Menu

3 Νοε 2010

Ἀπάντηση τῆς ὕπ. Παιδείας στοὺς Θεολόγους γιὰ τὰ Θρησκευτικὰ



Ρεπορτάζ:esos.gr

«Καμία συζήτηση δὲν ἔχει νόημα, ἐπὶ διαρροῶν ἐπιτροπῶν, ἀνωνύμων καὶ φημῶν», ἀπάντησε ἡ ὕπ. Παιδείας Ἄννα Διαμαντοπούλου στὸ Ψήφισμα τῶν Θεολόγων Ἠπείρου, Κέρκυρας καὶ Λευκάδος, μὲ ἔγγραφο τὸ ὁποῖο ὑπογράφει ἡ Διευθύντρια τοῦ γραφείου τῆς Εὐγενία Λόκανα.Εἰδικότερα ἡ ἀπάντηση ἔχει ὡς ἑξῆς:

Πρὸς θεολόγους καθηγητὲς Ἠπείρου,Κέρκυρας καὶ Λευκάδας

Ἡ Ὑπουργὸς σᾶς εὐχαριστεῖ θερμὰ γιὰ τὸ ἐνδιαφέρον σας, καθὼς καὶ τὶς ἐποικοδομητικές σας προτάσεις καὶ ἀπόψεις γιὰ τὸ Νέο Λύκειο.Σχετικὰ μὲ τὰ ἐρωτήματά σας, σᾶς παραθέτουμε τὶς ἐπίσημες δηλώσεις τῆς Ὑπουργοῦ κ. Ἄννας Διαμαντοπούλου,....οἱ ὁποῖες ἔγιναν μὲ ἀφορμὴ τὴν ἐρώτηση δημοσιογράφου γιὰ τὶς ἀλλαγὲς στὸ Λύκειο: «καμία συζήτηση δὲν ἔχει νόημα, ἐπὶ διαρροῶν ἐπιτροπῶν, ἀνωνύμων καὶ φημῶν. Ἡ συζήτηση γιὰ τὰ μαθήματα τοῦ Λυκείου θὰ ξεκινήσει ὅταν τὸ Ὑπουργεῖο καταθέσει ἐπίσημα τὸ κείμενο διαβούλευσης. Μέχρι τότε, ὁποιαδήποτε τέτοια συζήτηση εἶναι καὶ ἄγονη καὶ δημιουργεῖ προβλήματα, χωρὶς νὰ ὑπάρχει κανένας λόγος» (Δελτίο Τύπου, 18-10-10).

Μὲ ἐκτίμηση

Ἡ Διευθύντρια
 Εὐγενία Λόκανα

 ΤΟ ΨΗΦΙΣΜΑ ΤΩΝ ΘΕΟΛΟΓΩΝ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ, ΑΡΤΑΣ, ΠΡΕΒΕΖΑΣ, ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ, ΛΕΥΚΑΔΑΣ ΚΑΙ ΚΕΡΚΥΡΑΣ

Σήμερα ἡμέρα Σάββατο 23 Ὀκτωβρίου 2010 στὴν Ἠγουμενίτσα Θεσπρωτίας πραγματοποιήθηκε κατόπιν προσκλήσεως τοῦ Σχολικοῦ Συμβούλου Θεολόγων κ. Σιούλη Τριαντάφυλλου Ἐπιμορφωτικὴ Ἡμερίδα γιὰ τοὺς Θεολόγους Ἠπείρου, Κέρκυρας καὶ Λευκάδας μὲ τὴν παρουσία σχεδὸν ὅλων. Μεταξὺ τῶν πολὺ σπουδαίων θεμάτων ποὺ...

 ἀπασχόλησαν τοὺς παρισταμένους στὴν Ἡμερίδα, συζητήθηκε καὶ τὸ σχέδιο προγράμματος ποὺ πρότεινε ἐπιτροπὴ τοῦ Ὑπουργείου Παιδείας γιὰ τὴν ἀναμόρφωση τῶν σπουδῶν στὸ Λύκειο.

Οἱ θεολόγοι καθηγητὲς τῆς περιφέρειας Ἠπείρου, Κέρκυρας καὶ Λευκάδας, ὁμόφωνα δηλώνουμε τὰ ἑξῆς:

1. Κοινὴ διαπίστωση εἶναι πὼς τὸ Λύκειο μὲ τὸν τρόπο ποὺ λειτουργεῖ, μὲ τὰ ὑφιστάμενα ἀναλυτικὰ προγράμματα σπουδῶν καὶ τὴν σύνδεσή του μὲ τὴν προετοιμασία τῶν μαθητῶν γιὰ τὴν εἰσαγωγὴ στὴν τριτοβάθμια ἐκπαίδευση, ἔχει χάσει στὴν οὐσία τὴ μορφωτικὴ αὐτοτέλειά του......

Ἐπίσης μὲ τὴν ἐξειδίκευση καὶ ἀνάπτυξη δεξιοτήτων ποὺ προσφέρει, ἔχει χάσει τὸν κύριο σκοπό του, αὐτὸν τῆς προσφορᾶς γενικῆς παιδείας καὶ ὁλόπλευρης μόρφωσης.

2. Μὲ τὶς προτάσεις ποὺ διέρρευσαν στὸν τύπο γιὰ τὸ νέο Λύκειο παρατηροῦμε πὼς δὲν λύνονται τὰ παραπάνω προβλήματα. Ἐπιπρόσθετα οἱ μαθητὲς θὰ μείνουν ἐθνικὰ ἀποχρωματισμένοι καὶ θρησκευτικὰ ἀμόρφωτοι χωρὶς ἐπαρκῆ γνώση τῆς παράδοσής τους καὶ τοῦ πολιτισμοῦ τους, χωρὶς ἠθικὰ ἐρείσματα, ἄρα χωρὶς ρίζες, ἀδύναμοι νὰ κατανοήσουν καὶ νὰ ἑρμηνεύσουν σύγχρονα πολύπλοκα προβλήματα, συμπεριφορὲς καὶ καταστάσεις στὸ παγκόσμιο γίγνεσθαι ποὺ ἔχουν νὰ κάνουν μὲ τὸ θρησκευτικὸ φαινόμενο, ἀφοῦ θὰ ἀναγκασθοῦν ἐκ τῶν πραγμάτων νὰ ἔχουν μονόπλευρη μόρφωση.

3. Θεωροῦμε ἀδιανόητο νὰ παραβλέπεται τὸ Σύνταγμα καὶ οἱ Νόμοι τοῦ κράτους, ποὺ ὁρίζουν σαφέστατα πὼς «ἡ παιδεία ἀποτελεῖ βασικὴ ἀποστολὴ τοῦ κράτους καὶ ἔχει ὡς σκοπὸ τὴν ἠθική, πνευματική, ἐπαγγελματικὴ καὶ φυσικὴ ἀγωγὴ τῶν Ἑλλήνων, τὴν ἀνάπτυξη τῆς ἐθνικῆς καὶ θρησκευτικῆς συνείδησης καὶ τὴ διάπλασή τους σὲ ἐλεύθερους καὶ ὑπεύθυνους πολίτες» (Σύνταγμα τῆς Ἑλλάδας), πὼς «σκοπὸς τῆς πρωτοβάθμιας καὶ δευτεροβάθμιας ἐκπαίδευσης εἶναι νὰ συμβάλλει στὴν ὁλόπλευρη, ἁρμονικὴ καὶ ἰσόρροπη ἀνάπτυξη τῶν διανοητικῶν καὶ ψυχοσωματικῶν δυνάμεων τῶν μαθητῶν, ὥστε, ἀνεξάρτητα ἀπὸ φύλο καὶ καταγωγή, νὰ ἔχουν τὴ δυνατότητα νὰ ἐξελιχθοῦν σὲ ὁλοκληρωμένες προσωπικότητες καὶ νὰ ζήσουν δημιουργικὰ» καὶ πὼς πρέπει «....νὰ γίνουν οἱ μαθητὲς ἐλεύθεροι καὶ δημοκρατικοὶ πολίτες, νὰ ὑπερασπίζονται τὴ δημοκρατία καὶ νὰ διακατέχονται ἀπὸ πίστη στὴν πατρίδα καὶ πρὸς τὰ γνήσια στοιχεῖα τῆς ὀρθόδοξης χριστιανικῆς παράδοσης» (Νόμος 1566/85).

4. Ἡ περαιτέρω ὑποβάθμιση, γιὰ διαφόρους λόγους, τοῦ ΜτΘ καὶ τῆς θρησκευτικῆς ἀγωγῆς γενικότερα στὴν Β/θμια ἒκπ/σὴ θὰ ἔχει στὴν οὐσία ὡς ἀποτέλεσμα καὶ τὴν παύση τῶν διορισμῶν, ὁδηγώντας στὴν ἀνεργία καὶ τὴν ἐξαθλίωση πολλοὺς συναδέλφους. Ἡ πρόταση ποὺ καὶ παλαιότερα εἶχε κατατεθεῖ γιὰ διορισμὸ Θεολόγων καὶ στὴν Ἃ/θμια ἐκπαίδευση λόγω τῶν πολλῶν ἰδιαιτεροτήτων τῆς θρησκευτικῆς ἀγωγῆς, ἐκτιμοῦμε πὼς πρέπει νὰ ἐπανεξετασθεῖ.

5. Γιὰ ὅλους αὐτοὺς τοὺς λόγους δηλώνουμε τὴν ἀντίθεσή μας στὴν ἐπιπλέον διαφαινόμενη ἀποδυνάμωση τῆς θρησκευτικῆς ἀγωγῆς στὰ Λύκεια τῆς χώρας μας, ἀφοῦ οὐσιαστικὰ μὲ τὸ σχέδιο ποὺ δημοσιεύθηκε λιγότεροι ἀπὸ τὸ ἕνα τρίτο τῶν μαθητῶν, πιθανὸν νὰ ἐπιλέξουν τὸ ΜτΘ. Ἡ διατήρηση τοῦ ὑποχρεωτικοῦ χαρακτήρα του σὲ ὅλο τὸ Λύκειο καὶ ἡ ἔνταξή του σὲ ἕνα ὑποχρεωτικὸ πρόγραμμα σπουδῶν ποὺ θὰ ἐξασφαλίζει τὴν ὁλόπλευρη μόρφωση τῶν μαθητῶν μὲ προσφορὰ γενικῶν γνώσεων γιὰ ὅλους, ὅπως περιγράφονται στὸ Σύνταγμα καὶ τοὺς νόμους τοῦ Κράτους ἀλλὰ καὶ τὶς συστάσεις τοῦ Συμβουλίου τῆς Εὐρώπης, θὰ καταστήσει κεντρικὸ τὸ ρόλο του, ὑπηρετώντας ἔτσι καὶ τὴν μορφωτικὴ αὐτοτέλειά του, συμβάλλοντας ταυτόχρονα στὴ διατήρηση τῆς ἱστορικῆς μας συνέχειας καὶ κοινωνικῆς συνοχῆς.

6. Ἀπαιτοῦμε ἀπὸ τὸ Ὑπουργεῖο Παιδείας καὶ τὴν Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος σὲ συνεργασία μὲ τὴν Πανελλήνια Ἕνωση Θεολόγων, ἡ ὁποία ἐκπροσωπεῖ τὸν κλάδο μας καὶ τὴν στηρίζουμε, νὰ συζητήσουν τὸ θέμα καὶ νὰ δώσουν τὴν ἐνδεδειγμένη λύση. Δὲν εἶναι δυνατὸν ὅταν προτείνονται ἀλλαγὲς τέτοιου βεληνεκοῦς καὶ συγκροτοῦνται ἐπιτροπὲς γιὰ τὴν σύνταξη νέων ἀναλυτικῶν προγραμμάτων σπουδῶν καὶ τὴ συγγραφὴ νέων βιβλίων, νὰ παραγκωνίζονται οἱ φυσικοὶ φορεῖς ποὺ ἐκπροσωποῦν τοὺς κλάδους τῶν ἐκπαιδευτικῶν, ὅπως εἶναι οἱ ἐπιστημονικές τους Ἑνώσεις, τὸ Π.Ι. καὶ οἱ Θεολογικὲς Σχολές. Θεωροῦμε δὲ ἀξιοπερίεργη τὴν ἀναγγελία νέων ἀναλυτικῶν προγραμμάτων σπουδῶν γιὰ τὴν ὑποχρεωτικὴ ἐκπαίδευση καὶ ἀδιανόητη τὴν διάθεση κονδυλίων γι’ αὐτὸ τὸ σκοπὸ σὲ δύσκολους οἰκονομικὰ καιρούς, τὴν στιγμὴ ποὺ πολὺ πρόσφατα (2006-2007) ἀπέκτησε ἡ ὑποχρεωτικὴ ἐκπαίδευση νέα βιβλία γιὰ ὅλα τὰ μαθήματα, τὰ ὁποῖα ἀκόμη δὲν ἔχουν τελικὰ ἀξιολογηθεῖ ἀπὸ τοὺς διδάσκοντες, ὅπως προβλέπονταν.

Ἠγουμενίτσα , 23 Ὀκτωβρίου 2010

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου