19 Δεκ 2018

Μητροπολίτης Μεσσηνίας Χρυσόστομος: Τό μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν πρώτιστα πρέπει νά ἔχει παιδαγωγικό χαρακτήρα

Ἀποσπασμα συνέντευξης πού πῆραν σπουδαστές τοῦ Δ.ΙΕΚ Καλαμάτας ἀπό τόν μητροπολίτη Μεσσηνίας Χρυσόστομο
- Τί ἔχετε νά μᾶς πεῖτε γιά τό μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν στά σχολεῖα;
- “Θέλουμε, δέ θέλουμε πλέον βρισκόμαστε σέ μία πολυπολιτισμική καί πολυθρησκευτική κοινωνία. Τό μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν πρώτιστα πρέπει νά ἔχει παιδαγωγικό χαρακτήρα καί διάσταση. Τί σημαίνει αὐτό; Σημαίνει ὅτι τό γενικότερο πλαίσιο παροχῆς παιδείας -δέν ἐννοῶ ἐκπαίδευσης ἀλλά παιδείας πού αὐτό σημαίνει περιεχόμενο τῆς γνώσης καί τῆς παιδείας- εἶναι τό νά δώσεις στό παιδί τή δυνατότητα νά διαμορφώσει μία ὁλοκληρωμένη προσωπικότητα. 
Τό μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν πρέπει νά εἶναι ἀπ' αὐτά τά ὁποία συμβάλλουν σέ αὐτήν τή διαμόρφωση τῆς ὁλοκληρωμένης προσωπικότητας. Συγχρόνως τό παιδί πρέπει νά μαθαίνει...
γιά κάθε μορφή θρησκευτικῆς ὀργάνωσης ἤ διάστασης πού μπορεῖ νά ὑπάρχει μέσα στήν κοινωνία, προκειμένου νά εἶναι γνώστης αὐτοῦ τοῦ ἀνθρώπου πού ἔχει δίπλα του. Πού μπορεῖ νά μήν εἶναι χριστιανός, μπορεῖ νά μήν εἶναι ὀρθόδοξος ἀλλά μπορεῖ νά εἶναι βραχμάνος, νά εἶναι ἰνδουιστής καί πού ἐξαιτίας τοῦ θρησκεύματός του ἔχει κάποιες ἰδιαιτερότητες στόν τρόπο τῆς ζωῆς του, ὅπως καί ἐμεῖς ἔχουμε τίς δικές μας ἰδιαιτερότητες ὡς χριστιανοί ὀρθόδοξοι καί θά πρέπει νά τίς σεβόμαστε ὅπως καί ἐμεῖς ἀπαιτοῦμε νά σέβονται τίς δικές μας. Δέν εἶμαι ὑπέρ τῆς ἀντίληψης ὅτι μπορεῖ νά ὑπάρξει μία ἰσοπεδωτική καί ὁριζόντια ἀντιμετώπιση τῶν θρησκευμάτων, τῶν ἐκκλησιῶν ἀλλά καί τῶν ὁμολογιῶν. Εἶμαι ὅμως ὑπέρ τῆς ἄποψης ὅτι πρέπει νά σεβόμαστε τόν ἄλλον, ὡς διαφορετικό, νά μήν τόν προσβάλουμε, νά σεβόμαστε τήν προσωπικότητά του, νά σεβόμαστε τή θρησκευτική του συνείδηση καί τότε νομίζω ὅτι οἱ θρησκεῖες θά γίνουν ἀφορμή καί σημεῖο πού θά μπορεῖ νά δεθεῖ μία κοινωνία καί νά μήν ἀποτελέσουν οἱ θρησκεῖες καί οἱ ἐκκλησίες ἀφορμή διάσπασης τῶν κοινωνιῶν. Οἱ μορφές τῶν ἱερῶν πολέμων αὐτή τή στιγμή νομίζω ὅτι πρέπει νά μήν ἐπιτρέψουμε νά ἐμφανιστοῦν μέσα στίς κοινωνίες τῶν κρατών”.

11 σχόλια:

  1. ΜΑ ΤΙ ΛΕΕΙ;
    Η ΕΛΛΑΔΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ.
    1.ΕΧΕΙ ΜΟΝΟ 2200 ΕΒΡΑΙΟΥΣ, ΕΛΑΧΙΣΤΟΥΣ ΑΡΜΕΝΙΟΥΣ ΣΤΗΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, ΚΑΙ ΠΟΜΑΚΟΥΣ ΚΑΙ ΓΥΦΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΘΡΑΚΗ.ΔΗΛ ΣΥΝΟΛΙΚΑ 20000 ΑΛΛΟΕΘΝΕΙΣ.
    2.ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΤΟΥΡΚΟΙ ΣΤΗΝ ΘΡΑΚΗ
    ΕΧΟΥΜΕ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΚΜΩΑΜΑΘΑΝΙΣΜΕΝΟΥΣ ΕΠΙ ΟΘΩΜΑΝΙΚΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ ΑΥΤΟ ΛΕΕΙ ΕΡΕΥΝΑ ΤΟΥ DNA ,ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΟ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
    Κωνσταντίνος Τριανταφυλλίδης: Η γενετική σχέση Χριστιανών και Μουσουλμάνων της Δυτικής Θράκης*
    http://clioturbata.com/uncategorized/pomakoi/
    3.ΤΕΛΟΣ ΟΛΟΙ ΟΙ ΑΛΛΟΕΘΝΕΙΣ ΠΟΥ ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΝ ΚΑΙ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΤΙΣ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ ΜΑΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΝΟΜΙΜΟΙ ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΒΑΣΕΙ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΒΑΣΕΙ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΤΟΥ ΣΤΕ,.
    Πληρωμένα!! Ενοίκιο, κοινόχρηστα, περίθαλψη και 400 ευρώ επιδομα στους Μετανάστες.....
    https://www.youtube.com/watch?v=ROP7JXOqoZE&t=33s
    ΟΠΟΤΕ ΤΑ ΠΕΡΙ ΠΟΛΥΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΝΕΙΣ ΕΛΛΗΝΑΣ ΠΟΥ ΣΕΒΕΤΑΙ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΤΟΥ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΔΕΝ ΤΑ ΔΕΧΕΤΑΙ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εαν δεν έβλεπα ποιός τα λέει αυτά, θα έλεγα ότι τα λέει πρόδρομος του "παγκοσμίου ηγέτη".
    Β.Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ενας Άγιος γέροντας είχε πει με παράπονο,το μεγαλύτερο πρόβλημα στους περισσότερους επισκόπους και ιερείς, είναι η αδυναμία κατανόησης του φορέα της αγιοπνευματικής Χάριτος με συνέπεια και την αδυναμία κατανόησης της δαιμονιώδους επίρρειας.
    Είθε η Χάρις της Παναγίας μας,να τους αξιώσει φωτισμού και δυνάμεως να πράξουν αυτό που τους αναλογεί εις δόξαν του Αγίου Τριαδικού Θεού και εις καταισχύνη του σατανά αμήν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΚΥΡΙΕ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΕ.
    ΑΝΑΞΙΟΣ κ ΠΡΑΞΙΚΟΠΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤΕΧΕΤΕ ΕΠΙΣΚΟΠΙΚΟ ΘΡΟΝΟ ΚΑΙ ΚΑΛΕΙΣΤΕ ΝΑ ΠΑΡΑΙΤΗΘΕΙΤΕ.
    ΣΚΑΝΔΛΙΖΕΤΑΙ κ ΕΙΣΑΣΤΕ ΥΠΟΛΟΓΟΣ ΕΝΩΠΙΟΝ ΘΕΟΥ ΑΝΘΡΩΠΩΝ κ ΚΥΡΙΩΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΚΩΝ ΨΥΧΩΝ.
    ΣΗΜΕΡΑ ΑΔΕΛΦΟΙ ΜΟΥ ΤΟ ΝΗΠΕΙΑΓΩΓΕΙΟ ΟΠΟΥ ΠΗΓΑΙΝΕΙ Ο ΓΙΟΣ ΜΟΥ ΕΚΑΝΕ ΤΗΝ ''ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΙΑΤΙΚΗ ΕΟΡΤΗ''.
    ΑΣ ΔΟΥΜΕ ΤΟΝ ΠΑΡΑΛΟΓΙΣΜΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΥΘΥΝΕΣ ΚΑΠΟΙΩΝ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΕΧΟΟΥΝ ΤΕΘΕΙ ΘΕΜΑΤΟΦΥΛΑΚΕΣ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ ΜΑΣ.
    Η ΕΟΡΤΗ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΝΤΟΛΗΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΔΟΘΗΚΕ ΣΕ ΜΙΑ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΟΜΑΔΑ Η ΟΙΠΟΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕ ΜΙΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΧΡΙΣΟΥΓΕΝΑ ΜΕ ΘΕΜΑ......''ΤΕΛΕΙΑ.ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΩΝ''.
    ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΕ ΜΙΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ 60 ΛΕΠΤΩΝ ΣΥΜΕΤΕΙΧΑΝ ΜΕ ΕΝΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΑΠΕΙΓΕΙΛΕ ΤΟ ΚΑΘΕΝΑ.
    ΜΗΝ ΜΕ ΡΩΤΗΣΕΤΕ ΑΝ ΕΙΠΩΘΗΚΕ ΤΙΠΟΤΑ ΠΕΕΡΙ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΩΝ-ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑΣ-ΦΩΤΩΝ-ΚΑΛΙΚΑΤΖΑΡΩΝ......
    ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΘΑ ΣΑΣ ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΣΩ.ΤΟ ΜΟΝΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΠΟΥ ΕΙΧΕ ΘΕΜΑ ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΑ ΗΤΑΝ ΤΑ ΤΡΙΓΩΝΑ ΚΑΛΑΝΤΑ Κ ΤΑ ΚΑΛΑΝΤΑ ΠΕΛΛΟΠΟΝΗΣΟΥ.
    ΟΛΑ ΤΑ ΑΛΛΑ ΤΡΑΓΟΥΔΑΚΙΑ ΕΝΤΕΛΩΣ ΞΕΝΑ ΜΕ ΤΙΣ ΑΓΙΕΣ ΜΕΡΕΣ.
    ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΡΕΙΣ ΗΘΟΠΟΙΟΥΣ.....Η ΜΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΖΩΓΡΑΦΙΣΕΙ ΜΙΑ ΤΕΛΕΙΑ....Η ΑΛΛΗ ΝΑ ΤΗΝ ΑΠΟΚΑΛΕΙ ΧΑΖΗ ΗΛΙΘΙΑ ΚΑΙ ΜΗΔΕΝΙΚΟ.....ΣΕ ΚΑΠΟΙΟ ΣΗΜΕΙΟ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΣ ΝΑ ΤΡΑΒΑ Η ΜΙΑ ΤΑ ΜΑΛΙΑ ΤΗΣ ΑΛΛΗΣ κ ΚΑΛΑ ΟΤΙ ΤΣΑΚΟΝΩΝΤΑΙ ΥΠΟ ΤΟΝ ΗΧΟ ΡΟΚ ΜΟΥΣΙΚΗΣ.
    ΠΡΟΣ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ κ ΑΦΟΥ Η ΜΙΑ ΚΑΤΑΦΕΡΕ κ ΕΚΑΝΕ ΤΗΝ ΤΕΛΕΙΑ ΕΓΙΝΕ ΤΟ ΘΑΥΜΑ...Η ΚΟΠΕΛΛΑ ΜΑΣ Η ΟΠΟΙΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΜΙΑ ΤΕΛΕΙΑ ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΕ κ ΑΠΕΔΕΙΞΕ ΠΩΣΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΠΟΙΑ.
    Η ΑΝΦΟΡΑ ΚΑΙ ΤΑ ΜΥΝΗΜΑΤΑ ΟΠΟΥ ΠΕΡΑΣΑΝΕ ΣΤΙΣ ΑΘΩΩΕΣ ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΨΥΧΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΕΙΝΑΙ Ι Σ Ο Π Ε Δ Ω Τ Ι Κ Α.
    Η ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΥΠΑΡΧΕΙ ΓΡΑΜΕΝΗ ΣΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΚΑΙ ΠΡΟΚΑΛΩ ΤΟΝ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ κ ΤΟΝ ΚΑΘΕ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ ΝΑ ΔΕΙ ΜΕ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ κ ΤΙΣ ΑΠΟΨΕΙΣ -ΠΟΥ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΕΧΕΙ Η ΠΛΕΙΟΝΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΕΠΙΣΚΟΠΩΝ- ΜΕ ΤΙ ΠΟΤΤΙΖΟΥΜΕ ΤΙΣ ΑΘΩΕΣ ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΨΥΧΕΣ.
    ΚΑΙ ΣΤΟ ΚΑΤΩ ΚΑΤΩ ΑΝ ΤΟΥ ΑΡΕΣΟΥΝ ΤΕΤΟΠΙΟΥ ΕΙΔΟΥΣ ΘΕΑΜΑΤΑ ΑΣ ΑΠΕΥΘΥΝΘΕΙ ΣΤΟ ΟΙΚΕΙΟ κ ΦΙΛΙΚΟ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΟΝ κ ΑΣ ΑΦΗΣΟΥΝ ΗΣΥΧΟ ΤΟ
    ΠΟΙΜΝΙΟ κ ΚΥΡΙΩΣ ΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΜΑΣ.
    - Ο ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΣ -
    ΝΤΡΟΠΗ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Σεβασμιώτατε,
    μέ ὅλο τόν σεβασμό στήν Ἀρχιερωσύνη σας, μέ αὐτά πού λέτε στό ἀνωτέρω ἀπόσπασμα τῆς συνέντευξή σας, συνειρμικά θεωρείτε ὅτι τό ΜτΘ ὅπως διδασκόταν πρίν στά σχολεία:
    α) δέν εἴχε παιδαγωγικό χαρακτήρα
    β) δέν διαμόρφωνε στόν μαθητή ὁλοκληρωμένη προσωπικότητα καί
    γ) δέν τόν μάθαινε νά σέβεται τούς ἄλλους.

    Ὅμως Σεβασμιώτατε,
    ἡ Ἁγία μας Ὀρθοδοξία, ἔχει ἀποδείξει στό διάβα τῶν αἰώνων πώς εἶναι ἀνοιχτή πρός ὅλους τούς ἀνθρώπους, ἐμπνεόμενη καί καθοδηγούμενη ἀπό «τὸν τῆς πίστεως ἀρχηγὸν καὶ τελειωτὴν Ἰησοῦν» (Ἐβρ. ιβ΄2) μέ ἀγάπη πρός τόν πλησίον, ἀνεξαρτήτου φυλῆς, χρώματος καί θρησκείας. Τό νά «ἀγαπήσεις τὸν πλησίον σου ὡς σεαυτόν» (Ματθ κβ΄39), εἶναι ἡ δεύτερη μεγάλη ἐντολή ἰσάξια μέ τήν πρώτη «ἀγαπήσεις Κύριον τὸν Θεόν σου ἐν ὅλῃ τῇ καρδίᾳ σου καὶ ἐν ὅλῃ τῇ ψυχῇ σου καὶ ἐν ὅλῃ τῇ διανοίᾳ σου» (Ματθ κβ΄37).
    Ἄλλο εἶναι ὁ ἀγώνας γιά μιά εἰρηνική συνύπαρξη ἀνθρώπων καί λαῶν μέ διαφορετικές θρησκευτικές καί πολιτικές πεποιθήσεις καί ἄλλο εἶναι ἡ διδασκαλία σέ μαθητές -ἀπό τήν ἡλικία φεῦ, τῶν ἑννέα ἐτῶν-, περί τῶν διαφόρων θρησκειῶν καί μέ προοπτική μάλιστα νά τίς γνωρίσουν μέσα ἀπό τήν πίστη τους, τή λατρεία τους καί τή ζωή τους (σύμβολα, έθιμα κ.λπ.).

    Σεβασμιώτατε,
    ἐάν «εἴ τις ὑμᾶς εὐαγγελίζεται παρ᾿ ὃ παρελάβετε, ἀνάθεμα ἔστω» (Γαλ. α΄9), τί νά ὑποθέσουμε τώρα πού τά παιδιά μας θά προσεγγίζουν καί θά εὐαγγελίζονται διδασκαλίες ἀλλότριες, «ἐντάλματα ἀνθρώπων» (Ματθ. ιε΄9), σέ σχέση μέ τήν Ἁγία μας Πίστη καί τόν ὀρθόδοξο προασανατολισμό;
    Ἐάν ὁ Κύριος ἔδωσε οἰκουμενική ἐντολή «πορευθέντες μαθητεύσατε πάντα τὰ ἔθνη ..... διδάσκοντες αὐτοὺς τηρεῖν πάντα ὅσα ἐνετειλάμην ὑμῖν» (Ματθ κη΄19-20), ἄραγε, "τί μέλλει γενέσθαι" μέ τά τοῦ οἴκου μας, δηλαδή μέ τήν μαθητεία (ἀνατροφή καί διαπαιδαγώγηση) τῶν παιδιῶν μας «ἐν παιδείᾳ καὶ νουθεσίᾳ Κυρίου» (Ἐφεσ. στ΄4);
    Ἔχουμε ἄραγε τό δικαίωμα νά προσφέρουμε στίς τρυφερές ψυχές τῶν παιδιῶν μας, διδασκαλίες ἀλλοτρίων παραδόσεων καί πίστεων, ἱκανῶν νά τά ἀποπροσανατολίσουν ἀπό τήν «ἅπαξ παραδοθείσῃ τοῖς ἁγίοις» ( Ἰουδ. α΄3) Ὀρθόδοξη Πίστη μας, μέ τραγικές συνέπειες τήν ἀπώλεια τῆς ψυχῆς τους; «Τί γὰρ ὠφελεῖται ἄνθρωπος ἐὰν τὸν κόσμον ὅλον κερδήσῃ, τὴν δὲ ψυχὴν αὐτοῦ ζημιωθῇ;» (Ματθ. ιστ΄ 26).

    Γιά τοῦ λόγου τό ἀληθές ἀποσπασματικά θά σᾶς ἀναφέρω ἀπό τήν «Παρέμβαση στήν Ἱεραρχία τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, τήν 27-6-2017» τοῦ Σεβ. Μητροπολίτη Ναυπάκτου καί Ἁγίου Βλασίου κ. Ἱεροθέου» τά κατωτέρω:
    «Πρέπει νά σταθοῦμε μέ μεγάλη εὐθύνη ἀπέναντι στήν Παράδοση αὐτοῦ τοῦ τόπου καί ἀπέναντι στά 1.200.000 παιδιά, πού θά διδαχθοῦν αὐτό τό ἐπικίνδυνο μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν.
    Τό πρόγραμμα αὐτό ἀπό τήν βάση του εἶναι προβληματικό, θά μποροῦσα δέ νά πῶ ἐκθεμελιωτικό, διότι ἀποδομεῖ τά πάντα. Παρουσιάζει τίς θρησκεῖες μέσα ἀπό τήν κοινωνιολογική τους προοπτική καί μέ τόν τρόπο αὐτόν ἀποδομεῖ ὄχι μόνον τήν Ὀρθόδοξη θεολογία, ἀλλά καί τήν διδασκαλία καί τῶν ἄλλων θρησκειῶν.»

    Σεβασμιώτατε,
    «ἐπικίνδυνο καί ἐκθεμελιωτικό, διότι ἀποδομεῖ τά πάντα» τό χαρακτηρίζει ὁ Ἅγιος Ναυπάκτου.
    Σᾶς ἐρωτοῦμε λοιπόν ἐναγωνίως, καθ’ὅσον πρόκειται γιά τίς ἐπίπλαστες καί ἀγνές ψυχές τῶν παιδιῶν μας:
    Εῖναι ἤ ὄχι ἐπικίνδυνο τό νέο ΜτΘ;
    Νά τό ἀποδεχθοῦμε ἤ νά τό ἀπορρίψουμε ἀφοῦ μ’αὐτό ἀποδομείται πλέον ἡ Πίστη μας;

    Ἀσπαζόμενοι τήν δεξιά σας καί ἐπικαλούμενοι τίς πρός Κύριον εὐχές σας, σᾶς εὐχαριστοῦμε ἐκ τῶν προτέρων.
    Θεόδωρος Σ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Υπάρχουν πολλοί κατ΄επάγγελμα ιερωμένοι,αλλά "μή φοβού το μικρόν ποίμνιον", διότι υπάρχουν και σώφρονες και συνετοί και άγιοι.Και δάσκαλοι ευσυνείδητοι υπάρχουν. Έχω μερικά παραδείγματα από εκκλησιασμό μαθητών Σχολείων με τους δασκάλους τους αυτές τις ημέρες, που δίνουν ελπίδα κι αισιοδοξία ότι επιτελείται έργον σοβαρόν παρά την "αποδόμησιν". Δεν θα αναφερθώ σε λεπτομέρειες ,διότι δεν χρειάζονται και δεν θα ωφελήσουν . "Έχουν γνώσιν οι φύλακες". Και "νεφύδριόν εστι και θάττον παρελεύσετα", λέγει ο Μέγας Αθανάσιος. Έχουμε νέφος μαρτύρων από ψηλά που μας βοηθεί. Έχει ο Θεός μην αποκαρδιώνεσθε. Καλά κι ευλογημένα Χριστούγεννα με Χριστό και υγεία, ειρήνη και αγάπη. Δρ. Δέσποινα Κοντοστεργίου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πρός «Ανώνυμος20 Δεκεμβρίου 2018 - 5:46 μ.μ.»
      Ἀξιότιμη Δρ κ. Δέσποινα Κοντοστεργίου,
      σᾶς εὐχαριστῶ ἐκ βάθους καρδίας για τά γεμάτα ἐλπίδα καί αἰσιοδοξία λόγια σας.
      Σᾶς εὐχαριστῶ δέ καί γιά τόν χρόνο πού ἀφιερώσατε νά γράψετε αὐτά τά ὀλίγα.
      Ἀλήθεια εἶναι ὅσα ἐπισημαίνετε καί οὐδεμία ἀντίρρηση φέρω στό ὅτι ἐπιτελείται ἔργο ἀπό μερικούς καλούς χριστιανούς δασκάλους.
      Ὅμως, ἐπιτρέψτε μου νά σᾶς πῶ, πώς ἕνας τυπικός ἐκκλησιασμός δέ θά ἔρθει ποτέ σέ ἀντιστάθμισμα μέ τό ὅλο πνεῦμα καί τήν διδασκαλία τοῦ νέου αὐτοῦ ΜτΘ πού κάθε ἄλλο παρά μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν εἶναι.
      Ὁ Σεβασμιώτατος Ναυπάκτου τό λέει ξακάθαρα:
      «Τό πρόγραμμα αὐτό ἀπό τήν βάση του εἶναι προβληματικό, θά μποροῦσα δέ νά πῶ ἐκθεμελιωτικό, διότι ἀποδομεῖ τά πάντα.»
      Ἕνα τέτοιο λοιπόν πρόγραμμα πῶς εἶναι δυνατόν νά διδάσκεται σέ μαθητές ἀφοῦ ἀποδομεῖ τήν Πίστη μας;
      Ὁ ἅγιος Παΐσιος ἔλεγε πώς ἄν στό πιάτο μου μέ τό καλό φαγητό πέσει μιά κουτσουλιά τότε πετάω τό φαγητό μαζί μέ τό πιάτο.
      Ἔτσι εἶναι καί μέ τό πρόγραμμα αὐτό. Εἶναι γιά πέταμα!!!
      Ὅμως τό κακό ἔγινε. Ὅλοι τό ἀντιλαμβανόμαστε.
      Καί τώρα πῶς θά λυθεῖ ἀφοῦ οἱ ἀρμόδιοι περί ἄλλα τυρβάζουν;
      Αὐτό πού μᾶς ἀπομένει εἶναι ἡ προσευχή. Ἡ θερμή προσευχή. Τό ἀκαταμάχητο ὄπλο τῶν Χριστιανῶν.
      Ἄς ὑψώσουμε λοιπόν τάς χείρας μας πρός τόν Κύριο καί μετά δακρύων καί στεναγμῶν ἄς Τόν ἱκετεύσουμε νά οἰκονομήσει τά πράγματα ὅπως Ἐκεῖνος ξέρει γιά τό ψυχικό συμφέρον τῶν παιδιῶν μας καί ἡμῶν.
      Σᾶς εὔχομαι ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ.
      Θεόδωρος Σ.

      Διαγραφή
    2. Μπράβο στη Δέσποινα Κοντοστέργιου!

      Ιάσων

      Διαγραφή
  7. Το μαθημα των θρησκευτικων εδω στην Ελλαδα πρπει να εχει πρωτιστως ΟΡΘΟΔΟΞΟ χαρακτηρα.-
    Καταλαβες ;
    Aμα δεν καταλαβες ξυρισου παραιτησου κ βγες εξω στην ελευθερη αγορα εργασιας να σε δουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Οι γονείς διαμαρτύρονται για τον Μητροπολίτη , το μάθημα των θρησκευτικών κτλ και νομίζουν ότι τελείωσαν τον αγωνα τους. Συναναστρέφεσαι με παιδιά χριστιανικών οικογενειών και δεν βλέπεις καμία διαφορά με τα παιδιά των κοσμικών. Μερικές φορές είναι και χειρότερα. Γιατί; Τι διδάσκονται τα παιδιά καθημερινά από την ζωή των γονιών; Χρήμα, εγωισμός,προβολή,καινοδοξια, αδικίες,πλεονεξία,αδιαφορία για τους ηλικιωμένους γονείς . Καθημερινα τηλεόραση, ταινίες , ηλεκτρονικά,ίντερνετ χωρίς έλεγχο, υπερκαταναλωτισμος,πάρτυ και ξέφρενα γλέντια....ε και την Κυριακή Λειτουργια.
    Τι θα μένει στο παιδί μετά από τον βομβαρδισμό όλης της εβδομάδας;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Καλά σχόλια έχει το μπλογκ Θρησκευτικά
    http://thriskeftika.blogspot.com/2018/12/blog-post_62.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.