Menu

17 Νοε 2010

Οἱ δημοσιογράφοι ποὺ θέλουν νὰ φιμώσουν τὴν Ἐκκλησία


Μ πρόσφατη συνεδρίασή της ερ Σύνοδος τς εραρχίας τς κκλησίας τς λλάδος ποφάσισε μεταξ τν λλων ν συστήσει μία πιτροπ ποία θ μελετήσει τ περιεχόμενο ρισμένων σχολικν βιβλίων, (συγκεκριμένα τν Θρησκευτικν, τς στορίας κα τς Γλώσσας) στε στν συνέχεια μ βάση τ ποτελέσματα τς μελέτης ατς, μ σοβαρότητα κα πευθυνότητα ν καταθέσει τς πόψεις της στ ρμόδια ργανα τς Πολιτείας κα ν νημερώσει τν λα το Θεο.
πόφαση ατ τς ερς Συνόδου προκάλεσε πολλς ντιδράσεις, διαίτερα π σους δν πιθυμον τν νάμιξη τς κκλησίας μας στ κοινά, λλ θέλουν ν περιορίσουν λη τν δράση τς μόνο ντς τν τοίχων τν ε ρν Ναν. Μόνο μία ξαίρεση πιτρέπουν κα ατ εναι τ ν περιθάλπει κκλησία τος δύνατους οκονομικά, μεδαπος κα λλοδαπούς, καλύπτοντας τσι τς δυναμίες το Κράτους σ θέματα κοινωνικς πρόνοιας.
Πολλο δημοσιογράφοι, μ ρθρα τους στν τύπο, κατηγόρησαν τν κκλησία γι τὸ... νδιαφέρον της γι τ σχολικ βιβλία, θεωρώντας τι κάνει πέρβαση τν ρμοδιοτήτων της. Χαρακτηριστικ εναι τ ρθρο Κυριακάτικης φημερίδος πο φέρει τν τίτλο: «λεος! κκλησία θέλει ν λογοκρίνει τ σχολικ βιβλία». Κα νώνυμος ρθρογράφος συνεχίζει: «Δν εμαστε φγανιστν, δν εμαστε ρν, εμαστε μως χώρα που κκλησία εσβάλλει νενόχλητη στ δημόσια ζω κα στ κέντρα λήψης ποφάσεων, φτιάχνει γκρεμίζει πολιτικς καριέρες, βρίσκεται πάντα στ πυρόβλητο κα δν πληρώνει τος φόρους πο τς ναλογον, ν ξακολουθε ν θησαυρίζει π τ στέρημα τν θρ σκε μενων. Τελευταο πίτευγμα τς κκλησίας εναι πόφασή της ν σχοληθε μ τν «ποχριστιανοποίηση» πο διακρίνει στ σχολικ βιβλία, συστήνοντας πιτροπ ποία θ βγάλει πόρισμα κα στ συνέχεια θ συζητήσει μ τ πουργεο Παιδείας. κκλησία, δηλαδή, εθέως λέει τι θέλει ν κάνει προπαγάνδα κα προσυλητισμ στος μαθητές, ν δν κρύβει τς προθέσεις της ν συγκρουστε μ τν Κυβέρνηση ν δν ξυπηρετηθον ο πιδιώξεις της. Μ εναι δυνατν ν συμβαίνουν ατ σ μία ερωπαϊκ χώρα τ 2010; Κα μως…» (βλ. FREE SUNDAY, 10-10-2010, σέλ. 11).
πως βλέπουμε μ τ ρθρο ατ γίνεται συνολικ ρνητικ κριτικ πρς τν κκλησία μας, κα μάλιστα μ μπάθεια κα προκατάληψη, κα πάνω σ διάφορα θέματα. ς τ σχολιάσουμε λοιπν μ τν σειρά:
Διαμαρτύρεται νώνυμος ρθρογράφος μας, τι τάχα κκλησία εσβάλλει νενόχλητη στ δημόσια ζω κα στ κέντρα λήψης ποφάσεων. Τ ρώτημα μως εναι: Ποις θ πρεπε ν μποδίσει τν κκλησία ν σχοληθε μ τ κοινά; Μήπως λληνικς λας πο στν πόλυτη πλειοψηφία το εναι ρθόδοξος κα θέλει, ν χι κα παιτε, τν π ρο σία τς κ κλ σίας μας στ δημόσια πράγματα, κα πιθυμε ν κούει τν λόγο τς πάνω σ λα τ κρίσιμα ζητήματα πο πασχολον τν τόπο μας; Φυσικ χι. λλωστε διαχρονικ κκλησία μας πάντοτε ταν π ρούσα στν δημόσια ζωή, κα ποιος σχυριστε τ ντίθετο χει σημαντικ κεν στν γνώση τς λληνικς στορίας. δ βλέπουμε τι μπορε ν εσβάλλει νενόχλητος στν δημόσια ζω κάθε νιστόρητος κα πρόκα τειλημμένος δημοσιογράφος, ρθρογραφώντας σ φημερίδες κα μιλώντας σ τηλεοπτικς κπομπές, τν στιγμ μάλιστα πο κπροσωπε μόνο τν αυτό του. Κα δν χουν τ δικαίωμα ατ ο ποιμένες τς κ κλ σίας, πο εναι ο κπρόσωποι το πιστο λαο; Δηλαδ ν θελήσουν ν τοποθετηθον πάνω σ κρίσιμα ζητήματα πο χουν ν κάνουν μ τν πορεία το θνους μας, πρέπει κάποιος ν τος μποδίσει; χουν λογικ τέτοιες πόψεις; πειτα π’ τι γνωρίζουμε στ Δημοκρατικ πολιτεύματα κόμη κα κάθε πολίτης μπορε ν τοποθετηθε δημόσια γι ποιο θέμα θέλει. Γιατί ατ ν παγορεύεται εδικ στν κκλησία; Γι λους σχύουν ο ρχς τς Δημοκρατίας, εδικ μως γι τν κκλησία πρέπει ν σχύουν ο περιορισμο πο βάζουν ο Δικτατορίες; Μήπως τελικ χουν δίκιο, σοι ποστηρίζουν, τι στν χώρα μας τ κατεστημένο πολιτικ σύστημα, κα σοι τ πηρετον, δν θέλουν ν κούγεται φων τς κκλησίας κα λλες λεύθερες φωνές, γιατί δν θέλουν πολίτες μ γνώση κα κρίση στε ν μπορον ν τος λέγχουν εκολα;
λήθεια, ν τ κέντρα λήψης τν ποφάσεων κούσουν π τν κκλησία κάτι σωστ κα ληθινό, εναι κακ ν τ λάβουν πόψιν τους; Δν θ εναι γι τ καλ τν πολιτν; λλωστε γνωρίζουμε πολ καλ λοι τι κκλησία ποτ δν πέβαλε τς πόψεις της στν Πολιτεία. πλς τοποθετήθηκε διαμαρτυρήθηκε πάνω σ διάφορα θέματα ψίστης σημασίας. Χαρακτηριστικ τ παράδειγμα το θρησκεύματος στς ταυτότη τές, πού, παρ τν νυπόγραφη διαμαρτυρία τριν κατομμυρίων πολιτν, τότε Πρωθυπουργς μ ντιδημοκρατικς μεθοδεύσεις πέβαλε τν ποψή του, ποψη προσωπικ οτε κν το κόμματός του, κα βγαλε τ θρήσκευ μ π τς ταυτότητες τν λλήνων.
ς μ φοβται λοιπν τν κκλησία νώνυμος ρθρογράφος μας, ς φοβται καλύτερα λους ατος πού, φο πάρουν τν ψφο το λ ληνικο λαο, μετ κάνουν ατ πο τος παγορεύουν τ συμφέροντά τους ξένα κέντρα ποφάσεων. ς φοβται πίσης κα κάποιους συνα δέλφους του πο ρθρογραφον πακούοντας κα ατο σ κάποια κέντρα ποφάσεων, κομματικ λλα. Κι ν στν πατρίδα μας δν πάρχει θέση γι τν κκλησία μας στ κέντρα λήψης ποφάσεων, τότε ατ ποδεικνύει περίτρανα τι λες ο θέσεις στ κέντρα ατ εναι κατειλημμένες π χθρος τν πραγματικν συμφερόντων το λαο μας.
πειτα, ν κκλησία χει τν δύναμη ν φτιάχνει ν γκρεμίζει πολιτικς καριέρες, ατ π μόνο το ποδεικνύει τι λας μς χει μεγαλύτερη μπιστοσύνη στν κκλησία του, παρ σ ατος πο π διώκουν μν πολιτικ καριέρα, λλ δν πείθουν κανένα τι πιδιώκουν ν πηρετήσουν τ κοιν καλό. ν πιάσουμε δ τν συζήτηση γι τ ποις πληρώνει δν πληρώνει φόρους σ’ ατν τν τόπο, θ γελάσει κ θ πικραμένος. Πάντως κκλησία ποτ δν πέκρυψε τν διοκτησία της. Κι ν ξακολουθε ν θησαυρίζει π τ στέρημα τν θρησκευομένων, πως ποστηρίζει τ δημοσίευμα, ατ φανερώνει πλά, τι μόνο τν κκλησία μπιστεύεται πιστς λαός, γιατί χει τν βεβαιότη τ τι πρ σφορ το σ’ ατν θ πιάσει τόπο, κα θ ξιοποιηθε γι τ κοιν καλό. Κα χει ατν τν βεβαιότητα γιατί βλέπει καθημεριν τ ργο τς κκλησίας κα τν προσφορά της στος νθρώπους. σο γι τ ποις θησαυρίζει ρκε κανες ν’ κούσει τί λέει κάθε μέρα μέσος λληνας γι’ ατ τ θέμα. τι ν ρισμένοι πολιτικο κα κάποιοι μεγαλοδημοσι γράφοι διναν στ Δημόσιο Ταμεο τ μισύ της πράγμα τικς τος περιουσίας, τότε θ εχε μηδενιστε τ χρέος τς λ λάδος. Μπορε ν’ κο γεται πρ βολικς λόγος, λλ μέσα στν περβολ το κρύβει μεγάλες λήθειες.
Τουλάχιστον κκλησία μς χει ποδείξει στορικ τι σ κρίσιμες περιόδους γι τν πιβίωση το θνους προσφέρει τ πάντα στν λαό, κόμη κα τ καντήλια τν Ναν της. πάρχει κανες πο μπορε ν τ μφισβητήσει ατό; ν τ κάνει, στορία θ τν διαψεύσει μέσως.
Κα ρχόμαστε στ τελευταο σημεο. πειδ κκλησία θ σχοληθε μ τ σχολικ βιβλία, ρα θέλει –κατ τν νώνυμο ρθρογράφο– ν κ νε προπαγάνδα κα προσηλυτισμ στος μαθητές. Μ οτε ατ τ στοιχειδες δν γνωρίζει νας δημοσιογράφος, πο ποτίθεται τι νημε ρώνει ντικειμενικ κα διαφωτίζει τν ναγνώστη, τι προπαγάνδα κα προσηλυτισμς γίνεται, ταν γίνεται, πρς λλοδόξους κα λλοθρήσκους κα χι πρς μοδόξους. Δηλαδ ρθόδοξη κκλησία κάνει προπαγάνδα κα προσηλυτισμ στ ρθόδοξο ποίμνιό της; Θ τρελαθομε τελείως; Εναι σν ν λέμε τι ταν γι παράδειγμα τ Κομμουνιστικ Κόμμα τς λλάδος νημερώνει τ μέλη του γι κάποια θέματα, κάνει προπαγάνδα κα προσηλυτισμ στος κομμουνιστές! ντέχουν στν λογικ ατο ο σχυρισμοί;
ταν λοιπν κκλησία μιλε, πευθύνεται στ παιδιά της, στ ποίμνιό της λλ κα σ κάθε σκεπτόμενο νθρωπο. Γιατί πιστς λαός, περιμένει ν’ κούσει π τος ποιμένες του, πεύθυνες κα τεκμηριωμένες θέσεις, χι μόνο γι τ θέμα τν σχολικν βιβλίων λλ γι λα τ θ ματα πο τν πασχολον στν καθημερινή του ζωή.
φστε δ πο ε δικ γι τ θέματα τς Παιδείας εναι κα συνταγματικ ποχρέωσή της ν σχολεται, γιατί πως εναι γνωστό, σύμφωνα μ τ σχον Σύνταγμα τς λλάδος, (ρθρο 16, πάρ. 2) σκοπς τς Παιδείας εναι νάπτυξη τς θνικς κα θρησκευτικς συνειδήσεως τν μαθητν. Μήπως χει λλάξει τ Σύνταγμα κα δν τ μάθαμε;
Κλείνοντας τ ρθρο το γαπητός μας δημοσιογράφος διερωτται ν εναι δυνατν ν συμβαίνουν ατ σ μία ερωπαϊκ χώρα τ 2010. Θ παντήσουμε μ μία εδηση. Στς ρχς κτωβρίου (4-8/10/2010) συνε δρίασε στ Στρασβοργο τ Συμβούλιο τς Ερώπης μ κύριο θέμα: «κ πα δευση γι τν Θρησκεία κα τν Δημοκρατία. Πολιτισμός, Διάλογος κα τ Συμβούλιο τς Ερώπης». Στ συνεδρίαση τς μάδας ργασίας λαβαν μέρος εδικο πιστήμονες π το θέματος τς Θρησκευτικς κ παίδευσης π διάφορες χρες: ταλία, Βουλγαρία, Γαλλία, Λεττονία, λ λανδία, Νορβηγία, λβετία, Μεγάλη Βρετανία κα Γερμανία. Κατ τν διάρκεια τν συζητήσεων ο συμμετέχοντες πογράμμισαν τι θρησκευτικ κπαίδευση εναι κεντρικς σημασίας γι τς προσπάθειες τς Ερωπαϊκς νωσης, στε ν δημιουργήσει συνειδητος Ερωπαίους πολίτες κα ν σμ βάλλει στν κοινωνικ δικαιοσύνη, τν Ερήνη κα τν Κοινωνικ συνοχή. (Βλ. στοσελίδα Romfea.gr 11-10-2010)
ρα ο χρες τς Ερωπαϊκς νωσης συζητον γι τν νάγκη κα τν ξία τς Θρησκευτικς κπαίδευσης. λλάδα δν εναι χώρα τς Ερωπαϊκς νωσης στε ν κάνει ναν πολιτισμένο διάλογο γι τ θέματα ατά; Μόνο στν λλάδα ο ρμόδιοι δν δέχονται καμι συζήτηση κα πρ τάση. Πς κατ τ λλα καυχόμεθα τι δν εμαστε φγανιστν ρν; λλ βλέπετε τι στν λλάδα χουμε κάποιους καλοθελητς δμο σιογράφους κα κάποιους ψευτοπροοδευτικος διανοούμενους, πο τν συζήτηση κα τν διάλογο τ νομάζουν λογοκρισία, κα τς ποικοδο μητικς προτάσεις τς θεωρον εσβολ στ κέντρα λήψης ποφάσεων. Κι τσι τώρα ρθε σειρά μας ν ναρωτηθομε κι μες: «Μ εναι δυνατν ν συμβαίνουν ατ σ μία Ερωπαϊκ χώρα το 2010;» Κα μως ….!
Πηγή: http://santo-rinios.blogspot.com/2010/11/blog-post_7148.html
πό:πόψεις γι τν Μον Βατοπαιδίου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου