Menu

28 Ιαν 2011

ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΟ: Λοιπόν, πιστεύεις στὸν Θεό;


νας θεος καθηγητς τς φιλοσοφίας συζητ μ ναν φοιτητή του στ μφιθέατρο το πανεπιστημίου, γι τν σχέση μεταξύ... πιστήμης κα πίστης στν Θεό.....

Καθηγητής: Λοιπόν, πιστεύεις στν Θεό;
Φοιτητής: Βεβαίως, κύριε.
Κάθ.: Εναι καλς Θεός;
Φοίτ.: Φυσικά.
Κάθ.: Εναι Θες παντοδύναμος;
Φοίτ.: Να
Κάθ.: δερφός μου πέθανε π καρκίνο παρότι παρακαλοσε τν Θε ν τν γιατρέψει κα προσευχόταν σ Ατόν. Ο περισσότεροι π μς θ προσπαθοσαν ν βοηθήσουν ατος πο χουν τν νάγκη τους. Πο εναι καλοσύνη το Θεο λοιπόν;
Φοίτ.: ..
Κάθ.: Δν μπορες ν παντήσεις, τσι δν εναι; ς ξαναρχίσουμε νεαρέ μου. Εναι καλς Θεός;
Φοίτ.: Ναί.
Κάθ.: Εναι καλς ... 
διάβολος;
Φοίτ.: χι.

Κάθ.: Ποις δημιούργησε τν διάβολο;
Φοίτ.: ο.. ..

Θεός..



Κάθ.: Σωστά.. Πές μου παιδί μου, πάρχει κακ σ' ατν τν κόσμο;
Φοίτ.: Ναί.

Κάθ.: Τ κακ βρίσκεται παντο, τσι δν εναι; Κα Θες πλασε τ πάντα, σωστά;
Φοίτ.: Ναί.

Κάθ.: ρα λοιπν ποις δημιούργησε τ κακό;
Φοίτ.: ...

Κάθ.: πάρχουν ρρώστιες; νηθικότητα; Μίσος; σχήμια; λα ατ τ τρομερ στοιχεα πάρχουν σ' ατν τν κόσμο, τσι δν εναι;
Φοίτ.: Μάλιστα.

Κάθ..: Λοιπόν, ποις τ δημιούργησε;
Φοίτ.: ...

Κάθ.: πιστήμη λέει τι χρησιμοποιες τς 5 ασθήσεις σου γι ν ναγνωρίζεις τ περιβάλλον γύρω σου κα ν προσαρμόζεσαι σ ατό. Πές μου παιδί μου, χεις δε ποτ τν Θεό;
Φοίτ.: χι, κύριε.

Κάθ.: χεις ποτ γγίξει τ Θεό; χεις ποτ γευτε τ Θεό, μυρίσει τ Θεό; Κα τέλος πάντων, χεις ποτ ντιληφθε μ κάποια π τς ασθήσεις σου τ Θεό;
Φοίτ..: ...χι, κύριε. Φοβμαι πς χι.

Κάθ.: Κα παρόλα ατ πιστεύεις κόμα σ Ατόν;
Φοίτ.: Ναί.

Κάθ.: Σύμφωνα μ μπειρικό, λεγχόμενο κα μ δυνατότητα μελέτης τν ποτελεσμάτων νς φαινομένου πρωτόκολλο, πιστήμη ποστηρίζει τι Θες δν πάρχει. Τί χεις ν παντήσεις σ ατό, παιδί μου;
Φοίτ.: Τίποτα. γ χω μόνο τν πίστη μου.

Κάθ.: Ναί, πίστη. Κα ατ εναι τ πρόβλημα τς πιστήμης.


Φοίτ: Κύριε καθηγητά, πάρχει κάτι πο τ νομάζουμε θερμότητα;
Κάθ.: Ναί.

Φοίτ.: Κα πάρχει κάτι πο τ νομάζουμε κρύο;
Κάθ.: Ναί.

Φοίτ.: χι, κύριε. Δν πάρχει. Μπορε ν χεις μεγάλη θερμότητα, κόμα περισσότερη θερμότητα, περθερμότητα, καύσωνα, λίγη θερμότητα καθόλου θερμότητα. λλ δν πάρχει τίποτα πο ν νομάζεται κρύο. Μπορε ν χτυπήσουμε 458 βαθμος π τ μηδέν, πο σημαίνει καθόλου θερμότητα, λλ δν μπορομε ν πμε πι κάτω π ατό. Δν πάρχει τίποτα πο ν νομάζεται «κρύο». «Κρύο» εναι μόνο μία λέξη, πο χρησιμοποιομε γι ν περιγράψουμε τν πουσία θερμότητας. Δν μπορομε ν μετρήσουμε τ κρύο. θερμότητα εναι νέργεια. Τ κρύο δν εναι τ ντίθετό της θερμότητας, κύριε, εναι πλ πουσία της.

Στν αθουσα πικρατε σιγή...

Φοίτ.: Σκεφτετε τ σκοτάδι, καθηγητά. πάρχει κάτι πο ν νομάζουμε σκοτάδι;
Κάθ.: Ναί, τί εναι νύχτα ν δν πάρχει σκοτάδι;

Φοίτ.: Κάνετε κα πάλι λάθος, κύριε καθηγητά. Τ «σκοτάδι» εναι πουσία κάποιου λλου παράγοντα. Μπορε ν χεις λιγοστ φς, κανονικ φς, λαμπερ φς, κτυφλωτικ φς.. λλά, ταν δν χεις φς, δν χεις τίποτα κα ατ τ νομάζουμε σκοτάδι, τσι δν εναι; Στν πραγματικότητα τ σκοτάδι πλ δν πάρχει. ν πρχε θ μποροσες ν κάνεις τ σκοτάδι σκοτεινότερο.
Κάθ.: Πο θέλεις ν καταλήξεις μ λα ατά, νεαρέ μου;

Φοίτ.: Κύριε, θέλω ν καταλήξω τι φιλοσοφική σας σκέψη εναι λαττωματική...
Κάθ..: λαττωματική!; Μήπως μπορες ν μο ξηγήσεις γιατί;

Φοίτ.: Κύριε καθηγητά, σκέφτεστε μέσα στ ρια τς δυαδικότητας. ποστηρίζετε τι πάρχει ζω κα μετ πάρχει κα θάνατος, νας καλς Θες κα νας κακς Θεός. Βλέπετε τν ννοια το Θεο σν κάτι τελικό, κάτι πο μπορε ν μετρηθε. Κύριε καθηγητά, πιστήμη δν μπορε ν ξηγήσει οτε κάτι τόσο πλ πως τν σκέψη. Χρησιμοποιε τν λεκτρικ κα μαγνητικ νέργεια, λλ δν χει δε ποτέ, πόσο μλλον ν καταλάβει πόλυτα, ατν τν νέργεια. Τ ν βλέπεις τ θάνατο σν τ ντίθετό της ζως εναι σν ν γνοες τ γεγονς τι θάνατος δν μπορε ν πάρξει ατόνομος. θάνατος δν εναι τ ντίθετό της ζως: εναι πλ πουσία της. Τώρα πετε μου κάτι, κύριε καθηγητά. Διδάσκετε στος φοιτητές σας τι ξελίχτηκαν π μία μαϊμού;
Κάθ.: Ἐὰν ναφέρεσαι στν φυσικ ξελικτικ πορεία, τότε ναί, κα βέβαια.

Φοίτ.: χετε ποτ παρακολουθήσει μ τ μάτια σς τν ξέλιξη;
Κάθ.: ..

Φοίτ.: φόσον κανένας δν παρακολούθησε ποτ τν διαδικασία ξέλιξης πιτόπου κα κανένας δν μπορε ν ποδείξει τι ατ διαδικασία δν σταματ ποτέ, τότε διδάσκεται τν προσωπική σας ποψη π το θέματος. Τότε μήπως δν εστε πιστήμονας, λλ πλ νας κήρυκας;
Κάθ.: ..

Φοίτ.(πρς τν τάξη): πάρχει κάποιος στν τάξη πο ν χει δε τν γκέφαλο το κ.καθηγητή; Πο ν χει κούσει νιώσει κουμπήσει μυρίσει τν γκέφαλο το κ.καθηγητή; Κανένας. ρα σύμφωνα μ τος κανόνες το μπειρικο, λεγχόμενου κα μ δυνατότητα προβολς πρωτόκολλου, πιστήμη μπορε ν σχυριστε τι δν χετε γκέφαλο, κύριε. Κα φο εναι τσι τ πράγματα, τότε, μ λο τν σεβασμό, πς μπορομε ν μπιστευτομε ατ πο διδάσκετε, κύριε;
Κάθ.: Μο φαίνεται τι πλ θ πρέπει ν στηριχτες στν πίστη σου, παιδί μου.

Φοίτ.: Ατ εναι, κύριε.. σύνδεσμος μεταξύ του νθρώπου κα το Θεο εναι ΠΙΣΤΗ. Ατ εναι πο κινε τ πράγματα κα τ κρατάει ζωντανά..

Τ νομα το νεαρο φοιτητ ταν ALBERT EINSTEIN.
 πηγή:ΧΑΛΚΙΔΑ online








1 σχόλιο: