Menu

14 Σεπ 2020

Ὁ Ἅγιος Νεκτάριος ἀνατρέπει τίς συκοφαντίες ὅτι δῆθεν χειροτόνησε διακόνισσες!

Ὁ Ἅγιος Νεκτάριος σέ ἐπιστολή του 10-11-1914 πρός τόν Μητροπολίτη Ἀθηνῶν Θεόκλητο μεταξύ ἄλλων ἀνατρέπει τό ψέμμα ὅτι χειροτόνησε γυναῖκες καί δή μοναχές! Τά γραπτά τοῦ ἴδιου τοῦ Ἁγίου Νεκταρίου Πενταπόλεως, κονιορτοποιοῦν ὅσα ψευδῶς ὑποστηρίζουν καί διαδίδουν πολλοί.
Ἀπόσπασμα ἐπιστολῆς Ἁγίου Νεκταρίου:
«…Περί τῶν ὑποδιακονισσῶν γνωρίζω, ὅτι αὗται κυρίως εἶναι νεωκόροι τοῦ ἱεροῦ. Ἡ περιβολή ἐγένετο κατά τόν τύπον τῶν ἐν ταῖς ἐκκλησίαις τῶν πόλεων περιβαλλομένων ἱερά ἄμφια ἀναγνωστῶν. Τά ὑπομάνικα ἐπετράπησαν διά τούς ἑξῆς λόγους. Ἐπειδή ἐν γυναικείᾳ μονῇ δέν ὑπάρχουσι διάκονοι, ἐν δέ τῇ εἰρημένῃ οὔτε ἱερεῖς, ἐγώ δέ οὔτε δύναμαι, νά φροντίζω περί τῆς καθαριότητος τοῦ...
ναοῦ, οὔτε πάντοτε νά διαμένω νεωκορῶν ἐν τῷ ναῷ, ἔχει δέ ἀπόλυτον ἀνάγκην τό ἱερόν τεταγμένων προσώπων, ὅπως καθαρίζωσι τά ἱερά σκέυη, ἀλλάσωσι τά καλύμματα καί τάς σινδόνας τῆς ἁγίας τραπέζης, μετακινῶσι τό ἅγιον ἀρτοφόριον καί ποιῶσι πᾶσαν ἐργασίαν τοῦ νεωκόρου ἐν τῷ ἱερῷ, ἐθεώρησα, νά τάξω δύο, ἳνα ἐναλλάξ τελῶσι τήν διακονίαν τοῦ ἱεροῦ. Ἐν ἀπολύτῳ ἀνάγκῃ μεταφέρωσι εἰς τάς ἀσθενούσας βαρέως ἀδεφλάς τήν ἁγίαν εὐχαριστίαν ἐντός μικροῦ ποτηρίου διά τήν ἀνάγκην ταύτην κατασκευασθέντος∙ πλήν τῆς κατ’ ἀνάγκην ἐξαιρέσεως ταύτης κατά τά λοιπά εἰσί νεωκόροι.»

Ἀπόσπασμα ἀπό τό βιβλίο «Ὁ Ἅγιος Νεκτάριος», τοῦ Ἀρχιμ. Νεκτάριου Ζιόμπολα.

11 σχόλια:

  1. Τί ακριβώς αποδεικνύετε με αυτό το κομμάτι; Και τί θέλετε να πείτε; Θα ήταν δηλαδή κακό αν χειροτονούσε διακόνισσες, όπως στα αρχαία χρόνια;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν τα γνωρίζεις καλά μοντερνιστή ανώνυμε 11,26πμ.
      Στα αρχαία χρόνια δεν είχαν ιερωσύνη οι διακόνισσες.
      Αλλά η Εκκλησία με σοφία και με πείρα, βλέποντας τις παγίδες του Πονηρού, σταμάτησε αυτό τον θεσμό εδώ και πολλούς αιώνες.
      Μην κάνεις πώς δεν καταλαβαίνεις! Και μην νομίζεις ότι είσαι ανώτερος από τους Αγίους Πατέρες που σταμάτησαν αυτόν τον θεσμό εδώ και πολλούς αιώνες!!!

      Διαγραφή
    2. 1. Κατ᾽ αρχήν δεν είμαι μοντερνιστής. Αμέσως να βγάλετε συμπεράσματα! Είμαι εναντίον των νεωτερισμών, του οικουμενισμού και της νεοπατερικής θεολογίας.
      2. Ο θεσμός σταμάτησε ανεπίσημα. Δεν υπάρχει επίσημη κατάργησή του. Όταν κάτι υπάρχει στην παράδοση της Εκκλησίας, υπό τις αναγκαίες συνθήκες μπορεί να ενεργοποιηθεί εκ νέου. Το θέμα είναι μόνον να γίνει αυτό με τον σωστό τρόπο, νά είναι σύμφωνο με την παράδοση της Εκκλησίας.
      3. Το να απορρίπτετε εσείς όμως αμέσως κάτι ως θεσμό, μόνο και μόνο επειδή έτσι το νομίζετε, σαν να είσαστε μόνοι σας «Υπερσύνοδος» και συνήθως με ελλειπή θεολογικά επιχειρήματα, αυτό δεν είναι σωστό.
      4. Όταν γράφετε ελλειπή άρθρα στην θεολογική τεκμηρίωσή τους, το μόνο που καταφέρνετε είναι να φέρνετε σε σύγχυση τους απλούς ανθρώπους που διαβάζουν τα κείμενά σας και το πιθανότερο να τους σκανδαλίσετε και να τους πετάξετε εκτός Εκκλησίας ως «αποτειχισμένους», ως άλλους ορθοδόξους διαμαρτυρόμενους.
      5. Ζούμε σε δύσκολα χρόνια. Θα πρέπει να είστε πολύ προσεκτικοί στο πώς τοποθετείστε. Όπως λάθος είναι το «φιλελεύθερο» στην Εκκλησία, ομοίως λάθος είναι το υπερβολικά σκληρό. Είναι σαν να «ιουδαΐζετε» μερικοί, έτσι όπως σκέπτεστε, καί απλώς φέρνετε διαίρεση στους πιστούς ανθρώπους.
      6. Η Εκκλησία θα βρεί την σωστή λύση στο θέμα που προέκυψε προσφάτως, όπως την εύρισκε πάντοτε. Σας προτείνω να διαβάσετε περισσότερα περί του θέματος και να είστε περισσότερο προσεκτικοί. Πρώτα μελετούμε τα θέματα και μετά κάνουμε αγώνα υπέρ πίστεως. Αλλιώς θα καταλήξουμε να υποστηρίζουμε εσφαλμένες θέσεις.
      Χριστός Ανέστη!

      Διαγραφή
    3. Αληθώς Ανέστη!
      Ένα σχόλιο γεμάτο αερολογίες και βλακίες είναι το σχόλιο σας 5,08μμ.
      1. Ο θεσμός σταμάτησε με σοφία από την Εκκλησία, από τους Πατέρες που ήξεραν τις παγίδες του Πονηρού.
      2. Δεν γνωρίζω αν είσαι πράγματι αντιοικουμενιστής ή παρουσιάζεσαι ως τέτοιος. Δεν υπάρχουν γνωστοί παραδοσιακοί Ορθόδοξοι αντιοικουμενιστές που να στηρίζουν τέτοιους μοντερνισμούς δήθεν στο όνομα της επαναφοράς στην αρχαία Εκκλησία, ενώ πραγματικά στην συμμόρφωση στην ισοπεδωτική Νέα Τάξη Πραγμάτων. Όλοι είναι αντίθετοι στην σταδιακή αυτή ξεχαρβάλωση της Εκκλησίας, με την σταδιακή χειροτονία γυναικών και άλλους ξεχαρβαλωτικούς νεωτερικούς νεοεποχίτικους.
      3. Δεν το απορρίπτουμε εμείς, αλλά η Εκκλησία στο διάβα τόσων αιώνων. Το να προσπαθείτε εσείς και μερικοί νεωτεριστές και οικουμενιστές και άλλοι με κακές αντιλήψεις, να απορρίψετε την τάξη της Εκκλησίας, λειτουργείται εσείς αντιπατερικά και αντιπαραδοσιακά.
      4. Ελλιπή άρθρα και σάπια είναι τα νεωτερίστικα και οικουμενιστικά και μοντερνίστικα άρθρα, όχι τα άρθρα που δείχνουν την αλήθεια της παράδοσης της Εκκλησίας. Το παρόν άρθρο φωνάζει από μόνο του, ότι οι άγιοι δεν ήταν μοντερνιστές και ισοπεδωτές της Παράδοσης της Εκκλησίας. Εσείς οι μοντερνιστές και οικουμενιστές σκανδαλίζετε και εσείς πετάτε τους ανθρώπους εκτός Εκκλησίας σε διάφορα σχίσματα. Σημειωτέον ότι η σωστή αποτείχιση δεν είναι έξοδος από την Εκκλησία.
      5. Ακριβώς επειδή ζούμε σε δύσκολα χρόνια, γι΄ αυτό μην παίζετε τον ρόλο του προδρόμου του Αντιχρίστου, που θέλει να επιβάλλει στην Εκκλησία νεοεποχίτικες ισοπεδωτικές αντιλήψεις στο όνομα του δικαιωματισμού και του εωσφορικού αντιεκκλησιαστικού αναρχικού πνεύματος, του φεμινισμού και άλλων έξαλλων ρευμάτων της αντίθεης εποχής μας. Μην αποκαλείται ιουδαϊσμό, την αντίσταση στην νεοεποχίτικη λογική που θέλετε να περάσετε στην Εκκλησία εσείς οι μοντερνιστές. Και μην παρασέρνετε και μην διαιρείτε τους πιστούς με τις κακές αντιλήψεις και συμπεριφορές σας.
      6. Η αληθινή Εκκλησία θα βρεί την λύση, αλλά η Εκκλησία δεν είναι αυτή που αποδέχεται το αντίχριστο οικουμενιστικό πνεύμα (π.χ.ψευτοσύνοδος Κολυμπαρίου), αλλά ο πιστός κλήρος και λαός που εμμένουν στην Ορθόδοξη Πίστη και Παράδοση!
      Καλή σας μετάνοια!

      Αντινεωτεριστής Ορθόδοξος Ρωμιός

      Διαγραφή
    4. Απάντηση στον Αντινεωτεριστή Ορθόδοξο Ρωμιό:

      1. Το να είσαι αντινεωτεριστής διαφέρει από το απορρίπτεις μόνος σου, ως υπερσύνοδος, ό,τι εσύ ή μία ομάδα ανθρώπων νομίζετε ως νεωτεριστικό. Εσύ έτσι το νομίζεις. Είναι έτσι; Η Εκκλησία τί λέει; Ή Εκκλησία είσαι εσύ μόνος σου; Έτσι λένε και οι Προτεστάντες. Μιλάνε για την «αόρατη Εκκλησία». Έτσι θα γίνουμε κι εμείς;

      2. Ο θεσμός των διακονισσών, επαναλαμβάνω, είναι στην παράδοση της Εκκλησίας. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΝΕΩΤΕΡΙΣΜΟΣ. Είναι ΠΑΡΑΔΟΣΗ. Υπάρχουν Ιεροί Κανόνες που αναφέρονται σ᾽ αυτόν. ΔΕΝ υπάρχει ΚΑΝΟΝΑΣ κατάργησής του. Δεν είναι Νέα Τάξη. Το θέμα είναι μόνον να τεθεί σε σωστό πλαίσιο. Φυσικά αυτό το πλαίσιο δεν θα το καθορίσουμε ούτε εγώ, ούτε εσύ! Οι Επίσκοποι θα το καθορίσουν, γιατί αυτούς έχει ορίσει ο Θεός γι αυτό το έργο, και θα το κάνουν μετά από μελέτη των πηγών της παραδόσεως. Έτσι είναι το σωστό.

      3. Να έχετε κατα νού ότι οι υπερβολές βλάπτουν και πολλές φορές οδήγησαν σε αιρέσεις και σε σχίσματα μέσα στην Εκκλησιαστική Ιστορία. Κάνετε τον κόπο να διαβάσετε, για να δείτε αν ισχύει αυτό που λέω. Δεν σας αγαπάει όποιος σας χτυπάει παλαμάκια και λέει «μπράβο το ρωμαϊικο οδοιπορικό», αλλά όποιος σας βοηθάει να γίνετε καλύτεροι. Εγώ για το καλό σας τα γράφω αυτά, γιατί δεν είναι δύσκολο να φύγει κανείς από την ευθεία οδό, όχι μόνο από τα «αριστερά», αλλά και από τα «δεξιά» (Ιησ. Ν. 1,7). Αν θέλετε, καταλάβετε τί σας λέω και μην βλέπετε παντού εχθρούς.

      Διαγραφή
    5. Απάντηση στον σχολιαστή 11,33 π.μ.

      1. Κάθε πιστός οφείλει να απορρίπτει κάθε αντιπαραδοσιακό και καθετί ενάντιο στην Πίστη και την Ηθική του Ευαγγελίου και της Εκκλησίας και κάθετι που καταστρέφει την τάξη της Εκκλησίας και προκαλεί σκάνδαλα. Όταν το κάνει αυτό, και όταν βρίσκεται σύμφωνος με τους Αγίους δεν λειτουργεί ως υπερσύνοδος, ούτε ως Προτεστάντης.

      2. Ο θεσμός των διακονισσών δεν είναι παράδοση της Εκκλησίας, διότι δεν ισχύει διαχρονικά, αλλά μόνο για μια μικρή χρονική περίοδο λειτούργησε. Όπως δεν είναι παράδοση και θεσμός της Εκκλησίας, οι έγγαμοι επίσκοποι, αλλά και αυτό έγινε σε μια μόνο χρονική περίοδο αρχικά. Η Εκκλησία είδε και στις δύο περιπτώσεις, ότι καλύτερο είναι η κατάργηση και των δύο (θεσμού των διακονισσών και έγγαμων επισκόπων) και αυτό έπραξε προς ωφέλεια του ποιμνίου και πράττει εδώ και αιώνες. Αυτοί που καθορίζουν το τί ισχύει μέσα στην Εκκλησία είναι οι Άγιοι Πατέρες, και όχι οι Επίσκοποι που κινούνται ως πιόνια της Νέας Τάξης και νεωτεριστικών και αιρετικών αντιλήψεων. Και δεν βγαίνει αυτό από διανοητική μελέτη, από τις πραγματικές ανάγκες (και όχι αυτές τις φτιαχτές, τις κατασκευασμένες, αυτές που εφευρίσκει η Νέα Τάξη Πραγμάτων για να ισοπεδώσει σταδιακά τα πάντα) και πάντα με την καθοδήγηση των συγχρόνων Αγίων που είναι οι οδηγοί στην Εκκλησία. Κανένας σύγχρονος Άγιος δεν ήταν υπερ του θεσμού των διακονισσών.

      3. Έχετε κατα νου ότι εγώ δεν ανήκω στους διαχειριστές του "Ρωμαίικου Οδοιπορικού" και ότι οι νεωτερισμοί, οι οικουμενισμοί και η υποταγή στη Νέα Τάξη Πραγμάτων έχει καταστρέψει πολύ την Εκκλησία κατά το ανθρώπινο μέρος και έχει προκαλέσει μεγάλη αναταραχή και σκάνδαλα και απώλεια ψυχών. Δεν παίζουμε με την Εκκλησία και τα της Εκκλησίας όπως κάνουν οι προδότες της Πίστεως κληρικοί και λαϊκοί. Μην πέφτετε θύμα αυτών που δημιουργούν τεχνητά προβλήματα, προβλήματα ανύπαρκτα για να φέρουν το νεοεποχίτικο πνεύμα μέσα στην Εκκλησία και ισοπεδώσουν τα πάντα. Μην βλέπετε εσείς παντού βλαβερές υπερβολές, εκεί όπου υπάρχει υπεράσπιση της τάξης της Εκκλησίας.

      4. Ενδιαφέρον έχει να μάθουμε τί πιστεύετε για την ψευτοσύνοδο του Κολυμπαρίου, την ονομαζόμενη "Αγία και Μεγάλη Σύνοδο". Και αυτή έγινε από Επισκόπους ανα την οικουμένη που κατα την γνώμη σας καθορίζουν αυθαίρετα, το τί θα γίνει στην Εκκλησία. Πίστευετε ότι πρέπει να δεχθούν οι πιστοί τις αποφάσεις των Επισκόπων της Συνόδου του Κολυμπαρίου; Είναι σωστές οι αποφάσεις, μόνο και μόνο επειδή αποφασίστηκαν από τους Επισκόπους, Αρχιεπισκόπους και Πατριάρχες;

      Αντινεωτεριστής Ορθόδοξος Ρωμιός

      Διαγραφή
    6. Απάντηση στον σχολιαστή 11,33 π.μ.

      1. Κάθε πιστός οφείλει να απορρίπτει κάθε αντιπαραδοσιακό και καθετί ενάντιο στην Πίστη και την Ηθική του Ευαγγελίου και της Εκκλησίας και κάθετι που καταστρέφει την τάξη της Εκκλησίας και προκαλεί σκάνδαλα. Όταν το κάνει αυτό, και όταν βρίσκεται σύμφωνος με τους Αγίους δεν λειτουργεί ως υπερσύνοδος, ούτε ως Προτεστάντης.

      2. Ο θεσμός των διακονισσών δεν είναι παράδοση της Εκκλησίας, διότι δεν ισχύει διαχρονικά, αλλά μόνο για μια μικρή χρονική περίοδο λειτούργησε. Όπως δεν είναι παράδοση και θεσμός της Εκκλησίας, οι έγγαμοι επίσκοποι, αλλά και αυτό έγινε σε μια μόνο χρονική περίοδο αρχικά. Η Εκκλησία είδε και στις δύο περιπτώσεις, ότι καλύτερο είναι η κατάργηση και των δύο (θεσμού των διακονισσών και έγγαμων επισκόπων) και αυτό έπραξε προς ωφέλεια του ποιμνίου και πράττει εδώ και αιώνες. Αυτοί που καθορίζουν το τί ισχύει μέσα στην Εκκλησία είναι οι Άγιοι Πατέρες, και όχι οι Επίσκοποι που κινούνται ως πιόνια της Νέας Τάξης και νεωτεριστικών και αιρετικών αντιλήψεων. Και δεν βγαίνει αυτό από διανοητική μελέτη, από τις πραγματικές ανάγκες (και όχι αυτές τις φτιαχτές, τις κατασκευασμένες, αυτές που εφευρίσκει η Νέα Τάξη Πραγμάτων για να ισοπεδώσει σταδιακά τα πάντα) και πάντα με την καθοδήγηση των συγχρόνων Αγίων που είναι οι οδηγοί στην Εκκλησία. Κανένας σύγχρονος Άγιος δεν ήταν υπερ του θεσμού των διακονισσών.

      3. Έχετε κατα νου ότι εγώ δεν ανήκω στους διαχειριστές του "Ρωμαίικου Οδοιπορικού" και ότι οι νεωτερισμοί, οι οικουμενισμοί και η υποταγή στη Νέα Τάξη Πραγμάτων έχει καταστρέψει πολύ την Εκκλησία κατά το ανθρώπινο μέρος και έχει προκαλέσει μεγάλη αναταραχή και σκάνδαλα και απώλεια ψυχών. Δεν παίζουμε με την Εκκλησία και τα της Εκκλησίας όπως κάνουν οι προδότες της Πίστεως κληρικοί και λαϊκοί. Μην πέφτετε θύμα αυτών που δημιουργούν τεχνητά προβλήματα, προβλήματα ανύπαρκτα για να φέρουν το νεοεποχίτικο πνεύμα μέσα στην Εκκλησία και ισοπεδώσουν τα πάντα. Μην βλέπετε εσείς παντού βλαβερές υπερβολές, εκεί όπου υπάρχει υπεράσπιση της τάξης της Εκκλησίας.

      4. Ενδιαφέρον έχει να μάθουμε τί πιστεύετε για την ψευτοσύνοδο του Κολυμπαρίου, την ονομαζόμενη "Αγία και Μεγάλη Σύνοδο". Και αυτή έγινε από Επισκόπους ανα την οικουμένη που κατα την γνώμη σας καθορίζουν αυθαίρετα, το τί θα γίνει στην Εκκλησία. Πίστευετε ότι πρέπει να δεχθούν οι πιστοί τις αποφάσεις των Επισκόπων της Συνόδου του Κολυμπαρίου; Είναι σωστές οι αποφάσεις, μόνο και μόνο επειδή αποφασίστηκαν από τους Επισκόπους, Αρχιεπισκόπους και Πατριάρχες;

      Αντινεωτεριστής Ορθόδοξος Ρωμιός

      Διαγραφή
    7. Δεν είχα σκοπό να απαντήσω πάλι, γιατί θα μας βαρεθούν από τό «ρωμαίικο» να γράφουμε συνέχεια, αλλά δύο λόγια θα τα γράψω ως διευκρινίσεις:
      1. Στο πρώτο συμφωνούμε, έτσι όπως το θέτετε τώρα.
      2. Οι επίσκοποι μένουν υποχρεωτικά άγαμοι με Ιερό Κανόνα (ΙΓ της ΣΤ´ Οικ. Σ. ). Για τις διακόνισσες, από όσο ξέρω, δεν υπάρχει κανόνας καταργήσεως του θεσμού. Και ούτε αυτός είχε καταργηθεί ποτέ τελείως. Κατά καιρούς και κατά τόπους η Εκκλησία έκανε διακόνισσες (βλ. άρθρο Ε. Θεοδώρου, Ο θεσμός των διακονισσών...).
      3. Οι άγιοι ως κεκαθαρμένοι και «ορώντες» βλέπουν βαθύτερα τις εκάστοτε ανάγκες και τα αναφυόμενα προβλήματα και δίνουν φωτισμένες λύσεις στα προβλήματα. Το επίσημο όργανο της Εκκλησίας όμως για την λήψη αποφάσεων είναι οι Σύνοδοι των Επισκόπων. Έτσι συνέβαινε πάντοτε από τα αποστολικά χρόνια, παρά τό ότι πάντοτε υπήρχαν Επίσκοποι, οι οποίοι δεν στέκονταν στο ύψος των περιστάσεων. Και εκεί ακριβώς είναι το θαυμαστόν μέσα στην ιστορική πορεία της Εκκλησίας, πώς δηλαδή διετηρήθη η ορθή πίστη, ενώ εμείς ως άνθρωποι, κληρικοί και λαϊκοί, είμαστε τόσο... προβληματικοί.
      4. Σύνοδοι υπήρχαν και «ληστρικές» λεγόμενες. Δεν ορθοτομεί υποχρεωτικώς μία Σύνοδος τον λόγον της αληθείας. Γι᾽ αυτό και, αν δείτε στην Εκκλησιαστική Ιστορία, γύρω από μία Οικουμενική Σύνοδο υπάρχουν πλήθος άλλες Σύνοδοι, οι οποίες τελικώς δεν αναγνωρίστηκαν.
      5. Η Σύνοδος του Κολυμπαρίου, κατά την ταπεινή μου άποψη, επειδή με ερωτάτε, έχει προβληματικές διατυπώσεις, οι οποίες επιδέχονται και εσφαλμένη κατανόηση, και θέλει διόρθωση από νέα Σύνοδο, η οποία θα μιλήσει με σαφήνεια για τα εν λόγω θέματα. Οι ετερόδοξοι ως μη έχοντες πλήρη την Ορθόδοξη Πίστη, σε ορισμένες δε περιπτώσεις και λανθασμένη, είναι αιρετικοί (από τό ρ. αιρέομαι που σημαίνει «προτιμώ»). Οι δε αιρετικοί είναι εκτός Εκκλησίας. Καθαρά και χωρίς περιστροφές. Το Πνεύμα το Άγιον είναι Πνεύμα αληθείας και όχι ψεύδους!
      6. Όλοι γνωρίζουμε ότι κάποιοι έχουν κακούς σκοπούς, να αλλοιώσουν τα ήθη της Εκκλησίας μας. Αν όμως στεκόμαστε στο έδαφος της Ιεράς Παραδόσεως, δεν φοβόμαστε κάτι. Και εννοείται ότι το κάθε τι πρέπει να γίνεται με σύνεση, όταν πρέπει και όπως πρέπει, και όχι επειδή έτσι είναι ο συρμός της εποχής.

      Διαγραφή
    8. Βλέπω ότι τώρα βάζετε αρκετά καλά τα πράγματα στη θέση τους.
      Θα σας απαντήσω στις παραγράφους όπως τις έχετε αριθμήσει.

      Για την παράγραφο με αριθμό 2.
      Στην πράξη έχει καταργηθεί ο θεσμός των διακονισσών. Και αυτό έχει σημασία.

      Για τις παραγράφους με αριθμό 3, 4 και 5.
      Όλα αυτά που γράφετε αν τα μαζέψουμε, σημαίνουν ότι τις αποφάσεις των Επισκόπων δεν μπορούμε να τις κάνουμε δεκτές χωρίς προϋποθέσεις, ως εκκλησιαστικό σώμα, παρά μόνο αν συμφωνούν με την Ορθόδοξη πίστη και Παράδοση. Η Ορθόδοξη Πίστη διατηρήθηκε ακριβώς διότι η Χάρη του Θεού, φώτιζε τον πιστό κλήρο και λαό, να μην δέχεται τις οποιεσδήποτε αποφάσεις των Επισκόπων, αλλά μόνο όσες ορθοτομούσαν τον λόγο της αληθείας.

      Για την παράγραφο με αριθμό 5.
      Η ψευτοσύνοδος του Κολυμπαρίου δεν έχει απλά προβληματικές διατυπώσεις, αλλά αιρετικές και παναιρετικές, όπως την παραδοχή των αιρέσεων ως Εκκλησιών και γι΄ αυτό δεν θέλει διόρθωση απλά από νέα πραγματική Ιερή Σύνοδο, αλλά καταδίκη και απόρριψη!

      Για τον Ευάγγελο Θεοδώρου που επικαλείστε, έχω να πω πώς δεν μας εμπνέει καθόλου καμία εμπιστοσύνη ως προς το Ορθόδοξο πνεύμα του. Πότε ο Ευάγγελος Θεοδώρου έγραψε κατά του οργιάζοντος οικουμενισμού; Πότε στηλίτευσε τους οικουμενιστές; Πότε έγραψε απλά αντιοικουμενιστικά άρθρα; Μάλιστα θυμάμαι ότι είχε έρθει και σε κάποια αντιπαράθεση με τον αγωνιζόμενο σταθερά υπερ της Ορθοδοξίας και κατά του οικουμενισμού π. Θεόδωρο Ζήση σε κάποιο συνέδριο. Αφήστε λοιπόν τις προτάσεις και τις μελέτες του Ευάγγελου Θεοδώρου στην άκρη.

      Αντινεωτεριστής Ορθόδοξος Ρωμιός

      Διαγραφή
  2. ΜΠΡΑΒΟ ΣΤΟ "ΡΩΜΑΙΙΚΟ ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ"!

    ΑπάντησηΔιαγραφή