Menu

4 Μαρ 2011

Γιὰ τὴν ἐντολὴ τῆς ἀγάπης. (Μ. Βασιλείου)

                                                                                                      Α΄. γάπη στος χθρος
Εναι χαρακτηριστικό του χθρο ν βλάπτει κα ν καταστρώνει δόλια σχέδια. Κάθε νθρωπος λοιπν πο βλάπτει κάποιον μ ποιονδήποτε τρόπο, θ μποροσε ν λέγεται χθρός, διαίτερα κενος πο μαρτάνει. Γιατί, σο ξαρτται π’ ατόν, βλάπτει κατ διάφορους τρόπους κα δολιεύεται κενον πο συναναστρέφεται συναντάει κατ τύχη. πειδ δ νθρωπος ποτελεται π σμα κα ψυχή, ς πρς μν τ ψυχ ς γαπήσουμε τος χθρούς μας, λέγχοντας κα συμβουλεύοντας κα παναφέροντας ατος στν εσεβ ζω μ κάθε τρόπο- ς πρς τ σμα μως ς τος εεργετομε, ταν χρειάζονται τ παραίτητα ν ζήσουν. τι δ γάπη χει τ ρίζα της στ διάθεση εναι φανερ σ λους. Τ τι δ εναι κατορθωτ τ πέδειξε κα τ δίδαξε Κύριος, πο δειξε τν γάπη το Πατέρα Του κα τ δική του, πακούοντας μέχρι θανάτου γι χάρη τν χθρων Του, χι τν φίλων Του, πως βεβαιώνει πόστολος Παλος, λέγοντας: «Δείχνει τν γάπη Του σ μς Θεός, μ τ γεγονς τι, ν εμαστε μαρτωλοί, Χριστς θυσιάστηκε γι χάρη μας». Προτρέπει δ κι μς σ’ ατό, λέγοντας: «Ν γίνετε λοιπν κα σες, σν τέκνα γαπητά του Θεο, μιμητές Του κα ν συμπεριφέρεστε μ γάπη, πως κα Χριστς μς γάπησε κα παρέδωσε τν αυτό Του στ σταυρικ θάνατο γι χάρη μας, ς προσφορ κα θυσία στ Θεό». Δεν θ εχε δώσει δ ντολ γαθς κα δίκαιος Θεός, ἐὰν δν μς εχε χαρίσει τ δύναμη ν τν κτελέσουμε, πράγμα πο φανέρωσε τι βρίσκεται ναγκαστικ στ φύση μας. κόμη κα τ θηρία γαπον π τ φύση τους, τος εεργέτες τους. Ποις φίλος μπορε ν εεργετήσει τόσο πολύ, σο ο χθροί; Γιατί γίνονται φορμ ν πολαύσουμε τ μακαρισμ το Κυρίου, πο επε: «Μακάριοι εστε, ταν σς καταδιώξουν κα σς μπαίξουν κα επον κάθε εδους κατηγορίες ναντίον σας, λέγοντας ψέματα, πειδ πιστεύετε σ Μένα. Χαίρετε κα γεμίστε π γαλλίαση, γιατί νταμοιβή σας στος ορανος θ εναι...
μεγάλη».
Β΄. γάπη κα φόβος.
«ς φοβηθε τν παντοδύναμο Κύριο λη γ, π ατ τ φόβο ς σαλευτον λοι σοι κατοικον τν οκουμένη». πειδ « φόβος το Κυρίου εναι ρχ συναισθήσεως κα πιγνώσεως», κενοι πο φρονον τ γήινα (χουν κοσμικ φρόνημα), ς παιδαγωγονται μ τ φόβο το Κυρίου. Γιατί φόβος ναγκαστικ χρησιμοποιεται, πειδ εσάγει κα δηγε στν εσέβεια, ν γάπη παραλαμβάνει κα τελειοποιε κείνους πο προετοιμάστηκαν μ τν παιδαγωγικ φόβο. λόγος ατς το ψαλμο παραγγέλλει σ’ λη τ γ τ φόβο κα λέει: «ς σαλευτον π ατ τ φόβο (το Θεο) λοι σοι κατοικον τν οκουμένη». Κατ κάποιο τρόπο δηλαδ κάθε νέργεια πο κάνουν ο νθρωποι ετε μ τ σκέψη ετε μ τς σωματικς δυνάμεις, ς κτελονται π’ ατος σύμφωνα μ τ θέλημα το Θεο. Γιατί τσι ννο τ «σαλευθήτωσαν π’ ατο» (ς σαλευτον π ατ τ φόβο). Δηλαδ οτε τ μάτι ν σαλεύει χωρς τ θέλημα το Θεο, οτε τ χέρι ν κινεται χωρς τ Θεό, οτε καρδι ν σκέπτεται κα ν συμπαθε σα δν εναι ρεστ στ Θεό. Κα γενικ π τίποτε ν μ σαλεύονται κα τίποτε λλο ν μν τος κινε, παρ μόνον φόβος το Θεο.
κενος πο φοβται βρίσκεται κόμη στν τάξη το δούλου. κενος μως πο χει τελειοποιηθε μ τν γάπη, πέκτησε πλέον τν ξία το γιο. Γι’ ατ δολος νομάζεται κα φτωχός, γιατί δν χει τίποτε δικό του· δ γις εναι δη πλούσιος, γιατί εναι κληρονόμος τν πατρικν γαθν.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου