Menu

2 Ιουν 2011

Γιατί ὑπάρχει τόσος πόνος στὸν κόσμο;

 
Γιατί πάρχει τόσος πόνος στν κόσμο;
το μακαριστο Γέροντος Κλεόπα
— Λέγει δίκαιος ώβ: «λλ νθρωπος γεννται κόπω» (Ἰὼβ 5,7). πόστολος Παλος λέγει τι λα τ ργα γίνονται μ κόπο κα πόνο (Ρώμ.8,21). πόνος στν κόσμο εναι καρπς τς πτώσεως το νθρώπου π τν παράδεισο (Πράξ. 3,16). Εναι καρπς τς μαρτίας (Ψάλμ.7,14-16).
λλ' μως, ἐὰν δεχώμεθα κάθε πόνο μ πομον κα εχαρίστησι, λαμβάνουμε μεγάλη πνευματικ φέλεια πολύτιμη γι τν σωτηρία τς ψυχς μας. Γενικ βλέπουμε τι, σο πολλαπλασιάζεται μαρτία κα πλάνη στν κόσμο, τόσο αξάνεται κα πόνος, δηλαδ πείνα, σύγχυσις, ο πόλεμοι, ο παντς εδους σθένειες κα θάνατος. Η φροντίδα μν τν χριστιανν εναι ν γκαταλείψουμε τν μαρτία, ν συμφιλιωθομε μ τν Θεό, ν ποκτήσουμε τν φόβο το Θεο, τν ταπείνωσι, τν πομον κα τότε λα τ βάσανά μας θ λιγοστεύσουν κα θ λθη μεγάλη φέλεια στς ψυχές μας.
πόνος εναι ρραβν τν αωνίων βασάνων, τ ντιλυτρο τν μαρτιν μας; Ποις εναι σκοπς τς πάρξεως τοῦ...
πόνου;
—Ο σκοπς το πόνου γι τος χριστιανος εναι νας κα μοναδικός: συγχώρησις τν μαρτιν δ στν γ μ κάθε εδους σθένειες, στενοχώριες κα θλίψεις, πίσης ξαγνισμς κα σωτηρία τς ψυχς μας. Γι' ατος πο δν θέλουν ν διορθωθον κα μετανοήσουν, πόνος εναι ρραβν τν αωνίων βασάνων. ν ατο πο δέχονται τν πόνο μ πομον κα μ εχαριστία στν Θε κα ζον μ μετάνοια, τότε εναι γι' ατος καλλίτερος δρόμος γι τν διόρθωσι κα συγχώρησι τν μαρτιν τν, διότι λυτρώνονται π τς αώνιες θλίψεις τς κολάσεως.
Βλέπουμε τι δ στν γ ατο πο ποφέρουν περισσότερο, εναι ερηνικο μ τ συνείδησι τν, νάρετοι κα σχυρο πέναντι τν πειρασμν, πλησιέστερα στν Θε π τος λλους κα σώζονται εκολώτερα, πως δίκαιος ώβ, πτωχς Λάζαρος, ο γιοι πόστολοι, ο Μάρτυρες, ο σιοι κα τόσοι λλοι. ν ατο πο ζον νετα, εναι γιες, χουν περιουσία κα κάθε πολαυστικ στν γ, εναι συνήθως δύνατοι στν πίστι, σπλαχνοι, τυραννικοί, γαστρίμαργοι, γωϊσταί, φοβονται τν θάνατο κα πεθαίνουν μ βαρεες μαρτίες, πρς αώνια τιμωρία τν.
πόνος πετράπη νωθεν γι τν σωτηρία κα τν συγχώρησι τν μαρτιν μας κα γι τν πνευματική μας πρόοδο, ἐὰν μες τν δεχόμεθα μ εχαρίστησι, ς π τ χέρι το Θεο, πως λέγη προφήτης Δαβίδ: « ράβδος σου κα βακτηρία σου, αται μ παρεκάλεσαν» (Ψάλμ.22,5). ποτε λοιπόν, ράβδος κα βακτηρία το πόνου τος εσεβες κα πιστος χριστιανος τος στηρίζουν, τος μπνέουν στ καλ ργα, τος καθαρίζουν π τς μαρτίες κα τος καταξιώνουν μεγαλυτέρων στεφάνων κα πολαύων στν ορανό. ν γι τος κακοπροαίρετους, ράβδος το πόνου εναι τιμωρία πάνω στν τιμωρία κα χαλινς στ στόμα, διότι δν θέλουν ν πλησιάσουν τν Κύριο (Ψάλ.31,10).
Γέροντος Κλεόπα λι
Πνευματικο Διάλογοι
κδόσεις "ρθόδοξος Κυψέλη"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου