Menu

27 Οκτ 2025

Ἐρωτήσεις πρὸς τὴν σεπτὴ Ἱεραρχία τῆς Ἐκκλησίας Ἑλλάδος περὶ τῆς στάσης της γιὰ τὸν Προσωπικό Ἀριθμό καὶ τὴν ἠλεκτρονικὴ ταυτότητα

26 Ὀκτωβρίου 2025
 
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΣΕΠΤΗ ΙΕΡΑΡΧΙΑ 
Σεβασμιώτατοι Ἱεράρχες τῆς Ἐκκλησίας μας, ἐὰν μοῦ ἐπιτρέπετε μὲ τὴν εὐλογία σας, θὰ ἤθελα ταπεινὰ νὰ σᾶς ἀπευθύνω κάποια ἐρωτήματα, ἐκφράζοντας μὲ αὐτὰ καὶ χιλιάδες ἄλλους ἐνσυνείδητους Ὀρθοδόξους Χριστιανούς, ποὺ τοὺς ἀπασχολοῦν οἱ ἴδιες καλὲς ἀνησυχίες:
1. Στὸ ἀνακοινωθὲν τῆς ΔΙΣ στὶς 6 Σεπτεμβρίου 2023 γράφατε: «ἀκύρωσε (τὸ ΣτΕ) μερικῶς τὴν Ὑπουργικὴ Ἀπόφαση τοῦ 2018 ὡς πρὸς μία διάταξή της, ποὺ προέβλεπε ἄμεση χρήση τῆς ταυτότητας ἀπὸ τοὺς πολίτες ὡς κάρτας ὑπηρεσιῶν ψηφιακῆς διακυβερνήσεως». Ὡστόσο στὸ ἀνακοινωθὲν τῆς ΔΙΣ στὶς 13 Ἰουνίου 2025 γράψατε: «δὲν μπορεῖ νὰ ἐγερθεῖ, οὔτε ἐπιφύλαξη θεολογικῆς φύσεως, οὔτε ἰσχυρισμὸς περὶ ἀντισυνταγματικοῦ περιορισμοῦ τῶν ἀτομικῶν ἐλευθεριῶν (π.χ. προσωπικῶν δεδομένων) λόγω τῆς ἀντικαταστάσεως τριῶν... ὑφισταμένων ἀριθμῶν μητρώου ἀπὸ ἕνα ἑνιαῖο ἀριθμό». Δηλαδὴ στὶς 13 Ἰουνίου 2025 ἀμνηστεύετε καὶ οὐσιαστικὰ ἀποδέχεστε ἀνεπιφύλακτα πλέον τὸν προσωπικὸ ἀριθμό, (στὴν θέση τοῦ πρώην ΕΚΑΜ, στὸν ὁποῖο εἶχαν ἀντιδράσει οἱ προκάτοχοί σας καὶ πολλοὶ πατέρες σήμερα ἁγιοκαταταγμένοι), ὁ ὁποῖος ὅπως ἔχει ἀποφασιστεῖ ἐπισήμως ἀπὸ τὶς 26 Μαρτίου 2025 (βλ. Παρ. α) θὰ ἀναγράφεται στὸ Δελτίο Ταυτότητας (γεγονὸς γιὰ τὸ ὁποῖο ἡ ΑΠΔΠΧ εἶχε διατυπώσει βάσιμες ἐπιφυλάξεις καὶ εἶχε ἐπισημάνει ἐπανειλημμένα τοὺς πραγματικοὺς κινδύνους - βλ. Παρ. β) μὲ σκοπὸ τὴν παροχὴ ὑπηρεσιῶν ἠλεκτρονικῆς διακυβέρνησης, στὴν ὁποία εἴχατε καὶ ἐσεῖς ἀναφερθεῖ στὶς 6 Σεπτεμβρίου 2023 ὅπως θυμίζουμε στὴν ἀρχή, καθησυχάζοντας τότε μὲ τὸ ἀνακοινωθὲν σας τὸν πιστὸ λαὸ ὅτι δὲν θὰ χρησιμοποιηθοῦν οἱ ἠλεκτρονικὲς ταυτότητες γι’ αὐτή. Τώρα λοιπὸν τὶ ἄλλαξε, ὥστε νὰ μὴν ἀνησυχεῖτε γιὰ τὴν μετατροπὴ τῶν ἠλεκτρονικῶν ταυτοτήτων σὲ μέσα ἠλεκτρονικῆς διακυβέρνησης, δηλαδὴ σὲ κάρτες τοῦ πολίτη ὅπως λέγονταν στὸ παρελθόν, ὅταν οἱ προκάτοχοί σας καὶ πολλοὶ ἄλλοι πατέρες διατύπωναν γιὰ πολλὲς δεκαετίες σοβαρὲς ἐπιφυλάξεις περὶ αὐτῶν (βλ. Παρ. γ);

2. Ἄλλωστε καὶ κάποιοι ἀπὸ ἐσᾶς ποὺ μετείχατε στὴν ΔΙΣ τοῦ 2010 εἴχατε δηλώσει: «Ἡ Ἐκκλησία εἶναι ὑποχρεωμένη νά διαφυλάττει τήν ἐλευθερία τοῦ προσώπου καί νά ὑπερασπίζεται τήν ἀκεραιότητα τῆς πίστεως. Γι’ αὐτό: α) Ἡ “Κάρτα τοῦ Πολίτη” δέν πρέπει νά περιέχει κατ’ οὐδένα τρόπο, ἐμφανῆ ἤ ἀφανῆ, τόν ἀριθμό “666”. β) Ἐπίσης κατ’ οὐδένα τρόπο πρέπει μέ αὐτή νά παραβιάζονται οἱ προσωπικές ἐλευθερίες”». Τώρα ξεπεράστηκαν ὅλοι οἱ κίνδυνοι καὶ δὲν ὑπάρχει σοβαρὴ ἀπειλὴ γιὰ τὶς προσωπικὲς ἐλευθερίες, ὥστε πλέον νὰ δηλώνετε χωρὶς ἐπιφυλάξεις στὶς 13 Ἰουνίου 2025, ὅτι δὲν μπορεῖ νὰ ὑπάρξει «ἰσχυρισμὸς περὶ ἀντισυνταγματικοῦ περιορισμοῦ τῶν ἀτομικῶν ἐλευθεριῶν»; Ἄλλαξε τώρα τίποτα οὐσιαστικὸ στὸ ζήτημα αὐτὸ ἀπὸ τὰ προηγούμενα χρόνια ἤ μήπως φάσκετε καὶ ἀντιφάσκετε;

3. Γράφετε στὶς 6 Σεπτεμβρίου 2023 ὅτι «παραθρησκευτικὴ ἀφετηρία ἔχει ἡ χρήση φράσεων περὶ “ἠλεκτρονικοῦ φακελώματος” ποὺ ἐπιβάλλει ἡ “Νέα Τάξη Πραγμάτων” καὶ ἡ “παγκοσμιοποίηση”, καθὼς δὲν στοχεύει στὴν προστασία τῶν ἀτομικῶν ἐλευθεριῶν τῶν πολιτῶν», αλλά στρέφεται κατὰ τῆς Ἑλληνικῆς Δημοκρατίας, τὶς ὑπηρεσίες της καὶ τῆς ἐκάστοτε ἐκλεγμένης Κυβέρνησης. Τὸ θέμα εἶναι ἀπὸ ποὺ προέρχονται οἱ συγκεκριμένες φράσεις, ποιὸς τὶς ἐπιβάλλει καὶ ποὺ στοχεύουν αὐτές, ἤ τὸ ὅτι οἱ ἠλεκτρονικὲς ταυτότητες μὲ τὴν μετατροπή τους μέσω τοῦ προσωπικοῦ ἀριθμοῦ (στὸ ἐξῆς ΠΑ) σὲ κάρτες ἠλεκτρονικῆς διακυβέρνησης (δηλαδὴ κάρτες δικαιωμάτων ἤ κάρτες τοῦ πολίτη) δίνουν τὴν δυνατότητα καὶ τὴν ἐξουσία στὴν ὁποιαδήποτε ἡγεσία στὴν χώρα μας, δὲν ἔχει σημασία ἄν εἶναι ἡ σημερινὴ ἤ κάποια ἄλλη στὸ μέλλον, νὰ καταπατήσει πολὺ εὔκολα κρίσιμα δικαιώματα τῶν πολιτῶν καὶ νὰ ἐπέμβει ἀνεξέλεγκτη στὴν προσωπικὴ τους ζωή, παραβιάζοντας ἀπρόκλητα τὴν ἐλευθερία τους, καὶ καταργώντας ἔτσι κάθε ἔννοια κράτους δικαίου καὶ δημοκρατικοῦ πολιτεύματος; Μπορεῖ κάποιος ἀπὸ ἐσᾶς σεβασμιώτατοι νὰ πεῖ ὅτι ἐγγυᾶται ὅτι δὲν θὰ συμβεῖ κάτι τέτοιο μετὰ τὴν ἐκτεταμένη ἐξουσία ποὺ δίνεται στὸ κρατικὸ μηχανισμὸ μέσω τῶν ἠλεκτρονικῶν ταυτοτήτων καὶ τοῦ ΠΑ στὸ ὄνομα τῆς ἀσφάλειας καὶ τῆς διευκόλυνσης τοῦ πολίτη;

4. Ἐπίσης στὶς 6 Σεπτεμβρίου 2023 ἀναφέρατε ὅτι «Δὲν εἶναι θεολογικῶς ἰσχυρὲς οἱ θεωρίες ὅτι προσβάλλεται τὸ δόγμα τῆς Ἀνατολικῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας τοῦ Χριστοῦ ἀπὸ τὴ μορφὴ καὶ τὸ περιεχόμενο τῆς νέας ἀστυνομικῆς ταυτότητας, ὅπως αὐτὴ ρυθμίζεται ἀπὸ τὶς ἰσχύουσες Ὑπουργικὲς Ἀποφάσεις (2018, 2019, 2023)». Τὸ 2023 λοιπὸν θεωρούσατε ὅτι ἡ ἠλεκτρονικὴ ταυτότητα στὴν τότε μορφὴ καὶ περιεχόμενό της δὲν μποροῦσε νὰ ἐγείρει θεολογικὲς ἐνστάσεις. Τώρα πλέον μετὰ τὶς 26 Μαρτίου 2025, ὁπότε προστίθεται σὲ αὐτὴ καὶ ὁ ΠΑ, εἶναι δυνατὸν καὶ πάλι νὰ δηλώνετε στὶς 13 Ἰουνίου ὅτι «δὲν μπορεῖ νὰ ἐγερθεῖ οὔτε ἐπιφύλαξη θεολογικῆς φύσεως»; Αὐτὸ τὸ γράψατε βέβαια γιὰ τὸν ΠΑ, ὅμως αὐτὸς ἔχει γίνει σαφὲς ὅτι θὰ ἐνσωματωθεῖ πάνω στὴν ἠλεκτρονικὴ ταυτότητα, καὶ ἔτσι ὅτι γράφετε γιὰ αὐτὸν μεταβιβάζεται καὶ στὴν ἠλεκτρονικὴ ταυτότητα ποὺ θὰ τὸν φέρει. Μπορεῖτε νὰ πεῖτε ὅτι αὐτὸς εἶναι ἀνεπιφύλακτα θεολογικὰ ἀποδεκτός, ἐνῶ ἡ ἠλεκτρονικὴ ταυτότητα μετὰ ποὺ θὰ προστεθεῖ πάνω της αὐτὸς θὰ ἐγείρει θεολογικὲς ἐνστάσεις;

5. Ποῦ ἀναφέρεστε στὶς 6 Σεπτεμβρίου 2023 ὅταν γράφετε: «Ὅσες ἀπόψεις ἤ ἐπιφυλάξεις ἀναπαράγονται ἀπὸ παραθρησκευτικὲς ἀντιλήψεις γύρω ἀπὸ τὶς ἀστυνομικὲς ταυτότητες τῶν πολιτῶν δὲν εἶναι ἀμιγῶς ὀρθόδοξης προέλευσης»; Ἔχετε ὑποχρέωση πρὸς τὸν πιστὸ λαὸ ποὺ ἀπευθύνεστε ὅταν μιλάτε γιὰ «ἀπόψεις ἤ ἐπιφυλάξεις» ποὺ «ἀναπαράγονται ἀπὸ παραθρησκευτικὲς ἀντιλήψεις» νὰ εἶστε σαφῆς τὶ ἐννοεῖτε καὶ νὰ μὴν μιλάτε διφορούμενα καὶ ὑπονοούμενα, ὅταν πρόκειται μάλιστα γιὰ μιὰ ἀνακοίνωσή σας ποὺ ἀφορὰ τὶς σχέσεις πολίτη μὲ τὸ κράτος, καὶ ὄχι θέματα πλανῶν καὶ αἱρέσεων, ὅπου ὄχι μόνο τὸ συγκεκριμένο θέμα ἀλλὰ καὶ ἡ στάση σας σὲ αὐτὸ μπορεῖ νὰ ἀπασχολήσει καὶ νὰ ἐπηρεάσει καὶ ἀνθρώπους ποὺ δὲν πιστεύουν τόσο ὀρθὰ ἤ δὲν ζοῦν κανονικὴ ἐκκλησιαστικὴ ζωή. Ἡ συγκεκριμένη σας ἀναφορὰ προβάλλει σὰν ἕνα πυροτέχνημα μέσα στὸ σύντομο κείμενό σας, ποὺ ἀφορὰ ἕνα τόσο σημαντικό θέμα, χωρὶς νὰ βοηθάει σὲ τίποτα αὐτὴ τοὺς πιστοὺς ποὺ προσπαθοῦν νὰ λάβουν κάποια καθοδήγηση ἀπὸ τοὺς ποιμένες τους μέσα ἀπὸ τὶς γραμμές τοῦ κειμένου αὐτοῦ, ἀλλὰ μόνο ἀποπροσανατολίζει. Ὑπάρχουν δικαιολογημένες ἐπιφυλάξεις (ὀρθόδοξης προέλευσης ὅπως γράφετε) ἤ δὲν ὑπάρχουν; Καὶ ἄν ναι, γιατὶ δὲν ἀσχολεῖστε μὲ αὐτές ὡς ὄφειλε, ἀλλὰ μὲ τὶς ὑποτιθέμενες ἀδικαιολόγητες;

6. Στὶς 6 Σεπτεμβρίου 2023 γράφετε ὅτι «τὸ θέμα μελετάται σὲ ὅλες τὶς προεκτάσεις του καὶ θὰ παραπεμφθεῖ σὲ μελλοντικὴ ἔκτακτη σύγκληση τῆς σεπτῆς Ἱεραρχίας». Τὸ θυμάστε ἤ τὸ ξεχάσατε; Γιατὶ ἐδὼ καὶ δύο χρόνια ἀκόμα περιμένουμε οἱ πιστοὶ αὐτὴ τὴν μελλοντικὴ ἔκτακτη σύγκληση τῆς σεπτῆς Ἱεραρχίας γιὰ τὶς ἠλεκτρονικὲς ταυτότητες, ἡ ὁποία ποτὲ ὡς τώρα δὲν ἔγινε. Ἀντιθέτως, χρησιμοποίησατε τὴν ἴδια τακτικὴ καὶ στὸ θέμα τοῦ ΠΑ, δηλαδὴ δὲν ἀποφασίσατε στὴν ὁλομέλεια τῆς σεπτῆς Ἱεραρχίας γιὰ ἕνα τόσο σημαντικὸ θέμα, ἀλλὰ μόνο ἀσχοληθήκατε συντόμως στὴν ΔΙΣ, ἀδιαφορῶντας στὶς ἐκκλήσεις τοῦ σεβασμιώτατου Μητροπολίτου Κερκύρας κ. Νεκτάριου στὶς 9 Σεπτεμβρίου καὶ στὶς 10 Ὀκτωβρίου τοῦ τρέχοντος ἔτους, ἀλλὰ ἐπιτρέποντας σὲ δύο νέους Μητροπολίτες νὰ ὑποστηρίξουν ὅτι ἀρκεῖ ἡ ἀνακοίνωση τῆς ΔΙΣ στὸ θέμα αὐτό. ΑΡΚΕΙ Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΔΙΣ!...

7. Πιστεύετε σεβασμιώτατοι ὅτι αὐτὴ ἡ σύντομη, ἀτεκμηρίωτη καὶ σὲ ἀντίθεση μὲ τὶς ἀποφάσεις τῶν Ἱεραρχῶν μας στὸ παρελθὸν ἀνακοίνωσή σας τῶν 10 γραμμῶν μπορεῖ νὰ μᾶς ἀναπαύσει καὶ νὰ τὴν ἐμπιστευτοῦμε, ὅπως μᾶς ζητάτε καὶ στὶς 6 Σεπτεμβρίου 2023: «Ἡ Ἱερὰ Σύνοδος ἀντιλαμβάνεται τὴν ἀνησυχία κάποιων Χριστιανῶν, γι’ αὐτὸ ζητὰ ἀπὸ ὅλους νὰ ἔχουν ἐμπιστοσύνη στὴν Ἐκκλησία καὶ τοὺς ὑπεύθυνους Ποιμένες Της, οἱ ὁποίοι γρηγοροῦν γιὰ ὅλα τὰ ζητήματα ποὺ ἀφοροῦν στὴ ζωὴ τῶν πιστῶν»; Ἀφοῦ ἀντιλαμβάνεσθε τὴν ἀνησυχία μας, γιατὶ δὲν συγκαλεῖτε τὴν σεπτὴ Ἱεραρχία νὰ ἀκουστοῦν ἐλεύθερα ὅλοι οἱ Ἱεράρχες μέσα στὸν χρόνο ποὺ χρειάζεται καὶ ἔτσι μὲ τὴ φώτιση τοῦ Θεοῦ νὰ παρθεῖ μιὰ σεβαστὴ ἀπόφαση ἀπὸ τὴν ὁλομέλεια σὲ συνέχεια καὶ τῶν προηγούμενων ἀποφάσεων τῆς σεπτῆς Ἱεραρχίας τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος; Μα, εἶναι δυνατὸν ἕνα τέτοιο θέμα ποὺ ἀπασχόλησε γιὰ δεκαετίες τὴν σεπτὴ Ἱεραρχία καὶ ὅλο τὸ πλήρωμα τῶν πιστῶν νὰ λήγει μὲ ἕνα τέτοιο τρόπο;

8. Οἱ ἀνακοίνωσεις τοῦ Ἅγιου Ὄρους στὶς 19 Αὐγούστου 2024 καὶ 14 Ἀπριλίου 2025, ὅπως καὶ οἱ ἀνακοινώσεις τῶν Ἱερῶν Μονῶν καὶ Ἡσυχαστηρίων μὲ τελευταία αὐτὴ στὶς 30 Αὐγούστου 2025, ποὺ ἔμμένουν στὴν ἴδια κατεύθυνση, στὴν ὁποία κινοῦνταν καὶ οἱ θέσεις τῆς Ἱεραρχίας μας στὸ παρελθόν, δὲν σᾶς προβληματίζουν;

9. Στὴν σύγκληση τῆς ΙΣΙ στὶς 10 Ὀκτωβρίου ἔγινε συζήτηση γιὰ τὴν τεχνητὴ εὐφυΐα («τεχνητὴ νοημοσύνη»), ὅπου ὁ Μητροπολίτης Μεσογαίας παρουσίασε τὴν εἰσήγησή του. Δὲν εἶναι παράδοξο σεβασμιώτατοι ὅτι ἐνῶ ἀφιερώσατε ἕνα μεγάλο μέρος τοῦ χρόνου τῆς συνεδρίας σας μὲ τὸ μείζον αὐτὸ ζήτημα τῆς ἐποχῆς μας, δείχνοντας νὰ κατανοεῖτε τὴν σοβαρότητα καὶ τοὺς κινδύνους του, καὶ ἐπισημαίνοντας τὴν ἀπειλὴ γιὰ τὴν αὐτοσυνειδησία καὶ τὴν ταυτότητα τοῦ ἀνθρώπου ποὺ προκύπτει ἀπὸ τὴν χρήση τῆς ΑΙ («τεχνητῆς νοημοσύνης»), ὡστόσο τὴν ἴδια στιγμὴ ἀποφύγατε νὰ ἀσχοληθεῖτε μὲ τὸ θέμα τῶν ἠλεκτρονικῶν ταυτοτήτων καὶ τοῦ ΠΑ, καὶ ὅταν προσπάθησε νὰ τὸ θέσει ὁ σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κερκύρας τὸν ἀποτρέψατε δυναμικὰ λέγοντάς του ὅτι εἶναι ἐκτὸς θέματος. Ἐκτὸς θέματος εἶναι τὸ ζήτημα τῶν ἠλεκτρονικῶν ταυτοτήτων καὶ τοῦ ΠΑ, ὅταν συζητάμε γιὰ τὴν «τεχνητὴ νοημοσύνη»; Ποιὸ εἶναι πιὸ ἐπικίνδυνο, τὸ νὰ ἐξαρτηθεῖ ὁ τρόπος ζωῆς μας ἀπὸ κάτι ὅπως ἡ «τεχνητὴ νοημοσύνη» ἤ τὸ νὰ γίνουμε οἱ ἴδιοι μὲ τὶς ἠλεκτρονικὲς ταυτότητες μέρος τοῦ ψηφιακοῦ κόσμου ἀποκτώντας IP, ὅπως οἱ ὑπολογιστὲς καὶ ἄλλες συσκευές; Γιατὶ τότε ὄχι ἁπλὰ θὰ ἀλλοιωθεῖ λίγο ἤ πολὺ ὁ φυσιολογικὸς τρόπος ζωῆς μας ἀπὸ τὴν «τεχνητὴ νοημοσύνη», ἀλλὰ μὲ τὴν ψηφιοποίηση τοῦ προσώπου θὰ ἀποτελοῦμε καὶ ἀντικείμενα ἐπεξεργασίας της; Πολλὲς φορὲς στὴν ἱστορία του ὁ ἄνθρωπος ἀλλοιώνεται, ἀλλὰ παραμένει ἡ δυνατότητά του γιὰ μετάνοια καὶ μπορεῖ ἔτσι νὰ ξαναβρεῖ τὸν δρόμο του. Ἄν ὅμως χάσει τὴν προσωπική του ὑπόσταση δὲν θὰ ὑπάρχει δρόμος γιὰ ἐπιστροφή.

Ὡραία ὅσα προτείνει ὁ σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Μεσογαίας στὸ δεύτερο μέρος τῆς εἰσηγήσεώς του (ἄν καὶ ὅπως τὸ ἀντιλαμβάνομαι ἐπιφυλάσσομαι ἰδιαίτερα σὲ αὐτὸ ποὺ προτείνει γιὰ «τὸν δικό μας ἀλγόρθμο» ποὺ θὰ «κάνει μόνο τὸ καλό»), ὅμως γιὰ «νὰ ζοῦμε μὲ (θεία) σημεῖα καὶ (θεία) χάρη, (θεῖο) φωτισμὸ καὶ (θεῖες) ἀποκαλύψεις, (θεία) δύναμη καὶ (θεία) χαρίσματα», ὅπως ἀναφέρει, ἀλλὰ καὶ ὅπως συνεχίζει παρακάτω γιὰ «νὰ ἀποτελοῦμε τὸ λήμμα ποὺ θὰ ὁμολογεῖ στὴν ἱστορία τὴν πίστη καὶ νὰ μαρτυροῦμε τὴν προοπτικὴ τῆς Βασιλείας τοῦ Θεοῦ», ἡ προϋπόθεση εἶναι βέβαια νὰ μὴν χάσουμε τὴν ἐλευθερία τοῦ προσώπου μας, πράγμα ποὺ κινδυνεύει νὰ συμβεῖ μὲ τὴν ἀριθμοποίηση του μέσω τῶν ἠλεκτρικῶν ταυτοτήτων καὶ τοῦ ΠΑ, ἄν δώσουμε τὴν συγκατάθεσή μας, τὰ παραλάβουμε καὶ τὰ χρησιμοποιήσουμε.

10. Σεβασμιώτατοι, ἄς ἀναλογιστοῦμε καὶ ἐσεῖς καὶ ἐμεῖς, πιστεύουμε ἄραγε πραγματικὰ στὸ Σωτήρα Χριστό; Ἀναρωτηθήκατε τὶ θὰ ἔλεγε γιὰ τὶς παραπάνω ἀνακοινώσεις σας τῆς 6 Σεπτεμβρίου 2023 καὶ 13 Ἰουνίου 2025; Εἰλικρινὰ τὶς δημοσιεύσατε αὐτὲς τοποθετῶντας πάνω ἀπὸ ὅλα τὴν ἀλήθεια τοῦ Χριστοῦ καὶ τὸ πνευματικὸ ὄφελος τῶν πιστῶν; Ἀναλογιστεῖτε τὶ θὰ λέγατε ἄν ἐρχόταν ἡ ὥρα νὰ πραγματοποιηθεῖ τὸ ἁγιογραφικὸ προφητικὸ χωρίο, Ἀπ. 13, 16-18! Εἶστε σίγουροι ὅτι δὲν θὰ λέγατε πάλι τὰ ἴδια; Μήπως τελικὰ δὲν πιστεύετε καν ὅτι θὰ πραγματοποιηθεῖ αὐτό; Μήπως θεωρεῖτε ὅτι ἐννοεῖ κάτι ἄλλο αὐτὸ τὸ χωρίο; Μήπως ὑποστηρίζετε ὅτι δὲν κυριολεκτεῖ, ὅτι κρύβει κάποια ἄλλη ἐξήγηση; Ὅμως ἄς θυμηθοῦμε καὶ ἐμεῖς καὶ ἐσεῖς καὶ ἕνα ἄλλο ἐπίκαιρο κυριακὸ χωρίο: «ὁ υἱὸς τοῦ ἀνθρώπου ἐλθὼν ἆρα εὑρήσει τὴν πίστιν ἐπὶ τῆς γῆς;» (Λκ. 18,8).

Μὲ ὅλο τὸν σεβασμὸ πρὸς τὴν ἁγία ἀρχιερωσύνη σας,
Βασίλειος Ευσταθίου
Θεολόγος-Φυσικός


ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ
α. Τροπολογία στὸ σχέδιο νόμου Ὑπουργείου Ψηφιακῆς Διακυβέρνησης τῆς 26 Μαρτίου 2025:
«Ἄρθρο 5. Ὁ προσωπικὸς ἀριθμὸς (ΠΑ) τοῦ ἄρθρου 11 ἀναγράφεται στὸ Δελτίο Ταυτότητας Ἑλλήνων πολιτῶν, ὅπως αὐτὸ ὁρίζεται στὸ ν.δ. 127/1969 (Ν 26) καὶ στὴν υπ’ αρ. 8200/0- 297647/10.4.2018 κοινὴ ἀπόφαση τῶν ἀναπληρωτῶν Ὑπουργῶν Οἰκονομικῶν καὶ Ἐσωτερικῶν (Β’ 1476), ποὺ ἐκδόθηκε σύμφωνα ἄρθρο 4 τοῦ ν.δ. 127/1969, καὶ ἀποθηκεύεται στὸ ἐνσωματωμένο ἠλεκτρονικὸ μέσο ἀποθήκευσης τοῦ δελτίου ταυτότητας, μὲ σκοπὸ τὴν παροχὴ ὑπηρεσιῶν ἠλεκτρονικῆς διακυβέρνησης καὶ διευκόλυνση τῶν συναλλαγῶν τοῦ Δημοσίου μὲ τοὺς πολίτες».

β. Ἡ ΑΠΔΠΧ εἶχε ἐκφράσει τὶς ἐξῆς ἐπιφυλάξεις μεταξὺ ἄλλων στὶς 25 Ἰανουαρίου:
«Ἡ Ἀρχὴ ἐπισημαίνει ὅτι γνωμοδοτεῖ γιὰ τὸ ΠΔ καὶ ἀξιολογεῖ ὡς ἐπαρκὲς τὸ ἐπίπεδο προστασίας τῆς χρήσης τοῦ ΠΑ ὡς δεδομένου προσωπικοῦ χαρακτήρα στὸ πλαίσιο τῆς παραπάνω ἀναφερόμενης ἐπεξεργασίας (τήρηση τῆς ἀρχῆς τῆς ἐλαχιστοποίησης), μὲ τὴν παραδοχὴ ὅτι δὲν ἀναγράφεται σὲ κάποιο δημόσιο ἔγγραφο».

Στὶς 12 Φεβρουαρίου εἶχε γνωματεύσει ὡς ἐξῆς:
«Ἡ Ἀρχή ἑστιάζει σὲ πιθανούς κινδύνους, ὅπως:
• ὑποκλοπὴ Ταυτότητας: Ἡ ἀναγραφὴ τοῦ ΠΑ, ποὺ συνδέεται ἄμεσα μὲ τὸν ΑΦΜ, μπορεῖ νὰ ἀξιοποιηθεῖ γιὰ κακόβουλες ἐνέργειες,
• κατάχρηση Δεδομένων: Ἡ χρήση φωτοαντιγράφων τοῦ ΔΤ ἀπὸ ἰδιῶτες αὐξάνει τὸν κίνδυνο πρόσβασης σὲ εὐαίσθητα δεδομένα»,

προτείνοντας στὴν συνέχεια μέτρα, τὰ ὁποία εἶναι ἀμφίβολο κατὰ πόσο μποροῦν νὰ ἐφαρμοστοῦν στὴ πράξη, κατὰ πόσο θὰ ἐφαρμοστοῦν ἀπὸ ἕκαστη κυβέρνηση (τὴν σημερινὴ καὶ τὶς ἐπόμενες) καὶ κατὰ πόσο θὰ εἶναι ἀποτελεσματικὰ ἐὰν ὅντως ἐφαρμοστοῦν.

γ. Προηγούμενες θέσεις τῆς σεπτῆς Ἱεραρχίας τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος γιὰ τὸ θέμα τῆς ἠλεκτρονικῆς διακυβέρνησης καὶ τῆς Κάρτας τοῦ Πολίτη:

Τό 1993 ἡ ΔΙΣ τόνιζε ὅτι «...ὑπάρχει ἡ δυνατότης μιᾶς ἐφιαλτικῆς ἀπειλῆς κατά τῶν ἀτομικῶν ἐλευθεριῶν τοῦ Πολίτου...».

Τό 1997 ἡ σεπτὴ Ἱεραρχία ἀπηύθηνε «ἔκκληση στήν Κυβέρνηση ...νά μεριμνήσει γιά τήν κατά τό δυνατόν καλύτερη προστασία τοῦ ἀτόμου ἀπό τήν ἠλεκτρονικὴ ἐπεξεργασία δεδομένων προσωπικοῦ χαρακτήρα».

Τό 1998 ἡ σεπτὴ Ἱεραρχία «διακηρύσσει καί ὑποστηρίζει τήν ἀνάγκη διασφαλίσεως τῆς προστασίας τῆς προσωπικότητος, τῆς ἰδιωτικῆς καί οἰκογενειακῆς ζωῆς καί τοῦ ἀπορρήτου τῆς ἐπικοινωνίας».

Τό 2000, στὴ μεγαλειώδη λαοσύναξη τῆς Ἀθήνας γιά τό θέμα τῶν ταυτοτήτων, ὁ μακαριστός τότε Ἀρχιεπίσκοπος Ἀθηνῶν Χριστόδουλος, μαζὶ μὲ ὅλα σχεδόν τά μέλη τῆς Ἱεραρχίας, δήλωνε ξεκάθαρα: «Ἡ Ἐκκλησία δέν ἐνδιαφέρεται μόνο γιά τό θρήσκευμα τῶν νέων ταυτοτήτων. Ἐνδιαφέρεται καί γιά τό ἠλεκτρονικό φακέλωμα, ἐνδιαφέρεται γιά τό 666, ἐνδιαφέρεται καί γιά τόν ΕΚΑΜ (τόν τότε Προσωπικό Ἀριθμό)· ὅλα αὐτά περιορίζουν την ἐλευθερία τοῦ ἀτόμου καί συνιστοῦν βάναυση προσβολή ἀπέναντι στά ἀτομικά δικαιώματα».

2 σχόλια:

  1. ΚΑΙ ΤΟ ΙΝΚΑ ΦΩΝΑΖΕΙ ΝΑ ΜΗΝ ΤΟΝ ΠΑΡΩΜΕ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΑΓΙΟΣ ΠΑΪΣΙΟΣ
    Και ενώ τα σημεία φαίνονται ξεκάθαρα “το θηρίο” στις Βρυξέλλες με το 666 έχει σχεδόν ρουφήξει όλα τα κράτη στο κομπιούτερ. η κάρτα, η ταυτότητα, η εισαγωγή του σφραγίσματος, τι φανερώνουν; δυστυχώς το ράδιο παρακολουθούμε μονό τι καιρό θα έχουμε.
    ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΟΥ ΣΦΡΑΓΙΣΜΑΤΟΣ= ΒΑΖΕΙΣ ΤΟ ΠΟΔΙ ΣΟΥ ΣΤΟ ΚΑΤΩΦΛΙ! ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ ΕΠΙΣΦΑΛΕΣ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή