροι ἀπολίτιστοι Ὀθωμανοὶ τὰ ἅρπαζαν ἀπὸ τὶς ἀγκαλιὲς τῶν μητέρων τους. Τὰ μὲν κορίτσια τὰ προόριζαν γιὰ τὰ χαρέμια τῶν ἀγάδων τὰ δὲ ἀγόρια για τὸ στράτευμα καὶ τιςκυβερνητικὲς θέσεις. Τὰ μεγάλωναν σὲ εἰδικὰ κέντρα, καὶ τὸ πρῶτο πράγμα ποὺ τοὺς ἔκαναν ἦταν ὁ ἐξισλαμισμὸς καὶ ἡ καλλιέργεια μίσους πρὸς τὸν Ἑλληνισμὸ καὶ τὴν Ὀρθοδοξία. Τὸ φοβερὸ τάγμα τῶν Γενίτσαρων, γιὰ παράδειγμα, ἀποτελοῦνταν ἀπὸ παιδιὰ Χριστιανῶν οἰ οποῖοι διέπρατταν τα φοβερότερα ἐγκλήματα καὶ τὶς γενοκτονίες κατὰ τῶν χριστιανικῶν πληθυσμῶν. 
Κάποιος τοῦρκος εἶχε βάλει στὸ μάτι τὸν μικρὸ Ἀλέξανδρο καὶ ἦταν ἕτοιμος νὰ τὸν ἁρπάξει. Τὸ ἀντιλήφτηκαν οἱ γονεῖς...

Ἀπόσταγμα πατερικῆς σοφίας...

Κάθε βαπτισμένος ὀρθόδοξα ἔλαβε μυστικὰ ὅλη τὴν Χάρι, τὴν ἐνέργεια της ὅμως, τὴν αἰσθάνεται στὸ ἑξῆς ἀνάλογα μὲ τὴν ἐργασία τῶν ἐντολῶν τοῦ Κυρίου.
Ὅσιος Μάρκος ὁ Ἀσκητὴς

25 Μαΐ 2021

Κολοκοτρώνης: Ἡ Κυβέρνηση βλέποντας τὴν ὑπόληψη ποὺ ‘χε ὁ λαὸς πρὸς ἐμένα, μὲ φυλάκισε γιὰ νὰ μοῦ κόψει τὴν ἐπιρροή. Δὲν πίστεψα πὼς θὰ φτάσουν σὲ σημεῖο νὰ φτιάξουν ψευδομάρτυρες!

Ὅταν ὁ Θεόδωρος Κολοκοτρώνης κατηγορήθηκε γιὰ ἐσχάτη προδοσία
Στὶς 20 Μαρτίου τοῦ 1834 ὁ Θεόδωρος Κολοκοτρώνης καὶ ὁ Δημήτριος Πλαπούτας παραπέμπονται σὲ δίκη μὲ τὶς κατηγορίες τῆς συνωμοσίας καὶ τῆς ἐσχάτης προδοσίας.
Ἡ δίκη τῶν Θεοδώρου Κολοκοτρώνη καὶ Δημήτριου Πλαπούτα γιὰ συνωμοσία ἐναντίον τοῦ βασιλιᾶ Ὄθωνα ξεκίνησε στὶς 16 Ἀπριλίου. Ὁ «Γέρος τοῦ Μοριὰ» ἂν καὶ πρωτοστάτησε στὰ γεγονότα γιὰ τὴν ἐκλογὴ τοῦ Ὄθωνα, μὲ τὴν ἔλευση τοῦ τελευταίου το 1832, ἔγινε στόχος συκοφαντιῶν ἐκ μέρους τῶν πολιτικῶν του ἀντιπάλων. Ἡ βαυαρικὴ ἀντιβασιλεία δυσανασχετοῦσε ἔντονα ἐξαιτίας τῆς φιλοκαποδιστριακῆς καὶ φιλορωσικῆς του τοποθέτησης.
Ὁ Κολοκοτρώνης κατηγορήθηκε γιὰ ἐσχάτη προδοσία καὶ συνελήφθη μαζὶ...

Ὁ Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος συνιστᾶ ἀνυπακοὴ στοὺς κακοδόξους ἐκκλησιαστικοὺς ἡγέτες

Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου, Ὁμιλία εἰς τὴν πρὸς Ἑβραίους Ἐπιστολὴ 34, 1. PG 63, 231.

Ὁ Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος, ὁ ὁποῖος θεωρεῖται ἀπὸ τὴν Ἐκκλησίας μας «θεόπνευστον ὄργανον καὶ δογμάτων πέλαγος ἀνεξάντλητον»[1], ἑρμηνεύοντας τὴν ἀποστολικὴ ἐντολὴ περὶ ὑπακοῆς καὶ εὐπειθείας πρὸς τοὺς Προεστῶτες, τοὺς Ἡγουμένους, «πείθεσθε τοῖς ἠγουμένοις ὑμῶν καὶ ὑπείκετε» (Ἑβρ. 13, 17) διευκρινίζει: «Ἀλλ' ἴσως θὰ μᾶς εἰπῆ κάποιος, ὅτι ὑπάρχει καὶ τρίτο κακὸ [ἐκτὸς ἀπὸ τὴν ἀναρχία καὶ τὴν ἀπειθαρχία], ὅταν ὁ ἄρχοντας [τῆς Ἐκκλησίας] εἶναι κακός. Τὸ γνωρίζω καὶ ἐγώ, καὶ δὲν εἶναι μικρὸ τὸ κακὸ τοῦτο, ἀλλὰ καὶ πολὺ χειρότερο ἀπὸ τὴν ἀναρχία: διότι εἶναι καλύτερο νὰ μὴ καθοδηγεῖσαι ἀπὸ κανένα, παρὰ νὰ καθοδηγεῖσαι ἀπὸ κάποιον κακόν. Διότι ὁ μὲν πολλὲς φορὲς σώθηκε, καὶ...

Φωτογραφικὸ ἀφιέρωμα στὸν Ὅσιο Παΐσιο!

Δημιουργήσαμε φωτογραφικὸ ἀφιέρωμα στὸν Ὅσιο Παΐσιο τὸν Ἁγιορείτη.
Τὸ πλούσιο φωτογραφικὸ ὑλικὸ ποὺ δημοσιεύουμε, περιέχει εἰκόνες ἀπὸ σύνολη τὴν ζωὴ του. Ἠχητικά πού ἀκούγονται: 1. Ψέλνει τὸ «Χριστὸς Ἀνέστη» ὁ Ὅσιος Παΐσιος. 2. Κοινωνικὸ «Εἰς μνημόσυνον αἰώνιον» Χρυσάφου τοῦ νέου, ἦχος πλ΄ δ. 3. Ἀπολυτίκιον Ὁσίου Παϊσίου «Τῆς ἐνθέου ἀγάπης», ἦχος πλ΄ α. Ἀξίζει νὰ τὸ δεῖτε!

Ἀπόσταγμα πατερικῆς σοφίας...

Γιὰ νὰ διατηρήσεις τὴν ψυχικὴ εἰρήνη, πρέπει νὰ διώχνεις ἀπὸ κοντά σου τὴν ἀθυμία, νὰ προσπαθεῖς νὰ ἔχεις τὸ πνεῦμα τῆς χαρᾶς, νὰ ἀποφεύγεις τὴν κατάκριση τῶν ἄλλων καὶ νὰ συγκαταβαίνεις στὶς ἀδυναμίες τῶν ἀδελφῶν σου.
Ὅσιος Σεραφεὶμ τοῦ Σάρωφ

24 Μαΐ 2021

Ὁ π. Ἱερώνυμος ὁ Ἡσυχαστὴς τῆς Αἴγινας καὶ ἡ ἀποφυγὴ τῶν ἐπαίνων

Ὁ π. Ἱερώνυμος ὁ Ἡσυχαστὴς τῆς Αἴγινας
Ὁ π. Βασίλειος (ἔτσι λεγόταν προτοῦ καρεῖ μεγαλόσχημος μοναχός) ἔφτασε στὴν Πόλη, πῆρε τὴν εὐλογία τοῦ πατριάρχη Ἰωακεὶμ τοῦ Γ΄ καὶ τοῦ ἔδωσε τὸ γράμμα τοῦ Μητροπολίτη Προκοπίου. Στὴ συνέχεια ξεκίνησε νὰ προσκυνήσει καὶ νὰ προσευχηθεῖ σ` ὅλα τὰ ἱερὰ προσκυνήματα. Πῆγε στὴν Ἁγία Σοφία, στὸ ἁγίασμα τῆς Βλαχέρνας καὶ τοῦ Μπαλουκλῆ, προσκύνησε τὰ λείψανα τῆς ἁγίας Εὐφημίας, ἐπισκέφτηκε τὴ Μεγάλη τοῦ Γένους Σχολή, τὴ Μονὴ τῆς Χώρας, τὴν Παμμακάριστο, τὴν Μονὴ τοῦ Στουδίου. Ἡ ψυχὴ του εὐφραινόταν. Δοξολογοῦσε τὸ Θεὸ καὶ σκεφτόταν ὅτι ἐδῶ, σ` αὐτὸν τὸν τόπο τὸν ἅγιο, ὅπου ὑπάρχουν τόσες ἐκκλησίες, τόσοι ἱεράρχες, ἡ Μεγάλη τοῦ Γένους Σχολὴ κ.ἅ., θὰ πρέπει νὰ ὑπάρχει ἔντονη πνευματικὴ ζωή. Ἂν στὴν πατρίδα μου, ποὺ οἱ ἄνθρωποι δὲν γνώριζαν γράμματα, δὲν ἤξεραν καλὰ καλὰ τὰ ἑλληνικὰ καὶ δὲν εἶχαν πατερικὰ βιβλία νὰ διαβάσουν, ὑπῆρχε κάποια πνευματικὴ κατάσταση, ἐδῶ, ὁ π. Βασίλειος πίστευε πὼς θὰ βρεῖ ἁγίους πνευματικούς, ἀπ` τοὺς ὁποίους θὰ…

Ἐπικήδειος ὀσιωτάτης Γερόντισσας Γαλακτίας Μοναχῆς

Ἀρχιμανδρίτης Ἀντώνιος Φραγκάκης, Ἱεροκήρυκας Ἱερᾶς Μητροπόλεως Γορτύνης καί Ἀρκαδίας: Επικήδειος Γερόντισσας Γαλακτίας Μοναχής
Τά ξημερώματα τῆς χθεσινῆς ἡμέρας, μία μεγάλη ὁσιακή μορφή τῆς Κρήτης καί συμπάσης τῆς Ὀρθοδοξίας, ἀπεξεδύθη το ἀραχνῶδες χοϊκό της περίβλημα, τό φθαρτό της πολύαθλο σῶμα, τό σῶμα πού ἰσοβίως σταυρώθηκε ἀπό τά ἀλγεινά τοῦ βίου καί τά παλαίσματα τῆς ἀέναης ἀσκητικῆς πρακτικῆς καί φτερούγισε ἥσυχα καί ἀνεπαίσθητα, ὅπως ἔζησε, στήν ἀγκαλιά τοῦ Κυρίου γιά νά λάβῃ ἀπό τά κατάστικτα καί πανσθενουργά Του χέρια, τά πάμφωτα ἔπαθλα τῆς πνευματικῆς της σκυταλοδρομίας. Στήν ἀγκαλιά τοῦ Κυρίου πού μέ μανικό ἔρωτα παιδιόθεν ἠγάπησε καί μέ ἀποστολική αὐταπάρνηση ἀκολούθησε στόν ματωμένο βηματισμό...

Ἀπόσταγμα πατερικῆς σοφίας...

Ἡ Χάρις τοῦ Θεοῦ ἀκολουθεῖ πάντα τὴν προαίρεσὶ μας· καὶ μὲ τὴν Χάρι κατορθώνουμε κάθε ἀγαθὸ.
Ὅσιος Ἰσαὰκ ὁ Σύρος

23 Μαΐ 2021

Πρόεδρος Ἕνωσης Εἰσαγγελέων Ἄννα Ζαΐρη: «Ἀπολυταρχικὴ ἡ ἀπόφαση γιὰ ὑποχρεωτικοὺς ἐμβολιασμούς»!

Σύμφωνα μὲ τὴν ἀντιεισαγγελέα, δὲν μπορεῖ νὰ ὑποχρεωθεῖ στὸν ἐμβολιασμὸ κανένας ἄνθρωπος!
«Ἀπολυταρχικὴ» χαρακτήρισε τὴν κίνηση γιὰ ὑποχρεωτικοὺς ἐμβολιασμούς, μετὰ τὴν ἀπόφαση γιὰ τὰ ΕΜΑΚ, ἡ Πρόεδρος τῆς Ἕνωσης Εἰσαγγελέων καὶ ἀντιεισαγγελέας τοῦ Ἀρείου Πάγου, Ἄννα Ζαΐρη. «Δεν μπορεῖτε νὰ ὑποχρεώσετε κανέναν νὰ θέσει σὲ κίνδυνο τὸν ἑαυτὸ του» τόνισε χαρακτηριστικά.
Συγκεκριμένα ἡ Ἄ. Ζαΐρη εἶπε: «Δὲν μπορεῖς νὰ ὑποβάλλεις ἕναν ἄνθρωπο νὰ ὑποστεῖ μία σωματικὴ ἐπέμβαση, ἀκόμα καὶ ἂν αὐτὴ εἶναι μία ἔνεση. Καὶ...

π. Ἀρσένιος Βλιαγκόφτης - Ἀξία ὑπομονῆς

Ἐκπομπὴ μὲ τὸν π. Ἀρσένιο Βλιαγκόφτη ποὺ μεταδίδεται ἀπὸ τὰ κανάλια Altas TV καὶ Ἀχελῶος TV (Κυριακὴ 23 Μαΐου 2021)

Διώκονται δύο ἀντὶ δεκαπέντε;

Εἰς τουλάχιστον 15 ἔχει ἀνέλθει ὁ ἀριθμὸς τῶν Μητροπολιτῶν ὅπως κατέστη μέχρι στιγμῆς γνωστόν, ποὺ δὲν ὑπήκουσαν εἰς τὰς καινοφανεῖς ἀποφάσεις τῆς ΔΙΣ περὶ τῆς Ἀναστάσεως. Παραθέτομεν νέας πληροφορίας ἀπὸ ἄρθρα τοῦ δημοσιογράφου κ. Γ. Παπαθανασοπούλου, ποὺ ἐστάλησαν εἰς τὸν «Ο.Τ.» τὴν 10ην καὶ 13ην Μαΐου 2021:
«Ἡ πικρία ἦταν προφανὴς σὲ κλῆρο καὶ λαό. Πολλοὶ Μητροπολίτες καὶ πρεσβύτεροι ἔδειξαν ἀνυπακοὴ στὴν ἐντολὴ τῆς ΔΙΣ, ὑπακούοντας στοὺς Κανόνες καὶ στὴν Ὀρθόδοξη ἐκκλησιολογία καὶ Παράδοση καὶ τέλεσαν κανονικὰ τὸν Ὄρθρο. Οἱ Συνοδικοὶ Μητροπολίτες ἐξετέθησαν ἀνεπανόρθωτα στὸν πιστὸ λαό. Οὐδείς πάντως ἕως σήμερα παραιτήθηκε ἐκ λόγων εὐθιξίας καὶ ἐπιγνώσεως τοῦ τί ἄτοπο...

Τὸ ὕψιστον ἀγαθόν

Τοῦ πρωτοπρεσβυτέρου π. Διονυσίου Τάτση
Οἱ ἄνθρωποι συνήθως δὲν ἔχουν ἐλπίδα ζωῆς αἰωνίου καὶ τὰ ἀγαθὰ ποὺ θέλουν νὰ ἀποκτήσουν ἔχουν σχετικὴ ἀξία καὶ κάποτε βλάπτουν, γιατί ἀπομακρύνουν ἀπὸ τὸν πνευματικὸ προσανατολισμό. Ὅταν ὅμως δεχτοῦν ὅτι τὸ ὕψιστο ἀγαθὸ εἶναι ὁ Θεός, τότε ὅλα ἀλλάζουν, γιατί ὁ Θεὸς εἶναι ἡ πηγὴ τοῦ καλοῦ καὶ τοῦ ἀγαθοῦ.
Ὁ Μέγας Βασίλειος λέει ὅτι «τὰ πάντα ἀποβλέπουν στὸν Θεό. Αὐτὸν ἐπιιθυμοῦν νὰ ἀπολαύσουν τὰ πάντα· εἶναι ἡ ἀμετάτρεπη καὶ ἀμετάβλητη φύση, τὸ δεσποτικὸ καὶ ἐξουσιαστικὸ ἀξίωμα, ἡ ἀνενόχλητη καὶ ἀδιατάρακτη ζωή, ὁ χωρὶς λύπη τρόπος ζωῆς, στὸν ὁποῖο δὲν ὑπάρχει καμιὰ ἀλλοίωση. Τὴ ζωή αὐτὴ δὲν τὴν ἀγγίζει...

Μητροπολίτου Κυθήρων Σεραφείμ - Κυριακή τοῦ Παραλύτου

Μητροπολίτου Κυθήρων & Ἀντικυθήρων Σεραφείμ.
Τὸ μήνυμα τῆς Κυριακῆς τοῦ Παραλύτου.

Μνήμη Ἁγίου Εὐγενίου Ροντιόνωφ, ὁ μάρτυρας ποὺ ἀρνήθηκε νὰ βγάλει τὸν Τίμιο Σταυρὸ καὶ νὰ γίνει μουσουλμάνος (23/5/1996 †)

Τοῦ Κωνσταντίνου Ἀθ. Οἰκονόμου, δασκάλου
ΠΑΙΔΙΚΑ ΧΡΟΝΙΑ: Ὁ Νεομάρτυρας Εὐγένιος Ροντιόνωφ γεννήθηκε στὶς 23 Μαΐου 1977 στὸ χωριὸ Κουρίλοβο τοῦ Παντὸλσκ κοντὰ στὴ Μόσχα. Ἦταν τὸ μοναδικὸ παιδὶ τῆς οἰκογένειας καὶ βαπτίστηκε Ὀρθόδοξος Χριστιανὸς κατὰ τὴν παιδική του ἡλικία. Ἡ μητέρα του ὀνομάζεται Λιουμπὸβ Βασίλιεβνα. Τὸ 1989 ἡ γιαγιὰ του πῆρε τὸν μικρὸ Εὐγένιο καὶ τὸν πῆγε στὴν Ἐκκλησία, γιὰ νὰ ἐξομολογηθεῖ γιὰ πρώτη φορὰ καὶ νὰ μεταλάβει τῶν ἀχράντων μυστηρίων. Ὁ ἱερέας πρόσεξε ὅτι τὸ παιδὶ δὲ φοροῦσε Σταυρὸ καὶ στὴ διάρκεια τῆς ἐξομολόγησης τοῦ φόρεσε ἕνα Σταυρό, τὸν ὁποῖο ὁ Εὐγένιος δὲν ἔβγαλε ποτὲ ἀπὸ πάνω του. Ἡ μητέρα του, ὅταν εἶδε ὅτι…

Ἀπόσταγμα πατερικῆς σοφίας...

Πραγματικά, εἶναι στενὸς ὅ δρόμος τῆς ἀλήθειας, μονοπάτι, πού καὶ ἀπό τὶς δύο πλευρὲς ἔχει γκρεμό, γεμάτο ἀπὸ δυσκολίες.
Ἅγιος Γρηγόριος ὁ Θεολόγος

Ὅσιος Παΐσιος: Ἂν δῶ κάποιον νὰ γκρεμίζη ἕνα προσκυνηταράκι, τότε θὰ δώσω τὸν ἑαυτό μου ὑπερασπίζοντας τὰ ἱερά!

Ἱερομονάχου Ἰσαὰκ (2004). Βίος Ὁσίου Παϊσίου τοῦ Ἁγιορείτου. Μεταμόρφωσις Χαλκιδικῆς: Ἱερὸν Ἡσυχαστήριον «Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Πρόδρομος.
Ἔλεγε ὁ Ὅσιος Παΐσιος:
«Ἂν μᾶς ζητήσουν κάτι καὶ λυπούμαστε νὰ τὸ δώσουμε ἢ λυπηθοῦμε ὅταν τὸ χάσουμε, τότε ἀγαπᾶμε αὐτὸ περισσότερο ἀπὸ τὸν Χριστό. Εἶναι σημεῖο καλὸ νὰ χαίρεται κανεὶς ὅταν δίνη καὶ νὰ λυπᾶται ὅταν παίρνη. Ἂν κάποιος μπῆ στὸ Κελλί μου καὶ μοῦ πάρη τὰ πάντα, δὲν θὰ μὲ πειράξει. Ἂν δῶ ὅμως κάποιον νὰ βρίζη τὸν Χριστὸ ἢ τὴν Παναγία ἢ νὰ γκρεμίζη ἕνα προσκυνηταράκι, τότε θὰ δώσω τὸν ἑαυτό μου ὑπερασπίζοντας τὰ ἱερά».

22 Μαΐου 1825: Δολοφονεῖται ἡ Μπουμπουλίνα…

Ἡ Μπουμπουλίνα μαζί μέ τήν Μαντῶ Μαυρογένους, οἱ δύο κορυφαῖες γυναικεῖες μορφές τῆς Ἐπανάστασης τοῦ ’21.
Κόρη τοῦ ὑδραίου πλοιάρχου Σταυριανοῦ Πινότση καί τῆς ἐπίσης ὑδραίας Σκεύως Κοκκίνη, πού καταγόταν ἀπό ἐφοπλιστική οἰκογένεια, γεννήθηκε στίς 11 Μαΐου 1771 στίς φυλακές τῆς Κωνσταντινούπολης, ὅπου ὁ πατέρας τῆς ἐκρατεῖτο γιά συμμετοχή στά Ὀρλοφικά. 
Στά 17 τῆς παντρεύτηκε τόν σπετσιώτη πλοίαρχο Δημήτριο Γιάννουζα, ἀπό τόν ὁποῖο ὀνομάζετο καί Δημητράκαινα. Τό 1797ο σύζυγός της σκοτώθηκε σέ συμπλοκή μέ ἀλγερινούς πειρατές καί ἡ Λασκαρίνα σέ ἡλικία 26 ἐτῶν μένει χήρα μέ τρία παιδιά, τόν Ἰωάννη, τόν Γεώργιο καί τήν Μαρία. 
Τό 1801 παντρεύτηκε σέ δεύτερο γάμο τόν σπετσιώτη πάμπλουτο ἐφοπλιστή Δημήτριο Μπούμπουλη, ἀπό τόν ὁποῖο ἔλαβε τό ὄνομα Μπουμπουλίνα, μέ τό ὁποῖο...

Ὁ Ἅγιος Νεομάρτυς Παῦλος ὁ Πελοποννήσιος (22 Μαΐου †)

ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητοῦ 
Οἱ Νεομάρτυρες λαμπρύνουν τὴν Ἐκκλησία μας ὡς ἀστέρες ἀπαστράπτοντες. Μὲ τὴν ἀμετακίνητη πίστη τους στὸν ἀληθινὸ Τριαδικὸ Θεὸ καὶ τὴν ὁμολογία τους στὴν Ὀρθοδοξία μας, ὡς τὴ μόνη ἀληθινὴ καὶ σώζουσα πίστη, ἀναβίωσαν τὰ μαρτύρια τῶν πρώτων Χριστιανῶν. Μὲ τὰ δικά τους μαρτύρια διέσωσαν τὴν Ὀρθοδοξία καὶ στήριξαν τὸ δοκιμαζόμενο Γένος μας στὰ μαῦρα χρόνια της τουρκικῆς δουλείας. Ἕνας ἀπὸ αὐτοὺς ὑπῆρξε καὶ ὁ ἅγιος Νεομάρτυς Παῦλος ὁ Πελοποννήσιος. 
Τόπος καταγωγῆς τοῦ τὸ χωριὸ Σοποτὸ τῆς Ἐπαρχίας Καλαβρύτων. Γεννήθηκε στὰ 1790 ἀπὸ γονεῖς φτωχούς, ἀλλὰ εὐσεβεῖς καὶ ἐνάρετους. Τὸ βαπτιστικό του ὄνομα ἦταν Παναγιώτης. Μέσα στὴ φτώχεια καὶ τὴν καταπίεση τῶν κατακτητῶν Τούρκων, φρόντισαν οἱ γονεῖς του νὰ τὸν ἀναθρέψουν μὲ τὴν πίστη στὸ Θεὸ καὶ νὰ τὸν ἐμποτίσουν μὲ τὶς χριστιανικὲς ἀρετές, ποὺ πρέπει νὰ ἔχει ἕνας ἀληθινὸς Χριστιανός. 
Ὅταν ἔγινε ἔφηβος, καὶ μὴ ἔχοντας τὰ μέσα νὰ ζήσει στὸ φτωχὸ ὀρεινὸ χωριό του, ἀποφάσισε νὰ πάει στὴν Πάτρα, γιὰ τὴν ἀναζήτηση καλλίτερης ζωῆς. Προσκολλήθηκε σὲ κάποιον...

Ἀπόσταγμα πατερικῆς σοφίας...

Ὅποιος πραγματικὰ ἀγαπάει τὸν Θεό, θεωρεῖ τὸν ἑαυτό του ταξιδιώτη καὶ ξένο στὴ γῆ αὐτή. Στὴν ἐπιδίωξή του νὰ ἑνωθεῖ μὲ τὸν Θεό, Αὐτὸν μονάχα ἀτενίζει συνεχῶς μὲ τὸ νοῦ καὶ τὴν καρδιά του.
Ὅσιος Σεραφεὶμ τοῦ Σάρωφ

21 Μαΐ 2021

Βασιλικὴ Θάνου (ἀνώτατη δικαστικὸς): «Ἀντισυνταγματικὸς ὁ ὑποχρεωτικὸς ἐμβολιασμὸς καὶ τὰ προνόμια»!

Δεῖτε ἐδῶ τί ἐστὶ Βασιλακόπουλος…
«Ὁ ἐμβολιασμὸς δὲν μπορεῖ νὰ εἶναι ὑποχρεωτικὸς οὔτε ὑπὸ τὴν ἐπίκληση τῆς προστασίας τῆς δημόσιας Ὑγείας», ξεκαθάρισε ἡ ἀνώτατη δικαστικὸς καὶ πρώην πρωθυπουργὸς.
«Κάθε ὑποχρεωτικὸς ἐμβολιασμὸς εἶναι ἀντισυνταγματικός», ξεκαθάρισε ἡ ἀνώτατη δικαστικὸς Βασιλικὴ Θάνου, ἡ ὁποία διετέλεσε πρωθυπουργὸς στὴν ὑπηρεσιακὴ κυβέρνηση τοῦ 2015.
Σὲ τοποθέτησή της στὸ OPEN τὸ πρωὶ τῆς Παρασκευῆς 21 Μαΐου δήλωσε χαρακτηριστικά:...