20 Οκτ 2020

Μασκονόμοι...

Γράφει ὁ Ἀναστάσιος Ὁμ. Πολυχρονιάδης, Δρ. pd. Θεολογίας ΑΠΘ 
«Τίποτα μέσα στόν χῶρο αὐτό τόν ἱερό καί ἅγιο δέν εἶναι δυνατό νά μᾶς μεταδώσει ἰόν τινά, ἐπιδημία ἤ πανδημία. Γιατί; Διότι, τά πάντα χαριτώνονται. Προσφέρεται ὁ Χριστός. 
Ὁ χῶρος αὐτός εἶναι ἅγιος καί ἱερός καί κυρίως ὅταν ἔχει ἐγκαινιασθεῖ. Δέν εἶναι ἕνα ἐντευκτήριο. Δέν εἶναι ἕνας χῶρος κοινωνικῆς σύναξης. Εἶναι ὁ τόπος ὅπου λατρεύεται, ἀλλά καί θυσιάζεται ὁ Χριστός. 
Καί μᾶς λέει ἕνας μεγάλος ἅγιος τῆς Γεωργίας [...] σύγχρονος, τόν ὁποῖον πάρα πολύ ἀγαποῦν οἱ Γεωργιανοί ἀδελφοί μας, οἱ ὁποῖοι, οἱ περισσότεροι, εἶναι πολύ εὐσεβεῖς, ὁ ἅγιος Γαβριήλ [...] ὅτι ἀκόμη καί ἡ σκόνη ἀπό τά πατώματα καί τά ἀντικείμενα τῆς Ἐκκλησίας [...] ὅταν τελεῖται ἡ Θεία καί Ἱερά... Μυσταγωγία, προπαντῶς, εἶναι καί αὐτή φέρουσα τήν ἄκτιστη Χάρη τοῦ Ἁγίου Πνεύματος». 

Ἑπομένως, ὁ μόνος Υἱός, ὁ ὁποῖος μπορεῖ νά μεταδοθεῖ ἐντός τοῦ Ναοῦ εἶναι ὁ Υἱός τοῦ Θεοῦ, ὁ Μονογενής [...] «σάν Κυριακή σήμερα καί Ἅγιον Πάσχα», τόν Ὁποῖο «ἑορτάζουμε καί [...] αἰσθανόμαστε καί ὁ καθένας ἀνάλογα μέ τήν καρδιά του [...] βιώνει». 
Αὐτά τά λόγια ἀνήκουν στόν ἐπίσκοπο Ρωγῶν, Φιλόθεο, κατά τό κήρυγμά του, στόν Ἱερό Ναό Ἁγίου Δημητρίου, τοῦ ὁμωνύμου Δήμου τῶν Ἀθηνῶν, την Κυριακῆ 11 Ὀκτωβρίου 2020 (Δείτε ἐδῶ)

Δηλαδή, τά αὐτονόητα Ὀρθοδόξως... Ἀλήθεια, πόσο ἔλλειψαν, τελευταία, τοῦτες οἱ φωνές ἐντός τοῦ ἐκκλησιαστικοῦ χώρου...; 
Ποιός θά πίστευε, πέρσι τέτοιον καιρό, ὅτι μερικούς μῆνες μετά, μία τέτοια τοποθέτηση, θά ἀποτελοῦσε ὁμολογία....; 
Ὅταν πολλοί ἐκ τῶν «ἐκκλησιαστικῶν» δέν «ἄνοιξαν» καν τό στόμά τους, ὅλο αὐτό τό διάστημα... Ἀφήνοντας τούς μασκονόμους νά ἁλωνίζουν... 

Μέ συνέπεια, ἡ μεταπατερική ἄποψη περί τοῦ Ὀρθοδόξου Ναοῦ ὡς τόπου πιθανῆς μετάδοσης τοῦ ἰοῦ νά ἔχει λάβει πλέον διαστάσεις «πανδημίας»... 
Εὑρισκόμενη ἀκριβῶς στήν ἴδια γραμμή μέ τά «μαχαιροπίρουνα» πού χρησιμοποιοῦνται γιά τή μετάδοση τῆς Θείας Κοινωνίας σέ «Ὀρθόδοξες» Ἐκκλησίες τοῦ ἐξωτερικοῦ... 
Γεγονός πού θέτει τήν Παναγία ἐκτός τοῦ μυστηρίου τῆς σάρκωσης τοῦ Χριστοῦ... 

Γιατί ἡ Ἁγία Λαβίδα τήν Ἀειπάρθενο φανερώνει... Ἐκείνη μᾶς δίνει τόν Χριστό... Γιά αὐτό καί εἶναι Μοναδική... 
«Ἡ Λαβίς ἡ μυστική, ἡ τόν ἄνθρακα Χριστόν, συλλαβοῦσα ἐν γαστρί, σύ ὑπάρχεις Μαριάμ» (ἀπό τήν θ΄ὠδή τῆς Ὑπαπαντῆς)... 

Γιατί, ἁμαρτωλοί εἴμαστε... Ἀνευλαβεῖς ὅμως ὄχι... 

6 σχόλια:

  1. καλέ μου αδελφέ Αθανάσιε,θέλω να μου απαντήσεις σ' ένα ερώτημα. Εγώ είμαι ολιγογράμματος άνθρωπος.
    Πραγματικά όταν ο άνθρωπος βαπτισθεί ορθόδοξα γίνεται νέος κατά Θεόν άνθρωπος και με τη χάρη του Θεού να τον σκεπάζει. Όταν όμως μετά αρχίσει τον κοσμικό και υλόφρονα βίο, μένει πάλιν χαριτωμενος και κατά Θεό άνθρωπος;
    Το χώρος του ναού σίγουρα σκεπάζει η Χαρις του Θεού σύμφωνα με την υπόσχεση Του προς τον Σολωμόντα, αλλά όταν ο χώρος αυτός γεμίζει από τον καπνό των διαφόρων παθών που φέρουν μαζί τους οι επισκέπτες του χώρου, δε φυγαδεύεται η χάρις, όπως η μέλισσα από τον καπνό;
    Έχω αυτές τις ερωτήσεις, γιατί είμαι 4ης ηλικίας όχι τρίτης, και βλέπω κάθε καρυδιάς καρύδι μέχρι και από Βιετνάμ,Ινδία, καμπότζιη, καθολικές και προτεστάντες στο χώρο του ναού, αφήνοντας τους λεγόμενους ορθόδοξους με την υλόφρονα κοσμική ζωή που εκκλησιάζονται από το συναίσθημα και μόνο, εκτός μιας μικρής μερίδας πιστών που αγωνίζονται πραγματικά. Και το χειρότερο δεν έχουμε αρχιερείς με ορθόδοξο περιεχόμενο, τους άλωσε όλους ο Οικουμενισμός. Ειναι τραγικό! Όλοι οι κρατούντες στην Εκκλησία, Αρχιερείς, θεολόγοι, κληρικοί απέτυχαν τη πνευματική διαφώτιση των χριστιανών και σήμερα δε γνωρίζω αν το καταλάβετε υπάρχει βαριά νόσος που κατάντησε
    αθεράπευτη.
    Η τελική μου ερώτιση:μέσα σε τέτοιας ποιότητα εκκλησιαζομένων υπάρχει η Χάρις του Αγίου Πνεύματος και αγιάζει αυτό το χώρο; Αν έχετε την καλωσύνη απαντήστε μου ιδιοτικά στο cchristou7@gmail.com


    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΥΠΑΡΧΕΙ Η ΧΑΡΙΣ ΤΟΥ ΑΓ.ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΑΓΑΠΗΤΕ 4:54 μ.μ.ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ Σ'ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑΖΟΜΕΝΩΝ ΝΑΙ..!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ούτε η ποιότητα των εκκλησιαζομενων

      ούτε η ποιότητα
      του (κανονικού)ιερέως

      μπορεί να απωθήσει την
      χάρι του Θεού

      και να την στερήσει από τους
      εν μετανοία και με φόβο Θεού
      προσερχόμενους πιστούς
      για να λειτουργηθούν
      να ασπαστούν τα άγια
      εικονίσματα και να μεταλαβουν!

      Διαγραφή
    2. Καλέ μου φίλε, αν η θεία Χαρις ενεργεί χωρίς προϋποθέσεις και σε ανθρώπους υλόφρονες και κοσμικούς,που βαδίζουν τον πλατύ δρόμο της αμαρτίας, γιατί εγώ να στερούμαι τις αμαρτωλές και κοσμικές απολαύσεις; Εμπρός λοιπόν, αγιάζονται όλοι αμαρτωλοί και δίκαιοι που βρίσκονται στο χώρο του ναού. Νέα θεολογία αυτή. Ας απολαύσουμε όλοι τις κοσμικές ηδονές αφού πηγαίνοντας στο χώρο του ναού αγιαζόμαστε! Αντιλαμβάνεσθε τι γίνεται;Αφού όσοι βρίσκονται στο ναό την ώρα της λατρείας αγιάζονται,γιατί λέγει ο ιερός Χρυσόστομος,"Όταν βρίσκεσαι στο ναό την ώρα της θείας λειτουργίας και δεν μετάσχεις της θείας Κοινωνίας, είσαι θρασύς και αναίσχυντος;"

      Διαγραφή
  3. Αυτό πού γράφεις 6:00 μ.μ. δέν αναιρεί αυτό πού αναφέρει ο Δον 4:29μμ.Μήν είσαι ανακατωσούρας
    καί σκέπτεσε εκ τού πονηρού...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Η Εκκλησία οφείλει να είναι η επί γης Βασιλεία του Κυρίου μας. Πως γίνεται να να ξεκινάει τη θεία λειτουργία ο ιερεύς μας λέγοντας "Ευλογημένη η βασιλεία του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος ..." και ο αντίχριστος απέναντι να ειρωνεύεται ότι εδώ είναι η δική του βασιλεία των μασκοφόρων ... Και εμείς να λέμε υποκριτικά "... ελθέτω η Βασιλεία σου ..." στο Πάτερ υμών;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.