Menu

9 Δεκ 2010

Νὰ γιατί δὲν πρέπει νὰ παραλάβουμε τὴν κάρτα τοῦ πολίτη



H παρακάτω τοποθέτηση ἀναρτήθηκε στὴν ἀνοιχτὴ διαβούλευση τοῦ Ὑπουργείου Ἐσωτερικῶν ἀπὸ τὸν δικαστικὸ Ἀθανάσιο Π. Μαρίνη (30 Νοεμβρίου 2010, 22:24) καὶ πιστεύουμε ὅτι δίνει ὁλοκληρωμένες ἀπαντήσεις σὲ πολλὰ ζητήματα περὶ τῆς κάρτας τοῦ πολίτη.
Ἐπίσης δίνει ΟΛΑ τὰ νομικὰ ἐπιχειρήματα στὴ Διαρκῆ Ἱερὰ Σύνοδο, ποὺ συνεδριάζει τὴν Τρίτη 7 Δεκεμβρίου, ὥστε νὰ ΜΗΝ ἀποδεχθεῖ τὴν κάρτα. Εἰδικὰ τώρα ποὺ ἀντιλαμβάνονται οἱ Ἅγιοι Πατέρες πὼς γιὰ ἄλλα τοὺς διαβεβαίωναν οἱ κυβερνητικοὶ καὶ ἄλλα προκύπτουν στὴν κάρτα τοῦ πολίτη.
Καὶ τώρα ἡ τοποθέτηση τοῦ κ. Μαρίνη (εἶναι ἐκτενής, ἀλλὰ διαβάστε τὴν ὁπωσδήποτε!):

Ἀξιότιμοι κύριοι,
Ά) Πρὶν ἀπὸ μερικὲς ἡμέρες Ραδιοτηλεοπτικὸς Σταθμὸς μᾶς ἐνημέρωσε ὅτι ἡ Κάρτα τοῦ Πολίτη θὰ περιέχει τὰ ἑξῆς στοιχεῖα : A) τὸν Α.Φ.Μ, B) τὸν Α.Μ.Κ.Α καὶ Γ) chip. Θὰ ἤθελα νὰ τοποθετηθῶ ἐπὶ τῶν ὑπὸ ἀριθμ. Β ΄καὶ Γ΄ στοιχείων, ἀφοῦ ἀποτελοῦν τὰ δομικὰ ὑλικὰ γιὰ τὴν ἔκδοση τῆς σχεδιαζόμενης Κάρτας τοῦ Πολίτη.

Β) Σύμφωνα μὲ τὸν Ν.3655/2008 ἀπὸ 01/6/2009 ὁ Α.Μ.Κ.Α. ἀποτελεῖ ἕναν ἀριθμὸ μὲ διπλὴ ἰδιότητα ἀφοῦ καθιερώνεται ὑποχρεωτικὰ ὡς ἀριθμὸς ἐργασιακῆς καὶ ἀσφαλιστικῆς ταυτοποίησης ὅλων τῶν πολιτῶν τῆς χώρας, (ἀρθρ. 153 §2). Χωρὶς τὸν Α.Μ.Κ.Α. κανεὶς δὲν θὰ μπορεῖ νὰ ἐργαστεῖ ἢ νὰ ἔχει ἀσφάλεια. Ἐδῶ ἀξίζει νὰ δοῦμε τί ἀναφέρεται στὸ ἄρθρο § 2 τοῦ ἴδιου νόμου σὲ ἀντιπαραβολὴ μὲ τὸ ἀντίστοιχο χωρίο τῆς Ἱερᾶς Ἀποκάλυψης: Ν. 3655/08 ἄρθ. 153 §2 (κέφ. ΙΓ’ Ἀποκάλυψης):
Οὐδεὶς δύναται (μὴ τὶς δύναται) νὰ ἀπασχοληθεῖ, νὰ ἀσφαλιστεῖ ἢ νὰ καταβάλει ἀσφαλιστικὲς εἰσφορές, νὰ ἐκδώσει ἢ νὰ ἀνανεώσει βιβλιάριο ἀσθενείας, καὶ νὰ εἰσπράξει συντάξεις καὶ γενικότερα πάσης φύσεως παροχές, ἐπιδόματα καὶ βοηθήματα, καὶ νὰ ἐργαστεῖ (ἀγορᾶσαι ἢ πωλῆσαι), μισθωτὸς ἢ αὐτοαπασχολούμενος (μικρὸς ἢ μεγάλος, πλούσιος ἢ φτωχός, ἐλεύθερος ἢ δοῦλος) ἐὰν δὲν διαθέτει Α.Μ.Κ.Ἃ ὁ ὁποῖος στὴν....

 μηχανογράφηση (μέσω σαρωτὴ ἢ πληκτρολόγηση), καὶ στὰ μικροτσὶπ (ἀνιχνεύσιμα ἢ μὴ ἀπὸ τὶς ἀνθρώπινες αἰσθήσεις, ἐμφυτευμένα σὲ ἠλεκτρονικὲς κάρτες καὶ στὸν ἄνθρωπο) κωδικοποιεῖται μὲ τὴν μορφὴ bar code — 666 (εἰ μὴ ὁ ἔχων τὸ χάραγμα, τὸν ἀριθμὸ τοῦ ὀνόματος ἢ τὸ ὄνομα αὐτοῦ).
Ἐκ τοῦ ἀνωτέρω ἀπειλητικοῦ νόμου καὶ κατ’ ἐπέκταση κατὰ μείζονα λόγο καὶ τοῦ νῦν διαβουλευομένου θέματος περὶ Κάρτας τοῦ Πολίτη προκύπτει ὅτι:

α) Παραβιάζεται ἡ ἐλευθερία τῆς θρησκευτικῆς συνειδήσεως ( ἄρθρ. 13 πάρ. 1 Συντάγματος), ἡ ὁποία εἶναι ἀπαραβίαστη, ἐνῶ περαιτέρω καὶ τὸ ἄρθρο 3 πάρ. 1 Σ. ποῦ ὁρίζει ὅτι «ἡ ἐπικρατοῦσα θρησκεία στὴν Ἑλλάδα εἶναι ἡ Ἁγία του Χριστοῦ Ἀνατολικὴ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία (ποὺ) τηρεῖ ἀπαρασάλευτά τους Ἀποστολικοὺς καὶ Συνοδικοὺς κανόνες καὶ Ἱερὲς Παραδόσεις…»,

β) σύμφωνα μὲ ἀξιόπιστες ἐπιστημονικὲς ἐργασίες στοὺς πλέον διαδεδομένους τύπους bar code ὅπως τὸ UPC, EAN 13 ἐνυπάρχει ἐμφανέστατα ὁ δυσώνυμος ἀριθμὸς 666, ἐνῶ σὲ ἄλλους τύπους ὅπως τὸ CODE 39 δὲν εἶναι ἐμφανὴς ἀλλὰ κρυφός,

γ) ἀκυρώνεται τὸ πρόσωπο ὅπως δημιουργεῖται καὶ ἐκφράζεται μέσω τοῦ Μυστηρίου τοῦ Ἁγίου Βαπτίσματος, ἀφοῦ ἡ ταυτοποίησή του γίνεται μέσω τοῦ ἀριθμοῦ τῆς κάρτας τοῦ Α.Μ.Κ.Α καὶ ἀναβαθμισμένη σὲ ἔξυπνη κάρτα μέσω ἐκείνης ἐπὶ τῆς ὁποίας διαβουλευόμαστε, δήλ. τῆς Κάρτας τοῦ Πολίτη καὶ μὲ τὸν τρόπο αὐτὸ γινόμαστε μία ἀπρόσωπη μηδενιστικὴ ὀντότητα, ἐνῶ ἀπαγορεύεται, σύμφωνα μὲ τὴν Ὀρθόδοξη Διδασκαλία, ἡ ἀριθμοποίηση τοῦ ὑποκειμένου, σὲ ἀντίθεση μὲ τὸ ἀντικείμενο,

δ) παραβιάζεται τὸ ἄρθρο 5 πάρ. 1 τοῦ Σύντ., ἀφοῦ ἡ μὴ παραλαβὴ τῆς Κάρτας ἀπαγορεύει « τὸ δικαίωμα κάθε προσώπου νὰ ἀναπτύσσει ἐλεύθερα τὴν προσωπικότητά του καὶ νὰ συμμετέχει στὴν κοινωνική, οἰκονομικὴ καὶ πολιτικὴ ζωὴ τῆς χώρας ἐφόσον δὲν προσβάλλει τὰ δικαιώματα τῶν ἄλλων…», καθὼς καὶ τὰ ἄρθρα 1,15,29,16,25,34, καὶ 35 τοῦ νόμου ( c 364/18-02-2000) τῶν Ἀνθρωπίνων Δικαιωμάτων τῆς Εὐρωπαϊκῆς Ἕνωσης, διότι

δὰ) προσβάλλει τὴν ἀνθρώπινη ἀξιοπρέπεια,

δβ) ὑποβιβάζει καὶ ἐμποδίζει τὴν ἔκφραση καὶ πράξη τοῦ Ὀρθόδοξου Χριστιανοῦ σύμφωνα μὲ τὴν θρησκευτική του συνείδηση,

δγ) καταλύει τὴν ἐλευθερία παραβιάζοντας τὸ ἀπόρρητο τῶν προσωπικῶν δεδομένων (Ν. 2472/1997), προσβάλλεται δὲ ἐπιπλέον τὸ δημοκρατικὸ πολίτευμα τῆς Πατρίδας μας, ἐφόσον Θεμελιώδεις Ἀρχὲς καὶ Θεσμοὶ τοῦ Πολιτεύματος, καταλύονται καὶ ἀλλοιώνονται ὅπως ἰ) ἡ ἀρχὴ τῆς δέσμευσης τοῦ νομοθέτη ἀπὸ τὸ Σύνταγμα καὶ ἰι) ἡ γενικὴ ἰσχὺς καὶ προστασία τῶν ἀνθρωπίνων δικαιωμάτων ποὺ προβλέπει τὸ Σύνταγμα.
Τέλος ὁ Ν. 3655/2008, καὶ κατ’ ἐπέκταση ὡς ἀποτέλεσμα ἐφαρμογῆς τῆς Συνθήκης Σέγκεν εἶναι ἄκυρος διότι 1) αὐτὴ ψηφίστηκε ἃ) ὄχι ἀπὸ τὴν ὁλομέλεια τῆς Βουλῆς ὅπως θὰ ἔπρεπε (80 ἀποντες βουλευτές), β) μὴ τηρουμένης τῆς ἀπαιτούμενης πλειοψηφίας καὶ γ) δόθηκαν ἁρμοδιότητες σὲ ὄργανα Διεθνῶν Ὀργανισμῶν ποὺ δὲν προβλέπονται ἀπὸ τὸ Σύνταγμα, κατὰ παράβαση τοῦ ἄρθρου 28 §2 τοῦ Συντάγματος.

Γ) Ἀντιλαμβανόμεθα ὅτι ἡ τεχνολογία τῶν chip εἶναι σαφῶς ἀνώτερη καὶ πιὸ ἀσφαλὴς ἀπὸ τὴν ἁπλὴ μαγνητικὴ ταινία ποὺ εἶχε ἡ προηγούμενη ἔκδοση ἁπλῶν καρτῶν ὅσον ἀφορᾶ τὴν «ἀντιγραφή» τους ἀπὸ εἰδικὰ πρόσθετα μηχανήματα ποὺ τοποθετοῦσαν ἐπίδοξοι hackers. Ἀπὸ τὴν ἄλλη πλευρὰ ὅμως ἡ χρήση αὐτῆς τῆς τεχνολογίας, ἐγκυμονεῖ περισσότερους κινδύνους καὶ δημιουργεῖ, ἂν ὄχι ἄμεσα, ὁπωσδήποτε ὅμως στὸ μέλλον, περισσότερα προβλήματα ἀπὸ ὅσα λύνει. Οἱ ἐξελιγμένες μορφὲς αὐτῶν τῶν chip λειτουργοῦν μὲ τὴν τεχνολογία RFID (Radio Frequency Identification). Ὅπως γνωρίζετε αὐτὴ ἡ τεχνολογία στηρίζεται στὴν ἐκπομπὴ ραδιοσυχνοτήτων.
Ἐπίσης δὲν γνωρίζουμε, σὲ περίπτωση ποὺ ἡ Κάρτα αὐτὴ λειτουργεῖ μὲ τὴν ὡς ἄνω τεχνολογία, πῶς διασφαλίζονται τὰ προσωπικά μου δεδομένα ἀπὸ ἕτερους κατόχους ἀναγνωστῶν RFID καθὼς καὶ ἐὰν ἔχετε λάβει τὴ σχετικὴ προηγούμενη ἔγκριση ἀπὸ τὴν Ἀνεξάρτητη Ἀρχὴ Προστασίας Προσωπικῶν Δεδομένων ( Ν. 2472/1997).
Γιὰ τὴν πληρέστερη καὶ σαφέστερη παρουσίαση τοῦ προβληματισμοῦ μου σχετικὰ μὲ τὰ ἠλεκτρονικὰ chips, σᾶς παρουσιάζομε – ἀντιγράφοντας ἀποσπάσματα ἀπὸ τὸ βιβλίο «Ἡ εὐθύνη τῆς ἐπιλογῆς μας»,Ἰούνιος 2010, ἐκδόσεις «Ἑνωμένη Ρωμηοσύνη» – τὰ προβλήματα καὶ τοὺς κινδύνους ποὺ ἐγκυμονεῖ ἡ χρήση αὐτῆς τῆς τεχνολογίας:

Ά) Ἀπὸ τὴν ἐφαρμογὴ τῆς ἴδιας τεχνολογίας RFID στὰ βιομετρικὰ διαβατήρια:

«…σὲλ 97-99: Ὅσον ἀφορᾶ τὴν ἐφαρμογὴ στὴν περίπτωση τῶν βιομετρικῶν διαβατηρίων, τὸ σύστημα RFID προσφέρει στοὺς χρῆστες τοῦ ἀρκετὰ πλεονεκτήματα ἔναντί του παλαιοῦ συστήματος γραμμωτοῦ κώδικα (bar code) ποὺ ἦλθε νὰ ἀντικαταστήσει, καθὼς ἐπιτρέπει τὴν ἀναγνώριση τῶν στοιχείων τοῦ διαβατηρίου, τὴ δυνατότητα ἐγγραφῆς ἑνὸς πλήθους δεδομένων ποὺ δὲν εἶναι ἀπαραιτήτως ὁρατὰ ἀπὸ τὸ ἀνθρώπινο μάτι, καθὼς καὶ τὴ δυνατότητα προγραμματισμοῦ ἐξ ἀποστάσεως…
…Γνωρίζουμε ἐπίσης πὼς εἶναι δυνατὸν νὰ ὑποκλέψει κάποιος τὰ προσωπικὰ στοιχεῖα ἀπὸ τὸ νέο διαβατήριο, ἀλλὰ καὶ νὰ τὰ ἀλλοιώσει κακόβουλα, παραχαράσσοντας τὴν ταυτότητα τοῦ θύματος γιὰ νὰ ἐκτελέσει παράνομες συναλλαγὲς στὸ ὄνομά του. Ο Lukas Grunwald, ἐρευνητὴς τῆς γερμανικῆς ἑταιρείας DN – Systems, κατάφερε νὰ ἀντιγράψει τὶς πληροφορίες ἀπὸ τὸ βιομετρικὸ διαβατήριο σ’ ἕνα νέο chip, τὸ ὁποῖο συμπεριφέρεται σὰν διαβατήριο…»

Β) Σύνοψη τῶν κινδύνων τῆς τεχνολογίας RFID:

«… σὲλ 99, σημείωση 32: Ἐπειδὴ τὸ περιεχόμενο τῆς ταινίας (tag) RFID μπορεῖ νὰ εἶναι προσβάσιμο ἀπὸ τρίτους ἀναγνῶστες (readers) χωρὶς ὁ φορέας τῆς ταινίας νὰ τὸ γνωρίζει, δημιουργοῦνται σημαντικὰ προβλήματα ποὺ ἀφοροῦν τὴν προστασία τῆς ἰδιωτικότητας τοῦ φορέα τῆς ταινίας. Ἐπὶ πλέον ὑπάρχει ἡ δυνατότητα ἀλλοίωσης τοῦ περιεχομένου τῶν ταινιῶν RFID καὶ ἡ χρήση πλαστὼν ταινιῶν. Ὁρισμένες ἀπὸ τὶς τεχνικὲς ἐπιθέσεων, ποὺ μέχρι σήμερα ἔχουν ἐντοπισθεῖ, κατὰ συστημάτων RFID καὶ οἱ ὁποῖες ἔχουν ὡς ἀποτέλεσμα τὴ δημιουργία προβλημάτων ἀσφαλείας καὶ ἰδιωτικότητας εἶναι:
Ἡ κρυφὴ σάρωση τοῦ περιεχομένου τῶν ταινιῶν RFID,
Ἡ κρυφὴ παρακολούθηση τῶν κινήσεων τοῦ φορέα τῆς ταινίας ἀπὸ μὴ ἐξουσιοδοτημένα μέρη,
Ἡ κρυφὴ ἀπογραφὴ τῶν καταναλωτικῶν προτιμήσεων καὶ συνηθειῶν μέσω συνδυαστικῆς ταυτοποιήσεως ἀγαθοῦ (μὲ ἐνσωματωμένη ταινία RFID) καὶ κατόχου, μὲ ἀποτέλεσμα νὰ μποροῦν νὰ ἐξαχθοῦν συμπεράσματα ποὺ ἀφοροῦν ὄχι μόνον τὴν «ἀνώδυνη» καταναλωτικὴ δραστηριότητα συγκεκριμένου ἀτόμου, ἀλλὰ ἀκόμη καὶ εὐαίσθητα προσωπικὰ τοῦ δεδομένα, ὅπως τὴν κατάσταση τῆς ὑγείας του,
Ἡ ἀντιγραφή, ἡ μεταβολὴ καὶ ἡ ἀναπαραγωγὴ τοῦ περιεχομένου τῶν ταινιῶν ἀπὸ εἰδικὲς συσκευές…»

Γ) Μελλοντικὲς μορφὲς ταινιῶν RFID (σήμερα βρίσκονται σὲ πειραματικὸ στάδιο):

«….σὲλ 105: Τὸ πιὸ τρομακτικὸ ὅμως εἶναι ὅτι ἡ συζήτηση ξεπέρασε τὸ ἁπλὸ chip. Ἔρευνες γίνονται ὥστε τὰ βιομετρικὰ δεδομένα νὰ ἀποθηκεύονται στὸ ἴδιο τὸ ἀνθρώπινο δέρμα τοῦ χεριοῦ ἢ τοῦ προσώπου. Ἀκριβέστερα θὰ ἀποτυπώνεται ἀπὸ ἀπόσταση καὶ θὰ διαμορφώνεται ἀπὸ τὴν ἀλατότητα τοῦ δέρματος (δήλ. ἕνας συνδυασμὸς νανοτεχνολογίας καὶ βιοτεχνολογίας) μία μόνιμη ρύθμιση-σχέδιο, ἕνα ἀόρατο τατουάζ, κατασκευασμένο μὲ τὰ ἴδια τὰ κύτταρα τοῦ ὀργανισμοῦ ποὺ θὰ λειτουργεῖ πλέον ὡς microchip.
Ἤδη ἡ IBM ἐργάζεται στὸν τομέα δικτυακὴς τεχνολογίας προσωπικῶν δεδομένων (Personal area network technology ἢ PAN) καὶ μελετᾶ τὴ δημιουργία ἑνὸς ἀναγνωρίσιμου ἠλεκτρικοῦ πεδίου στὸ ἀνθρώπινο σῶμα, ποὺ θὰ ἀποθηκεύει προσωπικὰ δεδομένα μὲ βάση τὴν ἀλατότητά του, ὥστε οἱ πληροφορίες νὰ ἀνταλλάσσονται ἀπευθείας μεταξὺ τῶν ἀνθρώπων ἢ νὰ πιστοποιοῦνται καὶ νὰ «χρησιμοποιοῦνται» κατάλληλα ἀπὸ εἰδικὰ μηχανήματα. Αὐτὸ βεβαίως δὲν θὰ εἶναι ἐμφύτευμα, ἀλλὰ ἕνα χάραγμα!
Ποιὸς περίμενε ὅτι ὁ ὑψηλὸς πολιτισμός μας θὰ μᾶς προσέφερε ὡς ἕνα ἀνεκτίμητο δῶρο τὴν ἐπιστημονικὴ αὐτὴ ὑλοποίηση τοῦ χαράγματος τῆς Ἀποκαλύψεως…! «Αὐτὸ ἄλλωστε εἶχε προταθεῖ στὸ Λουξεμβοῦργο κατὰ τὴν ἀρχικὴ συζήτηση γιὰ τὴ συμφωνία Σέγκεν, νὰ σφραγίζονται ἢ στὸ χέρι ἢ στὸ μέτωπο γιὰ τὴ διευκόλυνση…» Ὑπάρχουν προοπτικές, ἡ σήμανση αὐτὴ νὰ γίνεται μὲ τὶς τεχνικὲς F(F=Forehead=μέτωπο) ἢ Η(H=Hand=χέρι) γιὰ νὰ λυθοῦν τὰ προβλήματα τυχὸν κλοπῆς τῆς κάρτας».

Μὲ βάση τὰ ἀνωτέρω στοιχεῖα -τὰ ὁποῖα σημειωτέον εἶναι πλήρως τεκμηριωμένα μὲ ἐπιστημονικὲς παραπομπὲς σὲ δεκάδες ἐργασίες ἐπιστημόνων τῆς πληροφορικῆς – ἀντιλαμβανόμεθα ὅτι τίθεται σημαντικὸ θέμα. Ὅσο ἐξελίσσεται ἡ τεχνολογία, πέρα ἀπὸ τὴν ἱκανοποίηση, τὴν ἐξυπηρέτηση καὶ τὴν διευκόλυνση ποὺ μᾶς προσφέρει πρέπει νὰ μᾶς δημιουργήσει καὶ τὴν καλὴ ἀνησυχία γιὰ τὸ ποὺ ὁδεύουμε.

Γιὰ λόγους λοιπὸν συνειδήσεως, θρησκευτικῶν πεποιθήσεών μου ἀλλὰ καὶ γιὰ τὴν προστασία τῶν προσωπικῶν ἀτομικῶν δικαιωμάτων καὶ δημοκρατικῶν μου ἐλευθεριῶν, καὶ ἐπειδὴ ἡ Κάρτα τοῦ Πολίτη θὰ περιέχει chip (εἴτε μὲ RFID εἴτε χωρὶς RFID), προτίθεμαι νὰ μὴ τὴν παραλάβω.

Ἀπὸ τὴν στιγμὴ ὅμως ποὺ ἐγείρεται θέμα πνευματικῆς συνειδήσεως, πιστεύω πὼς εἶστε ὑποχρεωμένοι στὸ πλαίσιο τῆς ἴσης μεταχείρισης τῶν πολιτῶν, νὰ διατηρήσετε τὸν ἤδη ὑπάρχοντα, ὡς ἐναλλακτικό, τρόπο ταυτοποίησής μου, μέσω τοῦ δελτίου ταυτότητός μου, ὁ ὁποῖος καὶ πρόσφορος εἶναι, ἀφοῦ μὲ ταυτοποιεῖ πλήρως, ὥστε νὰ ἐξυπηρετοῦμαι σὲ ὅλες τὶς συναλλαγές μου καὶ ταυτόχρονα συμβατὸς μὲ τὶς πεποιθήσεις μου.

Μὲ ἐκτίμηση
Ἀθανάσιος Π. Μαρίνης - Δικαστικὸς

1 σχόλιο: