7 Ιαν 2016

Ὁ πατήρ Ἀρσένιος Βλιαγκόφτης γιά τήν Kυριακή πρό τῶν Φώτων

Ἐκπομπὴ ἀπὸ τὸν ὀσιολογιώτατο Μοναχὸ πατέρα Ἀρσένιο Βλιαγκόφτη, ἀναλύει τὰ θεολογικὰ νοήματα τῆς Κυριακῆς πρό τῶν Φώτων.

Μόνη διέξοδος τοῦ παπισμοῦ ἀπὸ τὰ ἀδιέξοδά του

Ἐν Πειραιεῖ τ 7η Ἰανουαρίου 2016
Ἱερὰ Μητρόπολις Πειραιῶς, Γραφεῖο ἐπὶ τῶν αἱρέσεων καὶ τῶν παραθρησκειῶν
Δὲν εἶναι λίγες οἱ φορὲς ποὺ ἔρχονται στὸ φῶς τῆς δημοσιότητας οἰκονομικὰ σκάνδαλα τοῦ Βατικανοῦ. Γιὰ μᾶς ὁ παπισμός, ἀφότου ἀποσχίστηκε ἀπὸ τὴν μία καὶ ἀδιαίρετη Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ, τὸν 11ο αἰώνα, ἔπαψε νὰ εἶναι Ἐκκλησία καὶ μετασχηματίσθηκε σὲ ἕνα ἐγκόσμιο πανίσχυρο κράτος. Οἱ βάρβαροι Φράγκοι, ἀφότου κατέλυσαν τὸ δυτικὸ ρωμαϊκὸ κράτος καὶ ἐν τέλει, κατέλαβαν τὸ σεβάσμιο Ὀρθόδοξο Πατριαρχεῖο τῆς Δύσεως, τὸ 1009, μετάλλαξαν τὴν πνευματικὴ διακονία τῆς Ἐκκλησίας σὲ κοσμικὸ κράτος, ἀνασυσταίνοντας τὴν παλιά, προχριστιανικὴ παγανιστικὴ ρωμαϊκὴ αὐτοκρατορία, μὲ κέντρο τὸ καταληφθὲν Πατριαρχεῖο τῆς Δύσεως. Ἀπὸ τότε ἔπαψε ὁ Παπισμὸς νὰ εἶναι θεῖο πνευματικὸ καθίδρυμα, ἀλλὰ ἐγκόσμιος ὀργανισμός, ὁ ὁποῖος ἀσκεῖ τὴν κοσμικὴ καὶ τὴν θρησκευτικὴ ἐξουσία στὸ πρόσωπο τοῦ ἀπόλυτου ἡγέτη, τοῦ πάπα! Εἶναι γνωστὸς ἄλλωστε ὁ μακροχρόνιος ἀγώνας τῶν παπῶν γιὰ τὴν ἑδραίωση τῆς λεγόμενης «περὶ περιβολῆς» ἐξουσίας των, ὥσπου τελικὰ ὑπέταξαν πάσα ἐξουσία στὴ Δύση καὶ κατέστησαν κύριοι τῶν κυρίων καὶ βασιλιάδες τῶν βασιλιάδων!
Τὸ σύγχρονο παπικὸ κράτος, καρπὸς ἀπίστευτης συναλλαγῆς, (Κονκορδάτο), μὲ τὸ φασιστικὸ κράτος τοῦ πρώην δικτάτορα Μπ. Μουσολίνι, τὸ 1929, κατέχει ὅλα τὰ στοιχεῖα...

Ἡ ἐκδήλωση γιὰ τὸν Ἅγιο Παΐσιο στὰ Ἰωάννινα (video)

Τὸ Video εἶναι ἀπὸ τὴν ἐκδήλωση ποὺ ἔγινε γιὰ τὸν Ἅγιο Παΐσιο ἀπὸ τὴν Ἑνωμένη Ρωμηοσύνη στὰ Ἰωάννινα τὴν 27-11-15. Α' μέρος. Δεῖτε καὶ τὸ Β΄ μέρος…

Παρακλητικὸς Κανὼν εἰς τὸν Τίμιον Πρόδρομον τοῦ Χριστοῦ

῾Ο ἱερεύς:
Εὐλογητὸς ὁ Θεὸς ἡμῶν πάντοτε, νῦν καὶ ἀεί, καὶ εἰς τοὺς αἰῶνας τῶν αἰώνων. Ἀμήν.
῾Ο ᾿Αναγνώστης:
Κύριε, εἰσάκουσον τῆς προσευχῆς μου, ἐνώτισαι τὴν δέησίν μου ἐν τῇ ἀληθείᾳ σου, εἰσάκουσόν μου ἐν τῇ δικαιοσύνῃ σου· καὶ μὴ εἰσέλθῃς εἰς κρίσιν μετὰ τοῦ δούλου σου ὅτι οὐ δικαιωθήσεται ἐνώπιόν σου πᾶς ζῶν. ῞Οτι κατεδίωξεν ὁ ἐχθρὸς τὴν ψυχήν μου ἐταπείνωσεν εἰς γῆν τὴν ζωήν μου. ᾿Εκάθισέ με ἐν σκοτεινοῖς ὡς νεκροὺς αἰῶνος καὶ ἠκηδίασεν ἐπ’ ἐμὲ τὸ πνεῦμά μου, ἐν ἐμοὶ ἐταράχθη ἡ καρδία μου. ᾿Εμνήσθην ἡμερῶν ἀρχαίων, ἐμελέτησα ἐν πᾶσι τοῖς ἔργοις σου, ἐν ποιήμασι τῶν χειρῶν σου ἐμελέτων. Διεπέτασα πρὸς σὲ τὰς χεῖράς μου, ἡ ψυχὴ μου ὡς γῆ ἄνυδρός σοι. Ταχὺ εἰσάκουσόν μου Κύριε, ἐξέλιπε τὸ πνεῦμά μου. Μὴ ἀποστρέψῃς τὸ πρόσωπόν σου ἀπ’ ἐμοῦ καὶ ὁμοιωθήσομαι τοῖς καταβαίνουσιν εἰς λάκκον. ᾿Ακουστὸν ποίησόν μοι τὸ πρωὶ τὸ ἔλεός σου, ὅτι ἐπὶ σοὶ ἤλπισα. Γνώρισόν μοι, Κύριε, ὁδὸν ἐν ᾗ πορεύσομαι ὅτι πρὸς Σὲ ἦρα τὴν ψυχήν μου. ᾿Εξελοῦ με ἐκ τῶν ἐχθρῶν μου, Κύριε, πρὸς σὲ κατέφυγον. Δίδαξόν με τοῦ ποιεῖν τὸ θέλημά σου ὅτι σὺ εἶ ὁ Θεός μου. Τὸ Πνεῦμά σου τὸ ἀγαθὸν ὁδηγήσει με ἐν γῇ εὐθείᾳ. ῞Ενεκεν τοῦ ὀνόματός Σου, Κύριε, ζήσεις με, ἐν τῇ δικαιοσύνῃ σου ἐξάξεις ἐκ θλίψεως τὴν ψυχήν μου· καὶ ἐν τῷ ἐλέει σου ἐξολοθρεύσεις τοὺς ἐχθρούς μου. Καὶ ἀπολεῖς πάντας τοὺς θλίβοντας τὴν ψυχήν μου, ὅτι ἐγὼ δοῦλός σού εἰμι....

6 Ιαν 2016

«Ὁ Ἰορδάνης ἐστράφη εἰς τὰ ὀπίσω»

Ἀπὸ τὸ βιβλίο: «Ἔρως Ὀρθοδοξίας» τοῦ Π.Β.Πάσχου, τῶν ἐκδόσεων «Ἀστὴρ»
Ὁ Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως Πρόκλος, προσκαλεῖ τοὺς χριστιανοὺς νὰ γιορτάσουν τὰ Ἅγια Θεοφάνεια, μ΄ αὐτοὺς τοὺς λόγος: «Δεῦτε ἴδετε ξένον κατακλυσμόν, πολὺ βελτίονα καὶ κρείττονα, τοῦ ἐπὶ Νῶε, θεωρούμενον· τὴν ἀνθρωπείαν φύσιν ἐκεῖ τὸ ὕδωρ ἐθανάτωσεν, ἐνταύθα δὲ τὸ ὕδωρ τοῦ Βαπτίσματος διὰ τοῦ βαπτισθέντος τοὺς θανόντας ἐζωοποίησεν· ἐκεῖ ὁ Νῶε ἐκ ξύλων ἀσήπτων κιβωτὸν συνεπήξατο, ἐνταύθα δὲ ὁ Χριστός, ὁ νοητὸς Νῶε, ἐκ τῆς ἀφθόρου Μαρίας τὴν τοῦ σώματος Κιβωτὸν κατεσκεύασεν· ἐκεῖ περιστερά, κάρφος ἐλαίας βαστάζουσα, τὴν τοῦ Δεσπότου Χριστοῦ εὐωδίαν ἐμήνυσεν, ἐνταύθα δὲ τὸ Πνεῦμα τὸ Ἅγιον ἐν εἴδει περιστερᾶς παραγενόμενον, τὸν ἐλεήμονα ὑποδείκνυσι Κύριον». Σὰν ἕνας δεύτερος κατακλυσμός, πραγματικά, εἶναι τὰ Ἅγια Θεοφάνεια. Ἕνας κατακλυσμὸς τῆς ἀγάπης καὶ τῆς χάριτος...

Θεοφάνεια στὴν Σμύρνη: "Θὰ ἀνασκαλέψετε τὴ θάλασσα γιὰ νὰ αἰσθανθοῦν οἱ πρόγονοί μας πού εἶναι μέσα σὲ αὐτὴ τί ἀκριβῶς γίνεται σήμερα"

Γιὰ πρώτη φορὰ μετὰ τὸ 1922 ἔγινε στὴ Σμύρνη ὁ Ἁγιασμὸς τῶν Ὑδάτων. Μεγάλη ἡ συγκίνηση ἀπὸ τὸ πλῆθος ποὺ εἶχε συγκεντρωθεῖ γιὰ νὰ παρακολουθεῖ τὸν ἑορτασμὸ τῶν Θεοφανείων. Φυσικὰ ἡ τελετὴ δὲν θὰ μποροῦσε νὰ μὴν προκαλέσει τὸ ἔντονο εἶναι τὸ ἐνδιαφέρον τῶν τουρκικῶν ΜΜΕ.
Ὅπως ἦταν ἀναμενόμενο στὸ λιμάνι τῆς ἱστορικῆς πόλης ὁ ἑορτασμὸς ἔλαβε πανηγυρικὸ χαρακτήρα μὲ τὰ μέλη τῆς παροικίας καὶ τοὺς ὀρθόδοξούς της περιοχῆς νὰ κάνουν γιὰ πρώτη φορὰ ἐλεύθερα τὴν τελετὴ τοῦ ἁγιασμοῦ τῶν ὑδάτων σὲ ἀνοικτὸ χῶρο, μετὰ ἀπὸ ἐπίσημη ἄδεια ποὺ ἔλαβαν ἀπὸ....

5 Ιαν 2016

Οἱ ἐξωγήινοι, ἡ Χίλαρι καὶ τὰ ΑΓΙΑ ΘΕΟΦΑΝΕΙΑ

Πλανητικὴ παράκρουση τὰ τελευταῖα 24ωρα, νὰ ἀσχολοῦνται ὅλοι μὲ τὴν Χίλαρι καὶ τοὺς ἐξωγήινους, λὲς καὶ δὲν ἔχει ἄλλα προβλήματα ὁ κόσμος. 
"Χίλαρι: Θὰ πῶ τὴν ἀλήθεια γιὰ τοὺς ἐξωγήινους ἂν ἐκλεγῶ Πρόεδρος τῶν ΗΠΑ. Ἴσως ἔχουν ἤδη ἐπισκεφθεῖ τὸν πλανήτη μας, πρόσθεσε ἠ 68χρονη ὑποψήφια των Δημοκρατικῶν.
Τὴν ὑπόσχεση ὅτι θὰ φτάσει μέχρι τέλους στὸ θέμα τῶν ἐξωγήινων καὶ θὰ ἀποκαλύψει τὴν ἀλήθεια στοὺς πολίτες ἔδωσε ἡ Χίλαρι Κλίντον ἡ ὁποία δίνει ἀγώνα γιὰ νὰ λάβει τὸ χρίσμα τῶν Δημοκρατικῶν ἐνόψει των προεδρικῶν ἐκλογῶν στὶς ΗΠΑ". 
Ἀφοῦ τόσο πολὺ θέλει ἡ κ. Χίλαρι νὰ πεῖ τὴν ἀλήθεια, νὰ ἀκούσουμε καὶ ἐμεῖς τὴν ἀλήθεια ποὺ μᾶς εἶπε ἕνα Γεροντάκι 90 καὶ ἐτῶν στὸ Περιβόλι τῆς Παναγίας.
Καλὴ συγκυρία ἦταν ὅταν σὲ ἕνα προσκύνημα στὸ ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ γνώρισα τὸν Γέροντα Ἰερόθεο. Αὐτὸ ποὺ μὲ τράβηξε σὲ αὐτὸν ἦταν ἡ παιδική του φυσιογνωμία ποὺ ἦταν ἀποτυπωμένη στὸ καμπουριαστὸ κορμάκι του ποὺ τὸ στήριζε πάντα πάνω σε ἕνα μπαστουνάκι. Ἔτσι κάθε φορᾶ ποὺ πήγαινα στὸ Ἅγιο Ὅρος πάντα ἔπρεπε νὰ πάρω τὴν εὐχὴ του μέχρι ποὺ....

Ὁ φασισμὸς τῆς πολιτικῆς ὀρθότητας: Πτήση ἀπὸ Ἀθήνα γιὰ Τὲλ Ἀβὶβ καθυστέρησε δύο ὧρες γιατί οἱ Ἰσραηλινοὶ ἐπιβάτες ἀρνοῦνταν νὰ συνταξιδέψουν μὲ Παλαιστίνιους "τρομοκράτες"

Μιὰ πτήση ἀπὸ Ἀθήνα πρὸς Τὲλ Ἀβὶβ καθυστέρησε σχεδὸν δύο ὧρες ἐξαιτίας  μίας ὁμάδας Ἰσραηλινῶν ἐπιβατῶν ποῦ ἀρνήθηκαν νὰ πετάξουν μαζὶ μὲ τοὺς Παλαιστινίους στὸ ἴδιο ἀεροσκάφος κατηγορώντας τους ὅτι εἶναι «τρομοκράτες».
Ἡ πτήση τῆς Aegean Airlines μὲ ἀριθμὸ 928 εἶχε κολλήσει στὸν ἀεροδιάδρομο τὴν Κυριακή το βράδυ, καθὼς ἡ διαμάχη συνεχιζόταν, μὲ τοὺς Ἑβραίους ἐπιβάτες νὰ ἐμποδίζουν τὸ ἀεροπλάνο νὰ ἀπογειωθεῖ μέχρι νὰ ἀποβιβαστοῦν δύο Παλαιστίνιοι
Τὸ ἑλληνικὸ πλήρωμα δὲν κατάλαβε ἀρχικὰ τὴν αἰτία τῆς φασαρίας καὶ συνέχισε μὲ τὶς προετοιμασίες γιὰ τὴν πτήση καθὼς οἱ δύο ἐπιβάτες ἀπὸ τὴν Ἀνατολικὴ Ἱερουσαλὴμ στοχοποιήθηκαν ἀπὸ τοὺς συνεπιβαίνοντές τους Ἑβραίους.
Οἱ καταγγέλλοντες ἰσχυρίστηκαν ὅτι οἱ Παλαιστίνιοι πολίτες θὰ μποροῦσαν  νὰ εἶναι "τρομοκράτες" καὶ ἀπαίτησαν νὰ ψάξουν τὶς ἀποσκευές τους, ἀκόμη καὶ ἀφοῦ εἶχαν ἐγκαταλείψει τὸ ἀεροσκάφος.
Ἡ ἀνακοίνωση τῆς ἀεροπορικῆς ἑταιρείας ἀναφέρει:
"Σὲ συνέχεια σχετικῶν δημοσιευμάτων ἡ AEGEAN ἐνημερώνει ὅτι στὴν προγραμματισμένη πτήση Α3 928 ἀπὸ Ἀθήνα πρὸς Τὲλ Ἀβίβ, στὶς 3 Ἰανουαρίου 2016, ἐκφράστηκε ἀπὸ ἀριθμὸ Ἰσραηλινῶν ἐπιβατῶν ἀνησυχία καὶ ἔντονη διαμαρτυρία γιὰ....

Ὁ Ἅγιος Πορφύριος σὲ oἶκο ἀνοχῆς τῶν Ἀθηνῶν παραμονὴ τῶν Θεοφανείων!

Ἀπὸ τὸ βιβλίο: «Ἀνθολόγιο Συμβουλῶν», Ἁγίου Γέροντος Πορφυρίου
«Πρὶν μερικὰ χρόνια, παραμονὴ τῶν Θεοφανείων, ὁ Γέροντας Πορφύριος πῆγε, κατὰ τὸ ἔθιμο, ν’ ἁγιάσει τὰ σπίτια. Ὅπως ἔμπαινε στὰ σπίτια ἕνα ἕνα, μπῆκε καὶ σ’ ἕνα σπίτι, τὸ ὁποῖο, χωρὶς νὰ τὸ γνωρίζει ὁ ἴδιος, ἦταν οἶκος ἀνοχῆς. Τὴν ὥρα πού ἄρχισε νὰ ψάλλει «Σῶσον, Κύριε, τὸν λαόν Σου …» καὶ ν’ ἁγιάζει, τοῦ λέει ἡ ἰδιοκτήτρια: «Μή, μή, δὲν κάνει αὐτὲς νὰ φιλήσουν τὸ σταυρό». Κι ὁ Γέροντας Πορφύριος τῆς εἶπε: «Δὲν ξέρω ἂν αὐτὲς ἢ ἐσὺ δὲν κάνει νὰ φιλήσουν τὸ Σταυρό». Ἀσπάσθηκαν τὸ σταυρὸ οἱ γυναῖκες ἐκεῖνες καὶ ὁ Γέροντας Πορφύριος τοὺς μίλησε μὲ τρυφερότητα. Τοὺς μίλησε γιὰ τὴν ἀγάπη πρὸς τὸ Θεό.

Βλέποντας τὴν μορφὴ τοῦ Γέροντος Πορφυρίου, οἱ γυναῖκες ἐκεῖνες ὑπέστησαν μία ἐσωτερικὴ ἀλλοίωση ἰδιαίτερα, ὅταν εἶπε: «Ν’ ἀγαπήσετε τὸ Χριστό, ποὺ σᾶς ἀγαπᾶ, καὶ θὰ δεῖτε τότε πόσο εὐτυχισμένες θὰ εἶστε. Ἂν ξέρατε πόσο σᾶς ἀγαπᾶ ὁ Χριστός! Προσπαθῆστε κι ἐσεῖς νὰ τὸν ἀγαπήσετε». Γνώριζε ὁ Γέροντας Πορφύριος ὅτι ἂν ἐκεῖνες οἱ γυναῖκες γνώριζαν τὸ Χριστὸ καὶ τὸν ἀγαποῦσαν θὰ ἐγκατέλειπαν τὸ ἐπάγγελμα ποὺ ἔκαναν».

Ἔρχονται μέσα στὸ 2016 οἱ βιομετρικὲς ταυτότητες λόγω πιέσεων τῶν ΗΠΑ

Ἀπόδοση στόν Ἰαμβικὸ Κανόνα τῶν Φώτων τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Δαμασκηνοῦ

Ὁ Ἰαμβικὸς κανόνας εἶναι ποίμα τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Δαμασκηνοῦ. Ἡ ἐλεύθερη ἀπόδοση πραγματοποιήθηκε ἀπὸ τὸν Ἀρχιμανδρίτη πατέρα Εὐσέβιο Βίττη. Ἐκδόσεις «Ὀρθόδοξη κυψέλη».
Ἦχος β΄ Ὠδὴ α΄ Ὁ Εἱρμὸς
«Στείβει θαλάσσης, κυματούμενον σάλον,
Ἤπειρον αὖθις, Ἰσραὴλ δεδειγμένον.
Μέλας δὲ πόντος, τριστάτας Αἰγυπτίων,
Ἔκρυψεν ἄρδην, ὑδατόστρωτος τάφος,
Ῥώμῃ κραταιᾷ, δεξιᾶς τοῦ Δεσπότου.»....

Διαβάστε τοὺς εἱρμοὺς καὶ τὴν ἀπόδοσή τους…

Ἐκδήλωση στήν Βέροια: "Ἡ μόνη λύση στήν σύγχρονη κρίση"



Ἡ «ΕΝΩΜΕΝΗ ΡΩΜΗΟΣΥΝΗ» σᾶς προσκαλεῖ στὴν διάλεξη ποὺ ὀργανώνει, μὲ τὴν εὐλογία τῆς Ἱ.Μ. Βεροίας & Ναούσης, τὸ Σάββατο, 9 Ἰανουαρίου 2016 καὶ ὥρα 18:30 μ.μ.στὸ ΠΑΥΛΕΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ Βέροιας μὲ θέμα: «Η ΜΟΝΗ ΛΥΣΗ ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΚΡΙΣΗ».


Ὁμιλητής θὰ εἶναι ὁ κ. Δημήτριος Μεταλληνός, Διδάκτωρ Ἱστορίας, Μέλος Ε.ΔΙ.Π. Ἰονίου Πανεπιστημίου.

Ἡ Εἴσοδος εἶναι ἐλεύθερη.
enromiosini.gr

4 Ιαν 2016

Γιὰ τὸν Μέγα Ἁγιασμὸ

Ὁ Μεγάλος Ἁγιασμός τελεῖται κάθε χρόνο τήν 5η καί 6η Ἰανουαρίου. Πολλοί εἶναι αὐτοί οἱ ὁποῖοι ρωτοῦν ἄν ὁ Ἁγιασμός αὐτός πίνεται, χρησιμοποιεῖται γιά ραντισμό, φυλάσσεται στά σπίτια καί ἄν ἀντικαθιστᾶ τή θεία Κοινωνία. Τό κείμενο πού ἀκολουθεῖ, μεταγλωττισμένο στή νεοελληνική, ἀποτελεῖ «εἰδική γνωμοδότηση περί τοῦ θέματος τοῦ Μεγάλου Ἁγιασμοῦ, δηλ. πῶς λαμβάνεται αὐτός παρά τῶν χριστιανῶν, ἐάν φυλάσσεται καί ἐάν ἀπ' αὐτόν μεταλαμβάνουν» οἱ πιστοί, συνταχθέν ὑπό τοῦ μακαριστοῦ Μητροπολίτου Πατρῶν κυροῦ Νικοδήμου. Ἀρχικῶς αὐτή δημοσιεύθηκε στά ΔΙΠΤΥΧΑ τοῦ ἔτους 1999 (σσ. οη΄-π΄), πρός ἐνημέρωση τῶν εὐλαβέστατων Ἐφημερίων καί πληροφόρηση τῶν πιστῶν.
1. Ὑπάρχει διαφορά ἀνάμεσα στό Μεγάλο Ἁγιασμό 
πού τελεῖται τήν παραμονή τῶν Θεοφανείων καί ἐκεῖνον τῆς κύριας ἡμέρας τῆς ἑορτῆς;
Ὁ Μεγάλος Ἁγιασμός πού τελεῖται τήν παραμονή τῶν Θεοφανείων καί ἀνήμερα τῆς ἑορτῆς εἶναι ἀκριβῶς ὁ ἴδιος. Ἐσφαλμένα κάποιοι θεωροῦν ὅτι δῆθεν τελεῖται τήν παραμονή ὁ «μικρός Ἁγιασμός» καί τήν ἑπόμενη ὁ «Μέγας». Καί στίς δύο περιπτώσεις τελεῖται ὁ Μεγάλος Ἁγιασμός. Μικρός Ἁγιασμός τελεῖται τήν πρώτη μέρα κάθε μήνα, καθώς καί ἐκτάκτως...

Τὰ Θεοφάνεια στά Φάρασα τῆς Καππαδοκίας

Ἀπὸ τὸ βιβλίο: «Τὰ Φάρασα τῆς Καππαδοκίας» μνῆμες Φαρασιωτῶν Γερόντων, 
ἔκδοση Ἱ. Ἡσυχαστηρίου «Εὐαγγελιστοῦ Ἰωάννου τοῦ Θεολόγου» Σουρωτὴ Θεσσαλονίκης 
Τὰ Θεοφάνεια - Μικρὰ Φῶτα 
Τὴν παραμονὴ τῶν Θεοφανείων οἱ Βαρασιῶτες τὴν ἔλεγαν «Μουτσούκκα Φῶτα», δηλαδὴ Μικρὰ Φῶτα. Πρωὶ-πρωί, νύχτα ἀκόμη, πήγαιναν στὴν ἐκκλησία, ὅπου γινόταν ὁ Ἁγιασμός. Ἔπιναν Ἁγιασμὸ καὶ ἔπαιρναν καὶ στὰ σπίτια τους, γιὰ νὰ ραντίσουν. Ἔβαζαν καὶ στὶς ποτίστρες, γιὰ νὰ πιοῦν καὶ τὰ ζωντανά τους. Μέχρι τὸ βράδυ τὸν τελείωναν. Πολλοὶ ἐκείνη τὴν ἡμέρα λούζονταν, γιατί πίστευαν πὼς ἔτσι δὲν θὰ εἶχαν πονοκέφαλο ὅλον τὸν χρόνο. 
Ὁ παπὰς γύριζε τὸ χωριό, ράντιζε καὶ ἁγίαζε τὰ σπίτια καὶ τὰ ὑποστατικά. Τὸν συνόδευε ἕνα παιδὶ κρατώντας ἕνα μικρὸ μπακιρένιο σκεῦος, τὸ «σιτιλόκκο», γεμάτο μὲ Ἁγιασμό. 
Ἐκείνη τὴν ἡμέρα οἱ Φαρασιῶτες κρατοῦσαν αὐστηρὴ νηστεία. Ἔτρωγαν μόνο...

«Ἡ Ἐσταυρωμένη Βόρειος Ἤπειρος»

Ὁ κ. Φιλόθεος Κεμεντζετζίδης καὶ ἡ κ. Καραγεωργίου-Πάπιστα Σταματία, μιλοῦν στὴν ἐκπομπὴ τοῦ Δημήτρη Νατσιοῦ «Γράμματα σπουδάματα» (TV4E) μὲ θέμα: «Ἡ Ἐσταυρωμένη Βόρειος Ἤπειρος»

Ἡ ἀληθινὴ Παιδεία

Ἀπόσπασμα ἀπὸ τὸ βιβλίο «Ῥωμαίικο Ὁδοιπορικό» Α΄, τοῦ Μοναχοῦ Ἀβραὰμ Ἁγιορείτου
Καμία φίλοι μου ὠφέλεια δὲν μπορεῖ νὰ προξενήση στὸν ἄνθρωπο ἡ παιδεία χωρὶς τὴ φρόνηση καὶ τὴ χρηστότητα τῶν ἠθῶν· ὅσο εἶναι κανεὶς πολυμαθέστερος, τόσο περισσότερο κινδυνεύει νὰ καταποντισθῆ στὸ πέλαγος τῆς πολυμάθειάς του, ὅταν αὐτὴ στειρεῖται τὸ πηδάλιο τῆς ἀρετῆς. Ὁ μόνος καρπὸς τῆς παιδείας πρέπει νὰ εἶναι ἡ ἡμερότητα τῶν ἠθῶν καὶ ἡ ἀληθινὴ φιλανθρωπία, ποὺ χωρὶς αὐτά, ὅποιος καυχιέται πὼς εἶναι λόγιος καὶ μορφωμένος λέει ψέμματα, αὐταπατᾶται καὶ γίνεται ἀξιοκατάκριτος.
Ὁ ἀληθινὸς λόγιος καὶ ἐκπαιδευμένος γνωρίζεται ἀπὸ τὴ φρονιμάδα ποὺ ἔχει νὰ διοικῆ καὶ οἰκονομεῖ τὴ ζωή του, καὶ ἀπὸ τὴ δυνατὴ προσοχή του στὸ νὰ μὴν ἀπατηθῆ ἀλλὰ στὸ νὰ...

Βίος Ἁγίου Νικηφόρου τοῦ λεπροῦ - μνήμη 4 ᾿Ιανουαρίου

Ἀπό τό βιβλίο Σίμωνος Μοναχοῦ «Ἅγιος Νικηφόρος ὁ Λεπρός, τῆς καρτερίας ἀθλητὴς λαμπρὸς»  
Ὁ Ὅσιος Πατήρ ἡμῶν Νικηφόρος, κατά κόσμον Νικόλαος Τζανακάκης, ἐγεννήθη στό χωριό Σηρικάρι τοῦ Νομοῦ Χανίων Κρήτης. Σέ πολύ μικρή ἡλικία στερήθηκε καί τούς δύο γονεῖς του. Ὅταν ἔγινε δεκατριῶν ἐτῶν, ὁ παπποῦς του τόν ἔστειλε νά ἐργαστῆ σ” ἕνα κουρεῖο στά Χανιά. Στήν ἐργασία αὐτή τόν ἀγαποῦσαν ὅλοι, ἐπειδή ἦταν ὄμορφος, ἔξυπνος καί κοινωνικός.
Ὅμως ἡ ζωή τοῦ ἐπεφύλασσε ἕνα πολύ δύσκολο καί ὀδυνηρό ἄθλημα, πού ἄρχισε τότε, μέ τήν ἐμφάνιση τῶν πρώτων σημαδιῶν τῆς νόσου τοῦ Χάνσεν, τῆς γνωστῆς Λέπρας.
Γιά νά μή τόν ἀντιληφθοῦν οἱ ἀρχές καί τόν κλείσουν στό ἄνυδρο νησί τῆς Σπιναλόγκας, σέ ἡλικία μόλις δεκαέξι ἐτῶν ἔφυγε γιά τήν ᾿Αλεξάνδρεια.
᾿Εκεῖ γνωρίστηκε μέ τήν ἀνθοῦσα τότε ῾Ελληνική παροικία καί μέ ἀρχιερεῖς τοῦ Πατριαρχικοῦ θρόνου καί ὅλοι αὐτοί ἀγάπησαν πολύ τόν καλό Νικόλαο.
Μετά ἀπό λίγα χρόνια, πού τά σημάδια τῆς νόσου ἔγιναν πολύ ἐμφανῆ, ἔπρεπε καί ἀπό ἐκεῖ νά φύγει. Νά πάη, ὅμως, ποῦ; Κανένα δέν γνώριζε πουθενά. Τότε ἕνας ᾿Αρχιερεύς, πού ὁ Νικόλαος τοῦ ἐμπιστεύθηκε τό πρόβλημά του, τόν ἔστειλε στό λωβοκομεῖο τῆς Χίου, κοντά στόν Πατέρα ῎Ανθιμο, τόν μετέπειτα Ἅγιο Ἄνθιμο. Μετά τρία χρόνια, ὁ Ἅγιος Ἄνθιμος τόν ἔκειρε μοναχό, μέ τό ὄνομα Νικηφόρος. Κοντά στόν Πατέρα ῎Ανθιμο, ὁ Πατήρ Νικηφόρος ἔφθασε σέ μεγάλα...

Σχόλιο σὲ βιβλιοκρισία ἀντορθόδοξου βιβλίου

Ἱερὰ Μητρόπολις Πειραιῶς, 
Γραφεῖο ἐπὶ τῶν αἱρέσεων καὶ τῶν παραθρησκειῶν
Τὰ δραματικὰ γεγονότα στὸν χῶρο τοῦ Διαχριστιανικοῦ Οἰκουμενισμοῦ εἶναι καταιγιστικὰ καὶ ἔρχονται δυστυχῶς νὰ ἐπιβεβαιώσουν τοὺς φόβους καὶ τὶς ἀνησυχίες μας, ὅτι ὄντως κινδυνεύει ἡ γνησιότητα τῆς ὀρθοδόξου αὐτοσυνειδησίας μας. Ἔρχονται οἱ πλέον ἐπίσημοι ἐκπρόσωποί του νὰ κηρύξουν μία ἄλλη «Ὀρθοδοξία», ὄχι αὐτὴ τῶν ἁγίων καὶ θεοφόρων Πατέρων, ἀλλὰ τοῦ διαχριστιανικοῦ συγκρητισμοῦ, ἡ ὁποία θὰ στηρίζεται στὶς ποικίλες αἱρετικὲς θεωρίες του, δηλαδὴ θὰ εἶναι κράμα ἀλήθειας καὶ ψεύδους. Ἔρχονται νὰ προσαρμόσουν καὶ ἐναρμονίσουν τὴν σώζουσα διδασκαλία της μὲ τὶς πλάνες τῶν αἱρετικῶν, γιὰ νὰ γίνει ἡ πολυπόθητη «ἕνωση τῶν ἐκκλησιῶν»!
Ἀφορμὴ γιὰ τὸ παρὸν σχόλιό μας πήραμε ἀπὸ μία ἐκτενῆ βιβλιοκριτικὴ σὲ ἕνα, κατὰ τὴ γνώμη μας, κακόδοξο βιβλίο, τοῦ γνωστοῦ καθηγητῆ τῆς Φιλοσοφίας στὸ Κολλέγιο τοῦ Τίμιου Σταυροῦ στὸ Γοῦστερ (Worcester) τῶν Η.Π.Ά, π. Παντελεήμονος Μανουσάκη, μὲ τίτλο: «Ὑπὲρ τῆς τῶν Πάντων Ἑνώσεως». Τὴ βιβλιοκριτικὴ ἔκανε ὁ κ. Νικόλαος Ἀσπρούλης, Μάστερ θεολογίας, π. Δρ. Φιλοσοφίας ΕΑΠ, Ἐπιστημονικὸς Συνεργάτης Ἀκαδημίας Θεολογικῶν Σπουδῶν Βόλου καὶ...

Ὁ Βλαδίμηρος Πούτιν γιά τό σύμφωνο συμβίωσης

3 Ιαν 2016

Ἅγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς: «Ἐὰν ἡ διαπαιδαγώγηση χωριστεῖ ἀπὸ τὴν ἐπιστήμη τοῦ Χριστοῦ, δὲν χάνεται ἡ ἐπιστήμη τοῦ Χριστοῦ, ἀλλὰ ἡ διαπαιδαγώγηση, καὶ οἱ πραγματικοὶ ἄνθρωποι»

Ἀπὸ τὸ βιβλίο: «Δὲν φτάνει μόνο ἡ πίστη…» 
Ἱεραποστολικὲς Ἐπιστολὲς Β΄, Ἁγίου Νικολάου Βελιμίροβιτς
Σ΄ ἕναν καθηγητὴ γιὰ τὸ μάθημα τῶν θρησκευτικῶν
Θυμώνετε μὲ κάποιους φίλους σας, οἱ ὁποῖοι δυσαρεστοῦνται μὲ τὸ μάθημα τῶν θρησκευτικῶν στὰ σχολεῖα. Ἔχετε δίκαιο. Ὁ θυμὸς σας εἶναι δίκαιος θυμός. Τέτοιος θυμὸς ἔχει ἀξία μπροστὰ στὸν Θεό. Ὅμως δὲν ὠφελεῖ μόνο ὁ θυμός, οὔτε μόνον ἡ πειθώ. Πρέπει καὶ νὰ προσεύχεστε γιὰ ἐκείνους, οἱ ὁποῖοι κατὰ τὴν ἀφροσύνη τους ξεσηκώνονται ἐναντίον τοῦ νόμου τοῦ Θεοῦ στὰ σχολεῖα. Νὰ τοὺς ἀνοίξει ὁ Θεὸς τὰ μάτια, ὥστε νὰ δοῦν ὅτι κόβουν τὸ κλαδὶ πάνω στὸ ὁποῖο κάθονται. Διότι ὅλη ἡ διαπαιδαγώγηση τῆς χριστιανικῆς νεολαίας βασίζεται πάνω στὸν ἀταλάντευτο βράχο τῆς ἐπιστήμης τοῦ Χριστοῦ. Σ΄ ἐκεῖνον βασιστήκαμε καθ΄ ὅλη τὴ χιλιετία τῆς βαπτισμένης ἱστορίας μας, σ΄ ἐκεῖνον πρέπει νὰ βασιστοῦμε καὶ σήμερα καὶ αὔριο καὶ...

Πατήρ Κωνσταντῖνος Στρατηγόπουλος: «Δρόμος, προοπτικὴ καὶ ἀρχὴ τῆς ζωῆς»

Ἀπομαγνητοφωνημένη ὁμιλία τοῦ πρωτοπρεσβυτέρου Κωνσταντίνου Στρατηγόπουλου, ἀπό τήν ἱστοσελίδα floga.gr, ἐπάνω στό χωρίο τοῦ κατά Μᾶρκον Εὐαγγελίου, κεφάλαιο 1ο, στίχοι 1 ἕως 8, στά πλαίσια τῆς ἑρμηνείας πού ἔγινε στό κήρυγμα τῆς Κυριακῆς 2-1-2005.
Ἡ περικοπή πού ἀκούσαμε πρίν ἀπό λίγο εἶναι ἡ ἔναρξη, ἡ ἀρχή τοῦ κατά Μᾶρκον Εὐαγγελίου καί, ἀπ᾿ ὅ,τι φαίνεται, ὁ Εὐαγγελιστής Μᾶρκος ἐπέλεξε ἕναν πρωτότυπο τρόπο γιά νά δώσει στήν ἀρχή πολύ συνοπτικά (ἐξάλλου τό Εὐαγγέλιό του εἶναι τό μικρότερο, εἶναι πολύ λιτός ὁ Εὐαγγελιστής Μᾶρκος). Διάλεξε λοιπόν αὐτή τήν ἀρχή τοῦ Εὐαγγελίου -ὁ ἴδιος τό λέει «ἀρχή τοῦ Εὐαγγελίου»- νά τήν ὁρίσει στίς πρῶτες γραμμές μέ ἕναν τρόπο πού καθορίζει τό τί σημαίνει νά ζοῦμε κοντά στόν Χριστό. ῞Ολο του τό Εὐαγγέλιο εἶναι περιεκτικό σέ νοήματα, ἀλλά ἐδῶ ὁ Μᾶρκος εἶναι πραγματικά λιτός καί πολύ βαθιά περιεκτικός, καί ἐπέλεξε τή διήγηση αὐτή πού ἀφορᾶ τόν Ἰωάννη τόν Πρόδρομο γιά νά κάνει αὐτό τό γεγονός. Οἱ ἄλλοι Ἀπόστολοι...

Ἡ κατάργηση τοῦ ρευστοῦ χρήματος ὁδηγεῖ στὴν ἀπόλυτη δικτατορία

Τὸ παγκόσμιο Τραπεζικὸ σύστημα ἐργάζεται σταθερὰ καὶ ὀργανωμένα στὴν τελικὴ ἐφαρμογὴ τοῦ πλαστικοῦ χρήματος καὶ ἐξαφάνιση τοῦ ρευστοῦ χρήματος μὲ πρόσχημα τὴν φοροδιαφυγὴ καὶ τὴν παράνομη δραστηριότητα. Ἡ κυβέρνηση προωθεῖ τὴν χρήση τῶν ἠλεκτρονικῶν καρτῶν καὶ ἤδη ἔχει ἐξαγγείλει τὴν ἐφαρμογὴ τῆς ἠλεκτρονικῆς ταυτότητας. Γιὰ τὸ σκοπὸ αὐτὸ μᾶς παρέχονται διάφορες «ἐξυπηρετήσεις».
Ὁ στόχος, τσέπη ἄδεια ἀλλὰ ὅλοι μὲ «ἠλεκτρονικὰ πορτοφόλια». Καὶ εἶναι γνωστὸ ὅτι οἱ ἄνθρωποι ὅταν ἔχουν ἄϋλη πίστωση –καὶ ὄχι τὸν περιορισμὸ τοῦ φυσικοῦ χρήματος- ξεφεύγουν εὐκολότερα καὶ ξοδεύουν περισσότερα διότι ἁπλὰ δὲν νιώθουν τὸ φυσικὸ ὅριο ποὺ θέτει ἡ ἔλλειψη τοῦ φυσικοῦ χρήματος. Ἂς δοῦμε πόσο ἐκτινάχθηκαν οἱ προϋπολογισμοὶ τῶν οἰκογενειῶν ἀπὸ τότε ποὺ ἄρχισε ἡ χρήση τοῦ «πλαστικοῦ» χρήματος. Κι αὐτὸ γιατί ἐπιτρέπει στὸν καθένα νὰ...

Κυκλοφορήθηκε ἀπὸ τὴν «Ἑνωμένη Ρωμηοσύνη» τὸ νέο παιδικὸ βιβλίο γιὰ τὸν Ἅγιο Ἀρσένιο τὸν Καππαδόκη

Στὴ σειρὰ «Συναξάρια γιὰ παιδιὰ»  ἐκδόθηκε ἀπὸ τὴν «Ἑνωμένη Ρωμηοσύνη» τὸ δεύτερο βιβλίο, ἀφιερωμένο στὸν Ἅγιο Ἀρσένιο τὸν Καππαδόκη μὲ τίτλο: «Ὁ θαυματουργὸς Δάσκαλος».
Εἶναι ἕνα μικρό, μόλις 70 σελίδων, βιβλίο, χωρὶς κανέναν πρόλογο, μὲ εὐσύνοπτο περιεχόμενο καὶ ὡραία, χαρακτηριστικὴ εἰκονογράφηση. Ὅλα αὐτὰ κατατάσσουν τὸ βιβλίο στὰ παιδικά, ἀλλὰ διαβάζεται μὲ μεγάλο ἐνδιαφέρον καὶ ἀπὸ μεγάλους, γιατὶ ὁ τρόπος τῆς γραφῆς εἶναι λογοτεχνικὸς ἀλλὰ καὶ πρωτότυπος καὶ ἀξιόλογος: Τὸ κάθε κεφάλαιο ξεκινᾶ μὲ ἕνα περιστατικό, σὲ μιὰ συγκεκριμένη χρονικὴ στιγμὴ ἢ μὲ ἕνα πρόσωπο καὶ στὴ συνέχεια ἀναπτύσσεται τόσο ἡ δράση ὅσο καὶ ὁ στοχασμός, ἔτσι ποὺ ἀρκετὲς φορές, καθὼς διαβάζεις, διαπιστώνεις πὼς ἕνα...

2 Ιαν 2016

Παιδί "γκέι" γονιῶν προειδοποιεῖ


Παιδί γκέι γονιών προειδοποιεί
Μία Προειδοποίηση Ἀπὸ Τὸν Καναδά: Ὁ Ὁμοφυλοφιλικὸς Γάμος Διαβρώνει Θεμελιώδη Δικαιώματα                                                                                                                                                        τῆς Dawn Stefanowicz                                                 ”Εἶμαι ἕνα ἀπὸ τὰ ἕξι ἐνήλικα παιδιὰ ὁμοφυλόφιλων γονέων ποὺ πρόσφατα κατέθεσαν στὸ Ἀνώτατο Δικαστήριο τῶν ΗΠΑ, ζητώντας ἀπὸ τὸ Δικαστήριο νὰ σεβαστεῖ τὴν ἀρχὴ τῶν πολιτῶν νὰ διατηρήσουν τὸν ἀρχικὸ ὁρισμὸ τοῦ γάμου: τὴν ἕνωση μεταξὺ ἑνὸς ἄνδρα καὶ μίας γυναίκας ποὺ ἀποκλείει ὅλους τους ἄλλους, ἔτσι ὥστε τὰ παιδιὰ νὰ γνωρίζουν καὶ νὰ μποροῦν νὰ ἀνατραφοῦν ἀπὸ τοὺς βιολογικοὺς γονεῖς τους. Ἐπίσης ζῶ στὸν Καναδά, ὅπου ὁ γάμος τοῦ ἰδίου φύλου κατοχυρώθηκε μὲ ὁμοσπονδιακὴ ἐντολὴ τὸ 2005. 


Εἶμαι ἡ κόρη ἑνὸς γκέι πατέρα ποὺ πέθανε ἀπὸ AIDS. Περιέγραψα τὴν ἐμπειρία μου στὸ βιβλίο μου: Ἡ Ἐπίδραση τῶν Ὁμοφυλόφιλων Γονέων. Πάνω ἀπὸ πενήντα ἐνήλικα παιδιὰ ποὺ μεγάλωσαν μὲ ὁμοφυλόφιλους γονεῖς ἔχουν ἐπικοινωνήσει μαζί μου γιὰ νὰ μοιραστοῦν τὶς ἀνησυχίες μου γιὰ τὸ γάμο ἀτόμων τοῦ ἰδίου φύλου καὶ τὴν ἀνατροφὴ τῶν παιδιῶν. Πολλοὶ ἀπὸ ἐμᾶς παλεύουμε μὲ τὴν δική μας σεξουαλικότητα καὶ τὴν αἴσθηση τοῦ φύλου, λόγω τῶν ἐπιδράσεων στὰ οἰκιακὰ περιβάλλοντα ποὺ μεγαλώνουμε.,,,

Ὁ πατήρ Ἀρσένιος Βλιαγκόφτης γιά τήν Kυριακή μετὰ τήν Χριστοῦ Γέννηση

Ἐκπομπὴ ἀπὸ τὸν ὀσιολογιώτατο Μοναχὸ πατέρα Ἀρσένιο Βλιαγκόφτη, ἀναλύει τὰ θεολογικὰ νοήματα τῆς Κυριακῆς μετὰ τῶν Χριστουγέννων.

1 Ιαν 2016

«…Παρὰ νὰ μένουν ἤθελαν κοντὰ στοὺς Λωτοφάγους, λωτὸ νὰ τρῶνε, τὴ γλυκιὰ πατρίδα λησμονώντας»

Γράφει  Ἠλιάδης Σάββας, Δάσκαλος
Στὴ δέκατη ραψωδία τῆς Ὀδύσσειας (στίχοι 82-104),  ὁ Ὀδυσσέας ἀφηγεῖται στὸν Ἀλκίνοο  τὴν περιπέτειά του μὲ τοὺς συντρόφους του στὴ χώρα τῶν Λωτοφάγων. Ἰδοὺ ἡ ἀφήγηση, σὲ ἀπόδοση στὴ Νεοελληνική, ἀπὸ τὸ Ζήσιμο Σίδερη. Ἃς τὴν ἀπολαύσουμε:  
«Μέρες ἐννιὰ παράδερνα μ’ ἀνάποδους ἀνέμους
στὸ ψαροθρόφο πέλαγο. Τὴ δέκατη πιὰ μέρα
στοὺς Λωτοφάγους πήγαμε, πόχουν θροφὴ λουλούδια, 
Τότε ὄξω βγήκαμε νερὸ νὰ πάρουμε ἀπὸ βρύση,
κι ἐκεῖ τραπέζι ἑτοίμασαν κοντὰ στὰ πλοῖα οἱ ναῦτες.
Καὶ μιὰ μπουκιὰ ἅμα φάγαμε καὶ βρέξαμε τὰ χείλια,
τότε συντρόφους ἔστειλα νὰ πᾶνε καὶ νὰ μάθουν,
ποιοὶ κατοικοῦσαν ἄνθρωποι στὸν τόπο σιτοφάγοι, 
π’ ὅλους δυὸ διαλέγοντας καὶ τρίτον ἕναν κράχτη.
Κι ἐκεῖ ποὺ πῆγαν τρέχοντας, τοὺς Λωτοφάγους βρῆκαν.
Αὐτοὶ κακὸ δὲ σκέφτηκαν νὰ κάμουν στοὺς συντρόφους
μόνο τους ἔδωσαν λωτὸ νὰ φᾶνε. Κι ἂν κανένας
τὸ μελιστάλαχτο καρπὸ τὸν ἔβαζε στὸ στόμα,
πίσω δὲν ἤθελε νὰ ρθεῖ, μήτε εἴδηση νὰ φέρει,
παρὰ νὰ....

Καλὴ Χρονιά, Καλὴ Λευτεριὰ!

Γράφει ὁ  Θεοφάνης Μαλκίδης
Κάθε τέλος μίας χρονιᾶς ἀποτελεῖ καὶ ἕναν προσωπικὸ ἀπολογισμό, φαντάζομαι καὶ συλλογικό. Ἄλλωστε ἔτσι ἁρμόζει σὲ πολιτικὰ ὄντα. Καὶ βεβαίως κάθε ἀρχὴ ἑνὸς νέου ἔτους ἀποτελεῖ ἕνα ξεκίνημα γιά, σὺν Θεῶ, μεγάλες, ὅπως ἁρμόζει σὲ ἀνθρώπινες ὑπάρξεις, πράξεις.  
Πράξεις ποὺ νὰ εἶναι ἀντίστοιχες μὲ αὐτὲς ποὺ προσδοκᾶ νὰ ὑλοποιήσει κάθε ἄνθρωπος ποὺ νοιάζεται καὶ ἀγαπᾶ τὴ ζωή, ποὺ ἀγαπᾶ δηλαδὴ τοὺς συνανθρώπους του καὶ μάχεται γιὰ κάτι ἀνώτερο καὶ σπουδαῖο. Πράξεις ποὺ νὰ εἶναι ἀντίθετες μὲ αὐτὲς ποὺ ἔκανε καὶ ντρέπεται, βλάπτοντας, συκοφαντώντας, δυσφημίζοντας, ἀκόμη καὶ κολακεύοντας, ὅπως ἔλεγε ὁ Διογένης ἀναφέροντας ὡς τὸ μεγαλύτερο κακό.
Ὁ  Γιῶργος  Σεφέρης  μιλώντας  τὸ 1969 γιὰ τὴν κατάσταση στὴν Ἑλλάδα, τὴν ἐποχὴ ἐκείνη, καταγράφει μὲ ἐντυπωσιακὰ προφητικὸ τρόπο καὶ τὸ σήμερα: "Μᾶς ἔχει ἐπιβληθεῖ ἕνα καθεστὼς ὁλωσδιόλου ἀντίθετο μὲ τὰ ἰδεώδη γιὰ τὰ ὁποῖα πολέμησε ὁ κόσμος μας καὶ τόσο περίλαμπρα ὁ λαός μας.... Εἶναι μιὰ κατάσταση ὑποχρεωτικῆς νάρκης, ὅπου ὅσες πνευματικὲς ἀξίες κατορθώσαμε νὰ....

Ἅγιος Παΐσιος: «Ὁ Μέγας Βασίλειος ἐὰν ζοῦσε στὴν ἐποχή μας θὰ ἔπιανε ξανὰ τὴν σπηλιὰ καὶ τὸ κομποσχοίνι»

φωτό: "Ρωμαίικου"
Ἀπόσπασμα ἀπὸ τὸ βιβλίο «Ἐπιστολές»,
(Ἁγίου) Γέροντος Παϊσίου Ἁγιορείτου, 
ἔκδοση Ἱ. Ἡσυχαστηρίου «Εὐαγγελιστοῦ Ἰωάννου τοῦ Θεολόγου» Σουρωτὴ Θεσσαλονίκης 
…Οἱ περισσότεροι Πνευματικοί τῆς ἐποχῆς μας εἶναι καλογερομάχοι καὶ ποικιλοτρόπως βάλλουν κατὰ τοῦ Μοναχισμοῦ καὶ μάλιστα χρησιμοποιοῦν καὶ Μεγάλους Βασιλείους μὲ Βασιλειάδες καὶ κοινωνικὴ δράση κ.λ.π. Δὲν θέλω νὰ ἀναφέρω τὴν ζωὴ τοῦ Μεγάλου Βασιλείου, πρὶν ἀρχίση τὶς Βασιλειάδες, ἀλλὰ ἁπλῶς νὰ πῶ τὸν λογισμό μου, τί θὰ ἔκανε ὁ Μέγας Βασίλειος, ἐὰν ζοῦσε στὴν ἐποχή μας. Ἔχω τὴν γνώμη ὅτι θὰ ἔπιανε ξανὰ τὴν σπηλιὰ καὶ τὸ κομποσχοίνι, βλέποντας τὴν φλόγα τῆς ἀγάπης (ἀπὸ τὶς Βασιλειάδες καὶ ἄλλων Ἁγίων Πατέρων) νὰ ἔχη ἁπλώσει παντοῦ, ὄχι μόνο στοὺς πιστοὺς ἀλλὰ ἀκόμη καὶ στοὺς ἀπίστους, οἱ ὁποῖοι ὅλοι μαζὶ ἀποτελοῦν τὴν Κοινωνικὴ Πρόνοια, ποὺ περιθάλπει ἀκόμη καὶ μέλη τῶν Πνευματικῶν Φιλανθρωπικῶν Συλλόγων (μὲ χαρτὶ μόνον ἀπορίας). Μὲ λίλα λόγια, ἡ Κοινωνικὴ Πρόνοια καθημερινῶς φωνάζει: «Ἅγιοι Πατέρες τῆς ἐποχῆς μας, ἀφῆστε τὴν φιλανθρωπία σ΄ ἐμᾶς τοὺς λαϊκούς, ποὺ δὲν μποροῦμε να κάνουμε καὶ κάτι ἄλλο, καὶ ἐσεῖς κοιτάξτε νὰ ἀσχοληθῆτε μὲ κάτι τὸ πνευματικώτερο». 
Δυστυχῶς ὅμως, ὄχι μόνον αὐτὸ δὲν κάνουν μερικοὶ Κληρικοί, διότι δὲν τὸ καταλαβαίνουν, ἀλλὰ τὸ κακὸ εἶναι ποὺ ἐμποδίζουν καὶ αὐτοὺς ποὺ τὸ καταλαβαίνουν καὶ θέλουν νὰ δοθοῦν ὁλόκληροι στὸν Χριστὸ καὶ αἰσθάνονται ἔντονα τὴν κλίση τῆς ἀναχωρήσεως. Δὲν φτάνουν...

Ἁγίου Βασιλείου τοῦ Μεγάλου - Γιὰ τὶς ἀρρώστιες καὶ συμφορὲς

Ἀπὸ τὸ βιβλίο: «Λυτρωτικὰ ἐφόδια γιὰ τὴν σωστὴ ἀντιμετώπιση τῶν θλίψεων» 
τῶν ἐκδόσεων «Ὀρθόδοξη κυψέλη»
Ὁ Μέγας Βασίλειος στὸ λόγο του, «ὅτι οὐκ ἔστιν αἴτιος τῶν κακῶν ὁ Θεό», μᾶς λέγει:
«…Κάθε κακὸ δὲν εἶναι κακό. Κακὰ εἶναι οἱ ἁμαρτίες· κακὰ δὲν εἶναι ὅσα μᾶς προκαλοῦν ὀδύνη στὸ σῶμα, ὅπως εἶναι οἱ ἀρρώστιες καὶ τὰ τραύματα τοῦ σώματος, ἡ φτώχεια, οἱ ταπεινώσεις, οἰκονομικὲς ζημιές, θάνατοι συγγενῶν, τὰ ὁποία ἐνεργεῖ (κατὰ παραχώρηση) πρὸς τὸ συμφέρον τῆς ψυχῆς ὁ σοφὸς καὶ ἀγαθὸς Κύριος. Ὁ Ὁποῖος ἀφαιρεῖ τὸν πλοῦτο ἀπὸ αὐτοὺς ποὺ τὸν μεταχειρίζονται ἁμαρτωλά, γιὰ νὰ καταστρέψει ἔτσι τὸ μέσο τοῦ κακοῦ. Παραχωρεῖ ἀρρώστιες, σ΄αὐτοὺς ποὺ συμφέρει νὰ εἶναι τὸ σῶμα τους δεμένο μὲ τὶς ἀρρώστιες, παρὰ νὰ εἶναι...

Ὁ Ἅγιος Βασίλειος καὶ ὁ ὕπαρχος Μόδεστος

Πῶς σκέφτηκες ἐσὺ (ἀνέφερε τὸ ὄνομά του χωρὶς νὰ τὸν ἀξιώσει νὰ τὸν ὀνομάσει ἐπίσκοπο) καὶ τολμᾶς νὰ ἀντιστέκεσαι ἐναντίον τόσης ἐξουσίας, μόνος ἐσὺ ἀπὸ ὅλους φέρεσαι μὲ τόσην αὐθάδεια; 
-Γιατί ἡ ἐρώτηση αὐτή; ἀπάντησε ὁ Βασίλειος. Ποιὰ ἡ ἀπείθεια καὶ ἡ ὑπεροψία μου; διότι ἀκόμη δὲν μπορῶ νὰ ἐννοήσω; 
-Διότι δὲν ἀκολουθεῖς τὴν θρησκεία τοῦ βασιλέως, ἐνῶ ὅλοι πλέον οἱ ἄλλοι ὑποτάχθηκαν καὶ ἡττήθηκαν, λέγει ὁ ὕπαρχος. 
-Δὲν εἶναι ἀρεστὰ αὐτὰ εἰς τὸν δικό μου βασιλιὰ , ἀπήντησε ὁ Βασίλειος. Οὔτε ἐνέχομαι νὰ προσκυνῶ κάποιο κτίσμα, ἐφ’ ὅσον εἶμαι τοῦ Θεοῦ κτίσμα καὶ ἔχω ἐντολή, ὅτι θὰ εἶμαι θεός. 
- Ἀλλὰ ἐμᾶς πῶς μᾶς θεωρεῖς; Δὲν εἴμαστε τίποτε ἐμεῖς πού διατάζουμε αὐτά; Πῶς λοιπόν; Δὲν θεωρεῖς μέγα καὶ τιμητικὸ τὸ νὰ ταχθεῖς μὲ τὸ μέρος μας καὶ νὰ μᾶς ἔχεις φίλους καὶ συντρόφους; 
-Ἀναγνωρίζω καὶ δὲν ἀρνοῦμαι, ἀπάντησε ὁ Βασίλειος ὅτι ἐσεῖς εἶστε ὕπαρχοι καὶ ἐπιφανεῖς, οὐδόλως ὅμως ἀνώτεροί τοῦ Θεοῦ. Καὶ θεωρῶ σπουδαία μὲν τὴ φιλία σας (πῶς ὄχι; πλάσματα Θεοῦ εἶστε καὶ ἐσεῖς), ἀλλὰ θεωρῶ σπουδαία τὴ φιλία καὶ τῶν ἄλλων Χριστιανῶν, ποὺ εἶναι ταγμένοι ὑπὸ τὴν ἐξουσία σας. Διότι δὲν εἶναι ἐπίσημος ὁ Χριστιανισμὸς ἀπὸ τὴν ἀξία τῶν προσώπων ποὺ ἀνήκουν σ’ αὐτόν, ἀλλὰ ἀπὸ τὴν Πίστη. 
 -Πῶς λοιπὸν δὲν φοβᾶσαι τὴν ἐξουσία ; 
-Τί θὰ μοῦ συμβεῖ; Τί πρόκειται νὰ πάθω; ἀπάντησε ὁ Βασίλειος 
- Τί θὰ πάθεις; Ἕνα ἀπὸ τὰ πολλὰ ποὺ εἶναι στὴν τὴν ἐξουσία μου...

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.