Menu

2 Ιουν 2011

ΒΙΩΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΑΛΩΣΗ

 Το Παναγιώτη ποστόλου
Κωνσταντινούπολη, Πόλη τν πόλεων, πόλη τν δύο κόσμων.  Πόλη το Βυζαντίου, Πόλη μας, πο ξυπν κα κανοποιε τς ασθήσεις μας, Πόλη πο πάντοτε μς σαγηνεύει.  Ατοκρατόρισσα Κωνσταντινούπολη πο γεννήθηκε π Μεγάλου Κωνσταντίνου στ πλαίσιο τν σχεδίων του γι τν νανέωση τς Ρωμαϊκς Ατοκρατορίας κα μελλε ν γίνει Βασιλεύουσα τν λλήνων.  δικιά μας Πόλη, μ τς γειτονις το Πέρα, πο κόμα κος λληνικά, τ Ζάππειο Παρθεναγωγεο, τ Ζωγράφειο Γυμνάσιο, τος πτ λόφους, τς κτς το Βοσπόρου, τν γι Σοφιά. Στν Πόλη, που κα ἐὰν σταθες, νιώθεις να συναίσθημα, τ διο πάντα, ν διαπερν τν ραχοκοκαλιά σου, τ συναίσθημα τς μεγαλοπρέπειας το Βυζαντίου. κε μως πο σταματ νος σου, εναι ταν στέκεσαι μπροστ στν γι Σοφι κα θαυμάζεις τ μεγαλεο της. κε τελειώνουν τ λόγια κα πλημμυρίζεις μορφα συναισθήματα. κε μηχαν το χρόνου σν νεμοστρόβιλος παίρνει τ μυαλό σου κα τ γυρίζει πολ πίσω, τότε στς 6 ανουαρίου το 1449. Ατ τν μέρα, στν ερ Να το γίου Δημητρίου  στὸ...

κάστρο το Μυστρ γίνεται στέψη το τελευταίου Ατοκράτορα τς πόλεως, το Κωνσταντίνου ΙΑ Δραγάση. Ατς μελλε ν εναι Ατοκράτορας πο θ σήκωνε λη τν εθύνη καὶ τ βάρος τν περιστάσεων μίας δη κατακρεουργημένης Κωνσταντινούπολης, π τος Φράγκους κατ τν πρώτη λωση το 1204.
Μετ τ λέθρια ποτελέσματα λοιπν τς 4ης Σταυροφορίας προκάτοχος το Κωνσταντίνου, ωάννης Παλαιολόγος, στν προσπάθειά του ν ξασφαλίσει κάποια οσιαστικ βοήθεια π τν Δύση, μ βάση  τν νωση τν κκλησιν, δημιούργησε μεγάλο διχασμ στ λα κα ο γριες διαμάχες ποδυνάμωσαν τ φρόνημα κα τν γωνιστική του τοιμότητα, παραμελώντας τν συντήρηση τν τειχν. 

Ατ τ πομεινάρια μίας λλοτε κραταις Ατοκρατορίας  θ παραλάμβανε Παλαιολόγος γνωρίζοντας πόσο δύσκολο ως δύνατο ταν ν ξαναζωντανέψει τ Βασιλεύουσα κα ν σωθε Ατοκρατορία.
μως, Παλαιολόγος εχε ξιοθαύμαστη ποφασιστικότητα, πίστη κα συναίσθηση το χρέους του πρς τν πατρίδα κα ποφάσισε ν κτελέσει τ θέλημα το Θεο, ποιο κα ἐὰν ταν ατό.

Θέλημα πο δήγησε στ Δευτέρα 28 Μαΐου 1453.
Μέσα στν κατάμεστη γι Σοφία Κωνσταντνος περιμένει καρτερικ ν φουγκραστον ο συμμαχητς το τν δική του κλόνητη πόφαση γι τν πρ πάντων γώνα.
Προσεύχεται στ Μεγαλόχαρη Παναγιά, τν πέρμαχο Στρατηγ γι συναπόφαση «ποθάνωμεν πρ Χριστο Πίστεως κα τς Πατρίδος μν».
Κα φο πόφαση πάρθη κα γαλλιάζει καρδιά του, μ γέρωχο φος γκαλιάζει ναν-ναν τους στρατιτες του, ζητώντας ταυτόχρονα συγγνώμη κα μεταλαμβάνει τν χράντων Μυστηρίων.
Εναι τοιμος πλέον πέναντι Θεο κα νθρώπων γι τν τελειωτικ μάχη.

Τρίτη 29 Μαΐου 1453.   
Ο περασπιστς τς Πόλεως εναι 9.000 λληνες Βυζαντινο κα μερικο ξένοι μισθοφόροι, μ 26 πλοα, ν ο πιστοι παριθμον 258.000 μ 400 πλοα. μάχη εναι νιση κα πολύμηνη τιτανομαχία μίας πολιορκίας λαμβάνει τέλος.
Κωνσταντνος μάχεται γενναία, λλοτε φροντίζοντας τος λαβωμένους συντρόφους του, λλοτε πιβλέποντας τν πιδιόρθωση τν τειχν κα λλοτε κοιτώντας πρς τν θάλασσα, προσμένοντας τν βοήθεια πο το εχε ποσχεθε Πάπας.
Τ τέλος πλησιάζει, λλ Κωνσταντνος μένει γέρωχος κα ναφωνε πρς τος συντρόφους του:
«Ἐὰν Πόλις μου πωλεσθε, θ πωλεσθ μαζί της».

Λίγες ρες ργότερα, πρν τν τελικ πίθεση, ταν πολιορκητς Μεχμτ το μηνύει ν παραδώσει τν Πόλη, μ ντάλλαγμα ν φύγει λεύθερος μ λα του τ πάρχοντα κα ν γίνει φέντης το Μοριά, κενος ς μεγάλος λληνας σηκώνει τ νάστημά του, νάστημα ερ κα θεϊκ κα λέει:
«τ δ τν Πόλιν σο δοναι, οκ μν στν οτ΄ λλου τν κατοικούντων ν ταύτη. Κοιν γρ γνώμη, πάντες ατοπροαιρέτως ποθανομεν κα ο φεισόμεθα τς ζως μν».
              
κερκόπορτα νοίγει. μυνα καταρρέει κα χθρς ξεχύνεται   ς πεινασμένο θηρίο κα ρχίζει ν καταστρέφει κα ν λεηλατε. ρμάει  σ παλάτια κα ρχοντικά, σ μοναστήρια κα κκλησιές. Σφαγιάζει κα  κακοποιε νδρες κα γυναικόπαιδα. ποκαθηλώνει κάθε σύμβολο τς Χριστιανικς πίστεως μέχρι κα τν Σταυρ πο π χίλια χρόνια δέσποζε στ ψηλότερο σημεο το κάστρου. θόρυβος τς πτώσης το Σταυρο  ντηχε παντο κα κάνει λη τ Δύση ν ριγήσει. Μία Δύση πο ποτ δν νταποκρίθηκε  στν ποσχεθεσα βοήθεια πρς τν Βασιλεύουσα.  
κερκόπορτα νοιξε κα κρινε τν τύχη το κόσμου κα τν στορία τς Βασιλεύουσας.

29 Μαΐου 1453, μία ποφράδα μέρα γι τν Ρωμιοσύνη.
λωση τς Κωνσταντινουπόλεως εναι στορικ γεγονς μ κοσμοϊστορικ σημασία. Εναι σως π τς δραματικότερες στιγμς τς νθρώπινης στορίας. Εναι τ τέλος μίας στορίας πο δήγησε τν νθρωπότητα, μέσα σ λίγες στιγμς  π τ φς στ σκοτάδι.

μέσως μετ τν λωση, σκλάβος δν μπορε ν πιστέψει, τι ατς γίγαντας, πρωτοφανς στρατιώτης τς λευθερίας, σκοτώθηκε. Δν σκοτώθηκε, λλ πάρχει, λέει, μαρμαρωμένος κα μία μέρα θ ναστηθε. τσι, γεμάτος θαυμασμ γι τν γώνα κα τν θυσία το Μεγάλου Ατοκράτορα κα προσπαθώντας ν ναπτερώσει τς λπίδες το πολύπαθου θνους μας, λας συνθέτει τ τραγούδι τς γι Σοφις. να τραγούδι πο ποτελε σύνθημα ψυχς, να τραγούδι πο πέζησε σ λη τ Βαλκανικ Χερσόνησο κα τ Μ. σία κα θεωρήθηκε βάση κα ξεκίνημα πολλν πελευθερωτικν γώνων κα παναστάσεων ναντίον το κατακτητ σ' λόκληρη ατ τν περιοχή. Ατ τ δημοτικ τραγούδι συγκινε κόμη κα μέχρι σήμερα τς γενες λλήνων.

«Σημαίνει Θιος, σημαίνει γής, σημαίνουν τ πουράνια,
σημαίνει κι γι Σοφιά, τ μέγα μοναστήρι,
μ τετρακόσια σήμαντρα κι ξήντα δύο καμπάνες, κάθε καμπάνα    
κα παπάς, κάθε παπς κα διάκος.
Ψάλλει ζερβ βασιλιάς, δεξι πατριάρχης
κι π’ τν πολλ τν ψαλμουδι σειόντανε ο κολόνες.
Ν μπονε στ χερουβικ κα ν ‘βγε βασιλέας.
φων τος ρθε ξ ορανο κι π’ ρχαγγέλου στόμα:
 Πάψετε τ χερουβικ κι ς χαμηλώσουν τγια,
 παπάδες πάρτε τ γιερ κα σες κερι σβηστετε,
 γιατί εναι θέλημα Θεο Πόλη ν τουρκέψει.
 Μον’ στελτε λόγο στ φραγκιά, ν ‘ρωτονε τρία καράβια
 τ ν πάρει τ σταυρ κα τλλο τ βαγγέλιο,
 τ τρίτο, τ καλύτερο, τν για τράπεζά μας,
 μ μς τν πάρουν τ σκυλι κα μς τ μαγαρίσουν.
  Δέσποινα ταράχθηκε κι δάκρυσαν ο εκόνες.
 «Σώπασε, κυρ Δέσποινα, κα μ πολ δακρύζεις,
  Πάλι μ χρόνους μ καιρούς, πάλι δικά μας εναι».  

Σήμερα, τ σμα κατατεθν ατς τς μεγάλης Βυζαντινς Ατοκρατορίας, μεγάλης στορικς κα ρχιτεκτονικς ξίας Ι.Ν. τς γίας Σοφίας στν Κωνσταντινούπολη, ποος κτίστηκε τ 537 π τν Βυζαντιν Ατοκράτορα ουστινιαν κα παρέμεινε τ λίκνο το Χριστιανισμο, γι 1000 περίπου χρόνια, γινε τζαμ κα ργότερα μουσεο, ν τ τελευταία χρόνια, ποψήφια γι νταξη στν Ε.Ε. Τουρκία, μ τν μέριστη στήριξη τν λληνικν κομμάτων ξουσίας, τ χρησιμοποιε ς χρο πιδείξεων μόδας, ς χρο φιλοξενίας κθέσεων σωρούχων κα εδν γιεινς.
Θ ταν, λοιπόν, ατονόητο ο κυβερνήσεις μας πο διακας πιζητον τν ρον ρον εσοδο τς Τουρκίας στν Ε.Ε., ν παιτήσουν π τν γείτονα χώρα στω τν πόδοση το σκοπο γι τν ποο οκοδομήθηκε τ σύμβολο το ρθοδόξου Χριστιανισμο, πρν π 1500 περίπου χρόνια, γία Σοφία.

λλ ατ τ ατονόητο δν εναι οτε πορίας ξιο, φο ατ τ κόμματα ξουσίας τριάντα ξη λόκληρα χρόνια δν λυσαν κανένα κοινωνικ πρόβλημα παρ τς συνεχες προεκλογικές τους ξαγγελίες. Ξεχαρβαλωμένη γεία, παιδεία, δικαιοσύνη, θνικ μυνα, τ σφαλιστικό, πολιτισμός. Τ τοπήματα τν δύο κομμάτων ξουσίας εναι ξόφθαλμα κα ποδεδειγμένα. Κατασπατάλησαν σύστολα τ πίστευτο χρμα πο εσέρευσε στν χώρα π τν Ερωπαϊκ νωση κα πέβλεπε στν νάπτυξη κα τν ποδομή της,  στε ν πιτευχτε σύγκλιση τς λληνικς οκονομίας μ τς οκονομίες τν χωρν τς Ερωζώνης.  Δημιούργησαν παρανοϊκ κα κατάσχετο δανεισμ βουλιάζοντας κάθε μέρα πο περνοσε τν χώρα στν βυσσο. Μοίραζαν πρόσκαιρες φροδες λπίδες, μ τ ρουσφέτια κα τος διορισμος στ δημόσιο. νάγκασαν τν πολίτη ν ψηφίζει, μ μοναδικ κριτήριο τ τομικό του κα μόνο συμφέρον. φάρπαζαν π τς οσίας βίαια τν ψφο το μοιρου ψηφοφόρου, τ τελευταο πομεινάρι διαφορς π τ σκλάβο, τ ραγιά.
Ατ τ κόμματα ξουσίας δν εναι πολιτικο σχηματισμο εναι παράσιτα στ κοινωνικ στ τς χώρας, εναι στίες μόλυνσης νίατων σθενειν. Μετάλλαξαν τος λληνες πολίτες σ μάζες ενουχισμένες. Ενουχισμς πο συντελέσθηκε μ τέχνη κα μεθοδικότητα . Δν νομίζω πς σήμερα πάρχει στω νας λληνας πο ν μν χει πεισθε γι τν προκλητικ διοτέλεια, τν νικανότητα, τν φαυλότητα κα τν πολιτικ ξωτερικ ξάρτηση τν πολιτικν κομμάτων.
ποτέλεσμα ατς τς φαύλης πολιτικς εναι τ σημεριν κατάντημα τς χώρας, που κατακρεουργονται ο μισθο ργαζομένων κα ο συντάξεις πόμαχών της ργασίας, που μικρομεσαες πιχειρήσεις κλείνουν μ πρωτόγνωρους ρυθμούς, που ο μμεσοι φόροι εναι χαράτσι πάνθρωπης δικίας, που νεργία, εδικ στος νέους καλπάζει κα δν δίνει στν νεολαία μς καμία λπίδα κα προοπτική.
χουν δη ποθηκευθε τ θνικ κυριαρχικ δικαιώματα τς πατρίδος μας κα χουμε ς χώρα παραιτηθε λοσχερς ποιασδήποτε συλίας πηγάζει π νόμους συνθκες, δηλαδ παραιτηθήκαμε π ποιοδήποτε στοιχεο συνιστ θνικ κυριαρχία.
Βιώνουμε στς μέρες μας, δυστυχς τν Τρίτη λωση κα χουμε λοι μερίδιο εθυνν.

σ λοιπν λληνα, γι τι πολέμησες, σήμερα εναι ταμπού. Ο Τορκοι ξαναβρίσκουν 558 χρόνια μετ νοικτ κα πάλι τν κερκόπορτα. Βολτάρουν στ Αγαο ποτε γουστάρουν, που γουστάρουν κα σο γουστάρουν ! Δν μς «χόρτασαν» ο καρπαζις τ 1922 στν Σμύρνη, τ 1955 στν Πόλη, τ 1974 στν Κύπρο! Τώρα, στέλνουμε στν Πόλη γιουσουφάκια, πο τραγουδνε καλ χορεύουν καλλίτερα, κάνουν κουμπαρις καταθέτουν στεφάνια στν σφαγέα τν λλήνων, Κεμλ τατορκ κα δόξα τν λλάχ!

Κα ρωτ ατ πο τ 'δε λα μέσα στος αἰῶνες, τν στορία! Ατή, πο πολλς φορές σου χάιδευε τ πονεμένο μέτωπο, νταλλάσσοντας τν πόνο σου μ ρυτίδες. Ποις πραξε τ σωστ ; σύ, πο μέχρι τ 1950 δν γεύτηκες τς χαρς τς νιότης σου γι ν νδρωθε λλάδα, πηγαίνοντας π πόλεμο σ πόλεμο, ατο πο κολουθον τν δική τους στορία μεταλλάσσοντας τος λληνες;
Τ καφενεα γιναν lounge cafe, ο ταβέρνες γιναν club, τ τσιγάρο γινε κοκαΐνη, λληνικς καφς γινε «φραπέ», τ πρόσωπο-σπαθ γινε face control, Θούριος γινε hits, τ φρόνημα γινε «χ δελφέ», πατρίδα γινε πολυπολιτισμική, τ αμα πο χυσαν ο πρόγονοί σου, θνικισμός, τ ερ κα σια θεωρονται παλαιομοδίτικα.

Βέβαια, μία ζω τν χουμε ἐὰν δν τν γλεντήσουμε τί θ καταλάβουμε τί θ καζαντίσουμε, πο λεγε κα Δημήτρης Χόρν!
Πατρίδες μως, χουμε πολλές;
Χάσαμε τν Κωνσταντινούπολη, τν Σμύρνη, τν Κυρήνεια, τν μμόχωστο. Μς παζαρεύει ξένος δάκτυλος τν Θεσσαλονίκη. 'χουμε χάσει τν Β. 'πειρο. Ο λβανο δημιουργον θέμα Τσαμουρις. Τ νησιά μας κα τ Αγαο μας μφισβητεται. Ο ξυπόλητοι Σκοπιανο μς πραν τ νομα τς Μακεδονίας. Ο Τορκοι λωνίζουν τν Θράκη μας κα τ Τούρκικο Προξενεο στν Κομοτηνή, προετοιμάζει νενόχλητο τ δαφος γι τν νωση τς Θράκης. Στν Κρήτη ποκινονται ατονομιστικ κινήματα νεξαρτησίας, π τν μητέρα λλάδα.   

ντε βρ παιδιά, κουράγιο! Λίγο κόμα δεβαριεδισμό, λίγο κόμα  παχυδερμισμό, βάλτε μία δόση προοδευτικούρας κα θ φέρουμε πάλι τ σύνορα κε πο ταν κάποτε.  

σ λληνα το 1904, το '12-'13, το ΄19-΄22, το '40-΄41, το ΄74 στν μαρτυρικ Κύπρο, ξύπνα κα σήκω! ρκετ ξαπόστασες στ μνμα σου. Σήκω γι ν μεταλαμπαδεύσεις στος νέους της ποχς μας, τν γάπη πρς τν πατρίδα. Σήκω γιατί ἐὰν ρνηθες ατ τ προσκλητήριο, κάποιοι πόγονοί σου εναι διατεθειμένοι ν παραχωρήσουν κόμη κα τ μνμα σου.

Γι τν λλάδα σ στερήθηκες νιάτα κα μορφιά, πολεμώντας μ τ καριοφίλι στ χέρι κα τν Εκόνα το Χριστο στ στθος. Πολέμησες μεγαλώνοντας τν λλάδα.
Ξύπνα γόρι μου, φόρεσε τ καλά σου, λλάδα σ περιμένει! σένα κα τ γενιά σου, γι ν μφυσήσεις τν νδρεία κα τ φρόνημά σου  στος νεοέλληνες, γι ν σωθε φαμίλια μας.

Γιατί λλάδα δν πρέπει ν πεθάνει!
Δν πρέπει ν πομε: Η ΕΛΛΑΔΑ ΕΑΛΩ ! Δν πρέπει ν τος φήσουμε ν συνεχίσουν τ θλιο κατάντημα το ξεπουλήματος το τόπου μας.

Η ΕΛΛΑΔΑ ΜΑΣ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΠΕΘΑΙΝΕΙ... 

1 σχόλιο:

  1. Η "Τουρκία" είναι ψεύτικο έθνος.

    Οι κάτοικοι της Τουρκίας είναι Έλληνες-Ρωμιοί που εξισλαμίστηκαν και εκτουρκίστηκαν λόγω των Οθωμανών κατακτητών.

    Η Ελλάδα πρέπει να τους υπενθυμίσει την καταγωγή τους, να αξιοποιήσει τους Έλληνες Τουρκόφωνους Ορθόδοξους(εκ των οποίων κατάγεται και ο Καραμανλής), και να τους επανελληνοποιήσει χορηγώντας υπηκοότητα σε όποιον Τουρκόφωνο-Μουσουλμάνο επιστρέψει στην Ορθοδοξία και θέλει να επιστρέψει στον Ελληνισμό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή